Gisteren ging ik mijn 2 andere new forest veulens halen en ging ik kijken voor een new forest merrie voor de fokkerij. De plannen werden alleen gewijzigd toen ik door de handelaar werd gebeld, waar ik wel eens paarden vandaan haal voor de handel. Hij had een merrie gekregen die eigenlijk naar de slacht zou gaan omdat ze dit jaar niet gedekt was.. Het paard was buiten gezet en is verder niet naar omgekeken. Nu had die handelaar haar opgehaald en liet haar even uit haar stal in de bak en het beest kon zeer apart lopen en mankeerd verder helemaal niks en hij vond het zonde om haar naar de slacht te brengen en belde mij.. Ik was toch onderweg en besloot toch even langs te gaan.. En toen ik haar los in de bak zag wist ik wel dat ze mee naar huis ging.. Dus waarom een leven weg gooien omdat er een paar deuken inzitten? Hopelijk gaat ze nog veel verbeteren en waarschijnlijk proberen we haar volgend jaar weer dragend te krijgen en anders te rijden als ze in goede conditie is en eventueel verkoop.
Hier een paspoort:
Naam: Monalisa
Afstamming: Coriano x Latino
Leeftijd: 14
Heeft een nakomeling die 3e bezichtigings hengst is geworden.

Eigenlijk doen foto's haar gangen geen eer aan want deze merrie die kan wel zo goed lopen..