Als ik 1 eigen krijg wil ik dit ZEKER!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:42

Jongens jongens ik heb ook tig jaar gereden op een manege en dan wist je gewoon niet beter dan de lage neusriemen en de koordjes singel.
Dat leer je vanzelf naar mate je ervaring krijgt en ouder wordt.

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:48

Nou ik praat met je mee hoor! *LOL* Hij is erg mooi! OK dan!
En al dat gel*l over dat ie "pittig" Inwerkt enzo da's ook bulsh*t! Een sperriem heeft een nut een dikker of dunner bit heeft een nut een hackemore daar kun je je paard z'n neusbeentje meteen mee breken als je er aan trekt!Haha Ja nou dan moet je wel heel hard trekken! Want ik de nues van mijn vorige pony is nog heel en al die springruiters enzo rijen ermee en als je van je paard tieft dan krijgen je teugels ook een flinke oplawaai maar neusje is nog heel! Maar ja ieder bit gaaft druk enzo dus het is allemaal gel*l
Ik praat met je mee zo'n nuesiem is ERRUG mooi! Wil um ook wel maar heb nu al een kieffer silverline hoofdstel maar dan in het goud Tong uitsteken Dus jah dat staat niet! misschien voor bij me andere hoofdstellen ofzo....
Mijn mening is koop dat ding gewoon als je hem wil hebben!
Tjuus!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:56

Ik heb ook altijd met zo'n neusriem gereden bij mijn vorige pony, voor het springen. De andere paarden die ik reed deed ik dat hoofdstel ook gewoon om. Die neusriem voorkomt dat hij zijn mond opendoet. Dus ik zie het probleem niet in van deze neusriem. Het ene paard probeert zijn mond los te doen > werking neusriem, het andere paard doet dit niet> geen werking. Heel simpel toch? En er is ook nog een verschil tussen aansnoeren en normaal omdoen. Lachen

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:56

Hmm, jij weet duidelijk niet goed wat de functie is van deze neusriem pollyfunny. Deze neusriem werkt zeker wel scherper in. Dat zegt men niet voor niks hoor. Hij zal in kundige handen geen verkeerde dingen doen, maar in onkundige handen wel.
Dat is geen bullsh*t, it's the truth!!

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:00

Ach ik ga um wel kopen zi op een paard dat d'r mondje open doet ik geef kneepje links heb ik het bit in me linkerhand en andersom ook misschien helpt ut d'r te leren dat ze geen pitbull is! Ik heb les en me vader heb al paarden gehad vanaf ze 10 is nu 33jaar geleden ofzo dat ie ze eerste knol had dus die heb er wel verstand van heb ook met hackemore gereden. Aan het begin mag ik het dan toch pas alleen met me les gebruiken dus WEES GERUST ik zal um niet al martelwerktuig gebruiken. Zijn jullie zo tevreden?? Haha!

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:02

komaan zeg!! pasja start een topic, gewoon omdat ze iets wilzeggen, krijgt een lading kritiek over zich heen en uiteindelijk zitten bijna alle bokkers ruzie te maken! start hier een andere topic overop he, bv''wie heeft gelijk????''
greetz dutske

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:03

Jah ze wou alleen effe melden hoe mooi ze hem wel niet vond! En ik geef haar groot gelijk!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:04

gijsenkim schreef:
Ik vind het ook heel mooi.............enuh ik moet eerlijk zijn dat ik het probleem niet zo zie.....Het is maar een neusriem. OK hij werkt wat meer in..........en? doe je hem wat losser vast! Het is niet zo dat zij door een bepaalde rijstijl dat paard marteld met die neusriem.........Dan zie ik hier wel ergere dingen voorbij komen


snap nog steeds het probleem niet en ik kan me ook niet voorstellen dat mensen er zoooooo ontzettend tegen zijn,.

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:05

inderdaad!

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:09

Wacht ik ga het effe vragen aan iemand die er verstand van heb. Nml die van een ruitershop van Shie die moet het toch wel weten! Zodra ik het weet zet ik het hier neer. Vinden jullie dat goed?

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:14

ik denk dat het hier voor niemand problemen zal geven als je dat doet pollyfunny

prompter

Berichten: 11162
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:18

Wat me in dit topic wel zorgen baart, is dat maar heel weinig mensen zich (bij welke neusriem dan ook) afvragen waaróm een paard zijn mond open zou willen doen. Meestal heeft het dier ergens pijn, heeft hij haken op zijn kiezen, past het bit niet goed of is de ruiter te ruw met zijn handen. En wat doen we daaraan? Nemen we de oorzaak weg? Welnee, gewoon die neusriem een gat strakker zodat het arme dier zijn mond niet meer open kan doen.....

Dat heeft niks met de topicstartster te maken, maar het geeft me toch af en toe wel de kriebels.....

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:25

promptertje schreef:
Wat me in dit topic wel zorgen baart, is dat maar heel weinig mensen zich (bij welke neusriem dan ook) afvragen waaróm een paard zijn mond open zou willen doen. Meestal heeft het dier ergens pijn, heeft hij haken op zijn kiezen, past het bit niet goed of is de ruiter te ruw met zijn handen. En wat doen we daaraan? Nemen we de oorzaak weg? Welnee, gewoon die neusriem een gat strakker zodat het arme dier zijn mond niet meer open kan doen.....

Dat heeft niks met de topicstartster te maken, maar het geeft me toch af en toe wel de kriebels.....


Mijn paard heeft niks aan zijn gebit rij n=met zachte hand heb een goed bit. Mijn paard Ze denken dat het gewoon een geoonte van haar is zeloopt ook netjes en ontspannen en los krijg alleen zo vaak komentaar erop dat ik op een bitbull rij enzo!

Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 23:27

Ik snap het nu niet meer hoor !!!
Dan is het gemeen en scherp voor je paard en nu krijg ik te horen dat er niks van waar is wat is het nou?
En PollyFunny ik zou het fijn vinden als je dat zou vragen!
Ik vind hem ook mooi Haha!

Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 00:11

Nou ik had iemand gezien met de neusriem en ik vroeg met Pb wat voor effect dat nou heeft... dit zei ze:

het werkt als een normale neusrien, want het drukpunt is op dezelfde plaats, je moet gewoon altijd zien dat je hem goed aandoet want het is echt wel super, die van mij loopt er heel netjes door enn hij is heel ligt inde hand enzo

Dus wat is het nou? Verward volgens mij dan toch niet zo scherp voor je paard? of toch wel?

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 00:30

gijsenkim schreef:
Ik vind het ook heel mooi.............enuh ik moet eerlijk zijn dat ik het probleem niet zo zie.....Het is maar een neusriem. OK hij werkt wat meer in..........en? doe je hem wat losser vast! Het is niet zo dat zij door een bepaalde rijstijl dat paard marteld met die neusriem.........Dan zie ik hier wel ergere dingen voorbij komen


mee eens en ik heb er eigenlijk niks mee aan toe te voegen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 03:18

Dat paard heeft toch zowieso al flink last van een hoofdstel lijkt me zo? Als je het in die richting gaat bekijken kun je beter helemaal niet op een paard rijden want dan is alles een lijdensweg?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 08:52

Aangezien het topic nu al wat langer loopt en een aardig welles/niets verhaal begint te worden sluit ik het af.

Pasja weet nu dat de verschillende neusriemen allemaal een andere functie hebben. Ze kan hier dus uit afleiden dat het zeer verstandig is om niet alleen op het "mooie" af te gaan, maar ook op de functie ervan.

Het lijkt me het verstandigste dat wanneer Pasja daadwerkelijk een hoofdstel gaat kopen voor haar pony, dat ze zich goed voor laat lichten door allereerst haar instructeur/instructrice over het beste type hoofdstel voor haar pony, en vervolgens door iemand bij de ruitershop die er verstand van heeft.