De nieuwe in actie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De nieuwe in actie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:19

Vandaag hem eens meegenomen naar de (vierkante) roundpen omdat ik wel eens nieuwsgierig was hoe hij zou reageren op iets nieuws, op lichaamstaal, op stem, ... Zou hij dat allemaal kennen? Ex-manègepaard, nooit anders gezien dan 4 muren en de piste om te rijden :(:) En hoe je het ook draait of keert, hij blijft natuurlijk wel een halfblinde pony, en daar heb ik ook geen verdere ervaring mee :+

1. Eerst een foto'tje van in de weide
Afbeelding

2. In de roundpen de boel verkennen
Afbeelding

3. En je te pletter schrikken
Afbeelding

4. Terug tot rust komen
Afbeelding

5. Eens kijken wat dat mens van je in het midden aan het doen is
Afbeelding

6. En dan is alles goed en ga je ...
Afbeelding

7.
Afbeelding

(gelukkig dat ik niet teveel moeite met het poetsen had gedaan :P ).

En toen ging ik eens kijken of ik er wat uitkreeg, of hij wat kon doen dat ik wilde. In het begin was het even zoeken (hij ging nogal in de hoeken plakken) maar al vrij snel had ik het knopje gevonden, en het woordje "uh" kent hij ondertussen ook (is kort voor "uh, doorlopen jij" :Y) ). Hij heeft erg leuke dingen laten zien, en toen hij met z'n blinde oog naar me toe liep reageerde hij puur op stem :D

8. De benen werken wel :Y)
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. De galopknop zat er ook op :)
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Ligt het aan mij of doet hij het best wel goed? :Y)
Het is allemaal nog niet heel ontspannen natuurlijk, maar daar gaat aan gewerkt worden :)
Ik vond het voor de eerste keer echt super gaan :D
En wat vinden jullie ervan? :)

Edit; hij ziet er trouwens misschien een beetje dik/ontplofbaar uit, maar ze staan sinds gisteren op onbeperkt ruwvoer dus dat is beetje een automatisch gevolg :+ Ik hoop dat dit in de komende tijd weer gaat afnemen :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-01-12 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneBinky17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:23

wat schattig <3
hij is een perfect foto paardje hihi <3

HenrietteB

Re: De nieuwe in actie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:39

Wat een schatje
Mooie kleur!!!!
Hij ziet er heeeel lief uit <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:55

Wow, actief achterbeen zie ik daar :D Hij doet het helemaal super zo te zien! Denk dat je ook wel de juiste aanpak te pakken hebt, niet lummelen en aan het werk, laat hem maar een beetje nadenken :) ben benieuwd hoe jullie grondwerk gaat evolueren. Ga je ook iets van vrijheidsdressuur met hem doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:06

Dank jullie wel AnneBinky17 en HenrietteB :D

@ Sol : haha, ja hé? Dat dacht ik ook al te zien :Y)
Had op een bepaald moment tegen de pensioneigenaresse gezegd dat hij eigenlijk best wel leuk kon lopen en zij zo van "oh ja?" en ik van "ja, hij stak z'n achterhoef bijna achter z'n oren" :')
Ben ook benieuwd naar de rest, het begin is ieder geval veelbelovend :j En ik wil zeker eens iets van vrijheidsdressuur proberen :j Geen idee of we dat echt heel actief gaan doen, dat zal van hem afhangen, maar het lijkt me er wel een typje voor :j :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:30

Leuk dat je ook vrijheidsdressuur wil proberen, ben benieuwd! Ik stuur ook altijd een link van je topics naar de rest hier, iedereen vind het fijn dat je zo veel foto's trekt, haha :D

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:21

Dat ziet er zeker goed uit voor de eerste keer! Mooie draf ook <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:56

@ Sol : ben ook wel nieuwsgierig wat hij ermee gaat doen :j Zover ik al met grondwerk bezig geweest ben pakt hij het wel erg leuk op, hij reageert tenminste als ik mijn leadrope beweeg, ben ik al niet gewend :')
Hahaha, zijn ze hem dan nog niet beu gezien, als je alles doorstuurt? _O- Ben benieuwd of hij binnenkort ook op de nieuwe website verschijnt :P :Y)

@ nadine_yvana : dank je wel :D Zit best wel een leuke draf op hé, vond ik ook :j :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:57

Wat een ONWIJS leuke pony!! :D

KimVandewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:03

Dat is Boke toch hé ? :)
heb er vroeger op de manege nog op gereden.

misskrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:07

Wat een leuke pony zeg.
Ziet er echt super lief uit!
En er zit een mooi achterbeen onder!

Wel een uitdaging denk ik, gaat vast helemaal goed komen =)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:40

Leuk paard. Lekker stevig ding en volgens mij nog fit genoet. Leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:21

Dank je wel Diaz! :D
Vooral die ONWIJS is erg leuk om te lezen :Y) :D

@ KimVandewal : inderdaad, dat is [***] :) Vond je 'm leuk? Heb je er vaak op gereden? :)

@ misskrisss : dank je wel! Zeker wel een uitdaging, er zit me toch een kop op :') Maar wel op een leuke manier, ik vind hem echt super :D

@ liljebo : ik ben een stevig-dingen-mens hé :Y)
Zeker wel nog fit genoeg :j Ben toevallig vandaag nog eens op de manège geweest ivm een ander paard dat ze willen gaan verkopen (niet voor mij hoor, ben maar tussenpersoon :+ ) en toen heb ik ook gezegd dat ik [***] had enzo en toen zeiden ze meteen: niet simpel hé .. :') In z'n hoofd is hij nog erg jong :Y) Maar hij is superleuk :)

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:49

wat een leuke pony en hij doet het idd erg goed al hoor.

Hier nog een eigenaar van halfblinde pony, toen ik haar net had kon ze enkel longeren op haar goede oog (weinig vertrouwen aan haar blinde kant door verkeerde acties voor hij bij mij kwam) was heel veel werk voordat het er aan die kant normaal uit zacht maar ook dat is gelukt dus dat komt zeker goed bij jouwe als ik ziet wat hij nu al doet (is hij altijd blind geweest of niet?) wss kent hij het principe van longeren ook al van toen hij ingereden werd. Veel plezier met hem hoop even veel fototopics van hem te zien als van cobe altijd leuk :D

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:53

schattiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis
hij ziet er echt heel mooi uit en lief <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:57

Dank je wel cyclo86 :D
Hij is nu 18 jaar en pakweg een jaar of 2 geleden blind geworden, dus niet heel z'n leven al. Het meisje wat hem van de manège heeft gehaald had het longeren ook geprobeerd, maar bij haar lukte het niet (enkel als iemand meestapte), dus ik weet niet hoeveel er nog is blijven hangen van "vroeger" ... Maar ik vond dit al héél leuk gaan zelf :D Natuurlijk is dit niet longeren, maar als ik hem zo al op beide handen kan controleren in de gangen dan is het maar een kwestie van touwtje eraan hangen .. Zo heb ik het met [***] ook gedaan, eerst los begonnen, dan touwtje eraan en nu werken we met de dubbele longe :) Ik vind het wel een leuke manier zo, eerst z'n reacties peilen en leren kennen en dan kunnen we echt gaan werken :)

Thanks sourih :D
Hij lijkt echt een lieve, schattige, wollige knuffelbeer :j (met nadruk op LIJKEN .. :') Maar hij is wel lief hoor, op zijn manier :Y) ).

KimVandewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:33

@ [***]: ik heb er in totaal maar 3-4x mee gereden. hij was wel heel leuk in het bos. en crossen deed hij graag. het was een hele lieve om mee te poetsen en liep ook vaak mee in de beginnerslessen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:44

Leuk leuk :)
Het bos vond hij inderdaad wel wat :j En hij kon hard := :Y)

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:39

wat een leuk ding! vind jouw topics van cobe altijd helemaal leuk, dus ik verwacht van dit leukerdje ook het een en ander natuurlijk! :D

hij kan in iedergeval lekker lopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:52

Dank je wel :D
Hij heeft een paar dagen terug zo lekker gelopen dat hij zichzelf kreupel gelopen heeft := (hij was beetje opgefokt :+ ). Viel me trouwens ook op dat hij heel erg met z'n achterbenen werkt.. niet zo zeer naar voren (alhoewel dat ook wel goed zit) maar vooral omhoog? Weet niet wat ik daarvan moet denken...

Ga er maar eens een topic over maken :Y)

hanna_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:16

Leuke foto's...<3

Superkizzie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:58

FOTO 11! :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:51

Thanks beiden! :D
Wordt weer eens tijd voor nieuwe foto's :Y) Misschien dat ik morgen wel de kans heb :) Als het een beetje droog wil blijven :+