Mijn Zuidlaarder paardenmarkt avontuur: Meet Polansky

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Mijn Zuidlaarder paardenmarkt avontuur: Meet Polansky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 23:16

Al jaren heb ik het nobele idee om ooit iets zieligs van de markt weg te kopen en mooi op te knappen. Sinds een tijdje ben ik op zoek naar een spanmaatje voor mijn mini appaloosa van rond de 1.08-1.10, een onmogelijke taak. Zet deze 2 dingen samen en dat beschrijft wel wat ik vandaag aangeschaft heb.
Vandaag zoals velen naar de Zuidlaarder markt geweest. Absoluut geen intentie om te kopen. Ik roep altijd wel iets maar de stap om te kopen vind ik wel heel groot. Daarnaast is overal wel op aan te merken en zijn er maar heeeel weinig die mij echt aanspreken. Na de zoveelste appaloosa met slechte achterbenen gezien te hebben viel mij een witje op. Het dier stond er echt voor dood bij. Even geslacht bekijken en kijken hoe hij uit de oogjes keek. Benen zagen er goed uit maar het dier was zo mager. Zelfs met die dikke wintervacht viel op hoe broodmager het dier wel niet was. Nouja voor een klein prijsje wilde ik het wel meenemen maar zo'n dier zet je niet in de kofferbak van de auto. Een hele tijd rondgelopen en uiteindelijk vervoer geregeld. Hand over mijn hart gestreken en nu het licht was weer op zoek gegaan naar het dier wat wij al liefkozend "scharminkel" noemde.
Handelaar gevraagd of we hem mochten zien lopen. Mooie ruime stap maar wat was hij zwak van achteren. Het dier stond er al ik weet niet hoe lang. Uiteindelijk goed gecheckt of alles wat we zagen ons beviel en daarna naar de monsterbaan voor een drafje, hoeveel mini's zie je daar nou lopen _O- Zo zwak en wiebelig als hij in stap is, zo sterk was hij in draf. De dode blik verdween en er kwam een schattig veulen tevoorschijn wat prachtig zweverig ronddraafde.
Ik was eruit, die wilde ik! Dan ga je onderhandelen...niet makkelijk met een handelaar die je verteld dat wanneer ik niet akkoord ging met een hoger bod en hem liet lopen hij hem hoogstpersoonlijk op zou hangen, of hij zou in de vriezer belanden. Uiteindelijk een goede deal besloten en na een chipcontrole kreeg ik hem overhandigt. Als eerste natuurlijk een mooi halster + touw uitzoeken en daarna een dekentje gekocht want het arme dier is zo onwijs mager. Toen ging er bij hem een knopje om, van dood suf veulen werd hij een levendige allemansvriend. Menig dronkenlap hing om zijn hals en als ik bij een kraampje stond te kijken liep hij gewoon met andere mensen mee.
Hij staat nu lekker op stal, met zijn dekentje en een dot hooi. Hij moet ontzettend bijkomen maar het is een pittig ding, dat toont hij nu al. Hij was vanmiddag helemaal kapot en wilde alleen maar slapen. Verder is hij zeer rustig en eet en drinkt goed.
Ik weet dat ik een risico neem en dat ik er nog lang niet ben...

We hebben een lange weg te gaan maar we gaan het redden, let maar op! *D

Afbeelding

De foto's tonen nog lang niet hoe mager hij is, er zit geen gram vet of spier op.

Afbeelding

Hier van mij, helemaal in het nieuw!

Lekker op stal

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:+: zo vertrouwd al, zo makkelijk

Afbeelding

En zo dun is hij

Afbeelding

Hij heet Polansky, is vijf maanden oud en nu al 90 cm. Zijn kleur is zwart few spot. Ik vind Polansky een leuke naam voor een KWPN rijpaard maar bij hem vind ik het niet passen. Ik noemde hem al Polo maar dat werd al snel Polio of Pedo...niet heel gezellig dus. Leuke (roep)naam suggesties zijn dus welkom!

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:22

Hij is leuk!!

Heel veel plezier met hem, leuk kleurtje ook! *D

Yttel

Re: Mijn Zuidlaarder paardenmarkt avontuur: Meet Polansky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:23

Super dat je zon leuk veulentje een kans geeft! Beetje spek op de ribben en wat liefde en dan komt het helemaal goed!

Vindt Polsky wel een leuke naam!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:26

Nogmaals gefeliciteerd met je aanwinst sap.

Je hebt nu het eerste deel van zn naam "gekozen", wat nou als je het laatste deel pakt? "Sky" dus (en dan wel op zn engels :P )?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:26

Nogmaals gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Wat heeft hij geluk bij jou terrecht te zijn gekomen! Ik ben erg benieuwd naar foto´s over een paar weken/maanden, volgens mij herkennen we hem dan niet meer terug!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:28

Leuk beestje.
En inderdaad erg mak dat je nu al bij 'm kunt liggen.

Zullen veel paarden niet gewoon een knop omzetten dat ze in soort van ''slaapstand'' gaan?
Paar jaar geleden hebben mensen uit de buurt ook een paard meegenomen naar de markt. Vrij sensibel beest, stond bij de kermis, maar daar o zo mak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:31

Wat een leukerdje!
Succes met het opknappen!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:35

wat een poppie!
kleine ding heeft zoveel mazzel, heerlijk in het stro in een stal het ontroerd me om hem zo te zien..
super lief van je.

hij komt vast snel genoeg weer lekker bij qua gewicht en volgens mij heb je er een leuke pony aan, goede bouw.
kan nog wel eens mooi gaan uitgroeien.

ik zelf zou hem polly noemen, als afkorting van zijn echte naam.
ik wens je alle geluk met hem toe.

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:36

Wat een schatje is het zeg!! Veel plezier ermee.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:39

Och jeejtje, ik zag een zuidlaardermarkt topic en dacht 'es ff kijken'. Zie ik dat jij de TS bent :+

Wat een schattig leuk beestje, en ach wat een arm mager dingetje. Wat goed van je dat je zo'n stap hebt genomen! Ik heb er ook lang over nagedacht om ooit eens zo iets te doen, maar het is inderdaad een enorm risico wat je dan neemt, en dat moet je je wel kunnen 'veroorloven' zeg maar.

Super dat je dit hebt gedaan en dit beestje nog een kans geeft. Hij gaat vast helemaal opknappen bij jou, daar twijfel ik niet aan!!

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 00:32

Volg dit even, wat een leuk ding.
Heel mager dat wel, maar na een tijd kom dat vast goed :)

Als ik ooit de grond ervoor heb, wil ik het ook doen :)
Vind het altijd zo zielig..(daarom ga ik er ook echt niet heen, krijg het niet over mijn hart om die beesjes te laten staan)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 00:38

Wat een drupke!
Ben heel benieuwd hoe je projectje gaat opknappen!
Vind polansky/ polo juist wel een leuke naam eigenlijk!
Heeft hij een papier?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 06:18

wat super dat je hem een kans geeft sap!
en ik weet zeker dat het gaat goed gaat komen nu hij bij jou staat.
ik ben benieuwd hoe hij er over een paar maandjes bij staat.
en of hij grote vriendjes word met feem.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 07:09

Komt vast goed, was inderdaad erg mager maar dat komt vast wel weer goed.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 07:43

Ik heb je bij een stand dekentje zien passen, maakte toen nog de opmerking tegen mijn buuf: dat vind ik nou echt enorm lief :-).. super hoor dat je hem een kans geeft, volgens mij gaat dit helemaal goed komen.

Niikiit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 07:45

Blij dat er toch nog zulke mensen zijn! Hopelijk mag ie goed en snel opknappen bij jouw :D Wanneer zet je weer nieuwe foto's neer?
Ik moest bij een naam meteen aan Apollo denken, met als roepnaam Ap/Appie... Maar ja :P

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:05

Gefeliciteerd sappos, en deze jongen is met zijn gat in de boter gevallen bij jou , hij komt in een paradijs terecht!!

Je hebt een goede daat gedaan Sappos :D

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:32

Ach gos,heerlijk zoals hij lekker in het stro ligt na zo`n enerverende dag!
Qua naam...Polka Dot....roepnaam Dotje.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:42

Sap,wat heb jij een goede keus gemaakt,dat je maar net zo'n band mag krijgen met dit wonderkind als met je andere mannen :D
Ik vind Sky ook leuk ;)
Heel veel geluk met hem meid :(:)

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:55

Erg leuk om dit te zien...
Heel veel geluk met hem..

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:58

Sappos, goed werk meid en ik ben er van overtuigd dat je er een leuk paardje aan gaat krijgen, hij kijkt nu al zo dankbaar daar lekker in het stro met zijn warme dekentje op! Super gedaan en een pluim voor jezelf!!!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:02

het ziet er echt uit als een schattig veulentje , als je even door de "narigheid"heenkijkt, dit gaat helemaal goedkomen , ik twijfel geen moment, ik zag net de naam apollo passeren, dat vind ik ook een erg leuke naam ;) heel veel plezier met je ventje sap

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:03

sappie, gefelciteerd met je nieuwe aanwinst. Wat fijn dat je hem een lekkere warme stal hebt geboden bij jouw.
hem wacht een mooie toekomst en ben nu al benieuwd hoe hij het voor de wagen gaat doen :D
veel plezier met hem!
En trouwen ik vind het een leuke naam, ik verander niet snel een naam alles went als je hem een paar keer geroepen hebt ;)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:10

Gefeliciteerd met je aanwinst, of eigenlijk vooral Polo gefeliciteerd met zijn nieuwe eigenaar :D . Ik denk zeker dat je er een heel leuk paardje aan zal hebben.

Ik vind Sky ook een erg leuk idee als naam, en ook passend bij de andere namen van je paardjes.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:57

sap, zoals ik je gisteren al zei; als hij het bij jou niet zou redden, red hij het nergens. Ik heb er vertrouwen in en ik denk dat je er een gouden pony aan krijgt <3

in het echt is hij trouwens nog veel magerder dan hij op de foto's lijkt. komt door zn ENORME vacht. je kunt werkelijkwaar elk botje voelen. je vingers kun je zo tussen zn ribben leggen en je duimen bijna onder zn ruggewervel. ik heb nog nooit zo'n mager paardje in het echt gezien.