Haflinger los in het bos.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cinnepin

Berichten: 8969
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Haflinger los in het bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 22:26

Jemig dat mensen zich druk kunnen maken om dingen die niet gebeurd zijn.....echt hoor daar is mijn leven te mooi voor.

Cinnepin

Berichten: 8969
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Haflinger los in het bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 22:34

Ik ga lekker slapen, als jullie leven zo saai is, ga vooral verder met druk maken om dingen die niet aan de orde zijn. Gelukkig is mijn denkvermogen van een prei wel in staat om dingen die niet gebeurd zijn ook niet te bedenken, zou er moe van worden.

Elisabeth32
Berichten: 97
Geregistreerd: 21-06-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 22:36

Wat leuk! Mijn paard loopt soms ook los om te grazen. Daar genieten we allebei van!

BeFunny

Berichten: 10851
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 23:15

Bonita_Bon schreef:
Omdat zij en blijkbaar meer mensen met het risicoanalyserend vermogen van een prei, het wel normaal vinden en het goedpraten onder het mom van 'er is toch niks gebeurt, maar ik gooi het wel vol trots op een forum'! Ik kan ook de snelweg over wandelen en niet aangereden worden is dat dan meer geluk dan wijsheid? Overigens ben je wettelijk ook enorm de Sjaak als je paard iets aanricht en jij hem willens en wetens los hebt laten lopen op niet omheind terrein. Maar dat daar gelaten.


Wie praat het goed dan of vind het normaal? Ook dat lijkt me niet nodig. De ophef slaat gewoon nergens op.

We weten nu wel dat het niet slim was, en weer door.

Cinnepin

Berichten: 8969
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Haflinger los in het bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 10:50

Nou inderdaad. Wel raar bij de ene bokker is het geweldig, bij de andere bokker is het gevaarlijk :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110834
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Haflinger los in het bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:00

Nou nee hoor, ik vind dit bij ieder paard gevaarlijk.
Waarom niet gewoon lekker op eigen terrein doen?

Cinnepin

Berichten: 8969
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Haflinger los in het bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 11:04

Op eigen terrein wordt dit vaak gedaan ;)

Maar vele zeggen bij anderen wel ooh geweldig en bla bla. En bij anderen niet.

Maar dat zie ik ook bij te zware ruiters. Bij de een niet erg, bij de ander wel :D

Fly_high

Berichten: 3323
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Haflinger los in het bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:13

Het zit je hoog he, die zware ruiters :+

Cinnepin

Berichten: 8969
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 11:15

Fly_high schreef:
Het zit je hoog he, die zware ruiters :+



klopt, zie het te vaak.....dus?


maar wat heeft dat met dit topic te maken

miereneter

Berichten: 2598
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:18

Jij haalt die zware ruiters er toch zelf steeds bij?

Je kunt niet het ene onverstandige ding (paard los in bos) goedpraten met een ander onverstandig ding (te zware ruiter, slof). Het is gewoon allemaal niet ok.

Dit staat overigens los van mijn mening over jouw boswandeling. Vond het heel leuk om te zien, maar kan me ook vinden in opmerkingen over veiligheid.

Bonita_Bon schreef:
het risicoanalyserend vermogen van een prei

_O-

Kimmie235
Berichten: 319
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:19

Mijn oma nam ook altijd de binnenbocht, opa kwaad ernaast, en dan zei ze, waar maak je je nou druk om, er is toch niks gebeurd?

Wat vind je daarvan? Kun je de boosheid van opa begrijpen?

Cinnepin

Berichten: 8969
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 11:20

miereneter schreef:
Jij haalt die zware ruiters er toch zelf steeds bij?

Je kunt niet het ene onverstandige ding (paard los in bos) goedpraten met een ander onverstandig ding (te zware ruiter, slof). Het is gewoon allemaal niet ok.

Dit staat overigens los van mijn mening over jouw boswandeling. Vond het heel leuk om te zien, maar kan me ook vinden in opmerkingen over veiligheid.

Bonita_Bon schreef:
het risicoanalyserend vermogen van een prei

_O-



Ik heb ze er een paar keer bij gehaald, maar een antwoord alleen op zware ruiters heeft niks met dit topic te maken.....reageer dan niet. Wordt verder niks over het topic gezegd

Henrike5

Berichten: 786
Geregistreerd: 26-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:21

Leuk om te zien dat hij zo lief bij je blijft!

Over de discussie ga ik mij niet te veel in mengen ik heb andere bokkers dit ook zien doen zonder kritiek van anderen en ik weet niet of ts ook nog andere maatregelen heeft genomen zo als bijv erg vroeg op pad zodat je geen andere mensen en paarden tegen komt, pas diep in het bos echt los laten etc.

Cinnepin

Berichten: 8969
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 11:22

Kimmie235 schreef:
Mijn oma nam ook altijd de binnenbocht, opa kwaad ernaast, en dan zei ze, waar maak je je nou druk om, er is toch niks gebeurd?

Wat vind je daarvan? Kun je de boosheid van opa begrijpen?



Ik heb getemd, in dit topic wordt alleen nog maag offtopic gereageerd. Dat is niet de bedoeling en zal ik ook niet meer op antwoorden. Die binnenbocht heeft hier niks mee te maken. Als jullie alleen maar komen zeuren om dingen die hier niets mee te maken hebben blijf weg, of zoek een leven ofzo

Cinnepin

Berichten: 8969
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 11:23

Henrike5 schreef:
Leuk om te zien dat hij zo lief bij je blijft!

Over de discussie ga ik mij niet te veel in mengen ik heb andere bokkers dit ook zien doen zonder kritiek van anderen en ik weet niet of ts ook nog andere maatregelen heeft genomen zo als bijv erg vroeg op pad zodat je geen andere mensen en paarden tegen komt, pas diep in het bos echt los laten etc.


Er kwam 1 keer een groepje mensen tegen, gelijk het touw vast geklikt.
En ja we waren erg diep in het bos, plus paarden vriendje erbij

Kimmie235
Berichten: 319
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:24

Cinnepin schreef:
Kimmie235 schreef:
Mijn oma nam ook altijd de binnenbocht, opa kwaad ernaast, en dan zei ze, waar maak je je nou druk om, er is toch niks gebeurd?

Wat vind je daarvan? Kun je de boosheid van opa begrijpen?



Ik heb getemd, in dit topic wordt alleen nog maag offtopic gereageerd. Dat is niet de bedoeling en zal ik ook niet meer op antwoorden. Die binnenbocht heeft hier niks mee te maken. Als jullie alleen maar komen zeuren om dingen die hier niets mee te maken hebben blijf weg, of zoek een leven ofzo


Het ging erom dat jij achteraf zegt dat men zich er niet druk om moet maken, want er is niks gebeurd. Vandaar dat ik het verband met mijn opa en oma leg, en daarmee dezelfde vraag stel of je je het dan wel voor kan stellen? Maar je mag het temmen hoor, geen probleem

Steppe

Berichten: 2806
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:28

Ik haak los van dit topic :D

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Haflinger los in het bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:49

Ik kom regelmatig twee mensen met twee losse paarden tegen in het bos als ik aan t rijden ben. Nou daar word ik soms niet vrolijk van, die paarden gaan op de loop omdat ze van mij schrikken of komen op mn paard af, die daar niet van gediend is......
Ik snap niet waarom je dit persee wil, een goede band met je paard hebben kan ook in de bak. Veiligheid voor alles!

Morganlefay

Berichten: 8714
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:57

Heb jaren een Haflinger merrie verzorgd en kon op het terrein haar inderdaad gewoon los naast mij aan de voet meenemen. Heb er ook veel lol over gehad. Maar buiten het terrein geen haar op mijn hoofd.
Als ik de foto's bezie zie ik een paard wat niet echt naar baas luistert maar gewoon omdat ze braaf is bij haar blijft. Als er iets gebeurt is ze weg. Zou dit nooit doen.

Cinnepin

Berichten: 8969
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 12:02

Morganlefay schreef:
Heb jaren een Haflinger merrie verzorgd en kon op het terrein haar inderdaad gewoon los naast mij aan de voet meenemen. Heb er ook veel lol over gehad. Maar buiten het terrein geen haar op mijn hoofd.
Als ik de foto's bezie zie ik een paard wat niet echt naar baas luistert maar gewoon omdat ze braaf is bij haar blijft. Als er iets gebeurt is ze weg. Zou dit nooit doen.



Knap dat jij kan zien of hij luistert *D Het is overigens een HIJ.
Als hij niet naar mij luisterde had ik dit niet gedaan hoor. De reacties worden steeds mooier

Simsannah

Berichten: 113
Geregistreerd: 18-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 12:15

Oke het klinkt als een leuk uitje met een paar foto's


maar dat je zegt dat je er strak naast bij blijft lopen zodat je hem snel kan vast pakken... ja een mens is natuurlijk veel sneller dan een haflinger. En vast ook veel sterker. Zo'n flink paard stopt zeker wel, als jij je hand uitsteekt. ;) en hij op de kletter wil gaan... :=


Waar ik het wel mee eens ben; alles wat je doet met en rondom paarden brengt gewoon een zekere soort "gevaar" mee...

Ik heb het mis zien gaan, en dat is wat ik heb meegemaakt.
Het is NU goed gegaan. Fijn voor je :)
Laatst bijgewerkt door Simsannah op 05-01-24 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Berichten: 21418
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 12:15

Ik weet waar dit is, maar zo diep in het bos is dit niet. Binnen 10 minuten ben je daar wel.

Had HIJ wel door dat hij los liep? :D

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 12:23

Cinnepin schreef:
Morganlefay schreef:
Heb jaren een Haflinger merrie verzorgd en kon op het terrein haar inderdaad gewoon los naast mij aan de voet meenemen. Heb er ook veel lol over gehad. Maar buiten het terrein geen haar op mijn hoofd.
Als ik de foto's bezie zie ik een paard wat niet echt naar baas luistert maar gewoon omdat ze braaf is bij haar blijft. Als er iets gebeurt is ze weg. Zou dit nooit doen.



Knap dat jij kan zien of hij luistert *D Het is overigens een HIJ.
Als hij niet naar mij luisterde had ik dit niet gedaan hoor. De reacties worden steeds mooier



Zou het kunnen dat het die kant op gaat door jouw eigen reacties?

Cinnepin

Berichten: 8969
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 12:26

Captain schreef:
Ik weet waar dit is, maar zo diep in het bos is dit niet. Binnen 10 minuten ben je daar wel.

Had HIJ wel door dat hij los liep? :D



Nee natuurlijk niet, alleen jij kan los lopen met je paard, verder niemand. En ik ben daar zeker niet met 10 minuten

En btw wat zeur je nou? Jij doet dit vaker, en heeft het paard helemaal NIKS om...maar bij jou is het natuurlijk de band die je hebt, bij een ander kan dat niet.

Dat is pas hypocriet...

Maar jij hebt een betere band met Latino dan ik met Niels, dat is wat je horen wilt. Meid wees daar trots op. Niemand kan dat zoals jij..echt niemand

Captain

Berichten: 21418
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 12:40

Huh, ik zeur toch niet? Ik zeg er niks van dat je paard los loopt? :?
Ik wil helemaal niets horen.