Daar is ze dan eindelijk..

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rocymax

Berichten: 6495
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:24

Wat heerlijk voor je, je eigen paardje, en wat een lieverd <3 Heel veel plezier met haar!!! Ik ga je natuurlijk volgen met je topic. :j

CairnTerrier

Berichten: 995
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Daar is ze dan eindelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:25

Ik vind haar leuk <3 Geen verstand van Dravers, maar als ik jouw laatste post zo leest gaat het avontuur tussen jullie helemaal goedkomen. Een beter plekje kan ze zich vast niet wensen! <3 Ben benieuwd hoe ze ontwikkeld.

Suliko

Berichten: 4367
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:26

Ze lijkt enorm op haar vader, zelfde blik ook! En wat een krachtpatser is dat zeg :wow:

Misschien nu nog een lelijk eendje :(:) maar ik kan me heel goed voorstellen dat je voor haar gevallen bent. Ondanks haar teneergeslagen houding en fysieke gestel heeft ze een pakkende uitstraling en een enorm lieve, zachte blik.

Clara heeft het getroffen met jou en jij met haar. Gaat vast en zeker helemaal goedkomen. Tijd doet wonderen! De stress en het ruige leven wat ze gehad heeft zal ze vast nog van moeten ontladen, maar daarna mag ze zich gaan ontwikkelen en openbloeien.

Ik volgde je topic al met plezier en ben benieuwd naar je ontdekkingen met Clara!

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:42

{:} Ik heb echt zero verstand van dravers... Maar wat een prachtig paard! :+:
Ze toont echt onwijs imposant, maar ook heel evenwichtig en kalm. Ik begrijp dat je daar voor valt!

En superleuk om de reacties van Ruitje (leerzaam!) en EllyC (mijn gedachtes, leuk man, iemand haar eerste paard meteen afbranden :+ ) te lezen.

Ik wens jullie samen heel veel geluk, en hopelijk zien we straks eens een topic van jullie eerste endurance!

Ladygiroc

Berichten: 5102
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:27

Dit is nou echt een topic met foto's van een paard die je moet vergelijken met foto's een jaar later. :j

Voor Nederlandse begrippen is dit paard mager, maar voor de drafsport ziet ze er perfect uit, elke kilo die ze mee moeten nemen is er 1 teveel. Waarschijnlijk is dit een super lief en zachtaardig dier want over het algemeen heeft een draver die op de baan gelopen heeft een prima degelijke opvoeding gehad.

Denk dat TS volgend jaar een heel ander paard kan laten zien. Een paard wat uit haar schulpje heeft durven kruipen en bespiering op de bovenlijn zoals we graag zien bij rijpaarden. Daarnaast zal het buikje wat gevulder zijn met ruwvoer.

Komt vast goed met jullie en wens je alle geluk met haar.

ruitje

Berichten: 12453
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:35

Dravers keuren gebeurt in de sport echt amper inderdaad. In onze sport word heel erg gekeken naar het werk wat het paard op dat moment aankan als graadmeter voor de huidige gezondheid.

Ik heb wel eens gehad dat een paard wat een week ervoor nog niet onverdienstelijk gekoerst had, niet door de keuring heen kwam. Dat maakt het keuren van een draver ook wel lastig. Wat soms rechtuit voor de kar makkelijk gaat, gaat binnenstebuiten aan een longeerlijn niet :+

Ik vind je paard overigens een hele mooie 'koffer' hebben, ze oogt alsof ze een enorme ribbenkast heeft. Je zou zeggen dat ze inhoud genoeg heeft voor de endurance dan :+

Ik zie er ook wel wat Orlando Vici in terug!

Ze gaat overigens vast eerst heel erg lelijk worden( sorry :') ) . Alles wat ik omscholen ging van het krachtvoer af en over op ruwvoer. Alle spieren voor de drafsport gingen er af en omdat je ook nog niet veel vraagt van de andere spieren: worden ze eerst heel erg lelijk :') . Ik zie het ook veel bij dravers die dus wel al wat langer uit training zijn.

Dan zie ik op internet staan: ze werd heel erg slecht verzorgd, kijk eens hoe ik haar kocht. En dan heb je een paard met een BSI van 0 maar met gewoon amper rijtypische spieren. Die komen bij dit ras niet er aanwaaien 'spontaan' .

Ik ga je volgtopic volgen,helemaal leuk! Sowieso lijkt endurance in Zweden mij super vet!

Piekosjj

Berichten: 5501
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Daar is ze dan eindelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 21:46

Ohja netjes de bocht door kunnen echt geen van onze paarden :') Ze worden echt getrained voor hetgene wat ze moeten doen: hard draven. En dat zie je: sterke bespierde schouders en borst, en de rest allemaal maar wat minder.

Bedankt voor waarschuwing! Dan weet ik wat me te wachten staat :))

Molfre

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Daar is ze dan eindelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 22:06

Ze heeft inderdaad een heel kort ruggetje, maar daar is mee te werken en wie weet hoe dat verandert.

Ik vind haar vooral een hele fijne blik hebben. Ze ziet er uit als een heel eerlijk paard. Ik wens je er heel veel plezier van!

Dit is overigens mijn eigen draver, 3 weken van de baan af:

Afbeelding

1 jaar later:

Afbeelding

En echt een paard dat zijn gewicht in diamanten waard is:

Afbeelding

Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat een goede bouw onbelangrijk is, maar een lelijk eendje wordt uiteindelijk echt wel een mooie zwaan!

Lightninggg

Berichten: 616
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Daar is ze dan eindelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 22:17

Proficiat met de aankoop van je paard. Ik dacht even dat het de mijne was want ze lijkt er echt hard op. Mijne is een 9 jarige draversmerrie Afbeelding
Afbeelding

veranadautje
Berichten: 1303
Geregistreerd: 12-02-10

Re: Daar is ze dan eindelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 00:51

Ts van harte gefeliciteerd met je paard erg lieve blik.

Molvre en lightningggg bedankt voor jullie foto's mooie vergelijking en dus ook goed te zien die dravers bouw (ik ben een haflinger gewend en ken dravers verder niet )

Utixo

Berichten: 6635
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Daar is ze dan eindelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 08:03

Gefeliciteerd met je paard!

Even op de discussie inhakend, hele theorieën van een foto waarbij een 3 jarig, volop getraind paard gestresst p een nieuwe stal staat, is wellicht een beetje overtrokken. De foto is misschien niet voordelig, maar het inrijden en trainen op 2 jarige leeftijd ook niet. Ik vind het uiterlijk van 3 jarige echt niets zeggend, ze veranderen allemaal nog.

Wel zou ik willen adviseren dit dier even een paar maandjes rust te geven. Natuurlijk wel plezier ermee hebben, maar niet onder het zadel te doen. Even acclimatiseren/resetten en onverstoord kunnen groeien. Maar ik heb zomaar een vermoeden dat TS dit zelf ook al van plan was.

xDenies

Berichten: 13511
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Daar is ze dan eindelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 08:18

Ik wil je gewoon zeggen; heel veel geluk met je nieuwe paard! Iedereen die nu zo lastig doet met al die niet-zo-positieve berichten; een paard knapt zó gigantisch op van liefde, aandacht en rust. Dit gaat absoluut helemaal goed komen, wacht maar af.
Nogmaals veel geluk! <3

SjonnieZ

Berichten: 2441
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Daar is ze dan eindelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:34

Lief dat je dit paard een kans geeft. Zoals ik het lees heeft ze echt voor jou gekozen dus jullie zijn/worden vast een top team.
Veel geluk en plezier samen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:44

Wat een leuke draver. Veel plezier ermee.

Zelf heb ik nu bijna een jaar mijn draver. Hij is 4 en door bezoek van de fysiotherapeut zit hij veel losser in zijn spieren.
Enige verschil is dat deze een Franse draver is met vader Poème Des Dombes, en hij was getraind voor de sulky maar heeft nooit gekoerst.

Toen ik hem pas had
Afbeelding


Na fysiotherapeut bezoek en grondwerk gedurende weken aan een stuk
Afbeelding

Nu, bovenlijn kan nog beter, maar hij staat inmiddels alweer bijna 2 maanden stil.
Afbeelding


Jouw paard lijkt ook wel wat op een draver die ik heel even gereden heb.
Helaas is die ingeslapen door een vreselijke beenwond door vastgehangen te hebben in de draad van omheining.
Deze kwam echter ook van de drafbaan.
Afbeelding

Afbeelding

CaptainJS

Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: Daar is ze dan eindelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 11:12

Gefeliciteerd met je paard!

cursebreaker

Berichten: 11636
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Daar is ze dan eindelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 11:21

Heel veel geluk gewenst met je droom paardje <3
Ik ben benieuwd hoe ze verder gaat groeien nog bij jou nu en jullie samen als team dus ik ga je volg topic ook zeker even een stipje geven. Benieuwd naar jullie toekomstige endurance avonturen!

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Daar is ze dan eindelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 17:47

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Leuk zeg dat je nu een paardje helemaal voor jezelf hebt, lekker van genieten!
En de naam vind ik ook grappig, het is dan geen Akhal-teke geworden, maar wel een paardje met dezelfde naam als de mevrouw die het ras naar Nederland heeft gehaald, en op 84 jarige leeftijd nog steeds een succesvolle fokkerij heeft.
Wel bijzonder als je het zo bekijkt!
Veel plezier met haar, en ik ben benieuwd hoe ze uitgroeit!