Tinker Mira eerste keer op het strand

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hagelslag
Berichten: 9250
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Tinker Mira eerste keer op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:29

Deze fotos plaats ik met toestemming van mijn zusje.
Afbeelding
Afbeelding

De pony is net zo groot als jou pony.
Het is dan wel een tinkerkruising en geen hele kruising.
Qua gewicht schijnen jullie het zelfde te hebben.
Qua lengte is mijn zusje 1.71 dus 3 cm groter.

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Tinker Mira eerste keer op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:33

Sorry maar ik ben precies even groot en even zwaar. Je kan mij niet wijsmaken dat jou weegschaal dat vanmorgrn aangaf. Wees eerlijk naar je pony, je bent helaas echt te zwaar voor hem

xAnthea

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:38

Wat een knappe tinker! Lijkt wel een beetje op mijn tinkermeisje <3

Amber_anne

Berichten: 6970
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Tinker Mira eerste keer op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:39

Hagelslag ik vind je zus eigenlijk ook te groot. Niet de dik maar te lang
En geloof dus absoluut niet dat ts en je dus evenveel wegen zijn twee totaal verschillende plaatjes

Anomien

Berichten: 7432
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:42

ellen_xx schreef:
Knert ik denk dat jij je flink verkijk op mijn gewicht. Jammer dat er dan altijd mensen zijn die je op deze manier naar beneden moeten halen. Erg fijn voor het zelfvertrouwen

Een groter zadel kan niet voor haar rug dit zadel is speciaal voor haar aangemeten door de zadelmaker zodat zij geen last heeft hiervan. Ik heb regelmatig les en kom op verschillende plekken en jij bent de eerste die er wat op aan te merken heeft


Gewicht???? Ik vind je pony te klein... dan draai ik het om als ik daarmee iemand minder beledig.

Ik zeg nergens dat ik zeg dat je niet mag rijden of af moet vallen, maar waarom op zo’n kleine? Van mij part kom je nog 5 kilo aan, dat boeit mij niet als jij daar blij mee bent.

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Tinker Mira eerste keer op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 17:55

even voor de duidelijkheid er is niks gelogen over mijn gewicht en zeker niet in mijn dromen. helaas kijken mensen dus niet verder dan hun neus lang is en kunnen mensen hetzefde wegen en er niet hetzelfde uitzien.

dit topic is niet gemaakt om mensen de grond in te trappen.

denk je nou serieus dat ik blij ben met mijn gewicht als ik zelf aangeef dat ik aan het afvallen ben?

mensen het mensen belachelijk maken en de grond in trappen is over foto's gaan eraf aangezien jullie hier echt alleen maar zitten om te bekritiseren ipv is te kijken dat iemand blij kan zijn waar dit topic in eerste instantie voor gemaakt is.

laura1987

Berichten: 7153
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Tinker Mira eerste keer op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:57

Beste TS,

Allereerst leuke foto’s. Ze was wel braaf voor een eerste keer op het strand of niet?

Ik denk niet dat de mensen hier alles zeggen om je de grond in te trappen, al kunnen sommigen wel iets anders formuleren wat zij bedoelen.
Zelf vind ik ook dat je wat groot lijkt voor je pony. Als je jezelf er ook niet helemaal prettig bij voelt, waarom las je dan geen rij-stop in tot je een beter gewicht hebt voor je pony?
Het zou zonde zijn als ze rugproblemen ontwikkeld doordat je nu eigenlijk te zwaar bent voor haar.

maras

Berichten: 2349
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Tinker Mira eerste keer op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:09

Het is een prachtig Tinkertje, het zou een mooi maatje voor mij zijn, ik hou van kleine paardjes! Op de foto in je profiel zit je op Max, die is volgens je tekst 1.52, daar pas je mooi op!! Helaas is Max er niet meer begrijp ik, dat is triest maar qua formaat zou dat wellicht beter bij je passen?

wythlove

Berichten: 701
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Tinker Mira eerste keer op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:22

Jongens, jongens, jongens. Waar is het respect voor elkaar? Je kan je mening geven, maar de manier waarop kan wel wat aardiger.

Wat een leuke tinker heb je ts.

hagelslag
Berichten: 9250
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Tinker Mira eerste keer op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:32

Ts, het spijt me maar ik kan er niet goed tegen als mensen met ongeveer dezelfde maten op een pony rijden met ongeveer de zelfde maat het er zo ontiegelijk veel anders uit ziet.

Nogmaals ik weet hoe moeilijk afvallen is, ik worstel er zelf mee en verkoop mede om die reden mijn haflinger. Maar ik ben wel eerlijk tegenover mijzelf en mijn pony.
Ik hou van eten en een stuk chocolade tussendoor.
In combinatie met een haflinger is dat gewoon niet mogelijk.
Dus daarom wees kritisch naar jezelf en blijf eerlijk

Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Tinker Mira eerste keer op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:37

Ik vind het zo jammer dat kritiek op hoe groot je bent voor je paard (en dat is volgens mij geen kritiek op jouw gewicht, althans dat heb ik niet zo gelezen) opgevat wordt als de grond in trappen. Ik geloof helemaal niet dat dat de bedoeling is. Zo lees ik het althans niet.
Je vat het heel persoonlijk op, maar ik heb het idee dat mensen het zeggen uit zorg voor je paard, niet om jou de grond in te stampen.

Cinnepin

Berichten: 8981
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:39

Knert schreef:
Toe maar prachtige manen heeft deze zeg!
Maar ben jij niet te Eeuhm groot voor deze merrie vooral zo in dat mulle zand?

Je zadel is wel te klein en mag iets naar achter. Hoewel jij een grotere inch nodig hebt, adviseer ik dat juist niet voor je tinker.

Je had er wel heerlijk strandweer bij!



Dit wou ik ook zeggen :)

Anomien

Berichten: 7432
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:41

wythlove schreef:
Jongens, jongens, jongens. Waar is het respect voor elkaar? Je kan je mening geven, maar de manier waarop kan wel wat aardiger.

Wat een leuke tinker heb je ts.



Uiteraard mag het aardig. Maar soms verbaas ik mij wel dat de vollere mensen echt geen commentaar meer kunnen ontvangen over hun gewicht. Nu snap ik dat de maatschappij en haar ideaalbeeld daar flink in bijdraagt... waardoor het zwaarder valt. Of zelfs heel emotioneler valt.
Geloof mij dat ik absoluut geen model ben.

Dus heb je een maatje meer? Prima, geen problemen mee in de sportschool-werk-kledingwinkel-op straat...etc etc etc

Maar die pony kan niet praten. Waarom mag ik het niet voor hem opnemen?

Als ik mijn dier hard in de mond trek, moet ik dat commentaar toch ook gewoon incasseren?
Maar o wee als het woordje te groot - gewicht - dikke kont - te klein zadel valt... want dan is de boodschapper altijd de hork.

Jeetje... grow a pair.

Ik zei alleen dat ts te groot - flink was voor het dier of het dier te klein voor haar. Wordt wakker, het is eenmaal zo. En als niemand je dat in RL verteld... durven ze niet.


En ja ook ik heb een pony verkocht omdat ik er niet meer op kon. Dat heet keuzes maken.

wythlove

Berichten: 701
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:45

Knert schreef:
wythlove schreef:
Jongens, jongens, jongens. Waar is het respect voor elkaar? Je kan je mening geven, maar de manier waarop kan wel wat aardiger.

Wat een leuke tinker heb je ts.



Uiteraard mag het aardig. Maar soms verbaas ik mij wel dat de vollere mensen echt geen commentaar meer kunnen ontvangen over hun gewicht. Nu snap ik dat de maatschappij en haar ideaalbeeld daar flink in bijdraagt... waardoor het zwaarder valt. Of zelfs heel emotioneler valt.
Geloof mij dat ik absoluut geen model ben.

Dus heb je een maatje meer? Prima, geen problemen mee in de sportschool-werk-kledingwinkel-op straat...etc etc etc

Maar die pony kan niet praten. Waarom mag ik het niet voor hem opnemen?

Als ik mijn dier hard in de mond trek, moet ik dat commentaar toch ook gewoon incasseren?
Maar o wee als het woordje te groot - gewicht - dikke kont - te klein zadel valt... want dan is de boodschapper altijd de hork.

Jeetje... grow a pair.

Ik zei alleen dat ts te groot - flink was voor het dier of het dier te klein voor haar. Wordt wakker, het is eenmaal zo. En als niemand je dat in RL verteld... durven ze niet.


En ja ook ik heb een pony verkocht omdat ik er niet meer op kon. Dat heet keuzes maken.


Uiteraard moet je kunnen zeggen wat in het belang van de pony is. Maar ik lees reacties waar mensen toch op "de man spelen" en dat vind ik niet netjes. Mijn post was in beginsel niet naar jou bedoeld.

Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Tinker Mira eerste keer op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:49

Op de man is ook niet nodig. Ik vind wel dat je gewoon moet kunnen zeggen dat iemand te groot is voor het paard, en dus te zwaar.

Keell94

Berichten: 4063
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:07

leuke pony, aansprekend koppie en heeft er plezier in gehad zo te zien.

Ik ben het alleen wel met de rest eens. Niet eens zo zeer wat betreft overgewicht want ja TS is stevig maar dit is wel in verhouding zoals ik op de foto zie, en 75 kilo is ook niet extreem zwaar alleen in combinatie met het paard in kwestie wel.

Mensen kijken toch vaak ook naar het plaatje. Ik heb dan wel een maatje 36 met mijn 1,70 maar zet mij op een groot paard en dat ziet er ook niet uit, verhouding klopt niet. Soms moet je het ook maar gewoon accepteren dat iets niet meer past hoe vervelend dat ook is in belang van het dier.

Supervixen

Berichten: 12987
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:18

Nies_ schreef:
Is die 75 in je dromen of in de realiteit? Hoe dan ook ben je te flink voor je zadel dus pas je hoe dan ook niet op de pony.


Zooo hallo dan wat een opmerking! Doe even normaal zeg.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:20

Ik vind je een topper en dat meen ik

Je rijd maar twee keer per week en daarnaast doe je alles vanaf de grond omdat je weet dat je te zwaar bent. Sterker gezegd je bent er mee aan het werk en je bent je ervan bewust en dat vind ik eigenlijk het belangrijkste

Ik kan mij wel voorstellen dat mensen reageren dat je te zwaar bent. Want laten we realistisch zijn en dat weet je zelf ook: je bent te zwaar voor je tinker. Maar je bent er ook mee aan het werk en dat gaat niet van vandaag op morgen

Mensen die vanaf een fotootje kunnen beoordelen hoeveel je weegt. Succes mensen want dat kunnen verreweg de meeste mensen zelfs niet in real life
Laten we daar dan ook realistisch in zijn

Anomien

Berichten: 7432
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:36

ElviraKelan schreef:
Ik vind je een topper en dat meen ik

Je rijd maar twee keer per week en daarnaast doe je alles vanaf de grond omdat je weet dat je te zwaar bent. Sterker gezegd je bent er mee aan het werk en je bent je ervan bewust en dat vind ik eigenlijk het belangrijkste

Ik kan mij wel voorstellen dat mensen reageren dat je te zwaar bent. Want laten we realistisch zijn en dat weet je zelf ook: je bent te zwaar voor je tinker. Maar je bent er ook mee aan het werk en dat gaat niet van vandaag op morgen

Mensen die vanaf een fotootje kunnen beoordelen hoeveel je weegt. Succes mensen want dat kunnen verreweg de meeste mensen zelfs niet in real life
Laten we daar dan ook realistisch in zijn



Ik vind dat wel passen met een vergelijking... ik ben mij bewust dat ik niet door rood mag rijden, daarom doe ik het maar 2x per week en verder stop ik wel netjes... goed he?

Nee bewust zijn van iets en er gehoor aan geven is het gewoon niet doen. Of een tinker kopen die 150+ is ofzo

Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:39

Knert schreef:
ElviraKelan schreef:
Ik vind je een topper en dat meen ik

Je rijd maar twee keer per week en daarnaast doe je alles vanaf de grond omdat je weet dat je te zwaar bent. Sterker gezegd je bent er mee aan het werk en je bent je ervan bewust en dat vind ik eigenlijk het belangrijkste

Ik kan mij wel voorstellen dat mensen reageren dat je te zwaar bent. Want laten we realistisch zijn en dat weet je zelf ook: je bent te zwaar voor je tinker. Maar je bent er ook mee aan het werk en dat gaat niet van vandaag op morgen

Mensen die vanaf een fotootje kunnen beoordelen hoeveel je weegt. Succes mensen want dat kunnen verreweg de meeste mensen zelfs niet in real life
Laten we daar dan ook realistisch in zijn


Ik vind dat wel passen met een vergelijking... ik ben mij bewust dat ik niet door rood mag rijden, daarom doe ik het maar 2x per week en verder stop ik wel netjes... goed he?

Nee bewust zijn van iets en er gehoor aan geven is het gewoon niet doen. Of een tinker kopen die 150+ is ofzo
Idd :j ongeveer hetzelfde als 2x per week dronken achter het stuur stappen. Je weet dat het niet mag en onverantwoord is, en daarom maar 2x per week ipv dagelijks, zeg maar.

Lol..... ik reed met mijn vorige merrie (die mij makkelijk kon dragen, trouwens) nooit meer dan 3x per week een half uurtje.....

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:44

Knert schreef:
ElviraKelan schreef:
Ik vind je een topper en dat meen ik

Je rijd maar twee keer per week en daarnaast doe je alles vanaf de grond omdat je weet dat je te zwaar bent. Sterker gezegd je bent er mee aan het werk en je bent je ervan bewust en dat vind ik eigenlijk het belangrijkste

Ik kan mij wel voorstellen dat mensen reageren dat je te zwaar bent. Want laten we realistisch zijn en dat weet je zelf ook: je bent te zwaar voor je tinker. Maar je bent er ook mee aan het werk en dat gaat niet van vandaag op morgen

Mensen die vanaf een fotootje kunnen beoordelen hoeveel je weegt. Succes mensen want dat kunnen verreweg de meeste mensen zelfs niet in real life
Laten we daar dan ook realistisch in zijn



Ik vind dat wel passen met een vergelijking... ik ben mij bewust dat ik niet door rood mag rijden, daarom doe ik het maar 2x per week en verder stop ik wel netjes... goed he?

Nee bewust zijn van iets en er gehoor aan geven is het gewoon niet doen. Of een tinker kopen die 150+ is ofzo

Dat wordt nergens gezegd toch dat het goed is??
Je trekt hiermee mijn woorden uit balans, jammer

Is het echt nodig om door te drammen over gewicht bij iemand die zich daar bewust van is?
Uiteindelijk doet deze dame die zich bewust er van is wat mee. Dat dat mogelijk niet in ons straatje past is wat anders. Dat is haar keuze en doordat ze er mee aan het werk is ook als het goed is een kortdurende situatie
Of willen we met zijn allen ook de beginnende ruiter van het paard af hebben omdat hij het paard in de weg zit
Als je het dan over vergelijken wilt hebben

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:53

Ik vind dat riempje hoe heet dat dat de mond niet ver open kan er zielig uit zien.en die mega zweep.arm dier kan niks meer zeggen zo

Hutcherson

Berichten: 7479
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:55

Typisch bokt.
Er wordt nooit 1x een constructieve tip gegeven, nee, dat moet altijd x 2000.
Mensen roepen en typen lekker makkelijk vanachter hun schermpje en zijn allemaal professionals op gebied van paarden.
Ik heb een kruising friesxtinker die compact gebouwd is. 9 van de 10 mensen hier zullen inschatten dat hij een kort zadel moet hebben. Echter heeft de zadelmaker gemeten dat hij prima een 18 inch kan hebben.

Mijn paard is wel groter dan paard van TS, maar ik vind de manier waarop hier kritiek wordt geuit wel lelijk.

TS als ik jou was, zou ik mn foto's lekker voor mezelf houden en ze allemaal uitprinten en op fb plaatsen.
Hou er je eigen mooie herinneringen aan. Laat bokt dat niet verpesten.

Hutcherson

Berichten: 7479
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:57

hanos schreef:
Ik vind dat riempje hoe heet dat dat de mond niet ver open kan er zielig uit zien.en die mega zweep.arm dier kan niks meer zeggen zo


Sperriem.
En die is niet bedoeld om de mond dicht te houden. Maar het bit op zn plek te houden.
En ik zie liever een lange zweep die op de juiste plek een correctie kan uitdelen dan een korte zweep die met hele armbewegingen op de kont wordt geslagen.

Anomien

Berichten: 7432
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:58

RoyceMack schreef:
hanos schreef:
Ik vind dat riempje hoe heet dat dat de mond niet ver open kan er zielig uit zien.en die mega zweep.arm dier kan niks meer zeggen zo


Sperriem.
En die is niet bedoeld om de mond dicht te houden. Maar het bit op zn plek te houden.
En ik zie liever een lange zweep die op de juiste plek een correctie kan uitdelen dan een korte zweep die met hele armbewegingen op de kont wordt geslagen.



Hier ben ik het mee eens.
Ik denk wel dat ts die zweep correct gebruikt