Hoezo paarden willen niet op stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Hoezo paarden willen niet op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 21:08

Die van mij namelijk dus weer net wel :=

Jajaa... Laat ik een Welshje kopen.. Die zijn winterhard, kan lekker (goedkoop toch ook vooral) dag en nacht op t land.. Die van mij dus niet :+ Na een jaar 24/7 buiten toch maar 's nachts op (buiten)stal gezet en gut wat knapte die op... Afgelopen zomer tóch weer geprobeerd maar haalde hem na 2 maandjes met mok, neusje vol wratjes en mottig in zn vacht van t land op. 3 weekjes op stal en meneer stond er weer keurig bij. Koop een Welsh... die kan lekker op t land. :=
Vnaaf was ik lekker nog even op stal en dan parkeer ik mezelf op t bankje en gooi Bis zn staldeur open, kan ie nog even extra buiten rondscharrelen. Meestal wandelt ie zn stal uit om vervolgens naar de dichtsbijzijnde hooibak te lopen en te gaan eten alsof ie nooit wat krijgt. Vandaag echter liet ie me nog eens eventjes zien dat hij als prinses euuhhhh prins op de erwt liever een stalletje heeft :')

Meneer liep eruit... Liep naar de (toch echt bomvolle) hooibakken.. Keek eens om zich heen.. En wandelde zó zn stal weer in :=
Paarden hebben eigenlijk een hekel aan een stal? Dan is iemand vergeten dat aan die van mij te vertellen :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb er toch zeker 3 kwartier gezeten en heb de deur gewoon wijd open gelaten, maar Biscuit bleef lekker waar ie was :') Kneusje... Och, hij is happy, daar gaat t om. Was alleen jammer dat ik 3 kwartier naar een lege paddock heb zitten kijken :')

Anoniem

Re: Hoezo paarden willen niet op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:15

haha, hier zijn de paarden ook altijd blij als ze 's avonds weer de stal in mogen, als ze je zien, en je haalt ze niet op beginnen ze luid en klagelijk te hinneken xD

appelxkiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:42

haha, wat een geweldig beestje heb je :D
mijn welsh heeft wel een enorme hekel aan de stal, die doet zelfs als ie een half uurtje weg uit de kudde is alsof ie ze járen niet heeft gezien!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:53

Ik heb sinds deze zomer een nieuwe grote stal met inloopstal (veel ramen en deuren, 6 bij 7 meter.) en hier hebben de paarden ook nog nooit zo veel binnen op stal gestaan. Vrijwillig wel te verstaan, gewoon met de deuren open... Schaduw, beschutting, minder steekbeesten, droog bij slecht weer en rondom zicht naar buiten via ramen en deuren... Toch aantrekkelijk blijkbaar!

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:56

Ik merk het bij ons op stal ook. Na wat uren lopen op het weiland is het wel weer genoeg geweest en komen ze bij het hek staan. Valt wel op dat dat bij slecht weer veeel eerder gebeurd, gek he? :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 22:32

:=
Bis is gelukkig dus niet de enige :D Tsja, toen ik hem kocht wilde ik écht voor m dat ie lekker 24/7 buiten zou gaan (iets wat hier overigens ook onmogelijk is geworden met een hengst hoor) maar hij valt steeds zo terug in conditie dat ik de prinses ehhh prins dan maar geef wat ie wil... Een stalletje voor de nacht en een dekentje als t regent :P
Pfft bij slecht weer gaat ie vreselijk staan mokken idd :') Blijft overdag lekker buiten, hij moet niet zeuren, maar hij is er duidelijk écht niet blij mee :=

Tsja, ik las laatst ergens een profiel van iemand (overigens ben ik het er wel helemaal mee eens, begrijp me niet verkeerd) waarin werd afgesloten met het sarcastische ''want als ik de deur van de stal van mn paard open laat staan, blijft ie er uiteraard in staan''... Dus toen Bis dat écht deed vond ik t wel een fotootje waard :=

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:00

Oh ja, mijn vorige leasepaard ook.... Die kun je in de wei of de paddock zetten, alleen of niet, eerst gaat ze heel blij grasjes happen, maar binnen 5 minuten staat ze bij het hek te roepen. Je hebt ze erbij :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 23:03

:') Rare paarden zijn er toch hoor :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 01:37

Mijn merrie hield ook veel van haar stal... is ook vaak ontsnapt vanuit de wei en naar stal toe gegaan.
Ook twee keer de boxdeur vergeten dicht te doen... madam stond er de volgende ochtend gewoon nog netjes in :')
United daarintegen zou er geen moment in staan als het niet nodig is, of als er geen eten ligt :D

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 01:50

Heel herkenbaar. Mijn merrie stond de afgelopen tijd ook 24/7 buiten met een schuilstal.
Regelmatig vond ik haar samen met 4 anderen strak tegen elkaar samengepropt in de schuilstal terwijl het buiten prachtig weer was. :roll:
Ben wel blij dat ze nu met dit weer 's nachts lekker droog in haar eigen box staat.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 11:46

Pfft ja t is wel een erg fijne gedachte dat ie met dit weer 's nachts lekker binnen staat inderdaad! Hij heeft zn eerste jaar dag en nacht buiten gestaan, de winter van 09-10, pfft dan slaap je niet zo heel erg rustig als er een dik pak sneeuw valt ineens!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:53

Onze 3 winterharde, sneeuwbestendige shetjes stonden altijd bij het hek te hinniken zodra het slecht weer was :') En als het regende gingen ze altijd op een drafje aan het touwtje gauw naar stal toe, lekker droog haha!! :D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:58

Ik zal het je even uit leggen

Waarschijnlijk heb jij Piets weerbericht gemist, nou je pony niet hoor!! En die dacht bekijk het maar ik ga mooi droog staan (beetje jammer dat zijn vrouwtje dit dan deelt met heel bokt, daar gaat je reputatie!!) :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 12:02

_O- Laat ik die tv nou nooit hebben zien staan in zn stalletje :')

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:07

Hier net zo, als het te warm is dan willen ze ook graag hun stal weer in. Geen steekbeesten en heerlijk koel. Toen de staleigenaren op vakantie waren en ik ze binnen moest zetten dan kwamen ze als een stel idioten naar het hek gerent om naar je toe te komen. De shetlander stond overigens al met haar hoofd door het hek te wachten :)

BeeMed

heb me hier op bokt ook menigmaal verbaast over sommige ontzettende fanatieke bokkers die vinden dat een paard echt altijd 24/7 buiten moet. En als je dan zegt dat jou paard wel naar binnen wil op een bepaald tijdstip word er dan gelijk gezegd dat ie eigenlijk helemaal niet naar binnen wil, maar dat het een gewoonte dier is dus dat hij alleen maar ff binnen wil eten.
Dus bij deze bewijs geleverd dat idd niet elk paard 24/7 buiten wil.
Ik ken ook een aantal paarden die op een groot stuk land staan. De een paar van hen gaan echt alleen met noodweer in de schuilstalstaan, maar er zitten er 2 tussen die bij elk spatje gelijk in hun stalletje gaan staan, of als ze het te warm vinden worden.

Bij mensen heb je ook verschillen, de een is heel graag buiten en een ander zit graag binnen. Waarom zou je dergelijke verschillen bij paarden niet kunnen hebben?

yrsa_karlijn

Die van mijn dochter vind het ook helemaal niks op de wei. Ja, voor even wat grasjes eten, maar liefst toch weer snel naar stal en zeker met dit weer. Dan staat ze als versteend in de wei, hoofd omlaag, oren in de nek en je ziet haar inwendig vloeken, dat de baas het lef heeft om een dame met dit weer op de wei te laten. }:) -O-

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:19

hier ook van die verwende poeppers! overdag moeten ze echt naar buiten maar zodra er een buitje valt staan ze te gillen aan de poort..
Zodra ik het poortje open lopen ze in draf naar hun eigen stal.
Ik zet ze trouwens met extreem slecht weer en s´nachts altijd binnen hoor..

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:24

Wij zijn er ook helemaal op terug gekomen. Die van mij is ook gek op het troetelen en dekentjes. Als hij natgeregend is onder het solarium. Hij staat glimmend en gezellig op stal en in de paddock. 24/7 buiten gaat hij slecht op.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:51

Met dit weer willen ze ook heel graag naar binnen hoor. Toen ik net bij de wei kwam stond die van mij in de schuilstal en de anderen kwamen helemaal vanuit het verste puntje van de wei naar voren gerend, normaal komt er geen hond naar voren als ik bij de wei sta en moet je ze helemaal van achter uit het land plukken.