Vandaag zoals velen naar de Zuidlaarder markt geweest. Absoluut geen intentie om te kopen. Ik roep altijd wel iets maar de stap om te kopen vind ik wel heel groot. Daarnaast is overal wel op aan te merken en zijn er maar heeeel weinig die mij echt aanspreken. Na de zoveelste appaloosa met slechte achterbenen gezien te hebben viel mij een witje op. Het dier stond er echt voor dood bij. Even geslacht bekijken en kijken hoe hij uit de oogjes keek. Benen zagen er goed uit maar het dier was zo mager. Zelfs met die dikke wintervacht viel op hoe broodmager het dier wel niet was. Nouja voor een klein prijsje wilde ik het wel meenemen maar zo'n dier zet je niet in de kofferbak van de auto. Een hele tijd rondgelopen en uiteindelijk vervoer geregeld. Hand over mijn hart gestreken en nu het licht was weer op zoek gegaan naar het dier wat wij al liefkozend "scharminkel" noemde.
Handelaar gevraagd of we hem mochten zien lopen. Mooie ruime stap maar wat was hij zwak van achteren. Het dier stond er al ik weet niet hoe lang. Uiteindelijk goed gecheckt of alles wat we zagen ons beviel en daarna naar de monsterbaan voor een drafje, hoeveel mini's zie je daar nou lopen

Ik was eruit, die wilde ik! Dan ga je onderhandelen...niet makkelijk met een handelaar die je verteld dat wanneer ik niet akkoord ging met een hoger bod en hem liet lopen hij hem hoogstpersoonlijk op zou hangen, of hij zou in de vriezer belanden. Uiteindelijk een goede deal besloten en na een chipcontrole kreeg ik hem overhandigt. Als eerste natuurlijk een mooi halster + touw uitzoeken en daarna een dekentje gekocht want het arme dier is zo onwijs mager. Toen ging er bij hem een knopje om, van dood suf veulen werd hij een levendige allemansvriend. Menig dronkenlap hing om zijn hals en als ik bij een kraampje stond te kijken liep hij gewoon met andere mensen mee.
Hij staat nu lekker op stal, met zijn dekentje en een dot hooi. Hij moet ontzettend bijkomen maar het is een pittig ding, dat toont hij nu al. Hij was vanmiddag helemaal kapot en wilde alleen maar slapen. Verder is hij zeer rustig en eet en drinkt goed.
Ik weet dat ik een risico neem en dat ik er nog lang niet ben...
We hebben een lange weg te gaan maar we gaan het redden, let maar op!

De foto's tonen nog lang niet hoe mager hij is, er zit geen gram vet of spier op.

Hier van mij, helemaal in het nieuw!
Lekker op stal

En zo dun is hij

Hij heet Polansky, is vijf maanden oud en nu al 90 cm. Zijn kleur is zwart few spot. Ik vind Polansky een leuke naam voor een KWPN rijpaard maar bij hem vind ik het niet passen. Ik noemde hem al Polo maar dat werd al snel Polio of Pedo...niet heel gezellig dus. Leuke (roep)naam suggesties zijn dus welkom!