Gebit, Galop en Coen!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosielover

Berichten: 75
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 08:37

Haha! Hij heeft maar 1 keer zijn hoofd in de lucht gestoken hij was ook heel lief in stap en draf maar in de linker galop was coen ook er rustig maar rechter galop is ie bij mij altijd snel. Zaterdag was ie in de rechter galop mega snel Ps: was wel leuk Haha! Knipoog coentjuh is wel anders ja maar wel leuk.

San Zelfs Danielle vond dat hiij knal hard ging ze was bang dat ik viel lkkr niet gevallen yes!!!!nog nooit gevallen trouwens ben je een woensdag op de manege wqant dan kom ik misschien ook ???

groetjes van mij

fabske
Berichten: 4238
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:14

het is leuk totdat ie buiten de bak een keer hetzelfde gaat doen en op hol slaat, ik heb een paardje wat net zo deed als hem en het koste zelfs de bespiering van mn paardje omdat ie door dat harde rennen met zn hoofd naar buitengedraaid liep en helemaal over de binnenschouder heen viel.

het is echt van groot belang dat je probeer dit paardje rustig te krijgen en te zorgen dat ie het bit niet meer vast pakt.
ik denk niet dat het iets met zn wolfstandjes te maken heeft maar goed ik heb de topic starter al eerder een keer een pb gestuurd en meerdere hebben haar dezelfde tips gegeven als ik. schijnbaar probeerd ze die niet met het paard. of werken die niet voor het paard. maar dat wordt hier niet verteld.

dus misschien eens vertellen of je de afgelopen weken tips van ons hebt aangenomen of niet. en wat vind de eigenaar van het paard er zelf van, kan die het paard wel normaal berijden?
of een instructeur of instructrice kunnen die het paardje wel gewoon berijden

want hij heeft er een spelletje van gemaakt wat ie keer op keer wint
groetjes fabske

Rosielover

Berichten: 75
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:41

Het is een heel lief paardje maar er moet wel wat aan gebeuren want hiij rijd best weinig ja maar als hij niet zo snel was geweest hadden er meer iemanden op gereden. hij heeft wel zijn oren naar voren in galop. groetjes iris

fabske
Berichten: 4238
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:17

mijn paard is ook altijd snel geweest rustig kwam niet voor in zijn woordenboek, nu loopt hij heel ontspannen netjes en rustig ik heb daar heel hard voor moeten werken en heel lang voor moeten werken.
en dat valt niet mee bij een manege pony natuurlijk. het is een leuk paardje daar niet van, maar hij zal steeds vaker een loopje met de mensen die hem berijden gaan nemen want hij vind het naar wat ik hoor gewoon leuk.

Coentjuh

Berichten: 9874
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 10:29

fabske schreef:
het is leuk totdat ie buiten de bak een keer hetzelfde gaat doen en op hol slaat, ik heb een paardje wat net zo deed als hem en het koste zelfs de bespiering van mn paardje omdat ie door dat harde rennen met zn hoofd naar buitengedraaid liep en helemaal over de binnenschouder heen viel.

het is echt van groot belang dat je probeer dit paardje rustig te krijgen en te zorgen dat ie het bit niet meer vast pakt.
ik denk niet dat het iets met zn wolfstandjes te maken heeft maar goed ik heb de topic starter al eerder een keer een pb gestuurd en meerdere hebben haar dezelfde tips gegeven als ik. schijnbaar probeerd ze die niet met het paard. of werken die niet voor het paard. maar dat wordt hier niet verteld.

dus misschien eens vertellen of je de afgelopen weken tips van ons hebt aangenomen of niet. en wat vind de eigenaar van het paard er zelf van, kan die het paard wel normaal berijden?
of een instructeur of instructrice kunnen die het paardje wel gewoon berijden

want hij heeft er een spelletje van gemaakt wat ie keer op keer wint
groetjes fabske



Hij pakt het bit niet vast... Maar ik rijd nu sinds een paar dagen weer met halster, dat gaat ietsje beter..... M'n instructeur gaat er een keertje als hij tijd heeft, op rijden Knipoog Oja, ik ben een aantal keren met hem buiten geweest, dan gaat hij ook altijd knalhard, maar het gaat steeds beter en hij is steeds makkelijker te stoppen

fabske
Berichten: 4238
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:32

tja ik hoop dat je erachter komt

Rosielover

Berichten: 75
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:56

Ja dat wel san hij is we makkelijker te stoppe

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:58

Prachtige pony zeg! *LOL*

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:59

Les nemen is het beste Lachen

Coentjuh

Berichten: 9874
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 18:00

Rosielover schreef:
Ja dat wel san hij is we makkelijker te stoppe


Buiten bedoel ik, over het ruiterpad, eerst ging hij altijd knalhard en kreeg je hem pas stil als ie thuis was...... Maar nu gaa thet al ietsje beter OK dan!

Oja, en Fabske, bij instructeur of andere mensen doet ie het ook, dat raar doen, ligt dus niej aan mij

fabske
Berichten: 4238
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:20

ow maar daar ging ik al niet vanuit Knipoog misschien toch eens zn gebit en rug na laten kijken. of ie idd nergens last van heeft, heeft ie dat niet dan het paard heel consequent en netjes rijden, ook rustig rijden dus.
en vaker aan het werk zetten.

maar goed dat zijn dingen waar je weinig aan kunt doen.

p.s waarom typ je gedrukte letters? dat leest zo anders Verward
groetjes fabske

Coentjuh

Berichten: 9874
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 20:01

fabske schreef:
p.s waarom typ je gedrukte letters? dat leest zo anders Verward
groetjes fabske


Kunne de mense zien da 'ik' het heb getypt Knipoog haha omdat ik dit topic heb gemaakt, als ik er dan wat tussendoor zeg enzow...... snappiej? Tong uitsteken

Rosielover

Berichten: 75
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:52

san heb je foto's van mij en coen of van coen alleen zou je die naar mij mailen xxxx tot zaterdag of woensdag

Coentjuh

Berichten: 9874
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 20:52

Het gaat nu een stuk beter, soms nog wel dwars, maar vaker aan de teugel, galop gaat al een paar weken best wel zacht... Buiten gaat het ook beter, krigj hem ietjse makkkelkijer trug uit galop!!! OK dan! !!!

Coentjuh = Lovers

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:26

mooi paardje hoor ! ik vind het knap van je dat je toch met hem naar buiten gaat als hij zo knetterhard gaat ! ik ben niet zo'n held wat buitenrijden betreft ! maar waarom laat je die wolfstandjes niet gewoon verwijderen ?? dat hebben ze bij m'n merrie ook gedaan, twee dagen zonder bit en daarna had ze echt nergens meer last van, die dingen hebben hoe dan ook geen nut dus ik zou ze weg laten halen als ik jou was.

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 04:19

leuk dier, maar waarom rij je hem met zweep? of heeft hij verder ook kuren?

Coentjuh

Berichten: 9874
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 11:35

kekaro schreef:
mooi paardje hoor ! ik vind het knap van je dat je toch met hem naar buiten gaat als hij zo knetterhard gaat ! ik ben niet zo'n held wat buitenrijden betreft ! maar waarom laat je die wolfstandjes niet gewoon verwijderen ?? dat hebben ze bij m'n merrie ook gedaan, twee dagen zonder bit en daarna had ze echt nergens meer last van, die dingen hebben hoe dan ook geen nut dus ik zou ze weg laten halen als ik jou was.


Het is niet mijn paardje, manegebaas heeft er al meerdere keren een tandarts bij gehaald, maar die zegt dat hij daar geen last van kan hebben (wat ik ook nog steeds niet snap Verward )......


Citaat:
leuk dier, maar waarom rij je hem met zweep? of heeft hij verder ook kuren?


Coen is vaak heel dwars, allemaal stilstaan op het midden etc... Daarom rijd ik altijd met zweep, want alleen benen helpt niet!!!!

FanPaard
Berichten: 10
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:40

Ik snal het wel ,maar wel je eens lastig:S
Nlou, wat heb geen idee wat moet ik doe verteld op jullie:S

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:47

Even een persoonlijke mening.
Persoonlijk zou ik het buiten galoperen even laten tot je hem in de bak beheerst kan laten galoperen.
Nu moet ie in de bak netjes luisteren, en buiten mag ie hard. Is erg verwarrend voor hem.

Coentjuh

Berichten: 9874
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 16:17

stef schreef:
Even een persoonlijke mening.
Persoonlijk zou ik het buiten galoperen even laten tot je hem in de bak beheerst kan laten galoperen.
Nu moet ie in de bak netjes luisteren, en buiten mag ie hard. Is erg verwarrend voor hem.


Buiten galopperen we ook ZACHT hoor Bloos Ging pas super goed met Romy en Jamaica... !!! vorige week..... Echt met 1 hand de teugels vast, en daar gingen we!!! Ze waren super braavvvvvvvv OK dan!

Coentjuh

Berichten: 9874
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 16:20

FanPaard schreef:
Ik snal het wel ,maar wel je eens lastig:S
Nlou, wat heb geen idee wat moet ik doe verteld op jullie:S


Nu even in het nederlands graag Knipoog

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:41

ik vind het wel een mooi paardje maar het karakter zou niks voor mij zijn