Wat vinden jullie? (geknipt)

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurora

Berichten: 2661
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:10

Ik begrijp dat de bedoeling goed was, maar hier zou ik ook niet heel blij mee zijn :=
Volgende keer eerst even overleggen met de eigenaar.


Je verzorger om zoiets wegsturen vind ik wel een beetje extreem. Ik zou zeker even een stevig gesprek voeren met de eventuele verzorger, maar het paard functioneert gewoon nog he, het is niet gewond of getraumatiseerd.

Fitzroy

Berichten: 25233
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:15

Die voorpluk := Alsof een klein kind zijn eigen pony heeft geknipt ...
Daar zou ik niet zo blij mee zijn. Voorplukken groeien niet echt hard imo. (Of dat is alleen bij die KWPN’ers van mij).

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:18

Mss is het extreem, maar mijn ponys zijn mijn maatjes en die geef ik niet zomaar uit handen. Het gaat in dit geval niet eens zozeer om die manen. Die groeien wel weer aan.

Als iemand ongevraagd zoiets doet ga ik me afvragen wat er nog meer achter mijn rug gebeurd of waarvan ik niet op de hoogte gesteld word. Dat levert me dan meer stress op dan dat het iets toevoegd en kun je beter uit elkaar gaan. Kijk als het een situatie is waar ze gevaar lopen en er moet snel gehandeld worden dan moet iemand snel beslissen, maar in andere gevallen wil ik als eigenaar beslissingen zelf nemen.

Change3x

Berichten: 6626
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:21

Die voorpluk := :')

De rest vind ik best netjes gedaan hoor! Volgende keer niet meer zonder toestemming doen.

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:22

Benthhh schreef:
Sababber schreef:
Om een goede bijrijder de deur te wijzen omdat ze een keer de manen (die toch al flut waren) heeft bijgewerkt lijkt me een beetje ver gaan. Verklaard wel waarom er zoveel mensen geen goede bijrijder kunnen vinden :))


Eens ja.

Verklaard mss ook dat veel eigenaren geen verzorger meer willen.
Mijn vorige bijrijdster had maar een paar regels: mijn tuig/bescherming gebruiken.
Eigen dekje/beugel(riemen)/teugels geen probleem, alleen mijn HS en DA en niet knippen/scheren/hoeven bekappen.
Zij kreeg ook mijn combinatie mee om de pony overal mee naar toe te nemen; dus zo'n moeilijke eigenaar ben ik niet.

Niekj_Jente
Berichten: 2438
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:30

Sommige reacties zijn wel erg hoor! Er is geen moord gepleegd hoor.

Ts, de voorpluk was niet een heel slim plan, maar dat was al duidelijk.

Als je mijn verzorgster was zou ik er ook niet blij mee zijn als ik het zou zien, maar achteraf zou ik er zeker mee kunnen lachen. Het is maar haar en het groeit gewoon weer aan..

De manenkam zelf zou ik de eigenaar gewoon met de lijn van de manenkam mee lateb knippen en dan vind ik het er zelf beter uit zien dan hoe het was :=

anjali
Berichten: 15429
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:33

Brainless schreef:
Ymor schreef:
Dit is echt mijn grote nachtmerrie dat een bijrijdster dit zou doen. Hopelijk groeit het snel weer aan.


[ [url=m/Vw705y.jpg]Afbeelding[/url] ]
:D

Ooooo....vooral voorlokken moet je niet aan knippen...Deze is wel grappig geworden.

Anastasia24

Berichten: 2746
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:41

Ach wat erg, := Ik scrolde naar beneden en zag de voorpluk, lag toch even in een deuk.
Geen zorgen, groeit weer aan.

Ik deed dit een paar jaar geleden ook bij mijn merrie(Voorpluk niet), stalgenoot heeft me geholpen door er zelf een schaar in te zetten en uit te leggen; altijd met de hals mee.
Ik zou het zeker niet oké vinden als vezorgsters zomaar aan manen en staarten zitten, daar ben ik zo perfectionistisch in.
Mijn moeder had een keer alle 'klitten' uit de 1m manen van mijn tinker geknipt, ik voelde toch een bepaalde woede, :evaw:
Lief dat je het teer uit de manen wilde knippen TS, maar ik hoop dat je het volgende keer even bespreekt met de eigenaar!

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:51

Zo heeft mijn moeder een keer goedbedoeld de staart van mijn toenmalige merrie bijgeknipt. "Even het puntje eraf".
Staart kwam nog maar tot haar spronggewricht. :=

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33934
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:54

marley93 schreef:
Zo heeft mijn moeder een keer goedbedoeld de staart van mijn toenmalige merrie bijgeknipt. "Even het puntje eraf".
Staart kwam nog maar tot haar spronggewricht. :=

Dit doen wij ook elke herfst omdat het bij de shets in het bos anders een herfststukje wordt. :+

Maar ik betaalde ook de eczeemdekens. De halsters. De borstels. Het voer. Het tuig. Heb dan liever een eigenaar die dat betaalt dat ik dan niet mag knippen. :=

Sintara

Berichten: 7525
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:58

Hahahaaah nee ik zou ook niet blij zijn. Duurt zo een jaar voor het er weer normaal uitziet met lange manen.

Maarja het is wel hilarisch _O-

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:58

MarlindeRooz schreef:
marley93 schreef:
Zo heeft mijn moeder een keer goedbedoeld de staart van mijn toenmalige merrie bijgeknipt. "Even het puntje eraf".
Staart kwam nog maar tot haar spronggewricht. :=

Dit doen wij ook elke herfst omdat het bij de shets in het bos anders een herfststukje wordt. :+

Maar ik betaalde ook de eczeemdekens. De halsters. De borstels. Het voer. Het tuig. Heb dan liever een eigenaar die dat betaalt dat ik dan niet mag knippen. :=


Ja oké, maar dat zijn dan flinke staarten en wordt het gewoon smerig en link qua erop staan etc. Mijn merrie had bijna geen staart, dus toen stond het helemaal miezerig. :')

MirandaMalik

Berichten: 9909
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:11

Omg! _O-
Als je dit bij mijne had gedaan met de voorpluk vooral, denk ik dat ik een moord zou kunnen plegen. _O-
En 'groeit vanzelf weer aan', echt niet, bij sommige paarden (zoals dit type) wordt dat nooit meer wat!
Maarja, tis gebeurd, niet meer doen. :+

xTammyy

Berichten: 4422
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:11

Gelukkig groeit het weer aan zullen we maar zeggen :+
Ik heb dit topic wel voor de zekerheid naar mijn verzorgster gestuurd, niet dat ze het ooit zou doen maar wanneer verwacht je dat nou wel hè :+

Dee_Es

Berichten: 3686
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:38

Oeps haha. Gelukkig had je verzorgpaard voor het knippen ook geen geniaal kapsel. Misschien wil de eigenaar de manen wat meer gelijk maken en de voorpluk wat meer in model snijden?

Ik heb trouwens altijd de manen van mijn verzorgpaarden geknipt hoor, nog nooit gedoe mee gehad maar heb voor die tijd wel een lesje toiletteren gehad :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:14

MirandaMalik schreef:
Omg! _O-
Als je dit bij mijne had gedaan met de voorpluk vooral, denk ik dat ik een moord zou kunnen plegen. _O-
En 'groeit vanzelf weer aan', echt niet, bij sommige paarden (zoals dit type) wordt dat nooit meer wat!
Maarja, tis gebeurd, niet meer doen. :+
Ach, dan kun je altijd nog voor plan B gaan: scheerapparaat eroverheen voor een mooie polo pony look. :+

Westhof

Berichten: 2946
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:23

Oh jee, wat erg := Ik zou echt investeren in extensions voor mijn paard denk ik, zou er zo niet mee over straat durven :+

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:29

Mee eens dat je eerst dient te vragen om te knippen voor je knipt, maar dat heb je inmiddels wel vernomen :) Haar manen waren sowieso al niet zo geniaal om mee te beginnen, maar als die manen nu evenwijdig met de manenkam geknipt worden zoals bij de schouder heb je gewoon een prachtige sportcoupe met een ongelukkige voorpluk die wel uitgroeit.

Danielleeee_
Berichten: 3203
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:49

Ik vind het niet verkeerd staan, maar ik heb dan ook een beetje een rare smaak wat manen betreft heb ik al vaker gemerkt :+

Inderdaad altijd toestemming vragen eerst, maar dat is al duidelijk gemaakt in dit topic.

Gelukkig groeit het weer aan :D

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:53

Nadat ik uitgehuild was, zou ik jouw haar ook even knippen denk ik... en je daarna de stal uit trappen en nooit meer binnen laten.

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 23:01

Devic schreef:
Nadat ik uitgehuild was, zou ik jouw haar ook even knippen denk ik... en je daarna de stal uit trappen en nooit meer binnen laten.


Wat een rot opmerking, doe even normaal zeg :wow:

Denk dat TS nu wel vaak genoeg gehoord heeft dat het niet netjes is..

Change3x

Berichten: 6626
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 23:06

Devic schreef:
Nadat ik uitgehuild was, zou ik jouw haar ook even knippen denk ik... en je daarna de stal uit trappen en nooit meer binnen laten.


Zo hè wat overdreven. Het is maar haar, hoor. :')

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 23:12

MirandaMalik schreef:
Omg! _O-
Als je dit bij mijne had gedaan met de voorpluk vooral, denk ik dat ik een moord zou kunnen plegen. _O-
En 'groeit vanzelf weer aan', echt niet, bij sommige paarden (zoals dit type) wordt dat nooit meer wat!
Maarja, tis gebeurd, niet meer doen. :+


Bij ieder paard groeit het gewoon als je knipt. Dus dit slaat nergens op.
Ik zou er ook niet blij mee zijn maar ben te nuchter om daar nu echt om te gaan janken.
Heb het zelf weleens gedaan bij vroegere verzorgpony's. 1 met toestemming en 1 x zonder. Beide keren zag er vreselijk uit. Je denkt in het vervolg in ieder geval beter na voor je weer de schaar er in zet.

maralyn

Berichten: 10500
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 23:12

Devic schreef:
Nadat ik uitgehuild was, zou ik jouw haar ook even knippen denk ik... en je daarna de stal uit trappen en nooit meer binnen laten.


En als je bij mij op stal stond. Kon jij je paard in de trailer zetten en maken dat je weg kwam!! :Y)


Ts.

Oprecht.
Ik heb enorm gelachen om de foto.

Ik denk dat iedereen wel eens zo iets heeft gedaan.

Ik wel in ieder geval. En een spijt dat ik had.

Die voorpluk! Het is maar goed dat paarden zichzelf niet zien.

En ook maar goed dat het allemaal weer aangroeit.

Als je mijn verzorger was geweest, hadden we een scheermachine gehuurd, en een boog gemaakt van de manen.
Voorpluk in laagjes proberen te brengen en anders ook maar kaal.

Het groeit wel weer aan.

VuurVleugels
Berichten: 1814
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 23:14

Devic schreef:
Nadat ik uitgehuild was, zou ik jouw haar ook even knippen denk ik... en je daarna de stal uit trappen en nooit meer binnen laten.


Jemig, doe even normaal zeg...