Wat vinden jullie? (geknipt)

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:28

Noblesse_ schreef:
Wat een reacties zeg, lijkt wel of TS de pony verminkt heeft of iemand vermoord heeft. :n . Tuurlijk is het niet netjes dit te doen zonder overleg. Ik zou als eigenaar (met een konik met mooie manen en een andere met traag-groeiende manen) ook not amused zijn en zeer duidelijk maken dat dit niet de bedoeling is. Maar TS haar bedoelingen waren goed, pony zelf heeft er heus geen last van en het groeit wel weer aan, vroeg of laat.
Dit zou voor mij écht geen reden zijn om een goede verzorger weg te sturen. Er zijn ergere dingen in de wereld.


Helemaal mee eens!

pmarena

Berichten: 48503
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:28

Er zijn ergere dingen, maar op zijn minst loopt het vertrouwen in je verzorgster toch een flinke deuk op want je overlegt verdorie toch eerst even voordat je de schaar in iets zet dat niet van jou is :=

soesita

Berichten: 5192
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:34

Blij dat er nog mensen zijn die wél kunnen nuanceren.

TS: Ik zou er als eigenaar ook echt kwaad om zijn. Volgende keer in overleg met de eigenaar, maar dat weet je nu na dit topic zelf ook wel. :P Maar een goede verzorgster voor zoiets de laan uit sturen vind ik wel erg overtrokken. Zeker als je weet dat het met de beste bedoelingen gebeurde.
Haal die doos pralinen nu maar, dat zou ik als eigenaar ook waarderen. :D

Eretria

Berichten: 452
Geregistreerd: 03-02-21

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:37

Ts: t is maar haar en dat groeit wel weer. We gaan de zomer in en dus het mooie weer tegemoet, dan groeit het al helemaal hard. Ik heb wel eens erger gezien hoor!
Pony zelf heeft hier echt geen last van. Ik ben wel benieuwd hoe zijn manen er normaal gesproken uitzien. Heb je daar misschien een plaatje van? :)

XXTien1979
Berichten: 82
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:37

Hahaha ik moest ontzettend lachen om het nieuwe kapsel :D een doos chocolaatjes is wel op zijn plek ja :j

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:38

Idd, een doos pralinen en een mooi oornetje ofzo om het even te verstoppen ofzo wanneer 'nodig'.. denken in (tijdelijke) oplossingen +:)+

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:38

Oh die voorpluk :=
Gelukkig is de pony zelf vreselijk knap.

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:39

heb je een foto van hoe het was?

Ik ben zelf ook jarenlang verzorger geweest. Aan de staart durfde ik nog wel eens te komen als die te lang werd maar manen, laat staan voorpluk, durfde ik niet al mocht het wel van de eigenaar. De eerste keer dat ik de manen van mijn eigen paard moest bijwerken was ik ook echt bang dat ik het zou verpesten.

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:40

Mja... Ik heb ook wel eens aan de verzorgster van mijn vorige paard gevraagd of ze de manen wilde knippen, en niet gezegd dat de coorpluk dan niet meetelt.
Ander stalgenootje kon haar nog stoppen voor de schade al te groot was. :')
Ik baalde ook wel, maar ja, als je zelf niet duidelijk bent... Er zijn inderdaad ergere dingen.

Lindaonline

Berichten: 1948
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:44

Ik had je zeker niet weggestuurd. Kom op zeg het is maar haar. Ja het staat beroerd, m.n. de voorpluk maar je bedoelde het goed. Voortaan goed navragen wat wel en wat niet mag van de eigenaar.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:44

marley93 schreef:
Mja... Ik heb ook wel eens aan de verzorgster van mijn vorige paard gevraagd of ze de manen wilde knippen, en niet gezegd dat de coorpluk dan niet meetelt.
Ander stalgenootje kon haar nog stoppen voor de schade al te groot was. :')
Ik baalde ook wel, maar ja, als je zelf niet duidelijk bent... Er zijn inderdaad ergere dingen.


Er zijn ook wel mensen die het bewust doen omdat het mooier staat in de vlecht oid. Ik doe de voorpluk van mijn pony's ook wel maar die krijgen van die kleine sprietjes op het laatst, die knip ik af. Als je het vervolgens door de kam haalt lijkt het ook super recht maar als ze gewoon lopen zie je dat niet.

DuoPenotti

Berichten: 30609
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:45

Ik knip slechter dan de bijrijder.
In overleg uiteraard mag zij knippen, ik doe het lompweg zo bij mijn eigen paarden :D
De eerste keer dat ze mij zag knippen stond ze echt van :wow:
En toen met een lach, nu begrijp ik als je zegt dat ik me niet zo druk moet maken of het wel netjes is _O-

Maar ja bij niet eigen paard in overleg.

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:47

Ymor schreef:
marley93 schreef:
Mja... Ik heb ook wel eens aan de verzorgster van mijn vorige paard gevraagd of ze de manen wilde knippen, en niet gezegd dat de coorpluk dan niet meetelt.
Ander stalgenootje kon haar nog stoppen voor de schade al te groot was. :')
Ik baalde ook wel, maar ja, als je zelf niet duidelijk bent... Er zijn inderdaad ergere dingen.


Er zijn ook wel mensen die het bewust doen omdat het mooier staat in de vlecht oid. Ik doe de voorpluk van mijn pony's ook wel maar die krijgen van die kleine sprietjes op het laatst, die knip ik af. Als je het vervolgens door de kam haalt lijkt het ook super recht maar als ze gewoon lopen zie je dat niet.


Ja, bij de merrie in kwestie was het net een mooi formaat voorpluk, en het meisje was ook niet iemand die al lang in de paarden meeliep ofzo. Dus ik snapte het ook wel. Ze wilde er mooi laagjes in knippen voor wat meer volume, legde ze later uit. :)) Ik vond het ergens ook wel schattig.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:56

De manen vallen toch best wel mee. Alleen de voorpluk tja daar had je niet aan moeten komen :')

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:59

Die voorpluk :+ vreselijk... je hebt al genoeg commentaar gekregen, hopelijk leer je hier wel van. Ben wel benieuwd naar je echte leeftijd omdat dit normaal een actie van een 12 jarige zou zijn. (No offence verder hoor!)

kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:04

Ik lig echt in een deuk :') Niet heel slim, maarja we maken allemaal wel eens fouten, ook hele domme :Y)

Lekker een doosje chocola en misschien een wijntje halen om je excuus te maken, het groeit wel weer aan.

Toch is dit wel precies de reden waarom ik de schaar uit mijn poetskist haal als iemand anders met mijn pony bezig gaat :P

pmarena

Berichten: 48503
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:07

Ik vind dat idee van een oornetje ofzo ook wel goed eigenlijk, 1 of ander leuk compensatie stukje tuig bij de chocolaatjes zodat eigenaresse (als ze zelf ook rijdt) niet voor schut rijdt of paardje niet zo opvallend verknipt op de wei staat :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:09

Eulogy schreef:
Ja, niet zo handig maar het zijn maar manen, vind veel reacties hier wel heel erg overtrokken. Volgende keer even overleggen TS, maar vind het lief dat je dacht er goed aan te doen en het groeit wel weer aan :)

Echt hè... Het zijn maar manen, kom op. := Het mensen-met-paardengehalte is weer hoog hier. :))

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:09

pmarena schreef:
Ik vind dat idee van een oornetje ofzo ook wel goed eigenlijk, 1 of ander leuk compensatie stukje tuig bij de chocolaatjes zodat eigenaresse (als ze zelf ook rijdt) niet voor schut rijdt of paardje niet zo opvallend verknipt op de wei staat :=


Inderdaad; het wordt zomer.. vliegenkap.. :Y) (mocht je het in de wei ook willen 'verstoppen', dat zou ik dan weer minder hebben) en met rijden een leuk oornetje..

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:16

De manen vallen opzich mee, het is vooral de voorpluk := Je zou inderdaad (in overleg met de eigenaar!) eens kunnen kijken of je iemand kent die de voorpluk wat natuurlijker kan bijwerken.

Ik denk dat de manen al een flink stuk zullen opknappen als je het gedeelte richting het hoofd iets korter knipt, zodat het allemaal wat meer 1 lengte is. Maar ook dit zou ik natuurlijk eerst even overleggen met de eigenaar.

En ach, iedereen maakt wel eens fouten toch? Afgelopen herfst/ winter liep mijn bijrijdpaard (kwpn) er ook bij met punk kapsel/ wc borstel manen. Had het iets tekort geknipt waardoor de manen richting het hoofd rechtop stond :') Dit was trouwens wel in overleg met de eigenaar dus was verder geen probleem gelukkig. Is nu allemaal weer heel mooi aangegroeid en nu ziet het er weer super uit. Zelfs veel beter dan voor het knippen. Nu hangen de manen allemaal 1 kant op (eerst niet) en ziet het er mooi verzorgd uit :D
Met een paar maand zullen de manen er in ieder geval al weer heel anders uit zien. De voorpluk duurt misschien wel wat langer :+

marleen_usar

Berichten: 24710
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:17

Mijn verzorgster heeft dit ook ooit gedaan want ze had een wedstrijd. Ik was er echt niet blij mee.

Poekkie

Berichten: 7377
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:20

marleen_usar schreef:
Mijn verzorgster heeft dit ook ooit gedaan want ze had een wedstrijd. Ik was er echt niet blij mee.


En, indruk gemaakt op wedstrijd? :D

Katyatje

Berichten: 1868
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:27

Inderdaad nooit knippen zonder dat de eigenaar het weet :P

Maar dit kan je echt wel opknappen hoor. De manen kunnen een pak rechter (want nu is het wel erg scheef :+ ) en met een uitdunschaar kan je de puntjes van de manen uitdunnen zodat het iets natuurlijker valt en op dezelfde manier kan je van die rechte voorpluk ook weer iets degelijk maken.

En verder, nee niet leuk, maar het groeit wel weer. Tenzij de pony normaal aan schoonheidswedstrijden deelneemt is het niet zo'n drama.

Heleennn

Berichten: 6362
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:29

Oei das een kleine ramp ja, die voorpluk groeit wel weer aan

Jacquel
Berichten: 456
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:32

Nou, ik ben kennelijk de enige, maar ik vind die manen nog helemaal niet zo lelijk. Veel minder lelijk dan de gebruikelijke sportcoupe, waarbij de manen op gelijke lengte zijn; dan vind ik het er alleen maar geamputeerd uitzien. Deze manen zijn tenminste nog gestyled. De voorpluk is een ander verhaal :)
En inderdaad, het is maar haar, zeg. Het groeit wel weer aan.