Over 2 dagen heb ik luca precies alweer een half jaar.. pff wat gaat de tijd toch snel..
Het begon allemaal in februari.. Ik was al een jaar lang paard loos had voorheen gereden voor een fokker maar daar naar omstandigheden gestopt met rijden. Ik was niet op zoek naar een paard of pony maarja het bloed gaat waar het niet kan stromen dus ondertussen wel gewoon heel
marktplaats en sporthorses bekijken

En toen werd ik verliefd..

En toen nog niet 3 jarige Palomino Hengst van de hengst Le matsjo en een stokmaat van 1.54.. Ik had al mijn pony spullen verkocht want ik dacht als ik ooit weer een paard koop zal het vast weer een paard worden en wat werd het een pony

Ik hem laten zien aan vriend lief en zeggen kijk schatje hoe mooi hij is zegt hij heel droog:''Ja maar morgen vind je
vast een andere weer net zo mooi en zo blijft het'' kak dacht ik

En het lukte!!

Nou los in de bak, even gelongeerd en toen was het voor mij wel duidelijk (bij aankomst in zn stal was het me al duidelijk

onder het genot van een lekker beetje drinken want BRRR wat was het koud papieren ingekeken en alles klopte gewoon netjes.. Je zult mij vast wel zo hebben zien zitten in de stoel

Ooh wat was en ben ik nog steeds blij met mn ondeugende jongen.. Stiekem voordat we gingen kijken al rond lopen vragen bij de stal of er ruimte is en of er überhaupt wel een hengst mocht staan en oh wat ben ik blij dat hij zei dat ik welkom was..
En daar gingen we dan op maandag 14 Februari onderweg naar mijn toekomstige sportpony

Weken gingen voorbij en oh wat maakte ik veel foto's van hem

Luca werd wat vervelender, hij ging zich vervelen ik vond het toen goed genoeg om weer rustig aan het werk te gaan eerst lekker longeren paar keer per week en wat knapte hij op, hij ging steeds beter naar mn luisteren, toen ben ik er rustig aan begonnen met beleren maar dat ging zo makkelijk dat ik de 3de dag al los door de bak heen reed (met andere paarden)

alles ging super, we deden rustig aan lekker alles al spelend laten leren.. toen hij geheel onverwachts met koliek in stal lag.. met spoed emmeloord er bij gehaald en ze zeiden ik had niet later moeten wezen want hij had een giga verstopping..
Mn arme jongen

http://img3.imageshack.us/img3/2892/12938651296rwvh.jpg
Hij was in een paar dagen door de koliek helemaal ingevallen en schraal terwijl hij normaal goed uitzag, de lente begon ook nog eens dus hij werdt steeds drukker en dik was hij niet te krijgen! (ik vond hem toen te mager voor mijn doen)
Enkele weken erna had Ik ons opgegeven voor de fotografen meeting in Wekeromse zandgat en we werden uitgekozen om te mogen komen als model

Zo lief dat hij is is hij zelfs even op de foto gegaan met de moeder van het gouden bokt merrieveulentje Nine!

Dan ook zou hij gelijk op gehaald worden om een maand lang naar Stephanie (Tralalaa) te gaan om daar goed de basis ingereden te worden en daarna bij mij lekker vakantie te krijgen deze zomer. Step heeft echt super werk verricht en oohhh wat heb ik er mooie foto's aan overgehouden zeg en OOOH wat is het daar mooi! Step echt nog steeds SUPER SUPER SUPER bedankt.!!

Toen heb ik een hele tijd geen foto's gemaakt.. Luca had vakantie en mijn camera was stuk.. Hij staat heerlijk elke dag van s ochtends 9 tot s avonds 6 op zijn eigen weide met paarden tegen over hem, hij kwam weer aan en kwam er steeds beter en beter uit te zien.. Zo af en toe pakte ik hem om eens te gaan rijden en dat gaat super.
En de laatste foto's die ik momenteel heb en het meest recent zijn, Luca had geen zin om mee te werken

wanneer luca een beetje gefrustreerd is als hij iets niet mag of gewoon tijdens rijden knabbelt hij flink fanatiek op zijn bit

En oh wat ben ik er blij mee

En zoals Marjolijn van Stal Du Bois zei tegen me toen ik deze foto tegen kwam: ''Lelijk in de luier, prachtig in de sluier''

http://img16.imageshack.us/img16/2373/lucaalsveulen.jpg
Mensen Respect als je mn hele verhaal hebt gelezen