Voorstellen aan: Arabisch volbloed Duc du la Mér

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6703
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Voorstellen aan: Arabisch volbloed Duc du la Mér

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:48

Wat een prachtig beest zeg! En prachtige knotten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:41

BravoT schreef:
Wow , hoe heb je die voorpluk zo mooi gevlochten? Waar is het uiteinde verstopt ?


Zo te zien vlecht ze net als mij, ik stop het uiteinde in de vlecht bovenin.

Ibbel

Berichten: 49271
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:05

Ik ben er redelijk van overtuigd dat in de Franse Arabieren meer dan een klein beetje Anglo-bloed zit. Ook al zijn ze op papier officieel 100% AV. Daar is in de jaren 70 en 80 imo (flink) mee geknoeid, al dan niet bewust. Ze zijn niet voor niets echt flink sneller dan de net zo goed op de renbaan geselecteerde Polen en Russen. Maak je mij niet wijs dat ze dat in Frankrijk puur op 'echt' Arabisch bloed voor elkaar hebben gekregen.

Dit paard ziet er gewoon uit als een AA (anglo-arabier dus, geen anonieme alcoholist). Mooi dier verder, maar wat mij betreft geen volbloed. (Ik ben trouwens niet de enige in volbloedkringen die deze vermoedens heeft hoor - zou met de huidige testmogelijkheden op 'ras' trouwens best interessant zijn eens echt uit te zoeken)

Overigens: du la Mér? Da's geen Frans := :+
Du mer (van de zee) of de la mère (van de moeder) lijkt me?

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 10:18

BravoT schreef:
Wow , hoe heb je die voorpluk zo mooi gevlochten? Waar is het uiteinde verstopt ?


Invlechten, elastiekje in het einde van t vlechtje.

Stukje pektouw pakken, knoopje aan het eind van het touw (aan 1 kant).

De naald met touwtje er aan tussen het elastiekje door steken (richting het hoofd) en de draad er tot het eind door halen (blijft ie beter zitten, niet te hard trekken. Knoopje zit aan de voorkant) dan steek je je naald van onder naar boven door de voorpluk heen. Als je het vlechtje nog een keer wil dubbelklappen doe je dat voordat je de naald van boven terug naar onder steekt door het vlechtje heen. En dat een paar keer herhalen zonder het vlechtje al teveel op te tillen (dan gaat ie een beetje omhoog staan. Ik steek m meestal schuin omhoog van onderaan t vlechtje tot halverwege de vlecht bovenop.

Lastig om uit te leggen zeg.. hopelijk snap je het.. hahaha!


@Ibbel. Excuus. Ik dacht dat het Frans was :P Het had iig wel een betekenis maar ben die even vergeten.

BigOne
Berichten: 38594
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Voorstellen aan: Arabisch volbloed Duc du la Mér

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:22

Zou mij geen bal uitmaken welke afstamming hij heeft, wat een prachtig dier met een ontzettend fijne uitstraling. Kom maar brengen :D :D geintje geen plek meer maar hij is moooooi!!!

Ibbel

Berichten: 49271
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:28

S_en_Z schreef:
@Ibbel. Excuus. Ik dacht dat het Frans was :P Het had iig wel een betekenis maar ben die even vergeten.


Lijkt me dat er Duc du mer bedoeld is - hertog van de zee. Kan best dat het verkeerd gespeld is, zijn zat paarden met schrijffouten in hun naam, maakt voor het paard niet uit :+

swartbeessie

Berichten: 2149
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:06

Je bedoeld denk ik de la mer - zee is vrouwelijk . Du is een samentrekking van de+le :P

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Voorstellen aan: Arabisch volbloed Duc du la Mér

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:04

Knap paard, hij staat er tip top bij!

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Voorstellen aan: Arabisch volbloed Duc du la Mér

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:07

Wauw prachtig!! Beeldschoon paard en super foto's, het plaatje is helemaal 'af'.

Anoniem

Re: Voorstellen aan: Arabisch volbloed Duc du la Mér

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:21

Echt een prachtig paard! Hier na een paar foto's ook even een vraagteken aanwezig huh dit is toch geen AV, maar wel dus haha. Nou wel of geen AV het is een prachtig dier dus ik kan me voorstellen dat je verliefd bent!

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Re: Voorstellen aan: Arabisch volbloed Duc du la Mér

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 16:53

Bedankt allemaal <3

nereids

Berichten: 504
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Voorstellen aan: Arabisch volbloed Duc du la Mér

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:22

Prachtige foto's en paard! <3