Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NicoleHorses
Berichten: 3189
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:23

Ik wens jullie heel erg veel succes nog met dit nogsteeds super leuke dier. :+:

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 17:24

Oh jeetje christus.
Ik kan je 4 dierenartsen geven die zelfs een paard laten dood spuiten omdat die een blijn op z'n voet heeft. Of een bronchitis, sorry maar er bestaan ook dierenartsen die er gewoon de moeite niet voor willen doen..

Miryamk

Berichten: 5247
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: DPS

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:25

Pfff van mij had ie mogen gaan...Arm dier..

Sanne100

Berichten: 56
Geregistreerd: 31-08-10
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:26

Jeetje de tranen sprongen in mijn ogen bij de foto's, arm beestje |(
Maar hij ziet er nu gelukkig al stukken beter uit! Ik hoop voor jullie dat hij er weer helemaal bovenop komt :D

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:26

Arabiertje* schreef:
Oh jeetje christus.
Ik kan je 4 dierenartsen geven die zelfs een paard laten dood spuiten omdat die een blijn op z'n voet heeft. Of een bronchitis, sorry maar er bestaan ook dierenartsen die er gewoon de moeite niet voor willen doen..


Tegen wie heb je het?

NicoleHorses
Berichten: 3189
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:27

Arabiertje* schreef:
Oh jeetje christus.
Ik kan je 4 dierenartsen geven die zelfs een paard laten dood spuiten omdat die een blijn op z'n voet heeft. Of een bronchitis, sorry maar er bestaan ook dierenartsen die er gewoon de moeite niet voor willen doen..

Mee eens, mijn (inmiddels vorige) pony had bronchitis, volgens onze DA zo'n beetje einde verhaal,
volgens de kliniek geen sprake van! pony is weer helemaal beter geworden. :)

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 17:28

MarvanTom schreef:
Arabiertje* schreef:
Oh jeetje christus.
Ik kan je 4 dierenartsen geven die zelfs een paard laten dood spuiten omdat die een blijn op z'n voet heeft. Of een bronchitis, sorry maar er bestaan ook dierenartsen die er gewoon de moeite niet voor willen doen..


Tegen wie heb je het?


Tegen jouw :j

xx_Lidia

Berichten: 68
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:28

Ongelooflijk knap hoe jullie (of nja de eigenaren) hiermee om zijn gegaan!
Zowel voor het paard als de eigenaren een groot trauma.

Vind het super dat ze dit werk op zich hebben genomen!

En die eeuwige discussies op bokt blijf je toch wel houden. Daar is het vast bokt voor..
Mijn complimenten, paard ziet er in het filmpje tevreden uit.

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:29

jeetje kom op, laten we iedereen respecteren om zijn keuzes...eigenaren hebben nu eenmaal deze keuze gemaakt en paard is er wonder boven wonder goed bovenop gekomen.

voor een ander makkelijk zeggen "ik had hem in laten slapen" maar eigenaren maken de keuze en zijn hoogstwaarschijnlijk vele 1000den euro's lichter.

Anoniem

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:31

Wat heftig!
Heel veel beterschap nog voor Pacha :(:)

velvetblack

Berichten: 2762
Geregistreerd: 27-11-08

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:32

Enorm dapper, tuurlijk heeft hij door een hell gemoeten, dat moeten mensen die verbrand zijn ook. Maar die mensen willen toch ook door met leven, en er voor vechten. Dit paardje duidelijk ook. Wat issie al goed opgeknapt. Erg mooi dat in dat filmpje zijn staart zo mooi omhoog gaat, hij leeft en wilt leven :j

Origineel

Berichten: 5278
Geregistreerd: 07-07-09
Woonplaats: Friesland

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:35

Jeetje, arm dier dat die dat heeft moeten meemaken!
Gelukkig heeft hij goede eigenaren, lijkt me ook moeilijk om te beslissing te maken dan of het beter is of hij wel of niet moet worden ingeslapen. maar hij is er zo goed als bovenop gekomen.
Dus dat was het zeker waard ofniet!

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:36

Indrukwekkend verhaal, misschien heb ik er overheen gelezen hoor maar vroeg me af hoe zijn zicht nu is? En de huid is dat nog flexibel waar de grote open wonden hebben gezeten?

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:37

We kunnen nu met zn alle wel blijven doorgaan over wel/niet inslapen, maar daar heb je nu toch niks aan? Respecteer de keuze van de eigenaar.
Ik weet zelf ook niet wat ik had gedaan, daar kan ik niks over zeggen want ik weet absoluut niet wat de precieze situatie is geweest. En een heleboel anderen hier weten dat ook niet. ;)

Ik ben iig blij dat hij er nu weer zo vrolijk en goed uitziet! :)

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:38

Mette schreef:
We kunnen nu met zn alle wel blijven doorgaan over wel/niet inslapen, maar daar heb je nu toch niks aan? Respecteer de keuze van de eigenaar.
Ik weet zelf ook niet wat ik had gedaan, daar kan ik niks over zeggen want ik weet absoluut niet wat de precieze situatie is geweest. En een heleboel anderen hier weten dat ook niet. ;)

Ik ben iig blij dat hij er nu weer zo vrolijk en goed uitziet! :)


Helemaal mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:39

Ik kan eigenlijk maar één ding zeggen op het moment en dat is; arm paard!!

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:40

Arabiertje* schreef:
Tegen jouw :j


Dan heb ik je goed begrepen, gelukkig.

Het verhaal wat je vertelt is zeer heftig.
Die eerste DA zal waarschijnlijk ook geen ervaring hebben (gehad) met zulke ernstige brandwonden.
Maar als je die eerste foto's ziet, hoeft dat ook niet.
Dit is zeer, zeeeeer ernstig.
Ook de foto's van de maanden erna stellen mij niet gerust. Er is zoveel kapot weefsel...
Ik weet niet goed hoe ik dit moet zeggen: het komt op mij over alsof ze persé willen dat het een rijpaard is en blijft.
En dat ze willen laten zien dat een mens zoveel kan doen om zoiets weer 'goed' te krijgen.
Wie zegt dat het paard niet ongelooflijk braaf en mensgericht is, dat het de pijn maar voor lief neemt?

Het komt vast niet goed over, vrees ik.
Het paard is een dapper ding, dat is zeker.
Ik vrees alleen dat de mensen er achter misschien een foute beslissing hebben genomen...
Ik weet het niet.
Maar wat ik wel weet is dat het paard wel degelijk zeer veel pijn heeft (gehad).
En dat gun ik geen enkel paard, hoe dapper die ook is.

noekje

Berichten: 2488
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:40

Chaos schreef:
Het is toch ook maar een paard? Ik ken mensen die ernstig verbrand zijn en die omwille van de pijn heel vaak met de gedachten gezeten hebben dat ze liever gestorven waren tijdens/net na de brand. Het is ondraagelijk en een hel. Arm paard.

Is het paard voor eigen plezier door al die pijn en trauma gesleept? Natuurlijk niet.

Denk dat er ook genoeg mensen zijn die na zo'n situatie blij zijn dat ze uberhaupt nog leven, dus om hier nou je conclusie uit te trekken. Maarja het is sowieso een beetje appels met peren vergelijken hè.

De keus om je paard af te laten maken lijkt sommige mensen wel heel gemakkelijk en snel af te gaan. Ik heb geen idee wat ik zou hebben gedaan in deze situatie en ga hier dus ook niet over oordelen.

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:42

Ik denk dat je dat idd alleen maar weet als je voor die keuze staat en dat niemand, maar ook niemand van tevoren kan zeggen wat dan te doen.

Karen_enter
Berichten: 487
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:42

Wat een ontzettend dapper paard...

BE_GENTLE
Berichten: 2905
Geregistreerd: 10-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:43

Goed dat het paard geholpen is, Maar vind het afschuwelijk dat er weer op het paard gereden wordt.. Wat naief van de eigenaren, Die mensen denken voor mijn gevoel alleen aan hun zelf ( als wij maar weer kunnen rijden ) Ik kan ook niet geloven dat dit paard het als prettig ervaart om te springen en lopen onder druk wat dat is het.. Brandwonden zijn een en al littekens en kan nooit geloven dat een zadel of hoofdstel goed en lekker ligt op het dier.. Ik had gezegd op de wei er mee en laten genieten voor hoever het kan..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:44

noekje schreef:
De keus om je paard af te laten maken lijkt sommige mensen wel heel gemakkelijk en snel af te gaan. .



Wat een vreemde opmerking. Natuurlijk gaat het niemand makkelijk af.
Maar ik (en ik zeg IK, dus mijn mening hoeft niet de jouwe te zijn) had wel voor inslapen gekozen ja.
Van tevoren kun je niet weten hoe het gaat uitpakken, en om een paard nou zolang pijnlijke behandelingen te moeten laten doorstaan waarvan je de uitkomst niet weet, nee het zou mijn keus niet zijn geweest nee.
Als mens moet je ook keuzes kunnen maken, en soms zijn die heel moeilijk maar uiteindelijk heb je wel de zorg voor een dier en dus ook de zorg om te kunnen beslissen wanneer het genoeg is geweest :)
Er zijn nou eenmaal grenzen en liefde is soms ook loslaten. Heel fijn dat het blijkbaar goed heeft uitgepakt, maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen het maar direct geweldig hoeft te vinden :)

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 17:45

Ok, laat ik het nog één keer duidelijk maken.

Ik weet niet of iemand het gelezen heeft, maar ik ga het nog maar eens herhalen en zal het dan nu ook in het vet zetten.



ik had toch graag een beetje geantwoord op sommige opmerkingen... wij hebben het paard niet levend gehouden voor ons eigen plezier. Wij zaten toen al in een moeilijke situatie en het paard levend houden was alleen maar meer problemen voor ons. Maar een mens slaapt men toch ook niet in omdat hij brandwonden heeft. Het makkelijkste (financieel en mentaal) zou geweest zijn hem in te slapen. Dan kon ons rouwproces beginnen en na een tijdje ga je over je verdriet heen maar Pacha wou leven, natuurlijk heeft hij pijngehad maar we hebben hem alle mogelijk verzorging gegeven die er bestond op de aardbol... Nu nog steeds komt er elke week een osteopate voor doorbloeding van het vel te bevorderen, 1 keer per maand komt de veearts hem checken. Pacha krijgt 9 x per dag eten en heeft speciaal energetisch hooi om de nacht door te brengen, ook de andere paarden worden zo gevoerd op stal! Pacha gaat niet zomaar op een wei... als hij gaat is dat aan de hand met Guilherme om 5uur s'morgen of om 10 uur s'avonds voor als de zon weg is en deze zomer gaan wij zeker zonnecrème gebruiken. Pacha heeft nu echt geen pijn meer, er is geen enkel open wond meer en de huid verdraagt het zadel super goed, daar waar de diepste wonden waren komt het zadel trouwens nergens aan ! Pacha komt mistens 1 a 2 keer per dag buiten voor te stappen, te werken, geborsteld en verwend te worden, 7dagen op 7. Ik begrijp dat vele mensen hun paard hadden laten inslapen, trouwens mocht ik alleen zijn geweest zou ik dat ook gedaan hebben maar mijn man heeft zoveel ervaring met paarden dat hij die verzorging aankon en ik bewonder hem hiervoor en nog voor zoveel meer !

Nsvc
Berichten: 672
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:47

Wat een hoop respect voor paard (en eigenaren natuurlijk!). Vindt het fijn om te zien dat het paard (zie filmpjes) weer flink is opgeknapt. Ik zou zelf het paard echt goed in de gaten houden & oppassen met rijden,maar dit blijkt uit de reactie van de eigenaar dat dit ook gebeurd. Verder heel veel geluk & succes verder.

En ik vindt persoonlijk sommige reacties hier toch wel wat overdreven en echt puur op eigen mening gebasseerd...maarja dat mag dus heb ik verder geen commentaar op ;)

Jintexx

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:50

Ohh wat een heftig verhaal!! wel echt super dat ze hebben doorgezet! Er zijn zo veel mensen die dit niet doen omdat ze daar geen tijd voor hebben of denken dat het geen zin meer heeft. Echt waar petje af! en heel veel succes nog met hem!