Encantador - PRE dekhengst in actie (18+)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Encantador - PRE dekhengst in actie (18+)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 10:09

Encantador (roepnaam Candor) is sinds 2 weken van mij. Omdat hij best veel hengst is in zijn nieuwe omgeving, heb ik besloten om hem toch te gaan castreren. Voor zijn castratie a.s. donderdag mag hij nog 1 keer proberen om vader te worden. Moeder is tevens een andalusier. Ze gaan nog een aantal dagen bij elkaar, en we hopen dat het de eerste cyclus raak mag zijn (anders gaat het hele feest niet door). Moeder en vader zijn beide in ieder geval erg gewillig.

Na een wilde rit maandag met vooral veel rennen, maar uiteindelijk toch een dekking, bleek de merrie waarschijnlijk nog niet hengstig genoeg te zijn (de merrie laat dit zonder hengst maar weinig merken, en gaf nu ook met hengst naast zich weinig zichtbaar). Een dag later begonnen ze echter naar elkaar te roepen, en weer een dag later nog steeds. Donderdag was de merrie echt heel duidelijk hengstig, en na ze naast elkaar in de paddock's te hebben gezet was het wel duidelijk dat beide nog een poging wel zagen zitten. Dat was gisteren. Ze zijn bij elkaar gezet, en Candor was een echte heer. Heeft haar eerst het hof gemaakt, alvorens zijn "ding" te doen. Ze hebben de rest van de dag van elkaar genoten, met een aantal dekkingen.

De foto's zijn gemaakt door Renee Meijerink, en mogen niet zonder toestemming gebruikt worden.

1Afbeelding
2Afbeelding
3Afbeelding
4Afbeelding
5Afbeelding
6Afbeelding
7Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CWVMP7EK.jpg
8Afbeelding
9Afbeelding
0Afbeelding

Leuk als je een reactie achter laat!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:10

Mooi dier :j Hopelijk heeft hij ook nog uitgeschacht, anders wordt dekken erg lastig :+ Merrie kijkt op de laatste foto niet echt content met de rondzwaaiende voorhoeven.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 10:14

Leonoor schreef:
Mooi dier :j Hopelijk heeft hij ook nog uitgeschacht, anders wordt dekken erg lastig :+ Merrie kijkt op de laatste foto niet echt content met de rondzwaaiende voorhoeven.

jeps, meerdere malen was het niet alleen opstijgen, maar ook echt dekken :j

De merrie was heel rustig, en vond het juist wel prima. Ze stond er meer van te genieten hadden we het idee dan dat ze er niet content mee zou zijn.

Poosje81

Re: Encantador - PRE dekhengst in actie (18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:14

Bedoelde op de laatste foto dat je duidelijk ziet dat de merrie haar ogen sluit omdat hij met zijn benen zwaait ;) Een merrie die goed hengstig is, laat ongeveer alles gebeuren, als ze maar gedekt wordt. Dat is de natuur nou eenmaal.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:34

Prachtig om te zien, nu duimen dat er volgend jaar een prachtig veulen van hen rond dartelt!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:36

Ik vind het er eigenlijk best gezellig uitzien, meestal vind ik dat niet, maar het lijkt nu wel een ware romance :D Hopelijk komt er een mooi veulentje uit!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:13

ik vind het ook gezellig uitzien haha
Hopelijk is het ook goed geslaagd :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:23

wat een prachtige hengst! Jammer dat je niet nog even een shoot laat doen zolang zijn ballen eraan zitten :P wat een beest zeg :P zal wel iets moois uit komen

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:59

Wauw!
Mooi beest zeg :)

Hopelijk komt er een knap veulen uit!

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:05

:~ gaaf dier zeg!

Hopen op dracht :D

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:23

''Ik vind het er eigenlijk best gezellig uitzien, meestal vind ik dat niet, maar het lijkt nu wel een ware romance''

WAHAAHAH, :+

Hopen dat het is gelukt met deze 2!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 13:26

We hopen het echt... de merrie heeft 2 keer eerder een veulen gehad, en was toen beide keren met de eerste dekking(en) (ook natuurlijke dekking) dragend, dus dat geeft goede hoop.

Ze zijn vandaag weer samen gezet, maar hij ging er niet direct op. Ze lopen wat af te keuvelen samen, echt te kroelen. Heel leuk om te zien zo'n liefdesstel :j

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:39

Is de merrie Isis?
Ik ben namelijk het nichtje van anne en herken haar.
Het zal wel super leuk zijn!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 08:56

Wat een fijne foto's, heerlijk om het zo natuurlijk te zien gebeuren. Daar kan toch geen KI tegenop :D hoop dat je heel veel plezier van hem gaat krijgen, het is een prachtbeest! En een veulentje van hem zou tohc wel erg leuk zijn nog ook <3

cthyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 10:40

aranka123 schreef:
Is de merrie Isis?
Ik ben namelijk het nichtje van anne en herken haar.
Het zal wel super leuk zijn!

Hoi Aranka! Ja dit is Isis!