Mijn mooiste valentijnscadeau! Palomino hengst Luca S!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Mijn mooiste valentijnscadeau! Palomino hengst Luca S!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 09:47

EINDELIJK kan ik luca zelf eens showen op bokt :')

Over 2 dagen heb ik luca precies alweer een half jaar.. pff wat gaat de tijd toch snel..

Het begon allemaal in februari.. Ik was al een jaar lang paard loos had voorheen gereden voor een fokker maar daar naar omstandigheden gestopt met rijden. Ik was niet op zoek naar een paard of pony maarja het bloed gaat waar het niet kan stromen dus ondertussen wel gewoon heel
marktplaats en sporthorses bekijken :Y)

En toen werd ik verliefd..

Afbeelding

En toen nog niet 3 jarige Palomino Hengst van de hengst Le matsjo en een stokmaat van 1.54.. Ik had al mijn pony spullen verkocht want ik dacht als ik ooit weer een paard koop zal het vast weer een paard worden en wat werd het een pony :')

Ik hem laten zien aan vriend lief en zeggen kijk schatje hoe mooi hij is zegt hij heel droog:''Ja maar morgen vind je
vast een andere weer net zo mooi en zo blijft het'' kak dacht ik ;( Maar luca was anders.. Luca bleef in mn hoofd voorbij komen en ging zelfs over dat gekke dier dromen terwijl ik hem nog nooit gezien had :') Nicole zou Nicole niet heten als ze haar stoute schoenen had aangetrokken en al ondertussen mail contact heeft met de verkopers.. De bewegingsfilmpje was onderweg ik dacht dan moet hij wel over te halen zijn :') Hij zei gewoon: ''Ik vind hem lelijk, hij heeft een scheefhoofd en ziet er niet uit en is wit'' Ik er alles aan geprobeerd om te zeggen dat hij later veel mooier werd maar hij nu geschoren was zelfs plaatjes op internet op lopen zoeken van kijk schat zo ziet een Palomino er uit.. :')

En het lukte!! *\o/* hij zei ''vooruit dan maar kijken kan geen kwaad'' en zo begon de reis richting Groningen.. Oooh ik was zo zenuwachtig, in de hoop dat hij niet zou tegenvallen zoals ik gehoopt had.. En daar aangekomen was hij alles wat ik gehoopt heb!!

Nou los in de bak, even gelongeerd en toen was het voor mij wel duidelijk (bij aankomst in zn stal was het me al duidelijk :+ ) samen met mijn vriend overleggen wat hij er van vond, hij vertrouwde me dat het goed zou komen..

Afbeelding

onder het genot van een lekker beetje drinken want BRRR wat was het koud papieren ingekeken en alles klopte gewoon netjes.. Je zult mij vast wel zo hebben zien zitten in de stoel :):) :):)

Ooh wat was en ben ik nog steeds blij met mn ondeugende jongen.. Stiekem voordat we gingen kijken al rond lopen vragen bij de stal of er ruimte is en of er überhaupt wel een hengst mocht staan en oh wat ben ik blij dat hij zei dat ik welkom was..

En daar gingen we dan op maandag 14 Februari onderweg naar mijn toekomstige sportpony <3 Oh wat was ik blij.. En daar staat hij dan s avonds om 11 uur stond hij bij ons op stal :):)

Afbeelding

Weken gingen voorbij en oh wat maakte ik veel foto's van hem :+

Afbeelding

Afbeelding

Luca werd wat vervelender, hij ging zich vervelen ik vond het toen goed genoeg om weer rustig aan het werk te gaan eerst lekker longeren paar keer per week en wat knapte hij op, hij ging steeds beter naar mn luisteren, toen ben ik er rustig aan begonnen met beleren maar dat ging zo makkelijk dat ik de 3de dag al los door de bak heen reed (met andere paarden)

Afbeelding

Afbeelding

alles ging super, we deden rustig aan lekker alles al spelend laten leren.. toen hij geheel onverwachts met koliek in stal lag.. met spoed emmeloord er bij gehaald en ze zeiden ik had niet later moeten wezen want hij had een giga verstopping..

Mn arme jongen ;(
http://img3.imageshack.us/img3/2892/12938651296rwvh.jpg

Hij was in een paar dagen door de koliek helemaal ingevallen en schraal terwijl hij normaal goed uitzag, de lente begon ook nog eens dus hij werdt steeds drukker en dik was hij niet te krijgen! (ik vond hem toen te mager voor mijn doen)

Enkele weken erna had Ik ons opgegeven voor de fotografen meeting in Wekeromse zandgat en we werden uitgekozen om te mogen komen als model :D met dit als geweldige resultaat!!

Afbeelding

Afbeelding

Zo lief dat hij is is hij zelfs even op de foto gegaan met de moeder van het gouden bokt merrieveulentje Nine!
Afbeelding

Dan ook zou hij gelijk op gehaald worden om een maand lang naar Stephanie (Tralalaa) te gaan om daar goed de basis ingereden te worden en daarna bij mij lekker vakantie te krijgen deze zomer. Step heeft echt super werk verricht en oohhh wat heb ik er mooie foto's aan overgehouden zeg en OOOH wat is het daar mooi! Step echt nog steeds SUPER SUPER SUPER bedankt.!!

Afbeelding

Afbeelding

Toen heb ik een hele tijd geen foto's gemaakt.. Luca had vakantie en mijn camera was stuk.. Hij staat heerlijk elke dag van s ochtends 9 tot s avonds 6 op zijn eigen weide met paarden tegen over hem, hij kwam weer aan en kwam er steeds beter en beter uit te zien.. Zo af en toe pakte ik hem om eens te gaan rijden en dat gaat super.

En de laatste foto's die ik momenteel heb en het meest recent zijn, Luca had geen zin om mee te werken :') het was windkracht 10 koud ellendig en de dikke onweersbuien hingen boven ons hoofd, maar ik moest en zou foto's maken want de knotten zaten er al in en met dit als resultaat!!

Afbeelding

Afbeelding

wanneer luca een beetje gefrustreerd is als hij iets niet mag of gewoon tijdens rijden knabbelt hij flink fanatiek op zijn bit
Afbeelding

En oh wat ben ik er blij mee :D Nu ik de foto's vergelijk zie ik pas echt hoe hij verandert is! Hij is volwassener geworden in alles wat hij doet, hij is geen babytje meer :') en hij krijgt zowaar echt mannen BILLEN *\o/*

En zoals Marjolijn van Stal Du Bois zei tegen me toen ik deze foto tegen kwam: ''Lelijk in de luier, prachtig in de sluier'' _/-\o_
http://img16.imageshack.us/img16/2373/lucaalsveulen.jpg

Mensen Respect als je mn hele verhaal hebt gelezen _/-\o_ maar moest het gewoon even kwijt.. Ik heb zoooveeeel foto's van hem helaas kan ik ze niet allemaal laten zien en van elke fotograaf maar jullie ook allemaal super bedankt :D :D
Laatst bijgewerkt door Nicole op 12-08-11 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Re: Mijn mooiste valentijnscadeau! Palomino hengst Luca S!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:50

Ik blijf hem echt prachtig vinden, zal hij ook als dekhengst worden aangeboden op de keuring?

Ben alvast aan het rondkijken voor mijn palomino bonte merrie'tje (nu nog veulen hoor) voor de toekomst.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:50

Wat een binkie is het toch! :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:51

Zoo, die mag er zeker wezen <3

Leuk ook dat je vriend uiteindelijk ook om is :D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:53

jeetje, jullie hbben wel al heel erg veel meegemaakt in de laatste paar maanden. Maar wat een super knol en wat heeft hij een geluk met jouw als eigenaar zeg.
En wat een mooie foto's weer... <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Ohhh!! Hij is echt prachtig!!! :+:
En hij wordt idd echt 'man'. :D

Annabel

Wat een verhaal zeg..wauwie!! wees maar hartstikke trots op hem!! <3

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:54

Prachtpownie!!
wat een heerlijk dier zeg, kan me voorstellen dat je die wou hebben !
Gelukkig was je er op tijd bij met de koliek en kun je nog heerlijk van hem genieten!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 09:54

Charaz schreef:
Ik blijf hem echt prachtig vinden, zal hij ook als dekhengst worden aangeboden op de keuring?

Ben alvast aan het rondkijken voor mijn palomino bonte merrie'tje (nu nog veulen hoor) voor de toekomst.

November bieden wij hem nog aan aan de HK, we kijken hoe ver hij komt haalt hij het niet gaat hij waarschijnlijk verder door het leven als een ruin erna maar dat is nog niet zeker :P

SIEMxFUNNY schreef:
Zoo, die mag er zeker wezen <3

Leuk ook dat je vriend uiteindelijk ook om is :D

Hij is zelfs zo om dat hij tegenwoordig zelfs met me mee gaat en hem van het land enzo afpakt :')

LecyTinker schreef:
jeetje, jullie hbben wel al heel erg veel meegemaakt in de laatste paar maanden. Maar wat een super knol en wat heeft hij een geluk met jouw als eigenaar zeg.
En wat een mooie foto's weer... <3

Ja we hebben echt al veel mee gemaakt en hopelijk staat ons nog meer leuke dingen te wachten in de toekomst <3

Ik kom er niet eens meer tussen :')

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:55

Jij bent een bofkont met zo'n geweldige mooie man. <3

Charaz

Ohjee dan mag ik helemaal wel duimen dat hij erdoor komt! Ik zou in ieder geval graag met hem dekken vind het een geweldige hengst.

Linde_

Wat een mooi verhaal! Prachtig beestje is het! En hij was ook al knap als veulen zeg, jeetje.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:57

Hahaha ik heb je hele verhaal gelezen Nicole en echt, jullie twee horen gewoon bij elkaar :P allebei van die druktemakertjes en soms ook allebei lekker koppig :') 2 handen op 1 buik is het gezechte toch? :)) Super dat je weer terug bent en we hopen nog lang van je knul te kunnen genieten op bokt :D :)) want we verwachten wel minstends 1 topic per maand hoor :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:57

Wat een pláátje!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:00

Scheef hoofd?? -O- Mooi paardje en wat leuk om jouw enthousiasme in je verhaal te horen!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 10:03

noviceh schreef:
Scheef hoofd?? -O- Mooi paardje en wat leuk om jouw enthousiasme in je verhaal te horen!

Ja :') dat zei hij omdat hij de bles zo raar vond, je zag alles was wit en geen bles alleen een half roos neusje enzo :')

Ja echt stom want ik sta gewoon nog te stuiteren kan wel UREN over hem vertellen zoveel hebben we meegemaakt en doe ik met hem :+ maar het is dat je van bokt maar 15 foto's mag plaatsen :')

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:05

Jeetje, wat een knapperd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:08

Welcome back Nicole, fijn dat je weer op bokt kunt.
Ik had je via hyves natuurlijk al gefeliciteerd met je prachtige hunk.
Maar dan nu eindelijk ook via bokt: Gefeliciteerd met die knappe Luca S !!!!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:09

Ik vond hem inderdaad écht niet mooi als veulen, maar nu is het echt een droom pony! <3

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 10:10

Femke schreef:

Dank je wel he femke *\o/*
<3 Volgend jaar jij maar eens langs komen wanneer het weer beter is dan deze zomer :')

moelly schreef:
Ik vond hem inderdaad écht niet mooi als veulen, maar nu is het echt een droom pony! <3

Ik schrok me dood :') het is dat ik aan zijn 4 hoge witte benen en zijn roze neus herken maar anders _O-

lifaya schreef:
Hahaha ik heb je hele verhaal gelezen Nicole en echt, jullie twee horen gewoon bij elkaar :P allebei van die druktemakertjes en soms ook allebei lekker koppig :') 2 handen op 1 buik is het gezechte toch? :)) Super dat je weer terug bent en we hopen nog lang van je knul te kunnen genieten op bokt :D :)) want we verwachten wel minstends 1 topic per maand hoor :))

Minstends 1 topic per maand? aan de hoeveelheid foto's dat ik in zo korte tijd heb zou ik bijna een jaar lang elke dag een topic kunnen maken :')

Haha En ja renee jij als trouwe fan van hem ook super bedankt voor je mooie foto's!!
Laatst bijgewerkt door Nicole op 12-08-11 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:13

Hij is prachtig!!!! Ik ben ook verliefd!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:14

ik vind m prachtig :j

veel plezier nog met hem!

(de lelijkste veulens worden bijna allemaal knapperts overigens)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 10:19

Dank jullie wel :):) ben onwijs blij met mn mannetje <3

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:20

Hij is gaaf!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:21

Nicole schreef:
Femke schreef:

Dank je wel he femke *\o/*
<3 Volgend jaar jij maar eens langs komen wanneer het weer beter is dan deze zomer :')

moelly schreef:

Ik schrok me dood :') het is dat ik aan zijn 4 hoge witte benen en zijn roze neus herken maar anders _O-

:')

haha