Mijn nieuwe aanwinst: Arabiertje!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mijn nieuwe aanwinst: Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:55

Ok, niet helemaal officieel van mij :o En ook niet helemaal een Arabier :o
MAAR: ik mag haar wel haar aan de slag gaan, beetje trainen enzo, EN, ze is een halve Arabier.
Dus nu je hier toch bent, kijk gerust even verder :Y)

Afbeelding

Vurhamo aka Vuurke; Arabische Volbloed x Belgisch Warmbloed; Vosje :Y)

Vandaag voor het eerst wat met haar "gewerkt". Gewoon gepoetst, beetje volgen & halthouden, pasje achteruit en haar laten wennen aan de stick. Dat poetsen ging alsof het niets was, alsof ze al jaren op die plaats los werd gepoetst :+ Haar manen zaten in de klit dus daar ben ik even mee bezig geweest, maar zij bleef geduldig wachten .. Fietsen, motors, etc. reden voorbij, mensen wandelden voorbij, [***] kwam ons irriteren, maar zij bleef braaf staan, alsof ze nooit wat anders deed :+:

Maar dat werken ...

Afbeelding

Had ze zo haar eigen idee over :+

Afbeelding

Gezellig zo'n enthousiast paard :Y)
Maar ze kan ook mooi kijken. Alleen kon ik geen mooie foto's nemen, de zon stond verkeerd en ik wilde ook niet teveel met haar rondsleuren puur voor de foto's, ken haar tenslotte ook nog niet ZO goed... Binnenkort komen wel eens echt leuke foto's ;)

Afbeelding

Afbeelding

Dan heb ik ook nog 2 filmpjes, een soort friendly game .. Wilde haar kennis laten maken met de stick en haar daar overal mee kunnen aanraken, dat ze leert dat het ding niet bijt .. Is ze nog niet heel erg van overtuigd :+ Maar het ging eigenlijk prima. Had véél erger verwacht! Haar reactie is puur op dat ding, met mijn handen & borstels kan ik haar wel overal aanraken ;)

Dit filmpje is letterlijk haar eerste echte contact met de stick.

Daarna nog wat verder geoefend en gespeeld (niet zolang hoor), en even later het 2e (afsluitende) filmpje gemaakt.
Blijven kent ze trouwens niet :+ (is haar dus niet specifiek aangeleerd).

Volgens mij kijkt ze stiekem veel naar [***] :Y)

Ohja, over [***] gesproken .. Die stond erbij en keek ernaar. Wilde in het begin graag erbij maar heb hem gewoon weggestuurd. Toen is ie van ellende hooi gaan knabbelen ... Ja, je leest het goed, van ellende! Waar hij normaal z'n leven zou geven voor eten had hij nu echt een houding van *zucht, als ik dan toch echt niet bij jullie mag ... ^) * Arme poon :+ Maar dat maak ik straks wel goed :Y)

Het was eigenlijk een heel leuke ervaring, zo eens met een ander paardje bezig zijn. Het is nog wat zoeken omdat zij een heel ander karakter heeft dan [***], maar dat komt wel goed. Heb in ieder geval over vandaag al een heel goed gevoel ;)

Edit; Gisterenmiddag ging ik met [***] werken en was mijn idee om een tunnel op te zetten. Niet zo'n succesvol idee, maar op een bepaald moment stond er dit:

Afbeelding

En toen kwam zij ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is dus de bedoeling dat ik me met haar ga richten op schrik- en obstakeltraining ... Ze heeft precies maar weinig training nodig :Y) Ze liep er nog net niet onderdoor :))

Bedankt voor het kijken! :)
Laatst bijgewerkt door Joto op 03-06-11 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's toegevoegd

Tabor_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:02

Ziet er leuk uit!
En een leuk paardje ;)

willem_roxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:13

ziet er een leuk paardje uit! :)

Red12

Re: Mijn nieuwe aanwinst: Arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:16

Wat leuk.. Ik heb ook een pony .. En die is ook half arabier. Dus arabier x welsh.
Succes met je paardje verder !

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:18

Leuk ding!

en arme Cobe :P

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:18

Waaauw, leuk paardje ! <3

Fane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:32

Leuk paardje, je hebt een fan erbij <3

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:36

Leuk ding he <3
veel plezier ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:43

@ Tabor_Dino & willem_roxan : dank je wel! :D

@ Lipkje : leuk! Welshjes vind ik ook super, dus zo'n kruising moet helemaal leuk zijn ;)

@ Cchanny : haha ja, hij voelde zich helemaal zielig :+ Ik heb vanmiddag met hem gewerkt en hij heeft zich echt volledig gegeven! Het longeren ging super en hij liep prachtig, zo heb ik hem nog nooit zien lopen .. Hij wilde ook alleen maar actie, het gewone grondwerk (wilde op zijwaarts oefenen bv.) vond ie helemaal niks .. en als hij dan terug mocht lopen was hij weer heel meewerkend ... Mijn pony, die liever werkt & loopt dan niet, ik wist niet wat ik zag! :')

@ Joanieke : Dank je! :D

@ Fane : wauw, een fan? Echt? :oo Dank je! :D

@ Liekjje : ook jij bedankt! Dat plezier zal wel lukken :)

Ik heb geTEMd omdat ik vanmiddag toen ik met [***] bezig was toevallig nog wat foto's heb kunnen maken van haar, ze zijn erg leuk en heb gevraagd of ze in de beginpost bijkunnen omdat ik er nog niet zoveel had .. Hoop dat het lukt, ze zijn echt de moeite .. Dus allemaal nog eens langskomen hé :Y) :))

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:43

Hihi :') Die scheve oren telkens als je met de stick aankomt :P Ze houdt je goed in de gaten ;)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:15

Haha wat een enthousiasme :D
Leuk paardje! Heel veel plezier samen!!!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:16

Ohoooh, da's een misleidende titel, jij bokker-lokker dat je bent ~~}>

Wat een onwijs leuk paardje zeg! :D Succes met de training!

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:48

Wat een leuk en lief paard! :D Veel plezier met haar!
Haha arme Cobe. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:04

@ ninajojo : haha ja, die oren zijn wel wat speciaals. Ze heeft trouwens hele lange oren en kan soms echt een ezeluitstraling hebben :') Hoop ik toch eens een foto van te kunnen maken :Y) Maar ze hield het allemaal erg goed in de gaten :j Is ook nog gespannen, maar het viel al bij al reuze mee. Ik had veel & veel erger verwacht (à la, amper in de buurt kunnen komen en dan al een rennend paard te hebben enzo ;) ).

@ Winddancer : erg hé :Y) Maar dank je wel :D

@ E_Nalanta : nou, zo heel misleidend is die niet hé, er staat waarheid in :+ Voor die keer dat ik eens kan zeggen dat ik een (half)Arabiertje heb :Y)

@ swaatjuh : dank je wel :D En [***] doet tegenwoordig HEEL erg goed z'n best :Y) :))

De nieuwe foto's staan erbij :Y) :D
Vandaag trouwens wat met haar meegemaakt .. was niet met haar aan het trainen maar gewoon in de weide ... Weet niet goed of ik daar zo blij mee ben en of ik daar wel mee om kan := Maar dat zien we nog wel, misschien open ik daar wel eens een topic over :+

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:12

wat een leuke foto's <3