Simon met zijn nieuwe barefoot

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:15

Citaat:
Als je zo'n pad zo vaak wast en droogt, wordt de kwaliteit dan niet snel minder?


ja het slijt er hard, ik heb een nieuw pad in bestelling......

maarrrrrr Morrie is grotendeels wit en als je met een ranzig pad rijdt en hij gaat zweten dan wordt ie donkerbruin en dat staat ook erg smerig en onverzorgd Dus na 2 of 3 x rijden gaat ie in de was, deze week had ik het zadel uitgeleend en dan was ik het pad ook voor ik het weer op Morrie leg.......

Eens per week zit ie wel in de was & droger en in de zomer al na 1 keer rijden, dat deed ik ook met gewone sjabrakken

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 19:27

Ik hang mijn pad altijd uit om te drogen dat deed ik met shabrakken ook al. Die komen echt bij mij de droger niet in.

Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:31

ik heb geen ruimte in huis om iets op te hangen en dan droogt het in geen week, beetje jammer als je maar 1 pad hebt......
bij mij gaat alles in de droger, er zit nu ook een halster en een hengstenketting in di ein de blubber hadden gelegen en dus mee in de was moesten

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 19:33

Haha, ik heb al 2 pads Haha! . Ik had al een pad voordat ik het zadel had. Die had ik alvast 2ehands overgekocht van Valeska omdat ik toch al wist dat ik een barefoot ging bestellen.

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:42

hey, ze zijn goed gelukt! Het zadel zit heeerlijk (ik mocht even proefzitten), maar je moet er wel even aan wennen.
Leuke foto's!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:28

Ik was mijn dekjes echt niet iedere keer, dan blijf je bezig! Ik doe regelmatig een zgn. hondenwasje en dan gaan er 1 of 2 dekjes mee de wasmasjien in. Je kan toch op je balkon drogen smurf? Ik droog nu ook op de overloop, hangt zo'n rekje over het trapgat en dan flink het doucheraam open zodat er wel frisse lucht bij kan. Er draait nu een was die morgen naar buiten kan op de droogmolen, mits het droog blijft...

Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:46

Citaat:
Je kan toch op je balkon drogen smurf


mijn balkon is in de open lucht, ik woon op de hoogste verdieping, de dagen dat ik om half 8 wegga tot 7 uur 's avonds en dat het al die tijd droog is, zijn op de vingers van 1 hand te tellen..... ik heb niet voor niets een wasdroger!

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:30

Ik heb een Dixie, die spoel je af na het rijden en je pad blijft mooi schoon en gaat dus ook langer mee Haha!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:01

Yeah yeah, from Dixieland Lachen. Op Ebay.de staan mooie Grandeur pads nieuw te koop, ook in de kleur donkerblauw( met aparte inlages). Er staat dan bij vermeld Torsion maar ze passen natuurlijk ook onder een BF. Ik vind dat donkerbruin en zwart doodsaai hoor. Slaat dood op een donker paard.

Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:11

je ziet niets van het pad onder een Barefoot, want het valt er helemaal onder, maar toch heb ik nu een bordeaux rode besteld..........

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:19

Ik zag altijd een stukkie, maar misschien valt het juist niet op door die saaie kleuren. Een pad mag m.i. best een stuk groter zijn dan het zadel. De western BF verschoof zó dat het zadel aan de achterkant zeker 5 cm over de pad ging, niet echt lekker. Pas na het vastnaaien van de lusjes om de voorste ringen bleef het goed zitten. Zou voor jou dus niks zijn smurf, met al dat gewas. Moet je iedere keer het zaakje lostornen en weer vastnaaien. Maar ik blijf het een mooi zadel vinden.

vhnele
Berichten: 126
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 00:46

ieks schreef:
over het algemeen worden zadels veel te ver naar voren gelegd hierdoor krijg je schouder problemen de voorhand van een paard is toch al erg zwaar en zet er dan ook nog een ruiter bovenop dir geeft nog meer problemen en verkorting een paard kan het gewich veel makkelijker dragen op de plek waar je ook zonder zadel zou zitten dan blijven de schouders tenminste vrij


Zijn bij een boomloos zadel de schouders niet zoiezo vrij? Als ik zonder zadel rij dan zit ik toch ongeveer op de plaats (nl vlak na de schoft) waar de ruiter op de foto nu zit (als je het zadel zou wegdenken).

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 10:28

Als het zadel goed ligt is in de schouder vrij, maar dit geld volgens mij ook voor zadels met boom.

Voor mijn gevoel lijkt het erop dat veel mensen hun zadel te ver naar voren leggen. Maar ook ik kan het mis hebben natuurlijk Haha! .

Ik lette er bij mijn vzh-zadel al goed op of het zadel niet te ver naar voren lag en de schouder dus goed vrij was.

Even een voorbeeldje:

Afbeelding

Deze is genomen op de 1e dag dat ik Simon had (3maanden geleden)