Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:37

Arabiertje* schreef:
ZarcoTje schreef:
Wauw wat een verhaal zeg, schokkende foto's, diep respect voor de eigenaars ! :oo
En natuurlijk respect voor Pacha, zo'n vechter dat hij is, echt ongeloofelijk !

Hij ziet er al een heel stuk beter uit zeg, hopelijk krijgt hij dat mooie kleurtje van voordien weer helemaal terug want het ziet er wel een knap paard uit zeg ! :)

Weet je waar hij ergens gestald staat misschien ?


Ik veronder stel in Hainaut. :P Maar wil het wel even vragen, als je dat echt wilt weten. :j
Ga je deze zomer op wedstrijd trouwens?


Gho waar ligt da, bij de Walen ? :+
Ja nee kwas wel es benieuwd, mss dat ik die stal kende omdat ik hier en daar las dat hij al wedstrijd in Lummen (knappe prestatie trouwens !) had gereden en in Ternat te zien zou zijn :j
Ja kga deze zomer op wedstrijd (nuja als ik dan al een nieuw paard heb, das de bedoeling toch :+)
Maar 'k ben overgegaan naar Limburg eh, zit nimeer bij Brabant :)

FeLaRe

Berichten: 815
Geregistreerd: 01-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:39

Het is een verschrikkelijk verhaal, maar het gaat er niet om wat de behandeling kost ( snap dat dat een hoop geld kost, zou ik ook voor mijn paard overhebben), maar wat de financiele situatie van voor de brand er toe doet!
Dat staat los van de brand.
Dat begrijp ik niet. Ik mag die vraag toch wel stellen? Ik vroeg het normaal.
Jammer dat je het niet wil begrijpen arabiertje.....

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:42

Er zitten gewoon 2 kanten aan.. en ik vind het persoonlijk gewoon echt heel moeilijk om te zien dat dit dier echt pijn heeft gehad (en misschien nog wel heeft).
Als er dan voor gekozen wordt dat ie in leven blijft vind ik wel dat ie de beste verzorging krijgt die er is.. daar heb ik echt wel respect voor.
Maar ik zou er nog meer respect voor hebben als het dier gewoon mag genieten van het paard zijn.. dat betekent voor mij naar buiten met soortgenoten (als dat tenminste kan met die kale huid). Misschien ben ik een softy wat dat betreft maar voor mijn gevoel heeft ie dat echt verdiend.

carmen99

Berichten: 1071
Geregistreerd: 14-01-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:43

|( ;(

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 22:46

@IMJ: Pacha ging ook niet voor de brand met soortgenoten op de wei, en als die dat nu wel zou doen. Kan dat hij infectie's oplopen. Er moet maar eens iets voorvallen, dat de paarden onder elkaar ruzie krijgen en er nog iets ergs gebeurd. Het is niet omdat Pacha niet met andere paardjes buiten gaat, dat hij daarom geen paardliefleven heeft. Het is nu eenmaal de keuze, die was er al voor de brand. En die zal ook zo blijven..

Jolliegirl

Berichten: 33036
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:48

Arabiertje* schreef:
@IMJ: Pacha ging ook niet voor de brand met soortgenoten op de wei, en als die dat nu wel zou doen. Kan dat hij infectie's oplopen. Er moet maar eens iets voorvallen, dat de paarden onder elkaar ruzie krijgen en er nog iets ergs gebeurd. Het is niet omdat Pacha niet met andere paardjes buiten gaat, dat hij daarom geen paardliefleven heeft. Het is nu eenmaal de keuze, die was er al voor de brand. En die zal ook zo blijven..



Dit vind ik dus NIET paardwaardig....

Paardwaardig bestaat uit meer dan pijnvrij....

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 22:50

Jolliegirl, hoe precies kan jij weten of Pacha nu wel of niet pijn heeft? Heb je hem gezien? Ken je het hele verhaal? Ik kan je een NIET paardwaardig paard tonen als je wilt. Weet je wat ik pas erg vind? Verwaarloosde paarden, paarden die jaren lang opgesloten zitten in hun stal. Waar de uitwerpselen tot aan hun buik komt. Dat is pas erg.

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:54

Over het feit dat ze Pacha hebben laten leven ed..

Mensen kunnen toch ook enorme brandwonden oplopen, wij worden daar dan ook voor verzorgd ed, wij hebben natuurlijk ook pijn, maar zetten door om te willen blijven leven.
Waarom dit Pacha (of een ander paard) niet gunnen ?
Ik veronderstel dat sommige paarden toch een veel groter doorzettingsvermogen en kracht hebben dan wij als mens ?
En als Pacha nu echt zo'n vechter is, een paardje dat gewoon de wíl heeft om te blijven leven, waarom hem dat dan ontnemen ?
Jullie zien hoe goed hij is opgeknapt, hij moet wel een supergoede verzorging hebben gehad, respect voor de mensen die daar zoveel geld & tijd in willen steken !
Pacha had het vast en zeker laten merken, of je kon het wel aan hem zien als hij zo echt niet verder kon, als het beestje echt op was ed.

Dat is mijn mening dan natuurlijk, je weet niet wat er in zo'n paard omgaat, maar ik vind het goed dat ze Pacha nog een kans hebben gegeven ! :)

Dat hij nog niet meteen met andere paarden op de wei mag, wat is daar niet-paardwaardig aan ?
Het is voor het eigen goed voor de andere paarden en Pacha zelf, van het moment dat hij zodanig is genezen dat hij met soortgenoten op de wei kan, zullen ze hem vast ook wel bij zijn maatjes op de weide zetten !

Jolliegirl

Berichten: 33036
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:56

Arabiertje* schreef:
Jolliegirl, hoe precies kan jij weten of Pacha nu wel of niet pijn heeft? Heb je hem gezien? Ken je het hele verhaal? Ik kan je een NIET paardwaardig paard tonen als je wilt. Weet je wat ik pas erg vind? Verwaarloosde paarden, paarden die jaren lang opgesloten zitten in hun stal. Waar de uitwerpselen tot aan hun buik komt. Dat is pas erg.


Dat is zeker erg.
Maar omdat dat erger is, mag je wel paarden houden die zonder soortgenootjes staan? En dus nooit eens spelen/rennen/gek doen?
Nee, dat vind ik kop in het zand steken ''want er zijn toch ergere dingen''

En ga me niet vertellen dat half verbrand zijn geen helse pijn doet...
En het herstel van de huid...

Dat maak je mij niet wijs. :)


Bovenstaand : Een paard kan neit voor zichzelf beslissen. Een mens wel.. een paard zal ALTIJD vechten voor zijn leven!
of dit nou goed is onmogelijk is...!
En wij mensen moeten die verantwoording nemen om te zeggen : Nu is het genoeg,
Ik vind het gewoon echt not-done hoe dit paard geleden heeft.
Want ik geloof nooit dat 'ie in zoverre verdoofd is dat hij helemaal geen pijn meer heeft gevoelt...
Dus is namelijk onmogelijk zonder compleet stoned te staan van de medicatie wat tevens zéér schadelijk is voor het paard....

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:57

Ja Arabiertje, dat is ook heel erg! :j

Ik begrijp dat ie nu niet naar buiten kan en ook dat ie dat eerst niet geweest is.. maar zou het fijn voor hem vinden als ie dat wèl zou kunnen straks. En dat bedoelt Jolliegirl ook denk ik.

ZarcoTja.. TS schreef eerder dat de paarden daar nooit de wei op gaan omdat dit sportpaarden zijn (uit angst voor blessures neem ik aan).

smurffie

Berichten: 11135
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:59

Jolliegirl schreef:
Ik weet niet goed hoe ik dit moet brengen...
Maar wat vind ik dit verschrikkelijk....voor het paard...
Wat moet die een pijn hebben gehad...

Het zou niet mijn keus zijn geweest dit paard te laten leven...
Echt niet....

Ik heb hier geen woorden voor...
Al die maanden met pijn.... want geloof me... dit doet zeer...

Ik had dit paard nog ter plekke naar de eeuwige pijnvrije velden gestuurd....

Ik snap dit niet....

amen...
Vraag de mensen van die brand in volendam is, hoe fijn die het vonden nog te leven..
Geloof mij,zelfs door pijnstillers heen doen zulke wonden, verschrikkelijk veel pijn.

Verder kan Je een mens vertellen dat de pijn weg gaat, en waarom ze pijn hebben. Een paard niet

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:59

Natuurlijk zal een paard altijd blijven vechten voor zijn leven, maar je hebt ook paarden op hun oude dag of die zoverre ziek zijn dat je aan het beestje kan zien dat hij geen kracht meer heeft, hij niet verder kan.
Bij Pacha was dit niet het geval, een echt vechtertje dus, ik zit er ergens wel mee in dat je het beestje zijn levenslustigheid dan wilt ontnemen.

Er zijn meerdere paarden geweesten met andere ernstige verwondingen, die hebben ze ook steeds een kans gegeven :)
Laatst bijgewerkt door ZarcoTje op 25-02-11 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:01

IMJ schreef:
Ja Arabiertje, dat is ook heel erg! :j

Ik begrijp dat ie nu niet naar buiten kan en ook dat ie dat eerst niet geweest is.. maar zou het fijn voor hem vinden als ie dat wèl zou kunnen straks. En dat bedoelt Jolliegirl ook denk ik.

ZarcoTja.. TS schreef eerder dat de paarden daar nooit de wei op gaan omdat dit sportpaarden zijn (uit angst voor blessures neem ik aan).


Gho ja dat veranderd het verhaal wel (ken nog zo'n manege hier in de buurt)
Nee..dat vind ik ook wel niet kunnen dat ze nauwelijks de weide op mogen

Jolliegirl

Berichten: 33036
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:01

Er zijn grenzen....

Maargoed, misschien komt het omdat ik veel ervaring heb met de dood van paarden.
Dat ik er misschien iets sneller een mening over durf te vormen.

En ik bedoel dat echt niet om iemand te kwetsen. :)
Ook ik hou van paarden... ondanks het werk wat ik doe.

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 23:02

Dus, een paard dat alleen op de weide gaat, bokt, speelt, en doet niet gek op de weide? Heb je eigenlijk ooit wel paarden gezien? Je moet mijn arabische volbloed eens zien spelen als hij alleen in de weide rond loopt. Hij vind het zelfs fijner om alleen te zijn, als een ander paard er bij loopt. Kom op e zeg.. Nu gaat het erg ver :)

Jolliegirl

Berichten: 33036
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:04

Arabiertje* schreef:
Dus, een paard dat alleen op de weide gaat, bokt, speelt, en doet niet gek op de weide? Heb je eigenlijk ooit wel paarden gezien? Je moet mijn arabische volbloed eens zien spelen als hij alleen in de weide rond loopt. Hij vind het zelfs fijner om alleen te zijn, als een ander paard er bij loopt. Kom op e zeg.. Nu gaat het erg ver :)



Of ik wel eens paarden heb gezien?
Jazeker. :) Ik zie meer paarden voorbij komen dan menig mens....

Dan verschillen wij hierbij dus van mening. :)

smurffie

Berichten: 11135
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:05

Het zijn kuddedieren, maar dat schijnen sommige mensen af en toe te vergeten...

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:05

@Jolliegirl : ik begrijp volkomen dat je uit je ervaringen deze mening kan hebben, iedereen heeft verschillende meningen natuurlijk :)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:06

Zeker heb ik wel paarden gezien. Dagelijks teminste 20,... zowel buiten als binnen. ;-) En ook sportpaarden.. ook buiten en binnen. Dus ja, ik kan daar best een mening over vormen.

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:07

Ja ik vind nu ook wel dat je paarden bij soortgenoot moet zetten, mensen die hun sportpaard niet op de weide willen zetten omdat ze bang zijn voor blessures, onzin vind ik het !

Tot mijn grote spijt moet mijn jonge ruin ook alleen staan (nuja staat samen met mijn 2 andere merrie's op de weide, maar gescheiden door een draad omdat dat van geen kanten klikt ed)
Geloof mij vrij dat ik dit heel erg vind, maar ik ben dan ook heeeeel blij dat hij bij zijn nieuwe baasje (is verkocht) wél samen met anderen op de wei kan :)

FeLaRe

Berichten: 815
Geregistreerd: 01-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:09

TS voelt zich gauw aangevallen helaas en dan snap jij het niet.
Ik zou het ook al niet snappen en jullie nu ook niet.
Jammer dat TS zo reageert...

Mijn arabier vond er geen niks aan, alleen buiten. Was dolblij met een speelmaatje. Logisch zijn ook kuddedieren. Wij isoleren ze.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:10

ontopic please!

Jolliegirl

Berichten: 33036
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:11

Ik vind dit ontopic.. het gaat over het welzijn van dit paard...

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:11

Misschien dat het zelfs voor de genezing van de huid wel beter zou zijn als ie dagelijks weidegang zou hebben. Doordat hij buiten constant in beweging is blijft de huid soepel. Nu staat ie mn op stal en doen jullie er zoveel mogelijk aan (dat zie ik ook heus wel hoor ;-)), maar de uren dat ie stil staat zou de huid best wat stram kunnen worden..
Ach naja, we komen hier toch niet uit denk ik. :)

Griebels, wat is er niet ontopic aan?
Nu gaan we verder over dat hij in leven is gebleven en denken we mee over wat dan nu het beste voor hem zou zijn.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:12

griebels schreef:
Ik vraag me af hoe de verschillen in de mensenhuid vs paardenhuid herstellen.
Mensenhuid verschrompeld uiteindelijk zeg maar. Weet even niet hoe het anders te verwoorden, die huid die aan elkaar getrokken is.
Ik zie dat bij dit paard niet. Ik zie gewoon een normale roze huid zonder haar...
Ik kan me dus voorstellen dat het niet trekt (ook vanwege de bewegingen van de hals door het paard in vrijheid) en dat het minder pijn heeft gedaan dan bij een mens.
Wij mensen hebben een veel dikkere huid die anders in elkaar steekt.

Iemand hier nog een antwoord op?