Daar is ze dan eindelijk..

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 23:02

tita schreef:
Die heeft geen karperrug hoor, laatje niet zomaar alles wijs maken.

Wel heeft ze opgetrokken buik en ik vind jaar slecht in de bespiering zitten en te mager maar ik zie paarden liever voller dan de ribben.
Wel korte rug en aftellende kruis maar met trainen kom je heel ver.

Eerst maar eens lekker wennen

Ik vind het ook geen karperrug. Denk eerder dat het komt omdat ze haar buik zo optrekt. En ze is idd echt te mager en niet goed bespierd.

Eef_Bam

Berichten: 4137
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 00:14

Gefeliciteerd met je merrie Ts.

Ik vind dat het paard een hele normale rug heeft eigenlijk? Alleen wel een sterk hellend kruis en achterbenen die erg ver achter de massa staan, beetje als de doorgefokte duitse herder. Daar zal ze erg stuwend mee lopen, maar dat hoort natuurlijk ook wel bij de draver. Denk dat je met dressuurmatig training dit wel sterk kan verbeteren.

senna21

Berichten: 11998
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 01:11

Gefeliciteerd met je droompaard.
Hopelijk knapt ze fijn op bij jou. Ik heb ook de indruk dat ze nu niet goed in haar vel zit. Ze heeft het maar getroffen met jou.
Veel plezier samen.

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 05:42

janderegelaa schreef:
tita schreef:
Die heeft geen karperrug hoor, laatje niet zomaar alles wijs maken.

Wel heeft ze opgetrokken buik en ik vind jaar slecht in de bespiering zitten en te mager maar ik zie paarden liever voller dan de ribben.
Wel korte rug en aftellende kruis maar met trainen kom je heel ver.

Eerst maar eens lekker wennen

Ik vind het ook geen karperrug. Denk eerder dat het komt omdat ze haar buik zo optrekt. En ze is idd echt te mager en niet goed bespierd.


Dit was mijn idee ook. Daarnaast heb ik een draver gekend die hetzelfde reageerde als die van jou. Wat daar uiteindelijk de oorzaak, is me onduidelijk, maar dat dier haar lendenen waren ontzettend heet. En als je er al naar wees, dreigde ze al. Poetsen over de rug, zadel, tuig op die plek, reageerde ze dus ook gevoelig.

Proficiat trouwens.

Marigold

Berichten: 12621
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Daar is ze dan eindelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 07:06

Wat een leuk verhaal zeg!
Het paard kwam dus echt op je pad.
Een draver uit training trekt nog bij denk ik. In het begin met omschakeling van training naar normaal kost tijd.
Deze draver lijkt wel mogelijk losse heupen te hebben, iets om rekening mee te houden. Maar vooral een lief paard zo te lezen. Vast een leuk endurance paard voor de toekomst!
Veel plezier en geluk met je paard!

EllyC

Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 07:41

Meiden, ze heeft net een nieuw paard, haar eerste.
En nu zitten jullie haar van alles aan te praten. Verplaats je nu eens in haar schoenen, wat dat met jullie zou doen.

TS, gefeliciteerd en lekker van gaan genieten. Nog een jaartje de tijd geven om uit te groeien, zeker voor endurance hebben ze altijd wel de tijd nodig. Tip, zoek een hoefsmid die ook verstand heeft van endurance.
Laatst bijgewerkt door EllyC op 22-08-22 08:15, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48498
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Daar is ze dan eindelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 07:51

Osteopaat is altijd goed om er even naar te laten kijken +:)+

Ben benieuwd hoe ze er over een jaartje bij staat, het is in ieder geval wel duidelijk dat ze het met je getroffen heeft want je klinkt echt helemaal verliefd :+: Hopelijk gaan jullie samen veel plezier hebben +:)+

prompter

Berichten: 11498
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Daar is ze dan eindelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 07:57

Wat een leuk paard! Ik ben gek op dravers :). Wat is haar afstamming? Ze ziet er heel Amerikaans uit. Laat de kniebanden ook even checken als je toch iemand laat komen, daar kan e.e.a. aan pijntjes uit komen. Heel veel plezier met haar!

ruitje

Berichten: 12453
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:31

Ik vind het een prachtige merrie! Ik snap dat je verliefd op haar bent geworden!

Ik zou bij alle berichten wel incalculeren dat mensen geen dravers in koersconditie gewend zijn. Ik zeg altijd: Ethiopiërs die de marathon lopen zien er ook niet dik uit, maar die zijn ook super gespierd :) . De spieren die gevraagd worden voor de drafsport zijn heel anders dan die je nodig hebt als rijpaard.

Daarnaast wil je ze niet te dik hebben. Liever een score tussen -1 en 0(dat het liefst) op de BSI. +1 worden ze vaak als je ze 4 weken net wat terug neemt in training en dan voor de koers werk je weer toe naar 0. Kan zijn dat ze dan weer iets terugvallen naar -1 en dan neem je weer gas terug in je training.

Als een paard met +2 op de BSI geshowd word op Bokt denk ik: twee, die is gevaarlijk dik. Maar dat is veel meer geaccepteerd lijkt wel :)

Dat over haar spieren en haar gewicht: dat is heus niet schokkend.

Haar bouw vind ik boeiend voor een Draver, ik kan het op de foto's niet goed zien maar lijkt inderdaad of dat die niet al te voordelig is. Breekt ze achter? Maar hey, als je daar rekening mee houd( waarvan ik hoor dat je het gaat doen) : dan maakt dat toch niks uit, lekker plezier hebben met elkaar en zien hoe ver je komt!

lideli

Berichten: 2460
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Daar is ze dan eindelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:04

Gefeliciteerd met Clara *\o/* ze gaat het super hebben bij jou! Over een paar maanden is ze een heel ander paard, ze is nog super jong en liefde en een goed management kunnen heel veel voor een paard doen. Veel geluk en plezier samen :*

N4N4
Berichten: 1118
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Daar is ze dan eindelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:18

Wat een plaatje van een merrie , ze heeft een ontzettende lieve blik .
Heel veel plezier samen *\%/*

sterregoud
Berichten: 1906
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:15

Veel plezier & geluk met haar ! *\o/*

_Denise_

Berichten: 5613
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:22

Wat een zachtaardige uitstraling heeft ze, zo zie ik ze wel vaker bij dravers en ondanks dat ik 0 ervaring heb met dravers, trekken ze me daarom wel. :D Ik ben heel benieuwd hoe ze eruit ziet over pakweg 2 jaar!

ElCamino

Berichten: 8953
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Daar is ze dan eindelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:00

ruitje: wát ben ik blij met jouw bericht voor TS !!!!
Ik hoopte al dat je zou reageren. Hier heeft ze wat aan. super.

TS: Gefeliciteerd met je paard!
Lekker bij laten komen, rust geven, nakijken wat je wilt nakijken en plaats over een tijdje maar eens een foto hoe ze bijgekomen is!

Daphne__
Berichten: 12528
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:13

Ik vind het een super knap paard <3 Gefeliciteerd en veel plezier met haar!

DDDara
Berichten: 1038
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:15

Gefeliciteerd dat ze nu eindelijk is *\o/*
Heel veel plezier samen!

grace1989
Berichten: 833
Geregistreerd: 10-01-10

Re: Daar is ze dan eindelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:20

Gefeliciteerd met je leuke paard!

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Daar is ze dan eindelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:22

Gefeliciteerd! Ik vind ze er ook niet helemaal goed uitzien, maar dat komt vast en zeker goed wanneer ze de juiste verzorging/voeding en training krijgt :) Ik ben benieuwd naar jullie!

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Daar is ze dan eindelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:24

Gefeliciteerd met je eerste echte eigen paard!
Ik ben heel benieuwd hoe ze er over een paar maanden uit ziet :D .

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 15:47

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Hoe mooi is het als je een paard koopt waarbij je DE klik hebt *\o/*

Ze is op dit moment echt nog model hazewindhond.
Ben benieuwd hoe ze gaat veranderen bij andere training en een eigen mens.
Haar rug lijkt wat kort, maar aangezien ze ook hele lange stelten heeft kan dat vertekenen.

_Mars

Berichten: 489
Geregistreerd: 17-12-16

Re: Daar is ze dan eindelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 15:52

Wat een cutie! Komt er een volg topic? :Y)

Vetra

Berichten: 95
Geregistreerd: 24-03-12

Re: Daar is ze dan eindelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 17:23

Superleuk je eigen paard!
Een volgtopic lijkt mij ook leuk :D

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Daar is ze dan eindelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 18:15

Gefeliciteerd met eindelijk je eerste eigen paard!! Hopelijk vindt ze snel haar draai op haar nieuwe plekje, maar dat komt vast goed. Geniet er van!

Fokker321
Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 18:32

janderegelaa schreef:
Ze staat met een echt opgetrokken buik. Alsof ze buikpijn heeft. Dan zou ik ook bokken op het tuig denk ik.


Nu met de veranderende omgevingsfactoren e.d. kan ik me ook voorstellen dat ze maagzweren zou ontwikkelen.

Piekosjj

Berichten: 5501
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 18:57

Ok, ten eerste: wat een discussie is het geworden! Vind het eigenlijk best interessant. Super bedankt ruitje voor je toevoeging voor de lezers hier. Ze komt echt recht direct van de baan af. Ze heeft 12 juli haar eerste/laatste wedstrijd gelopen maar is daarna gewoon door blijven trainen. Vorige week heeft ze voor de laatste keer op de trainingsbaan gelopen. Ze is niet mager, ze is slank en ze heeft inderdaad geen bovenlijn want dat is niet nodig voor de drafsport ( :+ ) . Ze staat op deze foto's inderdaad erg opgetrokken, want het was allemaal wel erg spannend voor haar :knuffel:

Maagzweren zal ze vast en zeker hebben. Zal ik jullie even laten schrikken met haar dieet? :D 2x per dag een schep brok en een schep haver. In de middag een mengeling van bietenpulp, een schep mais en twee scheppen haver. Ze krijgen op 't werk onbeperkt hooi aangeboden, maar je kan je voorstellen dat ze na al dat krachtvoer veels te vol zitten om hooi te eten. Dat doen ze dus ook helemaal niet zo veel.

De gestreste en moeie blik klopt ook. Ze was echt een werkpaard. Vanaf dat ze 1 jaar zijn worden de paarden hier voor de sulky gezet. Op hun tweede worden ze ingereden en dan in de winter dat ze 2, bijna 3, zijn, rijden we ze erg veel. Worden ze goed sterk van ( ;) ). Ze werken 2x per week tot aan bijna hun maximale kunnen, 1x per week een rustig rondje onder het zadel of voor de sulky. Daarbij opgeteld dat niemand haar leuk vond, en ze dus naast de trainingen niet veel extra aandacht en liefde heeft gekregen. Ik heb haar letterlijk gisteren van mijn werk opgehaald, dus ik vind het niet zo heel raar dat ze nog geen mooie, zachte open blik heeft.

Over haar bouw: nee ik heb haar niet laten keuren. Ik heb haar voor een symbolisch bedrag gekocht, dus ik vond dat niet nodig. Overigens zéér ongewoon om dravers hier te laten keuren. Als het een 'normaal' paard was geweest, had ik haar uiteraard laten keuren of uberhaupt laten staan want ja, ze is een beetje een lelijk eendje en ze staat wat op de kop. Maarja, wat het hart wilt ;)

Ruitje & nog iemand anders. Ze is inderdaad type Amerikaans. Dat zijn bijna alle dravers hier in zweden :) Haar vader is Monark Newman. Hij heeft Orlando Vici (Frans) als vader. Dat is in ieder geval hier een erg bekende hengst. Monarken is onze 'stalhengst' en Clara is van zijn eerste jaargang. Al zijn nakomelingen (op 1 na :') ) zijn allemaal super lief, werkwillig maar relaxed in het hoofd :) Plaatjes van Monark kunnen jullie hier bekijken: https://monarknewmen.se/ en dan 'bilder' in het menu! Ze is echt een kopie van haar vader qua karakter en looks!

Volgens mij heb ik alles nu geloof ik behandeld :)) Wil ook nog even toevoegen dat ik zelf hippoloog ben (dierwetenschapper) en ik dus zeer objectief naar mijn paard kan kijken en dit allemaal helemaal geen nieuwtjes voor mij zijn. Ze krijgt uiteraard een gedetailleerd voedingsschema op maat gemaakt met fokus op ruwvoer, evenals haar andere behoeftes. In Zweden mogen paarden pas vanaf hun 5e de endurance sport in. Dus we hebben nog 1.5 jaar om het lekker rustig aan te doen, lol te hebben, en haar langzaam om te scholen. Dus geen zorgen :D

Mars, ik heb een volgtopic! Zie mijn onderschrift. Ik heb deze niet zo goed bijgehouden, maar daar heb ik nu natuurlijk wel een goeie reden voor ;)