De dame begon (op advies van een paardentrainster en een dierenarts) over sederen maar dat heb ik resoluut van de hand gewezen. Als sederen nodig is dan doe ik het niet, dat is het me niet waard. Als Jauk het aan kan is het prima, is het teveel voor hem doen we het niet en is het jammer. Ze ging graag met me in zee

En gisteren was het zover, op naar het theater! Super spannend, maar ik kan nu breeduit lachend zeggen: "Jauke's theaterdebuut was een succes!"

Hij was helemaal zoals ik hem ken, de rust zelve

Vervolgens de ruiter die er op moest buiten wat paardrijles gegeven, hij had wel ooit op een paard gezeten maar kon absoluut niet rijden. Gelukkig luisterde hij heel goed naar mijn aanwijzingen en was uiterst voorzichtig met Jauke, soms iets te

Vervolgens heb ik er zelf binnen even mee rond gestapt, dat vond Jauk wel een beetje apart maar ook daarin ontspande hij rap. Dus toen de ruiter erop en aan de slag. Je zag de ruiter steeds meer ontspannen, hij begon meer te voelen hoe hij Jauke kon sturen en raakte daardoor meer op zijn gemak. Jauke deed ook echt zijn best om de aanwijzingen goed te begrijpen... als hij zachtjes aan de teugels trekt dan wil hij toch heeeeeel langzaam?

Ook het stilstaan deed hij heel braaf, soms wel wat verveeld, bedoel, een 10 minuten lang gewoon staan wordt uiteindelijk wel saai, maar hij deed het wel!
De regisseur heeft meerdere malen enthousiast geroepen dat het een heerlijk dier was om mee te werken, hij vond het fantastisch! En ook de acteur die erop zat was helemaal weg van Jauke. De cameraman bedacht ineens dat een shot vanaf de rug van het paard toch ook heel leuk moest zijn, doen de acteur aanbood de camera dan even vast te houden wuifde hij dat resoluut weg, nee, hij moest echt daarvoor zelf even op het paard zitten... jaha

Al met al dus een hele leuke dag gehad, Jauke heeft ook echt weer genoten van alle aandacht, het nieuwe terrein en de nieuwe indrukken, je ziet dat dat paard het gewoon leuk vindt! En Gillian was mee, dus die heeft natuurlijk wat plaatjes geschoten

Lekker bekkie

En, hoe ziet zo'n neusgat er nu van binnen uit

Jauke weet precies waar de camera is

Samen op de uitkijk naar het meisje

Vrolijk, wakker paard

Mooie achtergrond zo

Wachten wordt uiteindelijk toch wel saai

Hier had ik hem even terug op de goede plaats gezet (kwam nogal nauw) en was vervolgens weer terug uit de lichten gestapt, maar Jauke had nu dus wel in gaten waar ik was

Prachtig licht!

Het sfeertje is fantastisch!

Net een hengst hier he!

Gillian vloekte een beetje vanwege het licht, daarop vroeg de dame die alles organiseerde of er nog een keer goed licht mocht voor een goede foto. Daarop vroeg de regisseur: "is dat voor een persfoto?" Dame en Gillian reageerde exact tegelijk, dame riep JA

Enneh, ja, ik ben weer eens mega, mega trots op mijn enorm knappe, mega stoere brave paard! En dan te bedenken dat ze hadden willen sederen, dit is toch veel gaver?! Een wakker paard die lekker helder en geinteresseerd in het rond kijkt en alles met open mind aan pakt?