Het Centrale-Tekeningen-Topic

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IcePrincess

Berichten: 7746
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:10

Cheveyo, dat je krijt niet dekt komt door het merk, ik heb dat krijt ook (lekker goedkoop Tong uitsteken ) maar vind het echt bagger, dan maar wat meer betalen (Rembrandt vind ik het fijnst, maar ik wel erg duur, bij de boekenwinkel hier kost het 1,70 per krijtje maar ik ga altijd naar de grote tekenwinkels hier in rotterdam..dan betaal ik zo rond de 80 cent per krijtje) Je hebt speciaal pastelpapier, maar ik vind dat persoonlijk rotpapier, ik gebruik nu grijs fotokarton (grijs combineerd beter met kleuren dan wit, bij donkere kleuren steekt het wit teveel af en bij lichte kleuren valt het weg)

Tips voor je tekeningen: niet bang zijn om veel kleur te gebruiken en zeker niet bang zijn om schaduw aan te brengen (dingen die rond lopen zijn verder naar achter toe donkerder, wanneer je daar geen schaduw in brengt ziet het er plat uit)
Om haren te tekenen doe ik zelf altijd het volgende: eerst kleur ik een vlak waar de manen moeten komen, dan veeg ik dit verder uit zodat je geen harde lijnen hebt, daar overheen teken ik met pastelpotlood de haarstructuur (ong. 3 kleurentonen, altijd oneven aantal gebruiken) en daarna met een wit potlood en een donker potlood wat highlights en echte diepte erin zetten. misschien heb je er wat aan Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:19

Sjimmy schreef:
Die handen zijn trouwens ook niet het makkelijkste....


En bedankt hè Tong uitsteken.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:20

bedankt voor je tips, ja dat krijt krijg ik nu al de kriebels van maar ik weet nu zeker dat ik dus ander krijt ga kopen, Rembrandt dus op advies. Die manen op de laatste foto heb ik inderdaad met maar 2 kleuren gedaan en geen oneven aantal, ga het in het vervolg dus zo proberen. Potloden voor wit enzo ga ik ook aanschaffen want mijn witte krijtje is niet echt wit en te dik om echt kleine accenten mee aan te brengen. I'll go on.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:22

Jurga"]
[quote="Sjimmy schreef:
Die handen zijn trouwens ook niet het makkelijkste....


En bedankt hè Tong uitsteken.
[/quote]

Ach die van mij met al die littekens zouden helemaal niet te tekenen zijn geweest Knipoog

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 04:34

En we hebben er weer eentje. Graag weer jullie reacties. Lachen
Heb deze keer met meer kleur gewerkt. Ook heb ik meer diepte aangebracht dan op de vorige tekeningen.
Ik zie dat ik bij deze tekening iets meer schaduw bij de aanzet van de maantop (voor de oren) moet aanbrengen en ik heb de voorste zijde van de kaaklijn aan de verkeerde kant geschaduwd. Tevens zijn de lichte lijnen bij zijn jukbeenderen iets TE licht naar mijn idee. Die onderlip en dat neusgat zien er een beetje raar uit maar dat is in het echt ook zo.

Hoe houden jullie trouwens je papier schoon tijdens het pastellen?? Ik EN het papier zitten onder de vlekken en ik gum me het ongans om alles weg te krijgen als ik klaar ben.
Afbeelding

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 08:32

Cheveyo jij maakt mooie tekeningen, Annetje en Utan ook! OK dan!
Maar deze tekening vind ik niet zo mooi Cheveyo...
Die kin is raar. Scheve mond

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 08:45

Ziet er goed uit hoor! Die zwarte lijn om de manen is wat minder. Als je die weglaat is het veel natuurlijker.

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:37

der is vast niemand die hier een tekenig maakt waar die geen geld voor vraagt wie.. wel.. struur pb.. vast niemand

wendy007

Berichten: 2128
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: *Lemmer*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:57

Goh, Bren wat aardig van je dat je die tekening van mij op internet zet! Schijnheilig Ik lijk wel scheel Schijnheilig Zo krijgen bokkers een verkeerde indruk van mij!

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 13:23

Mijn complimenten aan iedereen die zijn tekening heeft geplaatst, er zitten echt kunstwerkjes tussen! OK dan! OK dan!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 13:57

Heeft iemand misschien tips of commentaar op mijn tekeningen? (zie vorige pagina) Ik ben nu namelijk veel aan het oefenen, dus tips enzo zijn dan wel erg handig!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:03

Annetje, je kunt het echt veel beter dan ik dus echt tips of commentaar heb ik niet voor je. Het enige wat me opviel aan de eerste (in topic 2e vd 3) tekening kan misschien het linkerbeen aan de bovenkant ietsje breder.
Ga zo door!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:11

IcePrincess schreef:
Om haren te tekenen doe ik zelf altijd het volgende: eerst kleur ik een vlak waar de manen moeten komen, dan veeg ik dit verder uit zodat je geen harde lijnen hebt, daar overheen teken ik met pastelpotlood de haarstructuur (ong. 3 kleurentonen, altijd oneven aantal gebruiken) en daarna met een wit potlood en een donker potlood wat highlights en echte diepte erin zetten. misschien heb je er wat aan Lachen


waarom 3 kleuren dan? is daar een speciale reden voor??

en cheveyo:
ik vind het een hele mooie tekening...
weer die kleurovergang bij de neus ik vind dat helemaal geweldig! hoe doe je dat toch???? OK dan! Verward Knipoog

en de mondlijn... geweldig.... nu wil ik extra meer gaan tekenen... (wohoew dat heb ik al in geen tijden meer gedaan de laatste keer dat ik een tekening heb gemaakt ging het behoorlijk fout. en vond het toen niet meer leuk worden... Boos! )

maar ik ga weer een poging doen... OK dan! *LOL* Knipoog Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:14

Annetje schreef:
Heeft iemand misschien tips of commentaar op mijn tekeningen? (zie vorige pagina) Ik ben nu namelijk veel aan het oefenen, dus tips enzo zijn dan wel erg handig!

Willen jullie misschien ook nog reageren op mijn tekening, vorige pagina onderste post.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:15

haha ik gebruik gewoon veel krijt (verschillende kleuren grijs iig) en dan lekker vegen voor een overgang tussen de kleuren. Weet niet of dat je juiste manier is maar het lukt wel. Alleen dit paard heeft in het echt een raar neusgat en kin dus dat komt een beetje raar uit.
Leuk dat je weer een poging gaat doen, ben heel benieuwd naar je resultaat.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:16

Annetje, kan je je tekeningen niet wat groter erop zetten zo kan ik het niet erg goed zien?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:18

Sjimmy"]
[quote="Annetje schreef:
Heeft iemand misschien tips of commentaar op mijn tekeningen? (zie vorige pagina) Ik ben nu namelijk veel aan het oefenen, dus tips enzo zijn dan wel erg handig!

Willen jullie misschien ook nog reageren op mijn tekening, vorige pagina onderste post.
[/quote]

zie je? dit is nu net wat ik vervelend vind aan dit topic, het is totaal niet duidelijk meer wat en hoe :/

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:19

Sjimmie, ik was zelf niet eens aan een vogel begonnen denk ik, knap hoor en al die zwarte vlekkies op de veren, wat een werk. Die handen vind ik juist mooi gelukt.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:24

ik ook, als ik al die tekeningen hier zo zie.. dan krijg ik er ewer gewoon zin in om te gaan tekenen.... Lachen
ik ben ook erg benieuwd als ik wat heb gemaakt zet ik het natuurlijk gelijk op bokt Lachen

(thanks to you all Knipoog ) hihi..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:24

Ellende, ben het eigenlijk wel met je eens.
Maar zo hier en daar een losse tekening is ook niks.
Een Creatief forum dus én fototechnieken én collage's én tekeningen/schilderijen lijkt me wel wat. Maar ja.... Bokt is en blijft een paardenforum.

Cheveyo, thx.
Ik heb mezelf verbaasd, ik heb dit in zo'n 1,5 uur (op A5) getekend met alleen de kleine foto als voorbeeld.

Met een paard daarentegen ben ik wel ff langer bezig.

Misschien scheelt het dat mijn 'carriere' (NOT) begonnen is in groep 3 met vogels tekenen Clown

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:28

Zelf vind ik het wel fijn dat er een apart forum is voor alleen tekeningen, kan je ze makkelijker terugvinden. Als er bij staat op welke tekening iemand nog een reactie wil kan ik er wel meeleven, gewoon even op de desbetreffende pagina een tekening zoeken en dan kijken wie hem gepost heeft.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:34

Sjimmy schreef:
Annetje, kan je je tekeningen niet wat groter erop zetten zo kan ik het niet erg goed zien?
Er op klikken Knipoog staat erbij.
Maar ik vind dat ook vervelend aan dit topic, veel mensen krijgen geen commentaar wat ze wel wilden of worden helemaal over het hoofd gezien. Mensen quoten hun eigen foto's om meer mensen de tekeningen te laten zien. Zoiets als Fototechnieken zou idd heel wat fijner zijn! want dan kunnen we er ook dieper op ingaan, over het hóe en wát iedereen tekent.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:35

daar ben ik het ook wel mee eens... je kan ze dan inderdaad makkelijker terugvinden... en reacties kunnen dan in het topic van Die tekening komen en dus niet allemaal bij elkaar..
ik volg dit forum eigenlijk niet meer echt als het gaat om commentaar op tekeningen enz.

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:37

Ik vind het ook een superidee. Wie stelt het voor??

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:37

Annetje schreef:
Ik heb van de week weer twee tekeningen gemaakt, de eenhoorn is van eergisteren, het andere beest van gisteren:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
(klikken op de thumbnails en je krijgt 'grote' versie!)


Bloos! Heb ze bekeken.
Je hebt een heel eigen stijl kwa tekenen en dat isniet verkeerd. Ik vind ze wel mooi getekend, maar het is niet mijn soort tekening, ik hou niet zo van die 'fantasy' tekeningen. Maar daarom zijn ze nog niet lelijk.
Wat ik bij de eerste 2 mis zijn een stel oren, want nu is dat voorhoofd zo kaal, vind ik Knipoog