Flavio en Darius (berbers) zijn verhuisd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zitouna

Flavio en Darius (berbers) zijn verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 12:28

Hallo allemaal,
aangezien mijn twee berberhengsten een paar weken terug zijn verhuisd mogen zij van mij weer eens ITP :) Hun nieuwe stal is erg mooi gelegen...

Afbeelding

Afbeelding

Flavio in zijn nieuwe stal:

Afbeelding

En alles moet even onderzocht worden:

Afbeelding

Darius kan zeezicht wel waarderen:

Afbeelding

Afbeelding

Je kan er ook een leuk ritje maken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als je dan een appeltje krijgt waardeer je dat wel:

Afbeelding

Afbeelding

En een mooie zonsondergang ook:

Afbeelding

Afbeelding

Assiej

Re: Flavio en Darius (berbers) zijn verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:33

Wow..... ontvang je ook visite :D

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:28

Man, wat ben ik nu jaloers. Wat een onwijs gave ontzettend mooie omgeving heb je daar! En de stal ziet er prima uit, is die paddock echt 'van hun', of moet je die qua tijd delen met je stalgenoten?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 15:58

Assiej: hehe ze zoeken voor deze maand nog iemand om mee te helpen op de club.. Dus als je nog een maand 'vakantie' zoekt ;)

JoT: helaas moet die paddock wel gedeeld worden.. Vooral in de zomer jammer omdat het dan zo warm is dat je veel uren van de dag je toch al niets kan doen en de paarden ook niet in de zon kan laten staan. Samen loslaten in de paddock is ook al niet makkelijk met 12 hengsten en 2 merries :s

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:20

Wow, ik word steeds meer jaloers als ik naar jouw foto's kijk! Wat een uitzicht! Je hebt mooie paarden!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:46

Wauw dat ziet er gaaf uit daar!
Zo'n zeezicht wil ik ook wel :=
Mooie paarden ook :j

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:13

Wouuw gaaf daar zeg een stal pal aan de zee.
En mooie paarden :j

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:26

lakshmi schreef:
Assiej: hehe ze zoeken voor deze maand nog iemand om mee te helpen op de club.. Dus als je nog een maand 'vakantie' zoekt ;)

Als ik op zulk kort termijn nog zou kunnen komen, qua verantwoording thuis + vervoer zou ik zo komen! volgend jaar zomervakantie zou ik best een maandje willen komen hoor! Kan ev. ook nog wel een vriendin meebrengen, 4 handen doen meer als 2 :+ ik ben echt jaloers op je haha.. geen trailer nodig om een strandrit te maken, alleen een hek!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:04

mooie foto's! Wat een locatie zo aan het strand! Kan me voorstellen dat dat uitzicht gewaardeerd wordt!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:45

Prachtige paarden en vooral ook een prachtige omgeving. Jemig, pal aan zee ook. :oo :D

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:42

Ziet er echt super uit he!
Vind de paarden ook errug gaaf, kunnen ze nou ook wel eens van een hapje gras genieten of is er alleen zand :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 11:49

Dankjulliewel :) Het is inderdaad ideaal zo direct aan het strand..

Assiej: spreek je een beetje Frans? Dat is hier de tweede taal.. Voor volgend jaar juli en augustus zoeken ze ook nog iemand :)

JoSav: wat leuk, je hebt een Akhal Teke, ik heb ook altijd iets gehad met zeldzame paardenrassen. Bij ons op stal staan ook twee Mogod poneys, er zijn er geloof ik nog maar 200 in heel Tunesie. Misschien is dit festival http://www.festivaldouz.org.tn/fr/ wel wat voor jou, in de Tunesische sahara, ook veel paardenspelen worden daar gehouden :)

madelief88: nee gras hebben ze hier helaas niet... Het is hier kaal en zanderig, maar zo leven deze paarden al eeuwen. Stro, haver, zemelen, wortels en appels, dat is wat er hier aan paardenvoer zo ongeveer te krijgen is.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:58

Prachtiggg... :+: Wat een wonen is het daar.... :D Mooie Flavio en Darius! :9

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:51

Ohh een paleisje de stallen! En weer: fantastisch die Flavio!

Het festival van Douz is 4 dagen lang en wordt gehouden aan het eind van December meestal van 25 tot 28 December.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 13:49

Ilona: ja heerlijk is het :) misschien moeten we een keer een barokkiemeeting houden in tunesie :p

Wenda: hee waar was je nou? Verwachtte je al half en half hier laatst, jullie zouden toch misschien naar Djerba komen? Hoorde al niets meer..

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:39

Laksmi, ja joh bedwelmd door de hitte, spijkers die daardoor niet met koppen geslagen kunnen worden, een loodgieter die gewoon niet komt opdagen, och en arabische privelessen die er aardig inhakken, omdat we ook mijn houding binnen de vrouwengemeenschap onder de loep nemen en voila we zijn een paar keer naar bruiloftenzjaffa's gegaan, met de paarden. Vanavond weer.
Daarnaast haden we afgelopen weekend weg willen gaan maar was er geen huurauto beschikbaar en wilde broerlief 1 van zijn 2 auto's niet uitlenen!
We komen gewoon niet weg uit dit rare gehucht!
Even afkoelen in de hete zeebries en die prachtige Flavio in levende lijve bewonderen staat natuurlijk bovenaan mijn lijst.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:16

Dat ziet erg gaaf uit zeg!! :) Iets anders dan een groene wei!

zonneke1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:33

het is daar geweldig precies ... bijna te mooi om waar te zijn :D

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:13

Wat zijn Flavio en Darius toch knap! Hun nieuwe stal ziet er echt super uit!!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:49

lakshmi schreef:
JoSav: wat leuk, je hebt een Akhal Teke, ik heb ook altijd iets gehad met zeldzame paardenrassen. Bij ons op stal staan ook twee Mogod poneys, er zijn er geloof ik nog maar 200 in heel Tunesie. Misschien is dit festival http://www.festivaldouz.org.tn/fr/ wel wat voor jou, in de Tunesische sahara, ook veel paardenspelen worden daar gehouden :)

Ik heb gewoon iets met oosterse paarden. Een zeldzaam Europees paard heeft toch niet dezelfde aantrekkingskracht voor mij. Kan niet goed duiden waarom. Ik heb het al zolang ik me herinner.

Heb je ook foto's van die twee Mogods? Ik ben wel benieuwd naar ze (ook naar jouw berbers overigens!) Ze zijn erg zeldzaam, heb er dan ook nog nooit 1 in levende lijve gezien, alleen beeldmateriaal. Zie op die site ook niet dat de Mogod specifiek genoemd wordt; zijn deze paardjes gewoon onderdeel van de festiviteiten? Heb zeker interesse in de paardenspelen daar, want ik ken alleen de jaarlijkse spelen van de berbers.

Over berbers gesproken: zijn jouw twee hengsten raszuiver? Er zijn immers niet zoveel raszuivere berbers. Zijn het specifiek Tunesische Berbers?
Zo'n festival bezoeken staat zeker op mijn lijstje trouwens. :D

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:13

Hier een foto van een parade tijdens het SaharaDouzFestival in December.
Afbeelding

en een foto van een mogod paardje, vooral in Noord Tunesie te vinden,- blijkbaar.

Afbeelding

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 17:54

dankjulliewel :)

bedouin: hmm ik ken het, ik lig hier overdag ook plat, je komt gewoon nergens aan toe als het zweet al van je afdruipt als je maar met je ogen knippert :s Fijn ook van die gulle familieleden :p Kan me voorstellen dat je wel even aan een frissen duik toe bent.. Ga je daar wel eens naar de hotels om te zwemmen? Mooie foto van de paardenspelen! Wil deze winter ook zeker komen :j

Laura: :) :) zal zo ook Hincapies topic even bekijken :)

JoSav: ik snap wat je bedoelt, heb het ook wel, dat mystieke ofzo.. Ik zal vanmiddag eens foto's maken van de Mogod poneys, het zijn leuke beestjes :) ik weet eigenlijk niet of er ook Mogod poneys op het festival zijn, bedouin zal dat wel weten want zij woont daar ;) Flavio heeft wel een papier, maar dit heb ik nooit gekregen, het schijnt 'kwijt' te zijn.. Vervelend maar zo gaat dat hier soms. Dat hij wel ingeschreven is weet ik omdat een vriendin van mij hem aan zijn vorige eigenaar heeft verkocht en zij het zich nog kan herinneren. Darius zijn papier heb ik wel, maar aangezien hij anderhalf jaar oud is is hij vooralsnog alleen in het overkoepelende stamboek ingeschreven, meer informatie over zijn afkomst hebben zij daar, pas als hij 2 is kan hij verder worden ingeschreven en zal ik die informatie dus ook krijgen. Het enige wat op het papier staat wat ik heb, is Mariage x El Ouleid, dat zegt me verder niet zoveel.. Nog een half jaartje wachten en dan dus weer daarlangs :) Het is wel een droom van mij om ooit berbers te fokken en naar Europa te halen.. Maar dat is allemaal nogal lastig.. Hoe heb je dat met jouw paardje gedaan?

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:49

MMM sorry hoor voor het blijkbaar wegvallen van de fotolink, anyway via bovenstaande site kun je via de races pagina de mogodpony bekijken.
Ik liet de foto net aan Abderrahim zien en hij kent de paardjes dus helemaal niet. Op het festival heb ik ze ook nog nooit gezien, maar wie weet gaan ze zomaar ineens opduiken nu we het er over hebben.

Papieren in Tunesie worden heel makkelijk vervalst. helaas. Zo hadden wij ook eerder een paard zo'n prachtige roodgestippelde schimmel met 'papieren', -k heb de kaart hier nog, zodat we koersen met hem zouden kunnen rennen, met geldprijzen. Echt een snelle jongen en heel ondeugend, maar de namen op het papier waren dus niet correct, dus een startkaart werd ook niet afgegeven.

Zwemmen ja hoor dat deed ik wel bij de hotels, kan er uit 4 zwembaden kiezen, maar dat kost 10 TDinar.
Deze zomer heb ik het alleen nog niet gedaan. Het lijkt ineens zo frivool om 10 TDinar uit te geven alleen aan een zwempartijtje. hahha.

Het meest praktisch schijnt om een paard over te laten komen via een vlucht. De boten hebben geen accomodatie voor paarden.
Op dit forum staat er een discussie over wel int frans.
http://voyageforum.com/resultats_destin ... rique_103/

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:53

Wauw wat een gave omgeving, en mooie paarden! :D

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:25

Bedankt voor de info bedouin en lakshmi! Wel ken ik de afbeeldingen van Mogods die op internet rondzwerven al (de website ken ik ook). Er is moeilijk aan te komen zonder er zelf heen te gaan, of heel brutaal mensen te mailen hahaha. Het is vooral omdat de populatie zo klein is en er meer interesse is voor berbers en berber-arabieren.

Ik vroeg specifiek of ze raszuiver en Tunesisch gefokt zijn omdat ze in Tunesië enigszins anders zijn dan andere Noord-Afrikaanse berberpaarden (bijv Marokkaanse) en een groot percentage berbers niet meer raszuiver is omdat ze veel kruisen met bijv. Arabieren.

Je kunt via overheidswebsites van de EU (kan de link wel opsnorren) nagaan of er voor Tunesië een exportverbod van paarden naar Europa geldt en zo niet aan welke voorwaarden voldaan moet worden. Voor Turkmenistan is dat helaas nog altijd heel moeilijk en worden de meeste via Rusland geïmporteerd, ofwel in Rusland gefokt ofwel in omringende landen (waaronder Turkmenistan) en dan eerst naar Rusland, vervolgens naar Europa gehaald. De mijne is in het zuiden van Rusland gefokt, waar ook een groot aantal AT stoeterijen zitten (in het Sovjet tijdperk is de fokkerij ook naar bijv Stavropol en Kazachstan verplaatst, en overigens ook naar Iran maar ook dat is problematisch helaas).
Daarvoor moest ze getest worden op bepaalde ziekten, gechipt worden, van paspoort worden voorzien, gezondheidsdocument hebben en importpapieren, en werd ze aan de Europese grens gekeurd door een veearts. Ze hoefde niet lang in quarantaine (van land tot land verschillend), in Moskou, waarheen ze is vervoerd per vrachtwagen, vervolgens is ze naar Finland gereden, daar op de boot gegaan en in Denemarken verder per vrachtwagen (allemaal met 1 vervoerder hoor). In Finland is ze geïmporteerd, in Nederland was het alleen nog wat papieren nagaan en stempel zetten. Voor alle landen buiten de Europese Unie gelden andere regels maar wat ik laatst meen gezien te hebben is het vanuit Tunesië in elk geval niet verboden want die stond op de lijst van toegestane landen (onder voorbehoud en met specifieke regelgeving geloof ik). Let erop dat omdat het buiten de EU is je importbelasting moet betalen en aan extra regels moet voldoen.
Het makkelijkst maar duurst is vliegen. Met een paardentransport op de boot kan ook. Zo hebben wij het gedaan en dat ging prima. De boot zelf had geen accomodatie voor paarden maar ze stond op een grote vrachtwagen voor sportpaarden.

Lijkt me erg gaaf om een berberstoeterij op te zetten. Er zijn niet zo heel veel zuivere berbers in Europa (en ik vind ze machtig!). :D