Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 23:12

scheepie schreef:
TS voelt zich gauw aangevallen helaas en dan snap jij het niet.
Ik zou het ook al niet snappen en jullie nu ook niet.
Jammer dat TS zo reageert...

Mijn arabier vond er geen niks aan, alleen buiten. Was dolblij met een speelmaatje. Logisch zijn ook kuddedieren. Wij isoleren ze.


Voor je zegt dat ik me gauw aangevallen voelt, leer me dan ook meer eerst eens kennen. Immers hoef je in mijn plaats niet te antwoorden, als ik iets wilt antwoorden zal ik dat wel doen in mijn naam. Ik heb je gezegd, dat het einde discussie was tussen ons. Jij hebt jouw mening, en ik die van mij.

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:14

IMJ schreef:
Misschien dat het zelfs voor de genezing van de huid wel beter zou zijn als ie dagelijks weidegang zou hebben. Doordat hij buiten constant in beweging is blijft de huid soepel. Nu staat ie mn op stal en doen jullie er zoveel mogelijk aan (dat zie ik ook heus wel hoor ;-)), maar de uren dat ie stil staat zou de huid best wat stram kunnen worden..
Ach naja, we komen hier toch niet uit denk ik. :)

Griebels, wat is er niet ontopic aan?
Nu gaan we verder over dat hij in leven is gebleven en denken we mee over wat dan nu het beste voor hem zou zijn.


Zou volgens mij ook goed doen dat de huid dan ook wat frisse lucht krijgt, want zo'n muffe stal lijkt me daar niet echt gezond voor ?

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 23:14

Laat ook één ding duidelijk zijn. Pacha gaat wel buiten! Maar enkel s'morgens of s'avonds als de zon niet schijnt. En ja alleen, maar dat noem ik nog geen mishandeling. Het is de keuze van de eigenaars, resepecteer ze dan ook.

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:15

Maar echt 'alleen' op de weide of gewoon steeds aan de hand ? :)

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 23:18

Alleen op de wei. Los, maar wel onder toezicht.

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:19

Ah zo ja oké dat vind ik dan wel al beter dan hele dagen maar op stal :j

Jolliegirl

Berichten: 33036
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:19

Arabiertje* schreef:
Alleen op de wei. Los, maar wel onder toezicht.


Ben ik benieuwd hoelang?
Aangezien onder toezicht?

1 uurtje?
1 half uurtje?

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:21

griebels schreef:
griebels schreef:
Ik vraag me af hoe de verschillen in de mensenhuid vs paardenhuid herstellen.
Mensenhuid verschrompeld uiteindelijk zeg maar. Weet even niet hoe het anders te verwoorden, die huid die aan elkaar getrokken is.
Ik zie dat bij dit paard niet. Ik zie gewoon een normale roze huid zonder haar...
Ik kan me dus voorstellen dat het niet trekt (ook vanwege de bewegingen van de hals door het paard in vrijheid) en dat het minder pijn heeft gedaan dan bij een mens.
Wij mensen hebben een veel dikkere huid die anders in elkaar steekt.

Iemand hier nog een antwoord op?


Bij mijn merrie is de verbrande plek deels verschrompeld. Er groeit geen haar in en is gevoelig. Bij aanraking wordt de huid vuurrood en gaat de plek vervellen. Plek is zeker 15 jaar oud. En dus nog pijnlijk en nee het is geen pieper want dit paard is keihard voor zichzelf. (zo liep ze 10 dagen met 3 scheuren in het het geboortekanaal rond waar wij niks van hebben gemerkt) ;)

Edit: hoe het behandeld is hebben we geen idee van want we hebben haar hiermee gekocht.

Tinkerlady

Berichten: 1188
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Somewhere near the river

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:27

Met gemengde gevoelens dit topic gelezen en de foto's gezien. Ieder zijn keuze, aanpak en doorzettingsvermogen. Bij mij komt toch steeds weer boven hoe verschikkelijk dit voor het paard moet zijn geweest en misschien nog wel. Op zo'n moment zou je willen dat ze konden praten om er zeker van te zijn dat je het goede weet en vervolgens het goede doet.

Weet niet wat ik zelf gedaan zou hebben, bewonder de wilskracht en doorzettingsvermogen van mens en dier absoluut.

F_Orumster

Berichten: 15343
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:31

Wat heftig! Meer weet ik er eerst niet over te zeggen...

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:34

Tja, ieder maakt zijn/ haar keuzes. Ik zou persoonlijk hier niet eens aan begonnen zijn: het lijkt mij een ellenlange pijnlijke lijdensweg voor het paard en dan de kosten meegenomen die ook zeer zeker niet gering zullen zijn..(en daar dan voor moeten lenen ivm moeilijke financiele omstandigheden >;) )

Wel wondelijk hoe het dier opknapt..! Komt alle huid en vacht weer terug? Heeft hij nu ook iets met het oog of is lijkt dat zo?

Naja, zoals gezegt: ieder zijn eigen beweegredenen en keuzes en dat is maar goed ook.!

FeLaRe

Berichten: 815
Geregistreerd: 01-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:34

Arabiertje* schreef:
scheepie schreef:
TS voelt zich gauw aangevallen helaas en dan snap jij het niet.
Ik zou het ook al niet snappen en jullie nu ook niet.
Jammer dat TS zo reageert...

Mijn arabier vond er geen niks aan, alleen buiten. Was dolblij met een speelmaatje. Logisch zijn ook kuddedieren. Wij isoleren ze.


Voor je zegt dat ik me gauw aangevallen voelt, leer me dan ook meer eerst eens kennen. Immers hoef je in mijn plaats niet te antwoorden, als ik iets wilt antwoorden zal ik dat wel doen in mijn naam. Ik heb je gezegd, dat het einde discussie was tussen ons. Jij hebt jouw mening, en ik die van mij.


Je hebt een pb. ;)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78671
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:36

Ik zal mijn eerder gemaakte moderatoropmerking nog even herhalen:

Neonlight schreef:
Moderatoropmerking:
Houden we er wel rekening mee dat dit niet het paard van TS is? De discussie of een (sport)paard wel of niet op een wei moet is ook een discussie die niet in dit topic thuis hoort. Willen jullie daar wel over discussieren, kunnen jullie daar een algemeen topic over openen elders op bokt.


lizie67
Berichten: 6
Geregistreerd: 25-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:50

Masada schreef:
3timesmom schreef:
jee petje af voor jullie. Dat wordt een paard dat erg dankbaar is voor het krijgen van deze kans van jullie. Als ze inderdaad geen pijn heeft gehad vind ik het knap dat je dit dier een kans hebt geveven.
Ik heb ook al een paar keer het advies gehad mn pony te laten inslapen, maar ook zij is zo een vechter dat ze overal weer bovenop kwam. En als ik ze nu zie lopen kan ik heel erg van haar genieten en ze is een vriendin voor het leven. Dus geniet van dit paard.

Een paard kent niet de emoties net zoals de mens die heeft. Een paard leeft van moment tot moment en is tevreden of niet.
Het is onzin dat een paard kan nadenken en dat hij dankbaar is voor het redden van zijn leven.
Helaas is dat een pennygedachte. Klinkt erg mooi maar is niet waar.


Ben ik het niet mee eens: maar mij pony is zelf ok erg ziek geweest (bijna dood) en we hebben er zamen voor gevochten! Voor dat hij droes kreeg was hij on-handelbaar en egt erg bang voor mensen.Het zou al mijn pony worden maar toen hij ziek werd kreeg ik nog een betere band met hem! ik ben 24/7 bij hem geweest en hij is erbij ook nog hoef en spier bevangen geworden...
Ik heb echt respect voor de mensen al dat ze zoon groot vertrouwen in het paard hebben gehad en dat heb beter zou worden! Ze hebben ons ook zo vaak gezegd dat hij ongeneesbaar is maar nu loopt hij er weer superr bij ondanks dat ik erg goed op hem moet letten.Je kan er zo op gaan staan enzo.
En jij wouw bewijzen dat paarden geen gevoel hebben?! succes ermee :j

cindy1997

Berichten: 57
Geregistreerd: 19-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 00:09

wow Schokkend !
arm dier !
echt fijn dat ze dan zooo goed verzorgt is !

Floor_x

Berichten: 2945
Geregistreerd: 19-03-08
Woonplaats: Leiden

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 00:51

Heb niet het hele topic gelezen, maar ik vind het super hoe er voor dit paard gezorgd is!
Zeker omdat, wat ik opmaak uit het verhaal, de eigenaar niet bepaald ruim in het geld zat vind ik het zeker super dat ze zo voor haar paardje gezorgd heeft :).
In de reacties die ik lees zie ik veel over een paard met zoveel pijn, en dat het harstikke zielig is dat ze het niet hebben in laten slapen. Maar een paard dat kreupel is heeft ook pijn. En dat is ook veel pijn, want pas als een paard echt veel pijn heeft laat hij het zien (dat heb ik tenminste altijd geleerd ;)). En volgens mij is er niemand die een kreupel paard meteen laat inslapen, daar worden vaak ook nog maanden mee gestapt... Dus vind het een beetje raar de reacties hier. Pijn is pijn, en ja misschien heeft dit paard pijn gehad in zijn de afgelopen maanden. Maar een kreupel paard heeft ook pijn zolang het kreupel loopt, en dat is ook soms maanden.
Dus TS, van mij mag je de eigenaar een pluim geven dat ze zo voor haar paard heeft gevochten, vind het een fantastische daad! :)

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 01:40

Arabiertje* schreef:
Jolliegirl, hoe precies kan jij weten of Pacha nu wel of niet pijn heeft? Heb je hem gezien? Ken je het hele verhaal? Ik kan je een NIET paardwaardig paard tonen als je wilt. Weet je wat ik pas erg vind? Verwaarloosde paarden, paarden die jaren lang opgesloten zitten in hun stal. Waar de uitwerpselen tot aan hun buik komt. Dat is pas erg.


Jij hebt hem ook niet gezien, in levende lijven, je gaat uit op de verhalen van de eigenaars.

En dat er verwaarloosde paarden zijn die het nog slechter hebben, wat draagt dit bij in dit topic, wat heeft dit te maken met Pacha? Het zou nogal erg zijn als een paard maar pijn moet lijden lijden omdat er paarden zijn die er nog erger aan toe zijn?
Je haalt er altijd feiten bij die er niets toe doen, zoals je bv eerder in een topic zei dat er dierenartsen paarden laten inslapen die een hoefzweer hebben enz.

Forcalquier

Berichten: 2070
Geregistreerd: 07-01-05

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 02:18

Ontzettend ontroerend om de foto's te zien, lijkt me ook verschrikkelijk om zoiets mee te moeten maken.
Desondanks vind ik het geweldig wat de eigenaar nog voor Pacha heeft gedaan en hoe Pacha weer opknapt.

Heb zelf 2 jaar geleden mijn kitten (aangereden door auto) weer in elkaar laten zetten, kostte mij 3000 euro, DA verzekerde mij ervan dat de medicijnen de meeste pijn zouden wegnemen.
Ja het heeft al met al héél veel geld gekost, maar als ik mijn kat nu weer vrolijk door de tuin zie struinen en zelfs klimmen en springen (en dat met al die pennen in het lijf) dan weet ik weer waarvoor ik het gedaan heb, een leven is meer waard dan geld.

Munnie

Berichten: 2316
Geregistreerd: 14-09-07
Woonplaats: Uden

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 03:14

Ik heb niet alles gelezen maar de wonderen zijn de wereld niet uit ongelooflijk dat dieren zoveel doorzettingsvermogen hebben om dit te overleven! Als het paard het niet aan had gekund was die naar mijn mening slechter geworden ipv beter. Super verhaal!

smurffie

Berichten: 11135
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 04:15

Alle wonden helen munnie, maar hoe....
Zoals ik eerder zei kan je een mens zeggen wat er is en waarom die pijn heeft, een dier niet.
Op de vraag van ik dacht giebels(?) zal ik morgen even met plaatsjes toelichtig geven.. net even makkelijker uit te leggen.zit nu via mobiel en dat is met de site van bokt niet handig

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 09:49

lizie67 schreef:
Masada schreef:
Een paard kent niet de emoties net zoals de mens die heeft. Een paard leeft van moment tot moment en is tevreden of niet.
Het is onzin dat een paard kan nadenken en dat hij dankbaar is voor het redden van zijn leven.
Helaas is dat een pennygedachte. Klinkt erg mooi maar is niet waar.


Ben ik het niet mee eens: maar mij pony is zelf ok erg ziek geweest (bijna dood) en we hebben er zamen voor gevochten! Voor dat hij droes kreeg was hij on-handelbaar en egt erg bang voor mensen.Het zou al mijn pony worden maar toen hij ziek werd kreeg ik nog een betere band met hem! ik ben 24/7 bij hem geweest en hij is erbij ook nog hoef en spier bevangen geworden...

Je paard is handelbaarder geworden omdat hij veel in de hand is geweest en heeft daardoor wat meer vertrouwen in je gekregen. Je paard heeft echt niet het besef dat hij je moet bedanken.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78671
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 10:16

Moderatoropmerking:
Offtopic reacties zijn verwijderd.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 10:57

smurffie schreef:
Alle wonden helen munnie, maar hoe....
Zoals ik eerder zei kan je een mens zeggen wat er is en waarom die pijn heeft, een dier niet.
Op de vraag van ik dacht giebels(?) zal ik morgen even met plaatsjes toelichtig geven.. net even makkelijker uit te leggen.zit nu via mobiel en dat is met de site van bokt niet handig


Ik ben benieuwd want deze verbrandde paardenhuid ziet er heel anders uit dan die van een mens...

Wel wil ik nog zeggen dat een paard (dieren in het algemeen) pijn en gebreken accepteren zoals het is. Als ze het niet meer trekken geven ze het op. Ze blijven er niet over nadenken, bij stilstaan of wat dan ook. Het is gewoon zo, en daar leven ze mee...

Yviertje

Berichten: 1546
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Yf's Paradise

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:01

griebels daar heb je gelijk in. De een geeft het op om er tegen te vechten omdat het gewoon teveel doet. Dit merk je en imo lijkt dit op een soort shock. En de ander 'accepteert' zijn pijn, zie je nagenoeg niets aan en is gewoon vrolijk. Dit is per paard verschillend en dit kan je van te voren niet beoordelen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:02

Ik kamp zelf elke dag met rugpijn. Ik weet uit ervaring dat je je pijngrens verlegt, er aan went en het accepteert. En dan zijn wij mensen nog denkers en emotioneel. Dieren zijn dat niet...