Vrijdag 9 september was het zo ver! Hincapie mocht voor het eerst mee naar de Premiekeuring. Voor mij nieuw en voor hem nieuw. En dan ook nog een tijdens Horse Event. Dus meteen groots! Ik had er ook super veel zin in maar vond het zelf toch ook wel een beetje spannend.
Vrijdagochtend lekker naar stal gegaan en gaan rijden. Dan zou hij al wat rustiger zijn op de trailer en hoefde hij niet meer daar te werken want vermoedde dat het voor hem al spannend genoeg zou worden. Daarna lekker z'n manen en staart gewassen (kostte me wel 3 keer om zijn staart wit te krijgen..) en hem helemaal grondig gepoetst. Daarna mocht hij lekker onder het solarium opdrogen en terug in een zeer schoon stalletje in de hoop dat hij niet weer geel zou worden.
Daarna snel naar huis om mijn spullen te pakken en de trailer op te halen. Samen met mijn moeder hebben we hem rond half 3 helemaal ingepakt. Hij had er ook zin in en stond binnen 2 minuten op de trailer (iets wat hij vorig jaar echt vertikte..). Tijd om naar Deurne te rijden.

Rond 5 uur kwamen we bij Deurne aan en konden we Hinc uitladen voor de medische keuring. Terwijl we daarop stonden te wachten was hij helemaal hyper en kon geen twee tellen stil staan. Dus maar lekker rondjes met hem gewandeld. Toen de paarden van Pignon (hoop dat ik het goed schrijf) los langskwamen lopen vond hij dat toch wel heel interessant maar hij bleef braaf.
Daarna de medische keuring waar hij netjes doorheen kwam.
Op naar zijn stalletje. Hier lag zo een berg stro in dat hij er in kon zwemmen. Hij moest even brullen en showen naar zijn buurman door het kleine raampje maar dat was gelukkig ook zo over. Hij was daarna nog wel wat onrustig maar ging wel zijn hooi eten. Toen konden wij ook met een gerust hart naar het hotel toe.

De volgende ochtend waren we al vroeg op stal omdat we als vrijwilligers zouden helpen. Hincapie had lekker gelegen en voelde zich prima op zijn gemak.

's Middags heb ik hem even in het voorstukje van de binnenbak gelongeerd tot er weer iemand kwam rijden. Toen zijn we naar buiten verhuisd. Daar hem ook nog even gelongeerd samen met zijn grote broer Cantaor (volle broer) van bokker Cyrina.

Hij wist niet wat hij allemaal zag in de binnenbak met overal doeken langs de kanten en allemaal boxen en kratten en geluidsinstallaties.

Samen met Cantaor en Cyrina.
De volgende dag was het dan zo ver!! Ik moest hem aan de hand voorbrengen. Veel te vroeg wakker, geen honger, hoeze zenuwachtig... haha.
Op stal bleek hij weer flink geel. Dus snel gepoetst en zijn staart nog een keer gewassen en alles mooi uitgeplozen.

Om half 9 moest iedereen in de ring verschijnen voor de jury. We zaten in de groep volwassen hengsten (7 jaar en ouder) en Hinc was echt het puppytje van het stel. Ik vind altijd dat hij al veel nek heeft maar vergeleken met die paarden was hij echt nog iel. Hij stapte super netjes met me mee in een rij met 21 andere paarden. Iets wat ik vooraf best spannend vond met zoveel hengsten bij elkaar.
Omdat wij in de tweede groep zaten moesten we daarna weer naar buiten om daar te gaan stappen.

Toen was de tweede groep aan de beurt en wij moesten als eerste! Dus weer de ring in en hem voorgebracht. Hij wist echter totaal niet waar hij moest kijken en was door het lange stappen en wachten ook ingezakt. Hij waggelde dus braaf zijn rondje maar showde niet zoals hij kan. Maar beter iets te rustig dan dat ik er achteraan door de bak was gevlogen. Hij was echt super braaf.
Helaas zijn de foto's wazig doordat het stills uit het filmpje zijn maar krijg ze vreemd genoeg niet geupload...

In stap, degene die achter hem loopt is de fokster Sonja (van de Woeste Hoeve)

Even uitdagen

Opstellen zodat de jury zijn bouw kon beoordelen. Ook hier bleef hij redelijk stil staan! Knap paard!
Daarna moesten we achteraan aansluiten tot iedereen was geweest. Ook hier was hij super braaf. Hij vond alleen de klapstoeltjes eng wanneer mensen die lieten schieten en ook wanneer er tussendoor applaus kwam kreeg hij het op z'n heupen en draaide wat om mij heen.

Toen iedereen geweest was moesten de paarden die onderaan geëindigd waren in de ring blijven voor hun punten want alleen de beste 12 (van de 22 opgegeven deelnemers) mochten ook nog onder het zadel voorgebracht worden. Zoals verwacht moesten wij in de ring blijven. Ook al maakte het me niet uit hoeveelste we waren toch was ik even bang om laatste te worden. Al die paarden waren zo super mooi! Maar gelukkig waren we geen laatste. We zijn uiteindelijk 16e geworden! Dus toen was ik nog trotser!

Al met al een super weekend!! We doen volgend jaar zeker weer mee! Al is het maar voor de gezelligheid en al die prachtige paarden die er allemaal liepen!