Big-boy is zijn echte naam, maar hij word hier Bijoux of Snoet genoemd.Bijoux is een ruin van 1.78m van Paddox x Havidoff. Mijn grote trots, grote vriend,en liefde word morgenavond ingeslapen. Na heel veel ellende hebben we een bijzondere sterke band opgebouwd. Bijoux is nu 2 jaar bij mij en we hebben heel veel meegemaakt. Door een complicatie van zijn castratie is hij in het begin meer dan 45 liter bloed verloren, heeft hij 2 maanden op de kliniek gestaan, en ook daar heeft hij meerdere complicatie's opgelopen. Door de pijn is hij gaan schrapen, is met zijn voorbeen in het hooinet (wat de kliniek verkeerd heeft opgehangen) blijven hangen, heeft door de lange operatie een blessure op een oud litteken opgelopen enz enz. Na meer dan een jaar gerevalideerd te hebben, was de bedoeling om met hem te gaan rijden. Vol trots legde ik het zadel op de rug wat hij zonder problemen toeliet. We hebben hem naar een 'professionele' zadelmak maker gebracht die helaas een verkeerd zadel op zijn rug legde, hier kwamen we helaas ook pas na rontgenfoto's en een second opinion in Utrecht achter. Na dit herstel konden we eindelijk beginnen. Bijoux was nooit makkelijk, maar hij liet het echter allemaal toe, had af en toe een eigen willetje maar gelukkig was hij nooit gemeen. Na nog een keer achter een hek te hebben gehangen met zijn achterbeen (r.a) liep hij op 3 benen en is hij weer naar de kliniek gebracht, gelukkig hielp 3 weken stappen en was er niets meer aan de hand. Okay, zouden we dan nu eindelijk echt wat kunnen gaan doen? We gingen de winterperiode in afgelopen jaar en daar wij thuis alleen een binnenbak hebben, konden we weinig oefenen. Veel gestapt, af en toe rijden en lekker los in de wei. Nu het voorjaar aanbrak konden we echt gaan beginnen! Helaas mocht ook dit vooorjaar het niet worden. Bijoux staakte onder het zadel en was door niemand meer te rijden, linksom was geen probleem, maar zodra die maar het idee kreeg dat hij rechtom zou moeten liet hij merken dat dit niet ging. Na veel onderzoeken, echo, rontgen, scans, chiropractie en accupunctuur, tanden, zadel en als laatste uitweg scintygrafie konden de artsen alleen maar vinden dat Bijoux aan 3 benen kreupel is, en ook met pijnstillers en behandelingen niet beter word. Allerlei artsen staan voor een raadsel, alleen wat duidelijkhheid gaf, is dat hij een flink litteken heeft zitten op zijn rechterbil waar hij ondanks een keuring toendertijd toch last van blijkt te hebben... Helaas kunnen de dierenartsen niets meer voor hem doen. Natuurlijk vreet het aan me dat we niet met duidelijkheid kunnen zeggen wat hij heeft, maar 1 ding staat vast: Hij heeft pijn en word ook met rust niet meer beter... Hij heeft namelijk zijn gehele leven al bijna rust. Alle dingen die hij heeft meegemaakt en hij heeft moeten ondergaan, hebben hem tot een pijnlijk paard gemaakt. Ik heb alles voor hem over gehad, maar helaas houd het hier voor ons op. Ik kan niet egoistisch blijven, hoe graag ik hem voor altijd bij me zou hebben, het zou niet eerlijk zijn over hem.
Knul, wat ga ik je missen!!! Ik zal je nooit vergeten!! Hopend op een mooi einde morgen...
De volgende foto's zijn gisteren genomen, wat een beauty!