Wat vinden jullie? (geknipt)

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24210
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:24

Ik snap sommigen wel hoor. M'n paard is m'n alles en met zon foutje zou ik denken wat er nog meer allemaal gebeurd zonder overleg of vragen. Wat iemand hiervoor al schreef.

Daarbij vind ik leeftijd ook een ding. Zou een 12 jarig penny meisje deze fout maken zou ik het heel anders vinden dan een 40 jarige bijrijder. Bij het meisje snap ik zo'n foutje nog wel. Bij een volwassenen eigenlijk niet... Al besef ik mij dat ook daar penny meisjes zitten die nog niet zo lang in de paarden zitten.

Wat ik zou doen, geen idee. Maar ik zou denk ik wel echt woest en ook heel teleurgesteld zijn. Zeker als ze dan ook nog eens zo ontiegelijk lelijk zijn afgeknipt -O- Als ze waren getrokken en het nog beetje netjes was ala. Maar serieus, die voorpluk ook. Vind het stiekem best wel bijzonder dat je dacht dat dit een goed idee was :o

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:28

Zo'n ongeschreven regel vind ik het ook niet. Ik vind dat je het hoe dan ook als eigenaar aan moet geven, als er een nieuwe verzorgster/bijrijder komt , wat de regels zijn. Ik heb een van onze paarden verleased en gaf altijd aan dat ik 3 regels had die nagekomen moesten worden. Absoluut verboden om de manen te trekken, bontje onder het zadel en snoepjes na het rijden. Dus niets bijzonders. Maar bij de paarden die ik voor anderen heb gereden en die ik op wedstrijd uit moest brengen maakte ik het uit of ik de schaar er in zette, KWPN wel te verstaan dan. Zo niet, dan mocht een eigenaar er zelf voor zorgen dat zo'n paard er netjes ingevlochten uit zag op wedstrijd.

kosseh

Berichten: 2634
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:43

Ik vind het er niet eens zo heel slecht uit zien.

M'n bijrijpaard z'n voorpluk en maanen (als ze net geknipt zijn) zien er ook niet uit wanneer je het borsteld.
Na wat schudden of rollen zit het al veel beter. Niet meer zo recht maar wat losser/natuurlijker.


En voor de mensen die het willen weten, ik of de andere bijrijder knip ook heel soms de manen/staart. Overleg is soms de mededeling dat het gedaan is. :D
Is wel omdat we weten dat de eigenaar dit soort dingen oke vindt. Zolang we hem maar geen sportcoupe geven

Djoena
Berichten: 11523
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:54

Ok, laat ik vooral beginnen met te zeggen dat ik geloof dat je juiste intenties had :D

Voor de volgende keer, pindakaas (of eigenlijk alles op oliebasis) werkt perfect om het teer/smeersel eruit te krijgen :j

Ik heb altijd met al mijn bijrijdsters besproken, dat paarden knippen not done is. Ik heb zelfs geen schaar in de poetskist zitten haha!

Het groeit wel weer aan :j ik zou zelf ook de eigenaar een doosje merci of pralines geven

Fitzroy

Berichten: 25233
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:58

Heel eerlijk? Het zou echt niet in mij op komen om dit soort dingen te bespreken met een bijrijder. Ik zou er zelf vanuit gaan, dat toiletteren iets is voor de eigenaar en niet voor een bijrijder. Voor mij volkomen logisch. Maar blijkbaar dus niet.

Spoiler:
Gelukkig heb ik geen bijrijder, zou ook niets zijn voor mij.

Billy

Berichten: 20726
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:59

Bij mij zou de bijrijder ook de laan uit gaan.
Je gaat niet ongevraagd in andermans eigendom staan knippen.
Zou je met een trouwjurk ook niet doen als je die leent (ja, ik vond het kant niet zo mooi dat heb ik eraf geknipt, maar dat kun je er weer aannaaien toch? Ik heb heel netjes geknipt hoor) dus waarom wel met een paard?

Sherivey
Berichten: 8844
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:01

Oké, het ziet er niet uit, daar is iedereen het wel over eens geloof ik.

Maar vind dat mensen wel erg heftig reageren hoor. Ik zou niet direct een verzorger wegsturen hierom. Het is niet dat ze het paard in gevaar heeft gebracht oid.

Is ook wel afhankelijk van de leeftijd van de TS natuurlijk

Djoena
Berichten: 11523
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:02

Dilan93 schreef:
Oké, het ziet er niet uit, daar is iedereen het wel over eens geloof ik.

Maar vind dat mensen wel erg heftig reageren hoor. Ik zou niet direct een verzorger wegsturen hierom. Het is niet dat ze het paard in gevaar heeft gebracht oid.

Is ook wel afhankelijk van de leeftijd van de TS natuurlijk

38 := zag ik volgens mij staan _O-

Maar ik ben het met je eens, voor mij ook geen reden om een bijrijdster weg te sturen.

Ik zou waarschijnlijk wel teleurgesteld zijn, maar daarna denken "dat is pech, voorpluk weg" _O-

DuoPenotti

Berichten: 30609
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:06

Wegsturen zou ik niet meteen doen, maar het is wel een actie als van een 12 jarige.
En zeker nu in de tijd van de app zou ik toch verwachten dat een volwassen bijrijder appt met, paard heeft allemaal teer in manen, zal ik dat wegknippen?

Maar zijn er meer van die 12 jarige acties bij een volwassen bijrijder zou ik wel het vertrouwen verliezen in de veiligheid van het paard zeg maar.
Hoe verantwoord is zo iemand dan?

Sherivey
Berichten: 8844
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:07

Ik zou er ook niet heel vrolijk van worden, maar van alles wat er mis zou kunnen gaan, vind ik verknipte manen nog meevallen.

Oké, misschien is het bij echte showpaarden die hiervoor lange manen houden wel een groter probleem, maar als je zo'n paard heb, dan neem ik aan dat je zulk soort dingen ook bespreekt met verzorgers/grooms

Indi_Vito

Berichten: 2746
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:12

Kabayo schreef:
MarjanB schreef:
:') moet vooral lachen om mensen die serieus zouden huilen.. ik zou huilen van het lachen _O- groeit vanzelf wel weer aan en over een week of wat zie je er niks meer van.

Als dit al dingen zijn waarom je iemand niet meer bij je paard wil hebben.

Ik zou echt wel huilen als dit mijn fries zou betreffen die ik als 1 jarige kocht met sport coupe en nu eindelijk een mooie lengte heeft. Heeft 5 jaar geduurd :=


Of met mijn shetje met voor pluk op z'n neus en manen onder z'n schouder :')
Ik zou echt uit m'n vel springen denk ik

Sherivey
Berichten: 8844
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:29

Ik ben nu vooral benieuwd naar een before-foto :+

Edit: zag dat ie een paar pagina's terug staat. Er is niet zo heel veel lengte af.

Ik zou als eigenaar wel duidelijk maken dat dit niet de bedoeling is, maargoed, geloof dat TS dit al wel doorheeft :+
Laatst bijgewerkt door Sherivey op 19-05-21 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30609
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:32


Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:44

Ik zou er echt wel om kunnen lachen, ook al zou ik er niet heel blij mee zijn. Maar het is maar haar en het groeit gewoon weer terug :) De manen zelf vind ik overigens helemaal niet zo slecht. Vond hoe het er eerst uitzag erger := (Ook al heeft de eigenaar daar geen boodschap aan). De voorpluk is inderdaad niet zo best, maar nogmaals: ik zou er wel om kunnen lachen. Ik zou er in elk geval never nooit iemand om weg sturen. Je deed het met de beste bedoelingen, en als ik verder tevreden zou zijn dan zou ik je nooit weg sturen om zo iets.

CairnTerrier

Berichten: 995
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:46

Wat een reacties van sommigen hier, daar word ik pas ''boos'' om. Kom op zeg, het is maar een paard, het is maar haar en geen goud! :D De actie van TS kan ik alleen maar om lachen. Natuurlijk schrik je even als je dit ziet, maar om nu zo onrespectvol te reageren ligt dat toch echt aan de persoon zelf.

Ik vind het vooral een hele lieve actie van TS dat ze het sneu vindt dat het paard onder de smeer zit en aan het dier denkt. Tip: volgende keer alleen even overleggen met de eigenaar :D +:)+
Laatst bijgewerkt door CairnTerrier op 19-05-21 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Berichten: 14108
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:47

Jezus wat een overdreven reacties hier zeg!
"Ik had je zowat vermoord" (op pagina 2 bijv) Doe normaal...

En dan de vergelijking met een trouwjurk, really? :')

Manen groeien wel weer aan.
Mooi is het niet, maar niet het einde van de wereld. De plak is er in ieder geval uit!

Adem in en adem uit..

Sherivey
Berichten: 8844
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:53

_Nancy schreef:
Jezus wat een overdreven reacties hier zeg!
Doe normaal... :roll:

En dan de vergelijking met een trouwjurk, really? :')
Manen groeien wel weer aan.
Mooi is het niet, maar niet het einde van de wereld. De plak is er in ieder geval uit!

Adem in en adem uit..

Groeit een trouwjurk niet meer aan dan? :')

Denk dat deze pony in no time zn oude lengte wel terug heeft. Vlak achter de oren is er volgens mij nauwelijks wat af

Dusja1

Berichten: 368
Geregistreerd: 02-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:58

Zo bij mij was je er ook meteen uitgevlogen. Sterker nog, ik heb dit vorig jaar aan de hand gehad met een verzorgster waarbij ik gelijk bij het begin heb gezegd niks te knippen aangezien ze naar de keuring gaan. Meisje heeft ze toch geknipt en daarna was het janken dat ik ze weggestuurd had.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:00

Dusja1 schreef:
Zo bij mij was je er ook meteen uitgevlogen. Sterker nog, ik heb dit vorig jaar aan de hand gehad met een verzorgster waarbij ik gelijk bij het begin heb gezegd niks te knippen aangezien ze naar de keuring gaan. Meisje heeft ze toch geknipt en daarna was het janken dat ik ze weggestuurd had.


Maar deze situatie is toch helemaal niet te vergelijken? Voor zover wij weten gaat deze pony niet naar de keuring, zijn er geen afspraken gemaakt en heeft TS het niet gedaan "omdat het haar wel leuk leek" maar omdat ze dacht dat het nodig was om te zorgen dat de pony er geen last van had. Vind dat wel echt totaal iets anders.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:05

Al bijna 11 pagina's aan dreigementen, herhalingen en soap....

Welkom ts op het forum _O- _O-

Met wat geluk krijg je nog 10 pagina's erbij met dezelfde strekking.

Jorex

Berichten: 10036
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:06

Hier komt er ook niemand met een schaar bij Jorie en Alex, behalve ik zelf en zo wel dan hoeven ze ook niet weer te komen. Vooral bij Alex heeft het lang geduurd voordat het groeide.
Jorie:
Afbeelding
Alex:
Afbeelding
Als het onregelmatig word dan punt ik het zelf bij. Bij de pony die je had geknipt, vind ik de voor foto's maar onverzorgd. Die lijkt beter met kortere manen dan die sprietjes lang wat het eerst was, dus daar zou ik het als eigenaar geen ramp vinden. Het groeit gelukkig wel weer aan ts en hopelijk is de eigenaar niet al te boos.

Sherivey
Berichten: 8844
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:09

Dusja1 schreef:
Zo bij mij was je er ook meteen uitgevlogen. Sterker nog, ik heb dit vorig jaar aan de hand gehad met een verzorgster waarbij ik gelijk bij het begin heb gezegd niks te knippen aangezien ze naar de keuring gaan. Meisje heeft ze toch geknipt en daarna was het janken dat ik ze weggestuurd had.

Want een afspraak op voorhand is hetzelfde als situatie van TS, die hier geen afspraak over had?

En knipte met een reden...

Twist1991
Berichten: 300
Geregistreerd: 10-02-12
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:18

Daan13 schreef:
Al bijna 11 pagina's aan dreigementen, herhalingen en soap....

Welkom ts op het forum _O- _O-

Met wat geluk krijg je nog 10 pagina's erbij met dezelfde strekking.


Haha nou inderdaad! :')
Sommige mensen nemen zichzelf zo verschrikkelijk serieus!

anjali
Berichten: 15429
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:20

CairnTerrier schreef:
Wat een reacties van sommigen hier, daar word ik pas ''boos'' om. Kom op zeg, het is maar een paard, het is maar haar en geen goud! :D De actie van TS kan ik alleen maar om lachen. Natuurlijk schrik je even als je dit ziet, maar om nu zo onrespectvol te reageren ligt dat toch echt aan de persoon zelf.

Ik vind het vooral een hele lieve actie van TS dat ze het sneu vindt dat het paard onder de smeer zit en aan het dier denkt. Tip: volgende keer alleen even overleggen met de eigenaar :D +:)+

Als iemand tegen mij zegt ;"Het is maar een paard" dan zou ik deze persoon niet aan mijn paard willen al zou hij\zij er dik voor betalen.

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:22

Dilan93 schreef:
Dusja1 schreef:
Zo bij mij was je er ook meteen uitgevlogen. Sterker nog, ik heb dit vorig jaar aan de hand gehad met een verzorgster waarbij ik gelijk bij het begin heb gezegd niks te knippen aangezien ze naar de keuring gaan. Meisje heeft ze toch geknipt en daarna was het janken dat ik ze weggestuurd had.

Want een afspraak op voorhand is hetzelfde als situatie van TS, die hier geen afspraak over had?

En knipte met een reden...


Bij Jorex haar pony's zou je ook met een reden kunnen knippen: Hij ziet niks.

Nu valt het opzich nog mee bij de pony, de korte manen staan best okay.