Boktpony verkiezing 2004

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:13

Ik wil graag mijn pony Easy Boy nomineren. Hij was een ruin van 1,52 hoog, hij is 9 jaar geworden.

Easy Boy was een geweldige pony en ik heb heel veel plezier met hem gehad. Hij had een ontzettend leuk karakter: heel ondeugend, vrolijk, eigenwijs, super betrouwbaar en lief. Af en toe was hij wel een lastig, maar als hij me aankeek met z`n grote ogen onder z`n blonde kuif, kon ik niet kwaad op hem worden (en dat wist hij helaas ook Tong uitsteken ).
Als rijpony was hij heel veelzijdig: dressuur, springen, buitenritten, hij deed het allemaal en met veel plezier.

Ik heb Easy Boy op 6 januari 2003 moeten laten inslapen, nadat hij opeens ziek was geworden (op zijn website staat hierover meer).

Ik mis Easy Boy nog steeds heel erg, hij was een geweldige pony en daarom verdient hij deze nominatie..

Afbeelding
Voor meer foto`s, zie m`n profiel en de website.

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:28

heeeey ik wil mijn pony PEPPER opgeven *LOL*
pepper is een haflinger merrie van 3 en een half jaar...
ze is heel lief maar ook heel ondeugend en heel sterk Schijnheilig .

pepper
Afbeelding

lief he Tong uitsteken .


kijk voor meer fotos maar in mijn profiel

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:42

ik nomineer hierbij mijn pony Pablo.

Naam : Pablo
Geslacht : ruin
Stokmaat : 1.54
Leeftijd : 5 jaar

Afbeelding

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:23

Ik nomineer mn shettie: FRUMMEL (Funky F)
hoogte: 97 cm
kleur: Zwart met wit kolletje en een wit snebje op de neus
Waarom: Omdat het een shet van een beestje is en net zo loopt als een Mini Ijslander *LOL* Lovers nou hier dan de foto :
Afbeelding

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:32

Hierbij wil ik alle drie mijn pony's opgeven voor een nominatie als bokt pony van het jaar.
als eerste is dat:
Talasha
Afbeelding
Talasha is een 4 jarige welsh a pony.
Ik heb haar nu 3 jaar en ze is drachtig van haar tweede veulentje die we half april verwachten.

Dan wil ik ook nomineren:
Talasha's Pride
Afbeelding
Talasha's Pride is de zoon van Talasha en 1 jaar oud nu.
Het is zo'n verschrikkelijk leuk ding dat je er alles mee uit kan halen wat je maar wil, zoals jullie dat hier op de foto zien hij vind alles interessant.
Ook hij is een welsh a pony en hij is in de opfok voor de hengstenkeuring.

En dan als laatste:
Steenzwaanhofs Boginov
Afbeelding
Een welsh a jaarling hengstje die ik pas als maatje voor Talasha's pride heb gekocht.
En wat kan deze knul lopen.
Dat word vast een super pony voor de wagen maar hij zal ook opgefokt worden voor de hengstenkeuring.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:25

Ik nomineer Palermo.
Haflinger merrie van 3 en een half, 5 maanden onder het zadel.

Erg werklustig en een tikje ondeugend, grote eigen wil maar heel erg lief als ze daar zin in heeft Lovers

Afbeelding

Meer foto's staan in mijn profiel Bloos

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:48

Fræva frá Skjóðu

Vader: Týr vom Rappenhof
Moeder: Bræla frá Snjallsteinshöfða

Sinds april 2003 heb ik een eigen paard, een vrolijke ijslandse merrie van 7 jaar oud. Ze heet Fræva (spreek uit als: Fraiwa) en zoals bij de meeste IJslanders heeft ook haar naam een betekenis, namelijk ''meeldraad''... vanwege haar apparte kleur (vooral in de zomer).

Fræva is een natuurtolter en daarom ook zeer geschikt als een wedstrijdpaardje. Ik doe mee aan ijslanderwedstrijden; dat houdt in dat je alle gangen omstebeurt zo mooi mogelijk moet laten zien in een ovaalbaan. Fræva kan ook telgangen, vooral op een lang, recht pad in het bos kan ze telgangen als de beste... dat vind ze echt geweldig!

Ik rijd nou ongeveer een jaar op IJslanders en ik moet zeggen dat ik al ontzettend veel heb geleerd van Fræva. Ze doet altijd zo goed haar best. Noujah... af en toen komen de merriestreken weer even naar boven, maar over het algemeen is ze een heel goed opgevoed paardje met manieren. Ze is absoluut een pittig paardje en ze is daarom ook ontzettend gevoelig op mijn hulpen, Fræva heeft altijd zin om te rijden! Zodra ik bij de wei kom, komt ze meteen vrolijk naar me toe, alsof ze wil zeggen: "Kom, we gaan lekker rijden!''. Dat vind ik zo mooi aan IJslandse paarden... ze zijn altijd zo vrolijk en vinden het heerlijk om in een vlot tempo door het bos te tolten!

Groetjes Jessie

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UgDQF24aUHC5H7hE29X**50E**shslI0vcC131F1wdOg3YhwjSYe!3KBbcZz0JwAZxm9TFYhRJ9lmgOK5tFNVP3cDWlOU9*5VCHCqpZnYq21zqpl8hQWlNwBVwrq0rz!/Fraeva-verkleind.jpg?dc=4675454170162813077 [/img]

sweetcindy
Berichten: 61
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:13

Ik nomineer: Ilaisa!

Afbeelding

Al een paar maanden mijn verzorgpony, en een echt schat! Pas 16 jaartjes jong

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:22

Ik nomineer Sugar. Lekker eigenwijs, maar heel lief. Schrikt buiten niet van rare dingen (vrachtwagens, tractors, helicopters etc), maar doedelzakspelers vind ze maar niks Lachen

Voor een duidelijke foto van haar mooie koppetje moet je even in mijn profiel kijken.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:23

Bij deze nomineer ik Tess.

Naam: Tess
Geslacht: Merrie
Ras: Shetlandpony, geen papieren
Geboortedatum: 13.05.2001

Afbeelding

Tess' haar ouders staan hier beide in het dorp. Als klein pennymeisje ging ik er vaak langs, om even te aaien en te knuffelen. Toen we midden in de verhuizing zaten, kregen we een heel gesprek over Shetlandpony's. Een vriendin van mij had er toen al een, en mijn mams vroeg aan mij wat ik er van vond. Ik uitgelegd dat ik het harstikke leuke pony's vond.

Wat ik toen nog niet wist, was dat mijn moeder contact had gehad met de eigenares van Roos en Funny (Tess' haar ouders). Ze hebben daar 2 merrietjes, Roos en Suus, en een hengst, Funny. Roos en Suus worden daar ieder jaar gedekt, en de veulens worden dan verkocht. Mijn moeder had dus met haar afgesproken, dat als er een veulen kwam of ze dan aan ons wou denken.

Toen, 13 mei 2001 was het zover. Roos had geveulend, en er was een prachtig merrietje geboren. De eigenares van Roos belde mijn mams op, om te zeggen dat er eentje geboren was, ik ben de volgende dag, nog nietsvermoedend samen met mijn moeder gaan kijken.

Toen we daar kwamen, vertelde mijn mams dat dat veulentje voor mij was Haha! Het was echt harstikke gaaf! Ze heeft 2 weken naamloos gestaan, want ik kon maar niks bedenken Mijn mams kwam opeens met de naam Tess, ik vond het wel een stoere naam. Dus vandaar dat Tess nu Tess heet Knipoog

Dat was even over hoe ik aan haar kom. Nu even waarom Tess boktpony van het jaar moet worden. Tess is er altijd voor me, ze troost me als ik iets mis gaat. Ze is eigenlijk van mij, vanaf dat ze geboren is, en dat maakt haar zo speciaal voor mij. Ik kan gewoon niet zonder haar.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:43

Afbeelding

Naam:Roduque
Ras:Welsh
Geslacht:Ruin
Leeftijd:7 1/2
Kleur:Roodschimmel

Roduque is een super lieve pony,maar met een eigen willetje!
Het is een schat van een pony,maar het is ook de eigenwijste pony die er is!Je kan er alle kanten mee op,Roduque kan namelijk springen als de beste,maar ook voor de dressuur draait hij zijn hoefje niet om Haha!
Verder is het buiten ook een heerlijk paardje,maar Stay Alert!!!Want af en toe vind Roduque dat er wel wat meer leven in de brouwerij gebracht mag worden en dan zie je hem letterlijk kijken:Hmmm....Waar zal ik nou weer eens voor doen alsof ik schrik?!
En dan vliegt hij met een noodgang vooruit terwijl hij er een paar stevige vreugdebokken tegen aan gooit.
Kortom; Een super lieve eigenwijze allround pony!

Ik nomineer Roduque als boktpony 2004 omdat:
-Roduque een echte BOKpony is.....
-Roduque onwijs eigenwijs is.
-Roduque vroeger mishandeld is en nu met sprongen vooruit gaat Haha!
-Roduque wel houd van een lolletje (Helaas ziet de ruiter dit niet altijd als grappig..... *LOL* )
-Roduque gewoon de stoerste pony is die er is!
Laatst bijgewerkt door Jady op 04-01-04 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:43

Ik wil graag Bruno opgeven.

Bruno is nu al enkele jaren mijn verzorgshetje. Het is echt een super lief paardje, al kan hij wel vreselijk eigenwijs zijn haha. Hij staat elke dag in de wei bij het hek (die aan onze tuin grenst) op me te wachten! Lovers

Leeftijd: ongeveer 9 jaar.
Geslacht: Ruin
Ras: Shetlander

fotootje van december 2003:
Afbeelding

Groetjes!

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:09

Ik nomineer mijn pony Joey! Lovers

Naam : Joey
Leeftijd : 14 jaar
Schofthoogte : 1.53
Geslacht: Ruin
Kleur : Donkerbruin/zwart
karakter : Heel eigenwijs en heel erg koppig!

Joey is waarschijnlijk een welsh cob, maar er zaten geen papieren bij hem. Ik heb hem vorig jaar gekregen voor mijn verjaardag! Ik heb al ontzettend veel van hem geleerd. En het is echt een schat!

Afbeelding
OK dan!

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:38

Volgens mij moet ik zef lezen Haha!

Ik had iets neergezet wat niet hier hoorde, sorry. Bloos!

Woestein

Berichten: 2847
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:52

Natuurlijk geef ik ook Woes op...
Hieronder wat info over hem..

Naam: Woestein
Geslacht: Ruin
Vader: Wallenstein
Moeder: Sendy van het Overbroek
Geboren: 14-04-1999
Stokmaat: 1.43
Prestaties: Heeft 2 x op een CK een 2e premie behaald en is dit jaar 6e van de 18 geworden tijdens het bestgaand onder het zadel.Hij is nu B dressuur met 6 winstpunten waarvan 4 met een prijs, en hij heeft nu 2 x een endurance wedstrijd uitgelopen bij de kennismakingsklasse.
Karakter: Zal het kort houden anders zit ik morgen hier nog... Schijnheilig
Echt een Haflinger in uitstraling en in streken, maar een hart van goud Haha! Als hij er eenmaal is dan gaat hij bijwijze van spreken voor je door het vuur...en hij is echt veelzijdig..dressuur, VD, Endurance en hoop dit jaar ook betuigd..

Nou dit was geloof ik wel alle info... Schijnheilig
Hier de Cheese!
(Natuurlijk staat er meer info en foto's in mijn profiel...)

Afbeelding

Groetjes en succes met jullie pony's!!!!

Visitor2
Berichten: 686
Geregistreerd: 08-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:55

Bij deze wil ik mijn shetje Misty nomineren......

Naam: Misty
Ras: welsh x shetlander (ofzoiets Haha! )
Leeftijs: ongeveer 5 jaar
Geslacht: merrie
Hoogte: 90 cm
Afbeelding

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:56

Koos

Ook wil ik mijn lieve shet, Koos, opgeven voor deze boktpony verkiezing. Lachen Hij is nu 4,5 jaar oud en ik heb hem nu 2 jaar, maar ik ken hem al vanaf dat hij een veulen was. Koos is altijd al mijn maatje geweest, ik kan met hem lezen en schrijven! Lovers
Verder heeft hij ook ontzettend veel humor! Hij weet precies hoe hij ''zijn'' grote kudde (lees: 3 grote ijslanders Clown) denkt te domineren, maar als hij echt lastig wordt dan is het 3 tegen Koos... sociale-kudde-controle noemen we dat. Knipoog
Hij heeft ook veel talent voor het springen van mega hindernissen. En dressuren met een klein ruitertje is ook geen probleem voor deze shet. Knipoog Kortom, Koos is een veelzijdige pony! Lachen

Afbeelding

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:11

Dan geef ik op: Party!! Hofnar!!! Party!!
Een haflingerruintje van 10 jaar, vader is Hofnarr van 't Broek. Hij is super met buitenrijden! Vind het heerlijk om in het bos te crossen! (hij is niet de enige Knipoog) Hij heeft de elfstedentocht gelopen, en dit jaar de Grote Keientocht. Hij begint nu steeds beter met dressuur te lopen, jaja... het word een dressuurmiet Tong uitsteken Hehe. Hier ff een foto...

Afbeelding

Voor meer foto's zie mijn profiel of : [ITP] foto's Hof in de sneeuw van gister... Tong uitsteken

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:47

Corretje

Corretje is een moorkop shetlandertje van ongeveer 9 jaar oud, en waarom hij boktpony moet worden?

-Cor super veelzijdig is
* Hij doet aan VD en kan al: Spaanse pas (ook onder de man), buigen, kan bijna het compliment, piroutte, Steigeren , op het blok staan en spaanse pas op het blok.
* Hij net een toverbal is, hij veranderd 4 keer per jaar van kleur Party!!
* Hij lekker kan draven
* Hij Niet altijd 100 % is...
*Hij super goed kan springen.
* En omdat hij er super schattig uit ziet Tong uitsteken

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/184040/incoming/25%2520003(3).jpg[/img]

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:49

Leuk man dat er zo veel mee doen!!!
Dat word nog spannend??
Maar er komt dus een nieuw topic waar je kan stemmen??

magblon
Berichten: 125
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:20

Dit is Odin hij is een fjord van 9jaar oud. Hij is heel lief maar soms een draakje. Ik verzorg hem nog niet zo lang maar we gaan binnen kort onze eerste wedstrijden rijden. Odin kan Dressuur, Springen, Freestyle, Vrijheidsdressur en voor de kar. Een fjord dat van alle markten thuis is dus.
http://groups.msn.com/magblon/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=14

Groetjes Magblon

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:31

ik nomineer:

Afbeelding

naam: akyro
geslacht: ruin
leeftijd: 4 jaar
schofthoogte: 1.48

waarom?
omdat hij voor MIJ alle eigenschappen heeft, van de perfecte pony Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:51

Ik nomineer Goldflower. Goldflower is een drie jarige connemara pony van goldflower (hier op bokt)

Waarom ik goldflower nomineer? omdat het een superleuke pony is, heel sociaal en super braaf!

[img]http://www.myimager.com/uploads/foto's%204-1-2004%20033_817119177_41012.jpg?604451[/img]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:24

Ik nomineer mijn eigen lieve schat Amanda

Afbeelding

Naam: Amanda van de Meerdijk
Ras: Haflinger
Leeftijd: 6 jaar (16-03-1997)
Geslacht: Merrie
Hoogte: 1.37
Disciplines: Recreatief, Engels gereden, wat basis Western, wat basis Endurance, profesioneel voetbalster, wat basis springen. Goed aangespannen.
Afstamming:
Vader: Actueel (Angelo * Anja)
Moeder: Laura (Moritz * Lira)
Volle broer: Guus van Fsoudan op Bokt.

Ze is veelzijdig, gaat voor je door het vuur, altijd bereid iets nieuws te leren. Gewoon een superknol, enorm betrouwbaar, maar toch ook lekker fel als ze wilt.

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:30

Bij deze nomineer ik Kalief

Naam: Kalief
RoepNaam: Kaatje o.i.d
Vader: Krimh Ox
Geslacht: Ruin
Leeftijd: Bijna 11 jaar
Ras: 2/3 Arabier
Schoft hoogte: Ongeveer 1.60
Karakter: Heel lief, kijkt heel vaak met zijn oortjes naarvoren, en vind alles erg interessant! Hij heeft meestal ook zin in het rijden! Op wedstrijden rijd hij heel anders dan normaal: WILD! Hij word dan helemaal gek!
Niveau: Ik rij nu gewoon in de B met hem, maar het baasje rijd L. Hoewel ze makkelijk M kan rijden, maar hij is op wedstreiden zo wild, dat dat gewoon niet meer lukt haha.
Foto: Jammer dat hij z'n oog dicht heeft... Maarja..
Afbeelding