- 11 augustus 2008 is een memorabele dag, op die dag is namelijk mijn knappe vent Igneo
geboren. Vol spanning heb ik op dat moment gewacht! Maar voor het zover was, werd er
begonnen met..................
The making off Igs!

Papa Cascabel V en mama Fiesta hadden een intiem momentje

Ongeveer 11 maanden later kwam dit knappe kereltje op de wereld:

Igneo net geboren
1 maand later was de ontwikkeling van kabouter Dikbil in volle gang

Zonder problemen werd mijn knappe knuffeltje 6 maanden oud

Helaas vonden spoelwormen het nodig ons prille geluk te verstoren en zorgden ze
naast een flinke worminfectie ook nog voor een longontsteking bij mijn kleine ventje...
Gelukkig liet Igneo zich daar niet door uit het veld slaan en samen met zijn Lusitano
maatje waren ze Parners in Crime!
Jut en Jul, Partners in Crime, de Twee Musketiers, onafscheidelijke maatjes....
En zo werd mijn vent al weer 1 jaar oud!
Inmiddels waren de spoelwormen verslagen en vonden dit keer de bloedwormen het
nodig om Igneo zijn darmflora te verstoren. Wederom begon een strijdt tegen de wormen,
met veel kopzorgen, maar ook hier liet hij zich niet door uit het veld slaan.
Igneo 1,5 jaar
Samen spelen

De wormen waren verslagen, maar Igneo was van slag.... welke kleur past er nu het beste bij me....???
Hij probeerde wit...
Maar tussen zijn nieuwe zwarte vrienden viel dat toch een beetje op.... dus dan maar weer
donker!
Langzaam maar zeker knapte meneer op en kon de ontwikkeling van kabouter Dikbil verder gaan.
Igneo werd 2 jaar!
En groeide vrolijk door naar een heuse 2,5 jarige!
En nu 3 jaar later is mijn knappe vent 3 jaar oud en is mijn kaboutertje, dikbillig, stoer
en knap

Igneo van 1 dag tot 3 jaar oud (in een foto)

En voor degene die zich afvragen, waarom in hemelsnaam de bijnaam kabouter Dikbil.... Igs
is niet zo'n reus.. 1.50m om precies te zijn en zo tussen zijn vriendjes is hij een beetje een
kabouter. Maar hij is wel heerlijk barok, dikke billen, brede borst, lekker compact. Dat was de
bestelling die ik 3,5 jaar geleden bij zijn moeder heb geplaatst (evenals dat ik een bruine merrie
wilde) en gelukkig heeft ze in ieder geval de barokke-bestelling ingewilligd (dat was toch wel
het belangrijkste)