Shettenproof schuilstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peachy

Shettenproof schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 16:03

Aangezien een paar mensen het toch interressant vonden om te weten hoe je met een zeil een schuilstal kan maken, zie hier.

Hij is nog niet af daarom staan de pony's er nog niet in.
Je ziet nog spijkers zitten, die moeten er nog uit en het zeil aan de onderkant moet nog de grond in.

Dat blauwe randje wat je ziet is niet de binnenkant al, maar gewoon de rand van het zeil.
Afbeelding

Afbeelding

Binnenkant, de paal in het midden kan een hooinet aan opgehangen worden.
Afbeelding

Afbeelding

Om alle palen zitten pvc buizen, dit omdat mijn pony's hout eten.
Dit zeil is wind en waterdicht en beresterk.

jacqp

Re: Shettenproof schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:11

Geen gezeur met de gemeente?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:54

Mooi gedaan. Maar waait dat ding niet helemaal weg, als er een keer een stevige "storm" waait?

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 17:22

Nee hij is nm aan de windkant schuin gemaakt zodat de wind er als het ware "overvliegt" en niet "vangt".Ook zitten de palen diep in de grond.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:42

Handig! Maar hoe lang staat ie er al, omdat ie nog niet af is? Heb je al een "echte storm" meegemaakt?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:09

Vind het er niet zo stevig uit zien eerlijk gezegt, Ook zou mijn idee geen zeil zijn, het kan nog zo sterk zijn maar ik denk dat dit de echte storm niet overleeft...

ook lijkt het mij tochten! Waarom is hij niet van ander martiaal gemaakt, en met een kleinere opening ?

ik vraag me af of de ondergrond er geen modder bende gaat worden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:32

Ach Buckje, ik heb een stabiele houten buitenstal staan op de wei, en ik heb er ook geen bodem in hoor. Wordt met flink regen aan de voorkant wel een blubberzooi, maar dieper de stal niet. Ik gooi er dan wel een dikke laag stro in, dat kan bij deze zeil-stal ook.

De TS schreef dat de wind hier niet dooreen komt, dus als alles goed en stevig gespannen en dichtgemaakt is, zal het denk ik niet tochten.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 18:38

Precies dezelfde schuilstal heeft vorig jaar ook gestaan. Zelfs met storm en sneeuwval heeft hij het overleeft, ook regen en hagelbuien, en windkracht 10.
Alleen toen zaten er geen pvc buizen om de palen en hadden ze de palen aangevreten en 2 helemaal doorgebeten. Vandaar moesten we een nieuwe zetten.
Tochten helemaal niet er zit toch geen tochtgat....de opening zit juist uit de wind.

De ondergrond wordt geen modderbende, hij ligt ook iets hoger als de rest. Van de winter lagen ze er zelfs in.

Het zeil is zo strak gespannen dat er ook geen speling opzit.