Veel zoeken op internet, mailen met fokkers, foto's en filmpjes bekijken en stambomen uitpluizen...
11 mei was het dan zover, op naar Amerika om een aantal fokkers te bezoeken!
Het viel nog niet mee om een merrie te vinden die al aan mijn eisen voldeed én ook nog te koop was maar uiteindelijk is het gelukt. Na lang aandringen wilden de eigenaren (http://www.ravenwoodminiatures.com) haar dan eindelijk verkopen en in de loop van het jaar zal ze naar Nederland komen.
Ravenwood Aristocrat Aramist (Misty):

Op deze foto 1 jaar oud en ze is dat jaar geshowd door Alliance Miniatures met zeer goede resultaten. O.a. Multiple Grand & Supreme Champion en World Reserve Champion Futurity.
Inmiddels is ze 3 jaar oud en zo'n 86cm groot.
Enkele foto's in weideconditie en drachtig:

Haar vader is de bekende hengst SRF Aristocrat:

Deze hengst heb ik in 2007 ook bekeken in Amerika en had toen nooit durven dromen ooit een dochter van hem te kunnen kopen.
Aristocrat is vader van diverse World Champions.
Zijn vader NFC Rowdys Hot Shot (Rowdy zoon, inmiddels 21 jaar) heb ik toen ook gezien en wat een prachtige hengst, zelfs toen hij al op leeftijd was.
De moeder van Misty heb ik ook al meerdere keren gezien, Fallen Ash Scouts Bit Of Beauty.
Ook meervoudig World Champion producer.

En als kers op de taart is Misty ook nog eens gedekt door meervoudig World Champion Fallen Ash Eagles Dark Deputy.
Een indrukwekkende hengst in de kudde, uit een geweldige moeder, Martins Boozers Dark N Dreamy.

Dit jaar heeft ze ook een veulen van deze hengst gehad maar helaas was dat veulentje er niet bij te koop. Ze zal volgend jaar in Amerika geshowd worden.
Waarop ik meteen zei, als ze dan naar de World Show in Texas mag, is dat een mooie reden om haar daar aan te moedigen

Nu maar hopen dat Misty voor ons nog veel meer mooie en gezonde veulens zal krijgen.