Pacha het paard dat gered is uit de brand terug op wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noeka

Pacha het paard dat gered is uit de brand terug op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 18:40

Een tijdje geleden plaatste ik hier het verhaal van Pacha de B'neville. Het paard dat gered is uit de brand, waar iedereen van dacht dat het verschrikkelijk was om het paard nog verder te laten leven. Pacha heeft nooit opgegeven, en zijn eigenaars ook niet. Sinds kort gaat alles super met Pacha en heeft hij opnieuw weer 3wedstrijden achter de rug!

Voor de bokkers die het verhaal niet kennen:
[ITP] Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Dit is Pacha nu!
Afbeelding
Op wedstrijd
Afbeelding
Hoofdje is al mooi genezen!
Afbeelding
Op wedstrijd
Afbeelding
Samen met de eigenaar.
Afbeelding
Pacha vind het allemaal wel oké!
Afbeelding
12maart voor het eerst weer op wedstrijd!
Afbeelding
Pacha is er helemaal klaar voor!
Afbeelding
En Pacha is nog steeds het paard met pit!

En hier een filmpje van de wedstrijd:

Jette

Re: Pacha het paard dat gered is uit de brand terug op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:43

wauw! wat geweldig dat ze dit weer kan! ik vind het er nog wel naar uitzien...
maar zolang ze er geen last van heeft is het natuurlijk geweldig!
is ze nou zo groot of zijn de eigenaren niet groot?

Donnaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:44

Wat prachtig dat Pacha zo goed hersteld! :j

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 18:45

Pacha is iets in de 1m70. :D

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:45

Wat fijn dat hij zo hersteld is! Het ziet er raar uit maar ook best wel.. bijzonder? :) Weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden, hij word er in ieder geval niet minder mooi van :D

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:46

Moet eerlijk zeggen, het geeft het paard wel een stoere uitstraling. Echt knap hoe goed Pacha is hersteld :j

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:46

Wat fijn dat ze dit alweer kan. Ik vind het er ook nog erg naar uitzien, heb het andere topic ook stilletjes gevolgd, wat vond ik dat vreselijk zeg. Maar echt heel fijn dat ze nu weer lekker kan lopen! :D
Wat ik me nog wel afvroeg, komen de haren weer terug? Of blijft haar huid zo beschadigd?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:47

Ik heb er helaas nog steeds geen begrip voor. Ook niet na het zien van deze foto's. Sorry.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:47

ziet er goed uit zeg! Echt al veel beter! Blijf het er apart uit blijven zien.. maar fijn dat het zo goed gaat!

@ E_Nalanta - ik begrijp wat je bedoelt.. heb hetzelfde ;)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 18:48

Als je kijkt op de foto's van vroeger en nu. Zie je wel dat er stilletjes weer huid terug komt. Maar je gaat het wel altijd blijven zien.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:52

Wat super goed dat hij weer zo is opgeknapt! Toen ik het vorige topic zag vond ik het heel moeilijk om te zien en weet ook niet wat mijn keuze geweest zou zijn als het mijn paardje was geweest, ik ga daar verder ook niet meer over na denken maar vind het wel al snel dat er gereden wordt en dat hij weer op wedstrijd moet....ookal vind hij het zo leuk en is hij er klaar voor ik had denk ik anders gadaan.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:04

:O het geeft idd een stoere uitstaling xD
fijn dat ie zo is hersteld , wat een levensverhaal ! ( Heb vorige verhaal gelezen )

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:06

Wat super dat ze weer zo hersteld is :D
Ik vind het eerlijk gezegd wel heel apart dat roze :)
Geeft wel iets speciaals!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:07

Ik heb er ook geen begrip voor, zal het er ook nooit voor krijgen.
Afschuwelijk

Ik vind het verschrikkelijk wat dit paard heeft moeten doorstaan....
Dat er geen eerlijke keus is gemaakt voor het paard wat al die tijd zulke ongelooflijke pijn heeft gehad.
Dat de eigenaren hiervoor hebben gekozen, begrijp ik echt niet.

Maar ben wel van mening, een paard met pijn laat zich niet zó rijden.
Dus wat dat betreft, goed voor elkaar. En daar neem ik wel mijn petje voor af.

Gaat er op de roze plekken nog weer haar komen?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 19:10

Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven Jolliegirl. Er komt in ieder geval wel weer huid op... Dus misschien ook wel haar. Maar ik kan je wel vertellen dat Pacha zelf heeft aangegeven om te blijven leven. Ze hebben hem de eerste 48uur de kans gegeven, dan is het even kritiek geweest maar daarna heeft hij zich enorm herpakt. Pacha zijn pijn werd ook wel altijd tegen gehouden door medicatie, pijnstillers. Maar pijn zal hij wel gehad hebben, dat ontken ik niet. Maar niemand kan echt beslissen wat ze zouden gedaan hebben in hun plaats, zolang je het zelf niet mee maakt. Ik persoonlijk denk wel dat ik hem ook in het leven zou gehouden hebben, als ik zie dat mijn paard er voor wilt vechten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:11

Ik vind dat hij er super stoer en goed uitziet. Ik vind ook dat hij er heel levenslustig uitziet, geen getraumatiseerd paard (vanaf de foto's).
Ik wens jullie alle succes en nog heel veel plezier van en met dit paard.

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:11

Ik ben het met Zoek eens dat er al snel een zadel opligt en dat er snel en veel op wedstrijd wordt gegaan.
Ik ken dit paard natuurlijk niet maar imo had ik dit paard geen zadel meer opgedaan en lekker als weidemaatje zijn verdere leven laten leven..

Ook ben ik het met Jolliegirl en Wilawander eens. Dit paard moet hebben geleden destijds en ik heb hier geen begrip voor. Zelfs niet na het zien van dit topic.

Verder vind ik dit een heel dapper paardje dat na al deze gebeurtenissen nog geen verzet heeft getoond. Ik zou hier heel zuinig mee zijn en niet alles overhaasten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:12

Arabiertje* schreef:
Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven Jolliegirl. Er komt in ieder geval wel weer huid op... Dus misschien ook wel haar. Maar ik kan je wel vertellen dat Pacha zelf heeft aangegeven om te blijven leven. Ze hebben hem de eerste 48uur de kans gegeven, dan is het even kritiek geweest maar daarna heeft hij zich enorm herpakt. Pacha zijn pijn werd ook wel altijd tegen gehouden door medicatie, pijnstillers. Maar pijn zal hij wel gehad hebben, dat ontken ik niet. Maar niemand kan echt beslissen wat ze zouden gedaan hebben in hun plaats, zolang je het zelf niet mee maakt. Ik persoonlijk denk wel dat ik hem ook in het leven zou gehouden hebben, als ik zie dat mijn paard er voor wilt vechten.

Paarden geven NOOIT op uit zichzelf.
Dus dit gaat niet op.

Ik had een andere keus gemaakt denk ik....
Dit leed had ik mijn paard bespaard....

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:13

Als dit mijn paard was geweest had ik hem laten inslapen, lijkt me gewoon vreselijk pijnlijk wat deze heeft moeten doorstaan..

Maar hoe dan ook, wat geweldig om te zien dat ie nu weer super loopt en zelfs wedstrijden doet!
Dan heeft ie dus geen last van dat het zadel of hoofdstel op die plekken zit? :)

Haffie_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:17

Ik begrijp niet dat mensen geen begrip kunnen hebben voor de eigenaren...
Waarom moet een paard ingeslapen worden terwijl die (wat zeker te zien is op de foto's!) nog vol leven zit en waarschijnlijk nog niet op wilde geven... Dat doe je met een mens met brandwonden o.i.d. toch ook niet. Vind dat mensen soms wel snel de keuze tot inslapen maken... (niet alleen naar aanleiding van dit bericht overigens)
Maar goed ik, wil geen discussie losmaken :D

Dus nu even mijn mening over het paard:

Ik vind het echt geweldig dat dit paard een kans heeft gekregen en dat de eigenaren hem weer zo erbovenop hebben gekregen
(en uiteraard een compliment aan het paard zelf ;) ) Petje af!

Stoer beestje! :+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:18

Jolliegirl schreef:
Arabiertje* schreef:

Paarden geven NOOIT op uit zichzelf.
Dus dit gaat niet op.

Ik had een andere keus gemaakt denk ik....
Dit leed had ik mijn paard bespaard....

Deel dezelfde mening van jolliegirl

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 19:19

Nu ja, ieder zijn mening er over. Maar toch denk ik dat paarden zelf wel aangeven of ze opgeven of niet. Mijn paard heeft ook kolieke gehad en is er ook nog op het nippertje uitgekomen. Maar hij gaf echt wel aan dat hij niet meer wou... Hij reageerde nog amper. Pacha heeft altijd nog gedronken, wilde altijd eten en ging zelfs niet eens liggen. Het enige waar hij in het begin last van had was om zijn nek te buigen. Maar door training is dit allemaal weer soepel.

Onder het zadel ligt een bontje, en na dat er mee gereden is wordt de rug ook weer lekker ingesmeerd en nagekeken. Pacha krijgt ook vaak bezoek van een dierenarts, en iemand die de doorbloeding goed laat werken. Soort van massage zeg maar.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:19

Inderdaad geeft het een paard niet op. Mijn paard kreeg door hartproblemen opeens geen lucht meer. Zelf die wilde niet gaan. Dan moet je als eigenaar de juiste beslissing maken. Dat hoort ook bij dierenliefde. Hoe pijn het ook doet, zelfs na jaren nog. Maar desondanks geen spijt van want was de juiste beslissing.

Een paard vecht tot het einde. Een goed sportpaard heeft vechtlust en wil altijd. Dus dat het paard braaf zijn ding doet zegt imo niks.

Ik vindt het afschuwelijk dat dit dier op concoursen rond loopt.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:21

Ik ben het eens met Jolliegirl. Paarden kúnnen praktisch niet laten zien dat ze willen vechten. Ofja, dit doen ze áltijd, het ligt in hun natuur zegmaar. Paarden waarvan de rug volledig vastzit en bijna krom lopen van de pijn proberen dit heel vaak zo lang mogelijk te verbergen. Paarden zijn prooidieren en mogen zich niet kwetsbaar opstellen, stel je voor dat ze dit deden in het wild, als er een roofdier aankomt. Sommige paarden zijn inderdaad wel 'mietjes' op dit vlak maar de meeste dieren kunnen heel lang rondzeulen met pijn. :)

Vind wel knap dat paardje hersteld is en hij is er al bij al goed vanaf gekomen. Vind het alleen een beetje cru (zoals voorheen gezegd) dat hij heel snel weer gereden wordt en hup mee op wedstrijd. Zoals ik de topics bekijk willen de eigenaars iets te snel zijn. Beter de tijd nemen en desnoods op de wei. Een paard dat zoiets heeft meegemaakt zou ik sowieso vervroegd op pensioen zetten ipv er nog mee wedstrijd te gaan rijden etc.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:21

Haffie_j schreef:
Ik begrijp niet dat mensen geen begrip kunnen hebben voor de eigenaren...
Waarom moet een paard ingeslapen worden terwijl die (wat zeker te zien is op de foto's!) nog vol leven zit en waarschijnlijk nog niet op wilde geven... Dat doe je met een mens met brandwonden o.i.d. toch ook niet. Vind dat mensen soms wel snel de keuze tot inslapen maken... (niet alleen naar aanleiding van dit bericht overigens)
Maar goed ik, wil geen discussie losmaken :D

Dus nu even mijn mening over het paard:

Ik vind het echt geweldig dat dit paard een kans heeft gekregen en dat de eigenaren hem weer zo erbovenop hebben gekregen
(en uiteraard een compliment aan het paard zelf ;) ) Petje af!

Stoer beestje! :+

Ik denk dat menig mens met brandwonden er vaak over denken er mee op te willen houden.

Brand jezelf maar eens en dan over je hele lijf en hoofd.............. en dat zijn vaak maar kleine plekjes.