MAAR: ik mag haar wel haar aan de slag gaan, beetje trainen enzo, EN, ze is een halve Arabier.
Dus nu je hier toch bent, kijk gerust even verder

Vurhamo aka Vuurke; Arabische Volbloed x Belgisch Warmbloed; Vosje

Vandaag voor het eerst wat met haar "gewerkt". Gewoon gepoetst, beetje volgen & halthouden, pasje achteruit en haar laten wennen aan de stick. Dat poetsen ging alsof het niets was, alsof ze al jaren op die plaats los werd gepoetst

Maar dat werken ...

Had ze zo haar eigen idee over

Gezellig zo'n enthousiast paard

Maar ze kan ook mooi kijken. Alleen kon ik geen mooie foto's nemen, de zon stond verkeerd en ik wilde ook niet teveel met haar rondsleuren puur voor de foto's, ken haar tenslotte ook nog niet ZO goed... Binnenkort komen wel eens echt leuke foto's

Dan heb ik ook nog 2 filmpjes, een soort friendly game .. Wilde haar kennis laten maken met de stick en haar daar overal mee kunnen aanraken, dat ze leert dat het ding niet bijt .. Is ze nog niet heel erg van overtuigd

Dit filmpje is letterlijk haar eerste echte contact met de stick.
Daarna nog wat verder geoefend en gespeeld (niet zolang hoor), en even later het 2e (afsluitende) filmpje gemaakt.
Blijven kent ze trouwens niet

Volgens mij kijkt ze stiekem veel naar [***]

Ohja, over [***] gesproken .. Die stond erbij en keek ernaar. Wilde in het begin graag erbij maar heb hem gewoon weggestuurd. Toen is ie van ellende hooi gaan knabbelen ... Ja, je leest het goed, van ellende! Waar hij normaal z'n leven zou geven voor eten had hij nu echt een houding van *zucht, als ik dan toch echt niet bij jullie mag ...

Het was eigenlijk een heel leuke ervaring, zo eens met een ander paardje bezig zijn. Het is nog wat zoeken omdat zij een heel ander karakter heeft dan [***], maar dat komt wel goed. Heb in ieder geval over vandaag al een heel goed gevoel

Edit; Gisterenmiddag ging ik met [***] werken en was mijn idee om een tunnel op te zetten. Niet zo'n succesvol idee, maar op een bepaald moment stond er dit:

En toen kwam zij ...

Het is dus de bedoeling dat ik me met haar ga richten op schrik- en obstakeltraining ... Ze heeft precies maar weinig training nodig

Bedankt voor het kijken!