Trailer laden gaat steeds beter! (filmpje)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Trailer laden gaat steeds beter! (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 18:00

Mijn pony Amber is nooit heel makkelijk geweest met trailer laden. In onze oude trailer is ze eens gevallen en daar wilde ze niet meer in. Toen we onze nieuwe (en huidige) trailer kochten ging ze er in het begin heel goed in, maar daarna ook niet meer. Het leek wel of ze er een sport van maakte. In het begin ging ze er met een longeerlijn nog wel in, maar dat werd ook steeds lastiger. We hebben eens met 5 man na mijn rijles aan dat touw staan trekken omdat madam het vertikte. Thuis flink geoefend, boos worden, flink geduldig zijn, met eten lokken, niet werkte. Toen kwam ik het ebook van Eddy Modde tegen. Dit door gelezen en toen aan het oefenen geslagen. En het gaat steeds beter. Dit filmpje is van vandaag, de 2e keer erin, de eerste keer liep ze er ook meteen op. Mijn hulpen zijn nog wel te grof, maar naast het trailer laden verdiep ik me een beetje in parelli, dus ze begint wel steeds beter voor druk te wijken.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:02

Ja Eddy Modde! Ik vind zijn e-book en filmpjes zo interessant.!
Dit wil ik ook zooo graag kunnen met mijn paard maar weet niet waar te beginnen.
Echt knap dat het jullie al zo lukt!

capopjekop

Re: Trailer laden gaat steeds beter! (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 18:44

We zijn er nog lang niet, maar het gaat wel steeds beter. Gewoon de stoute schoenen aantrekken en het eens proberen. Ik moet zeggen dat Cissy op bokt me ook nog wel wat tips heeft gegeven :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:11

O wat ontzettend goed dat je aan het oefenen bent geslagen. Het ziet er zo vanzelfsprekend uit, zo makkelijk! En dat al bij een tweede keer oefenen +:)+ Als ik mijn paard nog had gehad, was ik dit ook gaan doen :j

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:29

Ziet er zeker heel relaxt uit. Jij en je paard gaan er wel komen met trailerladen! +:)+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:30

Helemaal te gek...weet Eddy wat je bereikt hebt door de hulp van zijn e-book?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:32

So dat ziet er makkelijk uit ! Super dat je het zo voor elkaar krijgt ! _/-\o_

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:40

capopjekop schreef:
We zijn er nog lang niet, maar het gaat wel steeds beter. Gewoon de stoute schoenen aantrekken en het eens proberen. Ik moet zeggen dat Cissy op bokt me ook nog wel wat tips heeft gegeven :)

Yeah, goed gedaan! Ziet er goed uit hoor! *\o/*
ik zou wel opletten met de voorstang en het deurtje, je moet heel goed opletten dat ze niet dr hoofd onder de stang steekt en dan omhoog komt, dan heb je de poppen aan het dansen!
Dan kun je beter het deurtje even dicht doen en de stang weghalen tot ze relaxed is en je de stang weer terug kunt plaatsen.

Jessie, je moet eerst de basic moves waar Eddy het over heeft voor elkaar hebben, je moet je paard kunnen sturen waar je hem hebben wilt. Vooruit, achteruit, zijwaarts etc en dan wel met respect voor jou en zonder al te veel aarzelen. Dan kun je bij de trailer gaan oefenen en hem eventueel over de klep laten lopen. Als je alle filmpjes van Eddy hebt bekeken dan zou je al een idee moeten hebben waar te beginnen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 00:22

Cassidy schreef:
Helemaal te gek...weet Eddy wat je bereikt hebt door de hulp van zijn e-book?

Nee nog niet, maar ik ga hem zeker een berichtje sturen als ik mijn pony straks ook geladen krijg als het tussenschot er normaal in zit. Mijn shet heb ik eens gefilmd toen ik nog niet met Amber aan de gang was geweest en op dat filmpje heeft hij nog wat tips gegeven.

@ Cissy: Als ik de voorstang weghaal, staat het tussenschot dan wel stevig genoeg? Anders zal ik hem idd even weghalen, veiligheid voor alles.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:44

Als je de andere voorstang gewoon laat zitten dan blijft ie wel staan, ik doe dat zelf ook regelmatig, dan heb je net even wat meer ruimte voorin. Maar wel het deurtje dicht want anders loop je de kans dat ze doorloopt :)

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:52

Ziet er goed uit Kris!
Met veel geduld en rust komt het heus wel goed :D

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:57

Dat doet ze goed, Kristel! Ziet er super uit. :D

Wil het ook met Bolivia gaan oefenen, maar snap het E-book van Eddy Modde niet zo goed. :o

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:58

Toppie, en knap dat je hier aan begonnen ben en ook nog met succes!
Dat je dit uit een boekje kan leren zegt genoeg over diegene die het geschreven heeft 8-)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:23

Dat boekje geeft je nou net het zetje om het te gaan proberen en dat maakt het zo waardevol.
Eddy heeft gewoon heel duidelijk en in een samenvatting omschreven waar Parelli een heel systeem en menig DVD voor gemaakt heeft :). Het is een onderdeel van het hele pakket waar Parelli voor staat, menig eigenaar zou als ze level 1 zouden voltooien al geen trailerlaadprobleem meer hebben :D
Maar aangezien Parelli nog heel vaak gezien wordt als stom met een touwtje zwaaien (en die stomme onhandige stick waar je je benen over breekt het ook niet uitnodigend maakt) wordt de waarde van het systeem ook niet gezien.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 11:54

Haha die stick is soms wel onhandig, ik zit zo vaak in de knoop met dat touwtje :D Maar het ebook is idd veel makkelijker te volgen, ik vind die dvd's eerlijk gezegd een beetje saai, ben ook nog niet verder gekomen dan dvd 1 :o

@ Bianca: Zelf vind ik het ebook wel duidelijk, maar als je vragen hebt dan wil ik wel een keer komen kletsen hoor :D En cissy weet er ook veel vanaf :j

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:21

Super!!

Ik heb dit ook gedaan met mijn paard, tot we weg moesten!

Ik had hem geleerd er in , stil staan en er weer uit, maar toen we de stand dicht wou doen ging meneer elke keer weer achter uit!

Dus als de mogelijkheid er is, zou ik zeker een keertje klep dicht doen, stukje rijden, en weer er uit!..

succes

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 17:18

Goede tip van winia4ever, dat kwam ook al in mij op toen ik naar het filmpje keek!
Verder inderdaad de stang eruit halen of hoofd hoger houden.
Mijn paard is er per ongeluk eens onder gekomen en die ging toch ff van schrik een tijdje niet de trailer meer in (logisch).

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 18:07

Als je nog niet goed het hele trailerladen in je vingers hebt moet je niet alles in 1 keer willen oplossen maar het in te behappen stukken opdelen, de stang erachter kan dan de volgende stap zijn inderdaad.
Als je wacht met oefenen tot je een keer echt weg moet ben je dus te laat.

Je kunt niet onbeperkt achter elkaar blijven oefenen, het paard heeft ook maar een beperkt opnamevermogen en aandachtstijd, als je al 2 uur bezig bent en het gaat goed stop dan en ga een andere keer verder.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 18:11

capopjekop schreef:
@ Bianca: Zelf vind ik het ebook wel duidelijk, maar als je vragen hebt dan wil ik wel een keer komen kletsen hoor :D En cissy weet er ook veel vanaf :j

Haha is goed. :D Ik ga wel nog even proberen het E-book te lezen, misschien snap ik het nu wel. :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 18:35

cissy schreef:
Als je nog niet goed het hele trailerladen in je vingers hebt moet je niet alles in 1 keer willen oplossen maar het in te behappen stukken opdelen, de stang erachter kan dan de volgende stap zijn inderdaad.
Als je wacht met oefenen tot je een keer echt weg moet ben je dus te laat.

Je kunt niet onbeperkt achter elkaar blijven oefenen, het paard heeft ook maar een beperkt opnamevermogen en aandachtstijd, als je al 2 uur bezig bent en het gaat goed stop dan en ga een andere keer verder.

Idd zo doe ik het ook. Ik wil eerst dit goed bevestigd hebben. De volgende stap is het schot er normaal in zetten. Als mijn pony dan rustig is ga ik de keer daarop de stang erin doen enz. Met mijn shet wilde ik te snel gaan, hij raakte overstuur door het schot en toen moest ik weer van voren af aan beginnen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 18:43

Prima! +:)+
Schot steeds een stukje verder zetten en dan wat met de stang gaan rammelen, als ze dan relaxed blijft kun je weer een stapje verder. Op de site van Eddy staat ook een heel stuk over hoe je met de stang kunt oefenen, scheelt mij weer typen :)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 18:45

ziet er super ntjes uit,
wat relax super.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 18:50

Zal eens op zijn site kijken, tips zijn altijd handig :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:35

hoi,

wat goed dat je het op deze manier doet!
ben ik groot voorstander van!
persoonlijk zou ik je paard iets meer de tijd geven als hij/zij weer de trailer uit is! je hoort haar briesen en dat is een goed teken :)
maar geef haar ook echt de tijd om het te verwerken, je kunt zien aan een paard wanneer die dat als ze aan het kouwen en likken zijn ;)
dit kan best even duren, maar probeer daar op te wachten, als je te snel gaat, kunnen ze overstuur raken ;)

FFJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:02

Mijn vriendin haar pony gaat er ook enkel op die manier in :D anders doet hij het niet. de mijn op allebei de manieren. echt super!