met de pony's naar de keuring

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

met de pony's naar de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 22:49

Vandaag de wyws (welsh youngstock winter show) gehad en ben zelf weer super trots terug gekomen :) Met 3 pony's naar de keuring geweest die gejureerd werd door o.a. bokker joost van gestel. Leuk om die ook is irl te zien (iig nu ook de naam bij het gezicht te kennen, want had hem al wel vaker gezien zonder te weten wie het was ;) )

Alleerst was Cobalt aan de beurt, een sectie A hengstveulen van nu 7 maanden oud. Wij hebben Cobalt zelf gefokt.
Cobalt heeft vandaag echt bewezen dat het een super kinderpony gaat worden/is! Hij was zo verschrikkelijk lief en rustig, thuis met wassen e.d. stond hij al heerlijk stil te genieten, maar ook bij aankomst heeft hij keurig geluisterd, stond braaf stil, liep netjes mee en ging draven op commando :+: Dat hij dus vééls te lui was om wat te gaan showen heb ik hem dus maar snel vergeven :P Laatst geplaats, zoals verwacht. Hij moet wat meer bespiering krijgen was het commentaar maar hij is ook gewoon nog zo'n uk vergeleken met de anderen. :(:)
Afbeelding
Afbeelding (mijn kleding zat dus echt voor geen meter :o )
Afbeelding opstellen, kleine uk ^)

Daarna was Arthur aan de beurt. Arthur is een sectie B hengstveulen van 6,5 maand oud. Ik heb hem sinds september in mijn bezit, samen met zn moeder.
Hij werd voorgebracht door vriendlief 8-) . Expres zo lang mogelijk op de trailer gehouden omdat hij op de vorige show in Almkerk al veel te gewend en relaxed was om mooi te gaan showen. Het heeft iets geholpen dus bij de individuele presentatie liet hij toch nog een paar mooiere drafpassen zien en mocht hij dus een plekje naar voren, 3e! Ook hem zal ik voor de volgende show wat forser moeten krijgen, hij is niet te dun, maar vergeleken met de rest was het echt een lange dunne slungel.
Afbeelding 3 vossen op een rijtje :P Arthur is de achterste.
Afbeelding
Afbeelding Beoordeling door de jury
Afbeelding lief hoofdje <3
Afbeelding de beste draffoto :+

Vervolgens pony's weer in de trailer naar huis gereden en Angela ingeladen (héérlijk zo'n 'thuiswedstrijd'!)
Angela is een sectie B stermerrie en de moeder van Arthur.
Zij had haar debuut met mijn verzorgstertje in de young handlers en wat was ze weer braaf <3 Melissa had maar een paar keer kunnen oefenen maar toch was Angela heel erg op haar aan het letten qua tempo e.d. Echt een super pony! Melissa was dan ook helemaal in de wolken met haar 2e plaats, strik en medaille! Dat die plaats gedeeld werd met de rest had ze dus ook geen eens door :+
Afbeelding
Afbeelding Even overleggen <3
Afbeelding Wachten voor het rondje draven
Afbeelding Bij de rest afkijken :))
Afbeelding In hetzelfde tempo draven
Afbeelding En de mooie foto van 'Annie' :)

Sieltjuh

Re: met de pony's naar de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:01

Hé! Jij hebt er leuk grut bijgekregen :D Daar was ik helemaal niet van op de hoogte! Heb je Amber ook nog? Moest die niet mee naar de keuring?

De merrie is een erg fraai ding :j Lekker bekkie zit er op :j

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 23:28

Sieltjuh schreef:
Hé! Jij hebt er leuk grut bijgekregen :D Daar was ik helemaal niet van op de hoogte! Heb je Amber ook nog? Moest die niet mee naar de keuring?

De merrie is een erg fraai ding :j Lekker bekkie zit er op :j

Hoi Siel,

Klopt idd, sinds een paar maanden mn paard verkocht en nu dus welshjes. (en mn fjord ook nog). Amber hebben we ook nog maar is niet meegegaan, het is nl. een show voor pony's t/m 3 jaar oud (en ze is 5) én jonge kinderen (vandaar dus oudere pony met verzorgstertje). Amber ziet er op het moment ook niet zo uit want der manen zijn helemaal afgeknipt (ze had nogal staan schuren dus was helemaal ongelijk).

Sieltjuh

Re: met de pony's naar de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:30

Aha, op die fiets :j
Dus je hebt een plaatsje voor Tosca kunnen vinden? Fijn hoor :j

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 23:36

Sieltjuh schreef:

jup gewoon waar ze al stond in Schiedam :P De staleigenaar heeft haar gekocht en Laila blijft haar amazone :D En ze zijn sinds vorige week ZZ licht startgerechtigd!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:58

boeflover schreef:
Sieltjuh schreef:

jup gewoon waar ze al stond in Schiedam :P De staleigenaar heeft haar gekocht en Laila blijft haar amazone :D En ze zijn sinds vorige week ZZ licht startgerechtigd!

Wow, maar dat is wel héél gaaf! Wat een talentje zeg!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:25

Welshjes zijn gewoon veel leuker :D

Ziet er goed uit hoor!! Ik doe niet meer mee aan shows. Ferro is een beetje uit de maat gegroeid en
robijn werd de 1e keer ook al laatst geplaatst. Ach ze doen het super voor de kar en daar gaat het om.

Ik wil wel heel stiekem nog een gave welsh C maar die heb ik nog niet gevonden.

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:55

Hoi Desiree,

Wat een leuke foto's zeg! Stuur de onderste eens door naar mijn mail (jdekever@ronddeschelde.com) a.u.b. dan kan ik die bij het (komende) verslag en de (komende) uitslagen zetten! Wij (organisatoren, Nico, Mario en Jacqueline) hebben trouwens dankzij al die fanatieke, sportieve Welsh Liefhebbers ook een superdag gehad!

Daar organiseer je het tenslotte toch voor, veel ervaring voor de jonge pony's én een leuke ervaring voor jonge kinderen! Fijn dat jullie er ook weer bij waren en gewoon met alle pony's waar je mee kon komen! Super!!

Tot de jaarvergadering!

Groetjes Jacqueline