Haflinger Nick: Acceptatie is het begin!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 20:38

Wat een lieve reacties allemaal, dank jullie wel!

Kort filmpje van vanmiddag.

Denise_Storm

Berichten: 2374
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:45

Jaaaa, wat een fijn topic! Ik gun het je zo om weer te kunnen genieten van de buitenritten. Tijd is alles.. James moet een plekje krijgen, Nick moet zijn plekje naast James krijgen en jij en Nick moeten samen vertrouwen krijgen! Met tranen in mijn ogen zitten lezen, maar wat ben ik blij voor jullie! +:)+ *\o/*

En vergeet niet... James kijkt vanaf boven elke rit met jullie mee! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:46

Goed bezig jullie beiden!
Die oortjes <3

Maflinger_S
Berichten: 12176
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Haflinger Nick: Acceptatie is het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:59

Gave update. Langzamerhand steeds meer gaan en kunnen genieten van Nick zijn eigen-wijsheid, klinkt helemaal goed. Zoals je zelf schrijft: Nick past bij jou.

ikkedus
Berichten: 3310
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Haflinger Nick: Acceptatie is het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:09

Meid, je hebt jezelf zo goed door en dat is al meer dan de helft van de strijd. Jouw nuchtere kijk en acceptatie ( en die was er al eerder dan je zelf denkt) zorgen er voor dat je door zet en dat je de tijd neemt voor die kleine stapjes.
Jullie gaan er samen komen en dat wordt genieten. En wat al eerder is gezegd: Nick zal nooit de plaats van James in nemen, maar hij mag er wel naast komen staan.
Dus: blijf doen wat je al doet en geniet van de kleine dingen. Ik weet zeker dat heel bokt jou je succesjes en band gunt. Ik in ieder geval zeker!

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 23:06

Mooi om de lezen en wat fijn dat jullie nu echt naar elkaar aan het groeien zijn!!

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Haflinger Nick: Acceptatie is het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:43

Je maakt het begin van mijn dag goed,wat een geweldig filmpje weer,je doet het toch maar weer. Schouderklopje voor jezelf en uiteraard ook voor Nick. :j

Wat goed dat je Oscar zo'n hesje om hebt gegeven,is hij veel beter zichbaar. Is dat echt een hondenhesje?

Wij liepen met onze herder ook vaak in het bos maar die heb ik op een gegeven moment een klein koeienbelletje om gegeven,ze was net zo donker als jouw Oscar en daardoor was ik haar steeds kwijt in het bos. Door haar kleuren zag je haar zo tussen de bomen bijna niet. Nooit aan zo'n hesje gedacht. :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 10:50

Dank jullie :D

Hihi nee, is geen honden hesje. Gewoon een normaal hesje die ik op maat geknipt heb :D
En Herders kunnen inderdaad 'verdwijnen' in het bos! Ik sta wel eens te kijken waar die hond is, maar dan staat die hond dus ook stil en kijkt naar mij, zo van: "wat sta je daar nou?". Maar ik zie hem dan pas weer als ie beweegt :')
Het hesje heb ik vooral voor het verkeer, omdat Oscar toch echt eerst een paar kilometer over straat moet lopen naast het paard. Dan hoop ik dat mensen wat afremmen, door al die gele hesjes.
Maar vaak blijven auto's en vooral die bouwbusjes met aanhangers gewoon stug en dom voorbij scheuren... %) -:(-
Echt wat een verstand om zo hard langs een paard en hond te rijden. Ikzelf rij altijd stapvoets langs dieren of gewoon wandelaars zonder dier! Ik vind het aso om er zo langs heen te blazen...
Sorry ik moest mijn frustratie even kwijt, het ging om het hesje he :') :o

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Haflinger Nick: Acceptatie is het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:56

Heb je toevallig nog zo'n familiefoto voorhanden, Lien?
Iedereen in het geel :D

NRJ

Berichten: 1526
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:01

Wat een mooi verhaal en de vooruitgang is zichtbaar en voelbaar <3 In je eerste filmpje hoorde ik aan je ademhaling dat je erg gespannen was (offtopic ik moest erg lachen om de vertaling van wat jij zegt in het filmpje := ) en bij het filmpje hierboven haal je lekker ontspannen adem :D
Het verdriet om James daar leer je mee omgaan, vergelijken doe je toch, maar uiteindelijk krijg je met Nick ook een mooie band en jullie zijn hier al lekker mee bezig deze op te bouwen. Super *\o/*

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 11:36

Dankje NRJ! Ja wat een verschil al he tussen die filmpjes! En wat een lompe boerin ben ik he? :P Zo erg als ik mezelf altijd terug hoor wahaha.

Shirley, komt ie:

familie hesje :P
Afbeelding

Hesjes
Afbeelding

Hesjes
Afbeelding

Hesjes :P
Afbeelding

Afbeelding

Hier een familie foto hoe we vaak op pad gingen met James.
Afbeelding

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Haflinger Nick: Acceptatie is het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:41

He-he--he-hesjes...he-he-he-hesjes :)ddd :)ddd

Geweldig, veiligheid voor alles!

Maflinger_S
Berichten: 12176
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:44

Jullie krijgen vast quantum-korting?

In ieder geval zijn jullie goed zichtbaar en herkenbaar.

jokari

Berichten: 8772
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Haflinger Nick: Acceptatie is het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:44

Haha zalig, die hesjes-foto's. :D

Temeraire

Berichten: 3540
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:32

Wat fijn dat je nu zo'n stap vooruit maakt met Nick :)
Ik kan me heel goed voorstellen dat die acceptatie lastig is na je vorige paardje waar je alles mee kon. Erg fijn om te lezen dat je nu open staat voor je nieuwe paard!

Hier ben ik zelf ook wel eens bang voor. Ik heb mijn haflinger al 10 jaar en denk dat ik na haar geen haflinger meer neem, maar een ander soort paard, eigenlijk precies om de redenen die jij beschrijft. Je blijft ze dan zo makkelijk nog met elkaar vergelijken... Je wilt dan dat het net zo goed gaat terwijl dat gewoon niet realistisch is. Niet dat je met mijn haflinger relaxte buitenritjes kan maken maar dat is weer een ander verhaal :P We zijn wel helemaal op elkaar afgestemd, ze luistert erg goed en voelt zelf al aan wat ik wil.

Hoe ben je zo bij Nick terecht gekomen? Heb je daar toevallig ook een topic van? :) Ik ben wel benieuwd naar hoe je dat toen ervaren hebt en of het een bewuste keuze was toch weer vrij snel voor een haflinger te gaan.
Ik zag in je profiel hoe je aan James bent gekomen en vond dat echt een leuk verhaal :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Haflinger Nick: Acceptatie is het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 13:40


Mars

Berichten: 33291
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Haflinger Nick: Acceptatie is het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:56

Ah wat ben je goed op weg met Nick! En top dat je lekker de tijd neemt en pas weer het bos in bent gegaan toen het okee voelde. Ik zie wel steeds zijn oortje naar jou als je kletst en af en toe een oogje. Hij is wel erg op je gericht zo te zien, dat gaat dus helemaal goed komen als het vertrouwen in elkaar steeds meer groeit :j

cinniz123

Berichten: 4407
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 14:11

Ik kreeg een brok in mn keel en voelde de tranen branden,zo herkenbaar je gevoel!
Knap van je dat je zo doorzet,jullie komen er wel.

Ik moet mezelf elk jaar rond de tijd dat ik mn fjord heb moeten laten gaan weer een schop onder mn kont geven om verder te gaan met mn huidige beestjes.
Het blijft een ding zo zonder je 'oude'maatje.