Na 8 jaar wachten op hét paard, eindelijk ons happy ending!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Na 8 jaar wachten op hét paard, eindelijk ons happy ending!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 11:55

~ so close to reaching that famous happy ending ~

Ons verhaal begint bijna 12 jaar geleden. Ik was 11 jaar, jij 9 jaar oud. Ik een beginner die nog maar een paar keer op een paard had gezeten, jij een machtig mooi, stoer, sterk, energiek en vurig paard. Je was één van de betere manegepaarden, geschikt voor het hogere dressuurwerk en de handige ruiters. Ik kon je alleen maar bewonderen vanop een afstand.

Ik werd 14 jaar, jij 12 jaar. Eindelijk was daar de dag dat ik de eerste keer op jou mocht rijden! Met een klein hartje je stal binnengegaan, want je stond bekend als 'de schrik van de manege'. In de stal was je geen lieverd, je beet en goed raak ook. Hoe penny het ook is, mij heb je nooit gebeten en vanaf die dag heb ik mijn hart verloren aan jou.

Afbeelding

Doorheen de jaren deden we enorm veel dingen samen. Dressuurlessen, buitenritten, dagwandelingen, een wedstrijd, vele kerstshows. Je was in voor alles, of het nu hoge hindernissen overwinnen was (en man, wat kon jij springen!), of op kop galopperen tijdens een cross buiten. Geen enkel paard kon je dan inhalen :)

Toen ik 17 jaar werd, jij was toen 15 jaar oud, mocht ik eindelijk een eigen paard kopen. Ik wilde natuurlijk alleen maar jou! Helaas wilde de manege zijn beste paard niet verkopen. Maar ze zouden aan me denken als je op pensioen mocht...

Afbeelding

Afbeelding

Met de jaren kwamen ook de kwalen. Je was vaak mank, door een steeds terugkomende ontsteking in je knie. Elke keer als die genezen was, kwam die weer terug door je overenthousiasme tijdens het rijden. Bij een buitenrit kreeg je een schroevendraaier in je hoef, waar je lang van moest herstellen. Tijdens een erg zware koliekaanval, kroop je door het oog van de naald. De dierenarts had je al opgegeven, maar je bent een vechter, en hebt het wonder boven wonder overleefd. Altijd als je weer eens op rust stond, kwam ik langs om je te borstelen, te vertroetelen, en te laten grazen.

Afbeelding

En nu ben ik 22 jaar, jij bent 20 jaar geworden, en je laatste kwaal was er eentje teveel. Door het jarenlange stof zijn je longen kapot, de diagnose: chronisch dampig en niets meer aan te doen. Door een stom ongeluk in de weide is ook je rechterachterbeen kapot, met losse botsplinters in de sprong. Je zou nooit meer op de manege kunnen werken.

Ik kon je niet krijgen toen je nog 'heel' was, en nu je 'kapot' bent, kan ik je eindelijk de mijne noemen. Lieve schat, bedankt voor al deze prachtige jaren en geweldige ervaringen, bedankt voor al je harde werk. Ik hoop dat je nog veel jaren zal genieten bij mij en Noah, ik hou van je :+:

Na 8 jaar wachten, is mijn boktnaam eindelijk volledig en is gisteren Soldier bij mij op pensioen gegaan :) Ik kan het nog steeds niet geloven... <3

Afbeelding

Aaankomst
Afbeelding

Meteen lekker rollen, met bijbehorende zucht natuurlijk!
Afbeelding

Kennismaken met de buren
Afbeelding

En doen waar hij het beste in is: voluit galopperen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op nog 8 mooie jaren erbij! :+:

Afbeelding

Afbeelding

Annabel

Re: Na 8 jaar wachten op hét paard, eindelijk ons happy ending!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:58

Wauw!! wat een prachtig verhaal, kreeg er kippenvel van! :D
Echt heeeeeeeeeeeeeel veel plezier en geluk! :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:00

Wat een geweldig verhaal. Moet even denken aan mijn lievelingspaard vroeger op de manege,helaas was er voor mij geen mogelijkheid hem te kunnen kopen toen hij "kapot"was.........

Heel veel plezier met hem. :)

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:02

Heel veel geluk en plezier met je mooie paard!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:03

wouw wat een prachtig verhaal <3 veel geluk samen ! :+:

Pashon

wat mooi dat je eindelijk je droom paard hebt kunnen kopen ook al mag hij dan niks meer doen.

Heel veel plezier met hem

leoenpat

ontroerend...wat een mooi paard met een super uitstraling. Wat geweldig dat hij nu nog bij jou zijn laatste jaren mag slijten. wens jullie heel veel geluk samen. Hoop dat je nog jaaaaaaaaaaaaaaaaaren plezier beleeft met hem.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:05

Wat een geweldig einde zeg, jammer dat hij je niet eerder werd gegund maar hulde dat je m zo'n fijn pensioen wil bieden! Op naar nog vele jaren samen!!!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:07

Wat een geweldig verhaal zeg, dat is echte liefde. Super hoor, geniet maar lekker van hem, jullie hebben het beide verdiend! :j

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:07

denk dat heel wat manege paarden jaloers zijn, veel plezier met elkaar!

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:09

wow _/-\o_

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:09

Geweldig :+:

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:10

wauw fijn dat sol nog een pensioen kan krijgen, ik dacht namelijk dat hij naar horsetopia zou gaan (daar hebben ze natuurlijk ook nog een goed pensioen he ;) )
Laatst bijgewerkt door hafjesliefde op 11-07-11 12:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:11

als dat geen echte liefde is..... _/-\o_
gefeliciteerd!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:11

zo die ziet er nog niet uit als een " oude sok"
veel plezier met hem!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:13

Aaaaah wat lief, heb er traantjes van in mijn ogen. Wat aandoenlijk. Geweldig dat hij bij jou nu met pensioen mag, een prachtig vervolg van zijn leven.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:13

et is ook wel een heel mooi paard om te zien,veel plezier !!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:15

*kippenvel* ik hoop op nog 10 (of langer) mooie jaren voor jullie!!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:15

Wat fantastisch dat je toch nog écht samen komt, al is hij 'stuk'.
Nog heel veel gelukkige en gezonde jaren gewenst!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:16

Wat gaaf! je straalt ook helemaal op de foto dat hij van jou is!
Gefeliciteerd!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 12:17

Bedankt allemaal :) Ik krijg de foto's om één of andere reden niet juist gedraaid, maar dat doet niks af aan zijn knapheid :D Ik kan het ook nog steeds niet geloven, het is zo onwerkelijk.

@hafjesliefde: ik zit (toevallig) in het bestuur van Horsetopia, dus hij is wel een beetje bij ons :) Maar ik heb hem zelf van de manege overgekocht :) Ken ik je misschien van de manege? Oja, hij is niet meer echt berijdbaar he.
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 11-07-11 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:17

helemaal geweldig dit! Wauw!!!

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:19

Je komt me niet echt bekend voor op de fotos ;) Ben ook maar 1x/week in de manege (zaterdag)
Ik ben nooit met sol durven gaan rijden, eigenlijk :o ik vond 'm eng :') maar volgens mij ben ik daar ook nog niet genoeg gevorderd voor :P
Laatst bijgewerkt door hafjesliefde op 11-07-11 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ocean_Child

Wat een heerlijk ontroerend verhaal! Heel erg jammer dat hij niet meer in goede gezondheid is, maar wat geweldig dat hij zijn oude dag in liefde bij jou mag slijten. Ik wens jullie nOg heel veel mooie momenten samen. Hou je ons op de hoogte?

Sarcasm

Super mooi gechreven!
Ben erg blij voor je.