Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Allegandra

Berichten: 784
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Koewacht

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:52

Van harte!
Dravers... Heerlijk ras!
En bij ruitje ook een goed en eerlijk adres.
Zelf heb ik Boy Lucswolle in m'n bezit.

Ondertussen mijn tweede draver.

Eens een draver... Altijd een draver

Anoniem

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:00

Wauw wat een knapperd! Gefeliciteerd met je mooie aanwinst! <3

Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:01

Gefeliciteerd met je knappe draver. Ik had het andere topic waarin je op zoek was ook al gevolgd. Als je eenmaal hebt kennisgemaakt met het geweldige karakter van de draver hoef je nooit een ander ras meer.

Amalarab

Berichten: 7456
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:22

wat een leuk, blij topic!
mooi paard, heb zelf ook nu wat ervaring met een
draver, zulke lieve brave dieren!
veel plezier samen!

vraagteken
Berichten: 386
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:25

Love Duck! zo fijn dat hij na al die jaren trouwe dienst zo´n prachtig huisje heeft gevonden. Hij verdiend het echt! Veel geluk met hem. Dikke knuf aan hem

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 17:43

Zal ik doen, dankjewel! :)

ruitje

Berichten: 12404
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:59

Zo leuk om te lezen hoe liefdevol jij over Ducky praat! Jullie passen super bij elkaar :) !

Blijf mij vooral die updates sturen, nouja, behalve dan als hij boos ijft kijken naar je vader, dat hoor ik liever niet :')

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 22:18

@ruitje - Dankje! :D Haha hij vondt mijn vader echt helemaal niks, maarja hij heeft wel mijn moeder aan het lachen gemaakt :')

Voor de rest een update van vandaag:

Toen ik vanmorgen aankwam stond hij lekker in de wei te grazen en toen ik hem riep kwam hij naar het begin van de wei toe gelopen om daar op mij te wachten totdat ik er was. Echt heel erg leuk en lief dat hij dat doet! Ik heb hem uit de wei gehaald en gepoetst (dat ging nog niet zo heel goed want hij was heel veel aan het draaien omdat hij alles graag wilt zien) en toen heb ik hem gelongeerd. Hij luisterde heel erg goed en sprong ook gelijk in galop toen ik het van hem vroeg. Rechtsom was nog een beetje moeilijk dus toen maar weer linksom verder gegaan. Nog een stukje gegaloppeerd en toen gestopt. Daarna heb ik samen met een stalgenoot zijn linkerachterbeen afgespoeld en betadine op zijn wondje gedaan (echt een klein plekje, maar hij doet er zelf heel dramatisch over want als je ook maar de beweging maakt om het aan te raken of beter te bekijken dan tilt hij zijn been op en mag je hem niet aanraken). Hij was heel erg braaf en reageerde verder niet op het water en de betadine. Stalgenootje heeft ook nog een soort van spray aan me gegeven en daar gaf hij ook geen reactie op. Alleen een beetje zijn been optillen. Toen ben ik een kwartiertje met hem gaan lopen over het erf en heb hem daarna weer in de wei gezet.

Vanavond ben ik samen met mijn vader en moeder naar Ducky geweest omdat mijn vader hem eindelijk wilde zien. Ik stond eerst een beetje te knuffelen met Duck en hij had zijn oortjes naar voren, toen kwam mijn vader naar hem toe. Hij deed gelijk zijn oren in zijn nek en liet zijn tanden zien. Ik heb gelijk gezegd dat hij moet ophouden en dat deed hij ook, alleen als mijn vader te dicht bij hem kwam dan was het weer oren ik zijn nek. Mijn moeder haar dag kan niet meer stuk, die ligt nu nog steeds in een deuk _O-

Ik denk dat Ducky mijn vader niet zo leuk vindt omdat mijn vader best wel overheersend is. Hij is nadrukkelijk aanwezig bij iedereen en alles.

Een foto van Duck toen hij in de wei stond te wachten op me:

Afbeelding

Anoniem

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:22

Hahaha wat een verhaal van je vader :')

Wat een heerlijk koppie heeft ie!

vraagteken
Berichten: 386
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 23:51

Haha die Ducky. Misschien als je vader hem wat worteltjes of suikerklontjes geeft dat hij z'n hart zo gestolen heeft.

franka75

Berichten: 11194
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 00:04

haha hij verteld je vader dat hij normaal moet doen bij hem in de buurt. gefeliciteerd met je mooie paard

Maybabe

Berichten: 21
Geregistreerd: 29-12-15
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:57

Gefeliciteerd met je eerste paardje! *\o/* *\o/* *\o/*
Leuk om te lezen hoeveel passie je ervoor hebt! En wat een grappige naam heeft tie! :)

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:03

Leuk paardje zeg! Veel plezier ermee


(ik noem mn auto altijd Ducky :P dus sowieso positieve gedachtes bij)

jankawijnsma

Berichten: 450
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Raard

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:13

Wat n prachtig paard! Heel veel plezier met hem! Supermooie kleur idd!
Mijn draver kon ook heel duidelijk zijn over mensen die ze niet mocht! Oren in de nek en tanden bloot dat idee.... Maar ze doet geen vlieg kwaad dus ik moet er altijd heel erg om lachen! Ze is ook eenkennig en loopt t liefst weg bij vreemden, maar als ze iemand goed kent is er geen probleem.

Wat ga je met hem doen? Buiten rijden, dressuur, springen?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 12:33

jankawijnsma schreef:
Wat n prachtig paard! Heel veel plezier met hem! Supermooie kleur idd!
Mijn draver kon ook heel duidelijk zijn over mensen die ze niet mocht! Oren in de nek en tanden bloot dat idee.... Maar ze doet geen vlieg kwaad dus ik moet er altijd heel erg om lachen! Ze is ook eenkennig en loopt t liefst weg bij vreemden, maar als ze iemand goed kent is er geen probleem.

Wat ga je met hem doen? Buiten rijden, dressuur, springen?


Dankje! :) Hij is ook echt een schatje dus wij lachen het ook maar een beetje af maar ik geef wel aan dat hij niet met zijn tanden iets moet doen haha

Ik ga vooral met hem recreatief rijden. Buitenritjes maken door de Brielse Maas, naar het strand van Oostvoorne, etc. Gewoon lekker buiten rijden en veel plezier hebben. Ook ga ik veel grondwerk doen zoals longeren om zijn galop te verbeteren. Uiteindelijk is mijn doel om onder het zadel te galopperen :)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:44

Wat leuk ! Je klinkt echt super enthousiast dus dat komt vast helemaal goed :D

Wij hebben thuis een Bucky (ook een afkorting van stamboeknaam) en het roept
gewoon lekker :D Net als Ducky :+

jankawijnsma

Berichten: 450
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Raard

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:24

Oh die galop komt wel goed! Ik heb met Carin ook heel veel buiten gereden en de brede berms en mooie zandpaden hoefde ik alleen maar t teugeltje naar voren te doen en dan zei ik "ja toe maar" en dan gingen we! Alleen als ik in n groep weg ging te rijden ging ze in haar sneldraf en wilde ze niet galopperen, dan kwam het koersgevoel weer boven hahaha

Veel geluk met je paardje, komt wel goed zo te horen!

RianneH

Berichten: 28288
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:32

Wat een knappe kerel en een blij koppie heeft ie :D Bijzonder om te lezen hoe je al over hem praat na zo'n korte tijd, dat moet wel voorbestemd zijn geweest :D Heel veel plezier met z'n tweeën!

En natuurlijk, welkom bij de club! :D

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 14:17

Bedankt allemaal! :)

Ik had gelijk al een klik met hem toen ik hem voor de eerste keer zag. Hij is ook echt een schatje <3 en hij volgt je ook overal naar toe. Met longeren merk ik ook dat hij liever bij mij blijft staan in plaats van rondjes lopen haha
Ik ben in ieder geval heel erg blij met hem en de galop komt ook wel goed! :D

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 22:32

Vandaag was Duck heel erg lief! <3 Ik heb hem gelongeerd zonder longeerlijn en zweep. Het ging super goed! Hij luisterde heel erg goed naar wat ik van hem vroeg. Ik heb maar 1 keer de zweep op te hoeven pakken omdat hij het gras langs de longeerkraal toch wat interessanter vond. Linksom galoppeerde hij heel erg goed en omdat het zo goed ging dacht ik, laat ik het rechtsom ook gewoon proberen. Hij sprong gelijk aan toen ik het vroeg en bleef 4 rondjes in galop en toen vroeg ik hem weer terug naar draf, maar bij Ducky is ho gewoon gelijk stil staan ipv eerst terug naar drag :') Vanuit draf gaat hij trouwens wel eerst terug naar stap en dan pas als ik weer ho zeg stil staan. Ik heb nog even met hem over het erg gelopen en toen lekker in zijn stal gezet. Het was een leuke dag! :D

ruitje

Berichten: 12404
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:37

Genieten dit topic :) . Wil je niet nog 10 dravers van mij kopen :+ ?

Anoniem

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:45

Ah echt onwijs leuk! <3

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 06:21

ruitje schreef:
Genieten dit topic :) . Wil je niet nog 10 dravers van mij kopen :+ ?


Over 20 jaar als ik heel veel geld heb en een hele grote stal, dan neem ik ze allemaal mee! :o :')

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:44

Wat leuk zeg, gefeliciteerd!

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: Droom die uitkomt: een eigen paard. Welkom Ducky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:06

Leuk dat je ook voor een draver bent gegaan. Het zijn echt hele slimme paarden die snel dingen oppakken.