De mooiste tinkerhengst van België ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:01

ja spikkel!! die ene dat ie ligt met z'n benen naar voren Kwijl
of die ene dat ie tot z'n knieen in het gras staat en dan met die boze wolken op de achtergrond Cool

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:29

Oeh, moeilijk..... ik vind ze eigenlijk allemaal wel de moeite waard om uit te vergroten
Maar Spix´je begint een erg mooie knul te worden hoor! Poeh, wat is die weer veranderd.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 16:22

CielitoLindo schreef:
Afbeelding

Die is mooi.


Die vind ik idd ook heeel mooi! En die tweede is ook heeeeel gaaf. Met die lucht enzo Vingers aflikken

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 16:59

Hooi! Echt een coole tinker Haha!
Ik vind ze allemaal wel mooi, maar deze vind ik echt stoer:
Afbeelding Haha!

Evelyne

Berichten: 1116
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 16:43

Ik zou de laatste doen!!!
Die is echt geweldig!!!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 16:48

kzou ze allemaal doe ze zijn zo mooi gelukt echt onwijs leuk! maarre dat kan weer niet he? dan zou ik die doen waar hij ligt

Mickeylover

Berichten: 87
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 19:13

K vind ze allemaal wel funny!! }>

Doei doei!! Party!!

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 10:17

Coole foto's!
Is wss wel de mooiste tinkerhengst in België,
want daar zijn er niet zoveel hè! Tong uitsteken
Maar hij is echt wel Kwijl!

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 12:34

Wauw, hij ziet er echt mooi uit zeg, net zo'n lekkere slungel als mijn jaarling. Spix wordt vast een prachtige hengst, hopelijk wordt hij dan nog wel wat dapperder Knipoog

Ik vind die foto's dat hij tot z'n knieen in het hoge gras staat erg mooi, en die languit foto ook, die is gewoon superlief !!

Groetjes Siggy

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 15:28

sonjabelgium"]
[quote="Pellie schreef:
hihi het is idd een slungeltje!! Lachen Ik zou geen enkele foto mooi genoeg vinden om uit te vergroten; of de achtergrond is te druk óf hij staat er net niet goed op. De belijningen van hem en de omgeving moeten ook goed uitkomen hè?


Wat verwacht je van een jaarling hé Verward Je kan er geen "volledig" bespierde tank van een tink inzien ... het is pas een baby'tje ...

Verder moet ik wel zeggen dat de foto's in het echt beter zijn dan de uploadversies. Een stuk van de keuren gaat verloren (ietje donkerder dan in het echt) en dat juist daarom het soms lijkt alsof ons Spix'je in de achtergrond verdwijnd wat niet zo is hoor ....

PS nog rekening houdend met het feit dat je een Stinker op de plaat vast aan het leggen bent die best wel wat vuile vlekken heeft Bloos die je dus probeert "uit" beeld te houden Knipoog. Al bij al is het opzet vrij geslaagd ... heb al stukken ergere rommel als "goed" zien bestempelen en zelfs in posterformaat zien hangen met de mesthoop erachter of een oude vieze stal ... dan vind ik de mijne best wel netjes (eigen lof stinkt zeker? Tong uitsteken)
[/quote]

wow, ik heb niks over spixje hoor, alleen over het fototechnische gedeelte. ik vind het zonde dat hij nergens écht goed uitkomt (sommigen iets te wazig, anderen te drukke achtergrond) maar dat ligt dus aan het uploaden? Ik vind het ook leuke foto's maar niet om uit te vergroten, misschien ben ik kritischer dan jou?

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 15:34

Wat een leukerd zo.
Een echte kleuter op stelten!
De foto's zijn allemaal wel aardig, ik kan geen keuze voor je maken, dat moet je zelf doen!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 15:41

Pellie schreef:
wow, ik heb niks over spixje hoor, alleen over het fototechnische gedeelte. ik vind het zonde dat hij nergens écht goed uitkomt (sommigen iets te wazig, anderen te drukke achtergrond) maar dat ligt dus aan het uploaden? Ik vind het ook leuke foto's maar niet om uit te vergroten, misschien ben ik kritischer dan jou?


Sorry hoor Pellie, als het over mijn ventje gaat ga ik de verdediging in Haha! Tong uitsteken. Ik weet van een paar foto's dat er inderdaad storende elementen inzitten. Soms moet je kiezen hé, de juiste pose of moment, of de juiste plek zoeken met het risico dat het moment of de pose verloren gaat. Als het overgewicht van de foto over het "object" gaat ben ik al vrij tevreden. Zo ben ik helemaal niet gecharmeerd van een "stipje" in een landschap om maar iets te noemen ... en moet van mij het onderwerp scherp zijn, vooral de ogen focus ik op om dan m'n object binnen mijn foto goed te plaatsen. De ligfoto met het ene beentje naar voor is zo'n geslaagde pose waar ik niet de kans had mij te verplaatsen om de achtergrond beter te pakken te krijgen, hij was nl aan het rechtstaan daar . Op de foto niet meteen duidelijk, maar het is wel zo. Slechts seconden later stond ie recht en was de kans dus weg.
De andere ligfoto is "scheef" genomen omdat anders de proporties zo "scheef" werden. Klinkt raar, maar het is zo. Uit een andere hoek zag z'n buik er zo ENORM uit en z'n hoof mini ... .

Wazigheid komt van het uploaden hoor, het formaat van de foto's is aangepast en zo verlies je al scherpte en diepte. Moest ik de originele formaten kunnen plaatsen of mailen zou je dat meteen zien Knipoog. Deze zijn echter wel vrij groot en het zou veel te lang duren om ze via bokt te tonen. Ik wil Bart zijn server niet overbelasten met mijn stoere held op sokken Tong uitsteken. Als je wel stuur ik je wel een "sample" van de werkelijke grote en scherpte door hoor, pb je email maar moest je het willen zien Knipoog

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:52

ja ik geloof je verder wel hoor... we verschillen gewoon alleen van mening. Lachen

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 10:39

Pellie schreef:
hihi het is idd een slungeltje!! Lachen Ik zou geen enkele foto mooi genoeg vinden om uit te vergroten; of de achtergrond is te druk óf hij staat er net niet goed op. De belijningen van hem en de omgeving moeten ook goed uitkomen hè?


En dit vind ik nou zo jammer,met zo'n opmerking jaag je iemand meteen op de kast! Scheve mond
Vind het wel goed hoor dat Pellie haar eigen mening heeft maar misschien had ze dat even anders onder woorden kunnen brengen?

Ik vind het hele mooie foto's [ik neem aan dat sonja geen prof fotograaf is]. Haha!

Pellie ook jou tinker is mooi,want natuurlijk heb ik je profiel bekeken,maar ook daar ondekten ik een foto met lelijke muur op de achtergrond. Lips are sealed

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 10:57

Afbeelding

Deze zou ik nemen Echt hele mooie foto!
Het enige minpuntje..hij is een beetje donker

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 10:59

Hij is idd erg mooi geworden . Maar ik vind toch Zwieber nog steeds de mooiste hengst van Belgie Tong uitsteken Knipoog . Maar ik ben bijna zeker dat Spix die wel voorbij zal steken als hij groter word want Spix heeft specialere kleuren als Zwieber. Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 11:14

pinopaard schreef:
Afbeelding

Deze zou ik nemen Echt hele mooie foto!
Het enige minpuntje..hij is een beetje donker


In werkelijkheid is hij niet zo donker hoor. Da's net het vervelende van die verd*mde uploadsites. Je foto's "vervormen", worden wazig of donkerder ... Dé echt goede fotosite moet nog opgestart worden vrees ik. Verder scheen de zon zelfs en op de echte foto zie je de zon op z'n huid wat op de foto upgeload ook bijna verdwenen is
Het "leuke" van donkere foto's in werkelijkheid is nog dat de fotograaf deze kan aanpassen met z'n toestellen . Met deze hoeft het niet gewoon omdat ie niet zo donker is dan ie lijkt hier Tong uitsteken

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 11:17

Quinzy schreef:
Hij is idd erg mooi geworden . Maar ik vind toch Zwieber nog steeds de mooiste hengst van Belgie Tong uitsteken Knipoog . Maar ik ben bijna zeker dat Spix die wel voorbij zal steken als hij groter word want Spix heeft specialere kleuren als Zwieber. Haha!


Da's inderdaad een hele mooie ook, het is trouwens op mijn aanraden dat ie hem heeft laten keuren ... (ik ken 'm persoonlijk, had bijna een zoon van hem gekocht, maar die was nogal "gek" op dat moment en trapte meteen naar m'n zoon - wat wil je als je een negen maanden oude hengst opsluit voor drie dagen aan één stuk ), maar wie wil nu z'n veulen als vader "UI" (of ajuin) geven??? Tong uitsteken Tong uitsteken whoehahahaha .... (ik weet het, het is anders geschreven, maar toch, lijkt wel erg op een duitse ajuin Tong uitsteken)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 13:46


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 18:22

binky"]
[quote="Pellie schreef:
hihi het is idd een slungeltje!! Lachen Ik zou geen enkele foto mooi genoeg vinden om uit te vergroten; of de achtergrond is te druk óf hij staat er net niet goed op. De belijningen van hem en de omgeving moeten ook goed uitkomen hè?


En dit vind ik nou zo jammer,met zo'n opmerking jaag je iemand meteen op de kast! Scheve mond
Vind het wel goed hoor dat Pellie haar eigen mening heeft maar misschien had ze dat even anders onder woorden kunnen brengen?

Ik vind het hele mooie foto's [ik neem aan dat sonja geen prof fotograaf is]. Haha!

Pellie ook jou tinker is mooi,want natuurlijk heb ik je profiel bekeken,maar ook daar ondekten ik een foto met lelijke muur op de achtergrond. Lips are sealed
[/quote]

Lieverd, die foto met die lelijke muur laat ik die uitvergroten? Want daar gaat mijn mening over.
Dat Sonja 'op de kast zat' hoef jij je nog niet aan te trekken hoor en ik zeg niks wreeds of cru. Zelfs slungeltje is lief bedoelt... (dat ik dit ook nog uitleg Afbeelding ik lijk wel gek)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 19:57

"op de kast zitten" is veel gezegd, maar natuurlijk hoor ik net zoals alle andere paardeneigenaars liefst niets anders dan lof van mijn beestekes Haha!. Da's toch maar normaal zeker? Ik vind wel dat mijn foto's vergeleken bij vele andere die hier gepost worden best wel gezien mogen worden en notabene die worden dan de grond in geboord terwijl wat mij vaak op "rommel" lijkt zelfs als "boekjes en postkaartmateriaal" geprezen werd Verward ... tja ... zal wel België-versus-Nederland zijn zeker Knipoog De Belg net iets strenger beoordelen.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 20:14

Citaat:
maar wie wil nu z'n veulen als vader "UI" (of ajuin) geven??? whoehahahaha .... (ik weet het, het is anders geschreven, maar toch, lijkt wel erg op een duitse ajuin )

Dit stukje snap ik even niet??
Maar hij wilde Zwieber al lang laten keuren hoor al toen we Sweety daar 3 jaar geleden kochten en Candy 2 jaar geleden. Maar toen was hij met verbouwingen bezig die waren nu zo goed als klaar. daarom is hij dit jaar gegaan. Ik ben nog met hem meegeweest naar de hengstenshow in Houten dat was echt plezant.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 20:21

Quinzy schreef:
Citaat:
maar wie wil nu z'n veulen als vader "UI" (of ajuin) geven??? whoehahahaha .... (ik weet het, het is anders geschreven, maar toch, lijkt wel erg op een duitse ajuin )

Dit stukje snap ik even niet??
Maar hij wilde Zwieber al lang laten keuren hoor al toen we Sweety daar 3 jaar geleden kochten en Candy 2 jaar geleden. Maar toen was hij met verbouwingen bezig die waren nu zo goed als klaar. daarom is hij dit jaar gegaan. Ik ben nog met hem meegeweest naar de hengstenshow in Houten dat was echt plezant.


Ik denk dat ze bedoeld dat 'Zwiebel' in het Duits ajuin is... (is het enige wat ik kan bedenken op die commentaar... hoewel Swieber toch helemaal nie top Zwiebel lijkt maar ja)
Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 22:53

Met een beetje fantasie toch wel Tong uitsteken hihihihi ... (ben ik fantasierijk dan ). Nu ja, het is een knappe hengst, daar zijn we het over eens!!! Toen wij gaan kijken zijn vorig jaar voor een tinkertje te kopen hebben we het nog over keuren gehad. Hij vond het "nodeloos" zei ie omdat ie ook zo z'n veulens kon verkopen. Maar hij ging er over nadenken ... Misschien heeft ie maar niet echt over het geheel willen praten. Tenslotte hebben ze ook wel iets anders aan hun hoofd dan alleen één potentiële kopende partij. Ik ben trouwens via hem aan het adres voor m'n huidige schatje gekomen! Van mij dus geen slecht woord (tenzij je het "ajuin"stukje als slecht ziet, ik vind het alleen maar grappig Knipoog.