Jauke's debuut in het THEATER!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Jauke's debuut in het THEATER!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 19:35

Een opera gezelschap uit Limburg wilde voor een komende opera voorstelling graag een film in het thema als achtergrond laten spelen. In die film kwam een bedoeine ridder op een paard voor en de regisseur wilde koste wat het kost een echt paard. De film werd opgenomen in de stadschouwburg in Geleen. De dame (een rasechte paardenleek) die met de opdracht van het zoeken naar een geschikt paard belast was kwam uiteindelijk via, via bij mij en Jauke terecht met dus de vraag of ik Jauke met een acteur over een podium heen en weer kon laten stappen :oo Ehm, nou, ja, ik weet niet... Weet je, ik ben nog nooit met Jauke in een schouwburg geweest... Maar, gezien alles wat ik wel al met hem gedaan heb denk ik dat het moet kunnen.
De dame begon (op advies van een paardentrainster en een dierenarts) over sederen maar dat heb ik resoluut van de hand gewezen. Als sederen nodig is dan doe ik het niet, dat is het me niet waard. Als Jauk het aan kan is het prima, is het teveel voor hem doen we het niet en is het jammer. Ze ging graag met me in zee :)

En gisteren was het zover, op naar het theater! Super spannend, maar ik kan nu breeduit lachend zeggen: "Jauke's theaterdebuut was een succes!" *\o/*
Hij was helemaal zoals ik hem ken, de rust zelve :D Vond alles heel interessant, vroeg zich bij alles af wat het was en waarom het er was maar was 100 % helder in het koppie, heel open en bewerkbaar. Van buiten stond je heel snel op het podium, dat op zich was al ideaal. Het geklos op de vloer vond 'ie geen probleem, hij keek wel een beetje naar de lampen enzo, maar bij het eerste voetje wat ik van hem vroeg was hij volledig met zijn focus bij mij. En ja, dat is de manier om hem te ontspannen, doen wat we altijd doen op vreemd terrein... VD! Dus hij heeft gekust, geknikt, geschud, gefleemt en gebogen, het publiek keek met open mond (dit is echt een filmpaard :oo) en Jauke was in zijn element.

Vervolgens de ruiter die er op moest buiten wat paardrijles gegeven, hij had wel ooit op een paard gezeten maar kon absoluut niet rijden. Gelukkig luisterde hij heel goed naar mijn aanwijzingen en was uiterst voorzichtig met Jauke, soms iets te ;) Maar liever dat dan 1 die denkt alles wel te kunnen.
Vervolgens heb ik er zelf binnen even mee rond gestapt, dat vond Jauk wel een beetje apart maar ook daarin ontspande hij rap. Dus toen de ruiter erop en aan de slag. Je zag de ruiter steeds meer ontspannen, hij begon meer te voelen hoe hij Jauke kon sturen en raakte daardoor meer op zijn gemak. Jauke deed ook echt zijn best om de aanwijzingen goed te begrijpen... als hij zachtjes aan de teugels trekt dan wil hij toch heeeeeel langzaam? ;)

Ook het stilstaan deed hij heel braaf, soms wel wat verveeld, bedoel, een 10 minuten lang gewoon staan wordt uiteindelijk wel saai, maar hij deed het wel!
De regisseur heeft meerdere malen enthousiast geroepen dat het een heerlijk dier was om mee te werken, hij vond het fantastisch! En ook de acteur die erop zat was helemaal weg van Jauke. De cameraman bedacht ineens dat een shot vanaf de rug van het paard toch ook heel leuk moest zijn, doen de acteur aanbood de camera dan even vast te houden wuifde hij dat resoluut weg, nee, hij moest echt daarvoor zelf even op het paard zitten... jaha :roll: :))

Al met al dus een hele leuke dag gehad, Jauke heeft ook echt weer genoten van alle aandacht, het nieuwe terrein en de nieuwe indrukken, je ziet dat dat paard het gewoon leuk vindt! En Gillian was mee, dus die heeft natuurlijk wat plaatjes geschoten :D

Afbeelding

Lekker bekkie <3
Afbeelding

En, hoe ziet zo'n neusgat er nu van binnen uit :+
Afbeelding

Jauke weet precies waar de camera is 8-)
Afbeelding

Samen op de uitkijk naar het meisje
Afbeelding

Vrolijk, wakker paard
Afbeelding

Mooie achtergrond zo
Afbeelding

Wachten wordt uiteindelijk toch wel saai :+ :O
Afbeelding

Hier had ik hem even terug op de goede plaats gezet (kwam nogal nauw) en was vervolgens weer terug uit de lichten gestapt, maar Jauke had nu dus wel in gaten waar ik was <3
Afbeelding

Prachtig licht!
Afbeelding

Het sfeertje is fantastisch!
Afbeelding

Net een hengst hier he! <3
Afbeelding

Gillian vloekte een beetje vanwege het licht, daarop vroeg de dame die alles organiseerde of er nog een keer goed licht mocht voor een goede foto. Daarop vroeg de regisseur: "is dat voor een persfoto?" Dame en Gillian reageerde exact tegelijk, dame riep JA :D Gillian riep NEE :oo Ik: :)) Maar het licht kreeg ze, evenals een mooi neergezet plaatje :D
Afbeelding

Afbeelding

Enneh, ja, ik ben weer eens mega, mega trots op mijn enorm knappe, mega stoere brave paard! En dan te bedenken dat ze hadden willen sederen, dit is toch veel gaver?! Een wakker paard die lekker helder en geinteresseerd in het rond kijkt en alles met open mind aan pakt? <3 :+:

boooo

Re: Jauke's debuut in het THEATER!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:39

Gaaf joh!

Echt leuk! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:50

Wat enorm gaaf!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:46

Wie is er nou niet weg van Jauk?
Super gaaf joh! :9

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:24

leuk!!! is weer eens heel wat anders dan gras, zand, beton of klinkers. heb je ook een overzichtsfoto van het hele podium?

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:47

Super gaaf Danielle :D Wat is het toch ook een stoer paard!

kinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:56

Waauw!! :~
Super mooi!

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:16

Wauw, wat gaaf! :D

Rijkema

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:43

ow, wat een leukerd.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 18:35

Thanks mensen! Ben ook super trots op hem en super blij met de foto's, zijn super mooi geworden!

Frank > Overzichts foto was helaas zo goed als onmogelijk, daarvoor was er veel te weinig licht en de lens te groot. Dan moest Gillian zover naar achteren dat de camera helemaal geen licht meer opving.

HinkeLover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:04

waaauw, wat vet. mooie fries en prachtige foto's.

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:30

zijn wel leuke foto's, super dat hij het zo goed heeft gedaan

danger1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:33

wat een enorm mooie fotos niet normaal meer
geweldig

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:33

Wat een heerlijk paard heb jij toch :9 en een super karakter ook nog eens!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 08:42

Hey!!

Wat is Jauke toch stoer hè, knappe Fries!!!

Goed gedaaaaaan !!!

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:03

Wat een prachtige foto's! & een geweldig paard!

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:30

Heel erg gaaf! 8-)
Moet ookwel met zon Jauke.
Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:49

Stoer!

Een oud pensionhouder van mij ging ook altijd met zijn friese merrie naar de opera. Daar moest het paard ook een paar keer over het toneel lopen.

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 07:42

Wat gaaf zeg :wow: :D

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 17:25

Thanks!

Ik zou het nu ook best nog wel eens met volle zaal willen proberen hoor! Maar ik weet toch niet wat hij van het applaus zou vinden in zo'n ruimte. Hoewel hij applaus an zich geen issue meer vindt, dus wellicht zie ik daarin weer meer beren dan hij ;) :))