Cap af voor: Onion's Petra. 31 jaar.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HRE

Cap af voor: Onion's Petra. 31 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 20:32

Hallo bokkers! :wave:

Ik wil jullie graag met heel veel trots aan mijn topper voorstellen. Onion's Petra, ook wel Peet.
Een klein verhaaltje over deze geweldige pony!

Afbeelding

Petra was onze allereerste pony, 143 groot was 18 jaar toen we haar kregen. Ik was een klein hummeltje die nog niet eens zelf er op kon klimmen. Ik deed mijn knie in de stijgbeugel die nog niet eens onder het zadel vandaan kwam en zo kwam ik op peet.

Afbeelding
hierbij een beeld hoe klein ik was :')

Van deze pony hebben wij thuis een boel geleerd. Peet was M2 en kende duidelijk alle knopjes. Als we een proefje reden en je moest binnenkomen ging haar hoofd omhoog en het is me nog nooit gelukt om een proef binnen te komen met haar hoofd omlaag. :') Uiteindelijk werd ik groter en vond ik de knopjes die peet al had, máár aan de teugel was ze het nooit echt mee eens. Toch als we les hadden hoefde de gene waar we les van kregen alleen maar naast peet te lopen en ze deed haar hoofd naar beneden. Liep die gene weg ging haar hoofd gelijk weer omhoog. :+ Toch konden we verder álles met haar. Er onderdoor en boven op met 3 man. Van haar kont afglijden je kan het zo gek niet verzinnen petra vond álles prima. +:)+

Ook heb ik met peet 3x in de PBH mogen rijden (NIC zuidlaren) Wat een gave ervaringen. Meestal was peet de enigste die nergens om gaf en liep braaf haar rondjes.

Afbeelding
Hier in de PBH met Meneer Roelfsema.

Ook hebben we heel veel optochten meegelopen. (sinterklaar, kerstman, oostermoer, bakkersintocht) Ouwe peet die gaf nooit ergens wat om.. :D Er is nog een moment wat ik héél goed weet. :') We liepen achter een muziekcorps en petra liep altijd vooraan omdat ze het allerbraafst was. Er was een jongen met zo'n groot blaasinstrument en peet stak zo haar neus daar in. Die jongen schrok zich dood en iedereen moest heel hard lachen om onze peet. 8)7

Springen wou ze wel tot 60 CM. :+ Er hebben héél veel mensen opgezeten maar niemand kreeg haar hoger dan 60 cm. Ook kende ze na 1x het parcour al. Mijn zus en ik reden altijd na elkaar. Wanneer mn zus eerst had gesprongen hoefde ik alleen maar boven de sprong te gaan staan. Petra die deed de rest. :D Die ouwe, ze wist dondersgoed wat ze wel en vooral niet wou. Maar toch we konden er verder alles mee. Zo zaten mijn zus en ik altijd met z'n 2en er op als we haar naar het land brachten en weer ophaalde. We gingen met z'n 2en op peet zitten en zo gingen we op buitenrit. In volle galop door de bossen heen. Héérlijk die pony! Ik heb peet tot een jaar of 22 uitgebracht in de dressuur en toen was ze er duidelijk klaar mee. Ik ben L2 + 9 geworden. Die laatste winstpunt heb ik nooit kunnen krijgen.

Petra liep ook voor de kar dus ging ik daar mee verder! We hadden ondertussen een nieuwe pony voor wedstrijden dus daar konden we mooi mee doorgaan. Ik heb met Peet oefenmarathons gereden, Meestal was ze de oudste pony en ik de jongste deelneemster die mee deed. Ik heb echt nog vele jaren van Peet mogen genieten met het mennen. Ze heeft uiteindelijk tot haar 27ste marathon's gelopen.

Afbeelding

3 jaar geleden kreeg ik een paard en die zat alsmaar achter petra aan. Peet was toen 28 en die had haar voer wel nodig. Toen hebben we besloten dat ze bij mijn opa in het land kwam. In een grote kudde met shetlanders, lekker dag en nacht buiten en ze kon altijd in een schuur komen. Nu 3 jaar verder is Peet er nog! En hoe, een lekkere oude pony die goed in haar vel zit. Een bolletje wol die je nog gewoon opzei beukt omdat ze weet dat je snoepjes hebt. Ja je kan zien dat ze oud is, ze heeft amper bespiering nog, heeft nog winterhaar van ongeveer 2 jaar geleden en heeft een bos manen en een pielstaartje waar al meer als 3 jaar niks aan is gedaan. Ik ga nog zo vaak mogelijk naar haar toe om enkel een snoepje te brengen. Peet mag lekker van haar oude dag genieten. Verkocht word ze nooit meer, ze mag bij ons nog ouder worden tot het een keer klaar is en ze niet meer kan.

Afbeelding
Van het zomer
Afbeelding
vorig winter.

Ik kan jullie nog wel uren verhalen over peet, en ik typ dit ook met een lach op mijn gezicht, ik zou graag ál mijn momenten met haar willen opschrijven maar dan word dit verhaal heel lang. Wát ben ik toch trots op deze pony. We hebben gelukkig nog nooit gehad dat we dachten haar weg te moeten doen. Dit is echt een gouden pony die nooit zal opgeven, nog verschrikkelijk veel lol heeft in het leven en die ik nooit zal vergeten! <3
Laatst bijgewerkt door HRE op 08-12-11 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Joanne1987

Re: Cap af voor: Onion's Petra. 31 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:37

god, wordt gewoon emo te lezen hoeveel leifde er zit... wat heerlijk dat ze er nog is en nog allemaal gedaan heeft op vrij hoge leeftijd!

Akhal_Teke

Super dat je je oude pony niet wegdoet maar haar een goede oude dag bezorgd. Dat heeft ze zeker verdiendt als ik lees hoeveel plezier je met haar hebt gehad en waarschijnlijk nog van haar hebt.
Laatst bijgewerkt door Akhal_Teke op 08-12-11 20:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Judass

Wauw, echt super gaaf om te lezen.
Een super lieve en eigenwijze koppie zit erop!
_/-\o_

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:38

Aggg! Wat leuk geschreven. En super dat je d'r na al die jaren nog hebt. Het klinkt als een hele lieve trouwe ponie!

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:42

wat een heerlijke pony met heerlijke baasjes.

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:42

Erg leuk om het te lezen en een duidelijk bewijs dat een pony van 18 nog niet te oud is om te kopen

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 20:43

Bedankt voor alle reacties! Nee Gitteke zéker niet. We werden door velen voor gek verklaard en nu moet je ze horen. Een betere leer pony kun je niet krijgen!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:43

Ahw, wat een schatje. Daar neem ik zeker mn cap voor af. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:47

Wat een schatje! Ik vind d'r zelfs op de laatste foto nog best mooi :oo <3

faroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:50

Wat een geweldig verhaal! Heel leuk geschreven, en wat een super pony!
Hele leuke foto's, vooral ook die laatste van een mooie bejaarde dame! Fijn dat ze nog zo van haar oude dag mag genieten!Hoop dat ze nog een tijdje mag blijven ;)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:51

Capje gaat hier ook af voor Peet, wat een mooi verhaal heb je geschreven en zo te lezen heb je een mooie tijd met haar (gehad). Fijn dat ze lekker van haar oude dag mag genieten nu <3

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:52

Aaah leuk stukje.Ik heb zelf ook een E-pony van 31 jaar.En die mag ook lekker
van d'r oude dag genieten bij mij thuis.
En net zo als bij Peet is die van mij ook in de winter erg behaart :D
maar niet makkelijk dik te krijgen.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:55

*neemt cap af* zowel voor peet als voor de liefde waarmee je over haar spreekt :)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:48

Eerlijk is eerlijk.. ik heb ongeveer een uur dubbel gelegen om de foto van toen je klein was, geweldig!

Mooi topic heb je gemaakt! :D

replaym

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 23:34

<3 Mooi topic van jullie topper!!!

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 23:39

Prachtig verhaal en prachtige beelden! Ik hoop dat Peet nog heel lang mag genieten in de wei!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 23:45

zoals je verhaal doet lezen , een pony van goud. :j
Heel mooi topic !

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:00

Wat een geweldig topic :+: Meer Petra-verhalen graag :):)

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 00:09

_tien_ dan kunnen we er wel een thee kransje van maken. Kan er echt uuuuren over praten!
Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Word er helemaal blij en vooral nog trotser van!

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:14

En trots zijn mág je! Geweldig stuk om te lezen, wat een top-pony.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:19

Zo te lezen kan ze nog 10 jaar mee!!! goede verzorging en veel liefde is erg belangrijk maar dat zit wel goed zo te lezen. Heerlijk zo'n ouwe taart!!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:30

Wat een lief verhaal!
Ze lijkt sprekend om mijn New forest die ik ooit gehad heb!

Heerlijke pony! Capje af :)

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 08:35

HRE, ik hou van thee :j :))

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:05

daar mogen wij allemaal van dromen.