[VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:09

Wat leuk voor Daantje om te zwemmen. Wat vond hij er van?

othelloster

Berichten: 2316
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 15:13

Hij vond het helemaal het einde:)

REYNIR
Berichten: 778
Geregistreerd: 03-04-03

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:08

Goed voor zijn spieronwikkleing als hij echt kan zwemmen!

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:21

Ah wat leuk dat jullie in de buurt het water in kunnen met de pony´s, wat leuk voor Daan! :#

gerlindie

Berichten: 4655
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:25

Scheelt dat je voor Daan niet zo'n heel diepe plas nodig hebt om hem te laten zwemmen :')

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:31

gerlindie schreef:
Scheelt dat je voor Daan niet zo'n heel diepe plas nodig hebt om hem te laten zwemmen :')

Dat is waar _O-

pien_2010

Berichten: 43863
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:45

Leuke foto, lekkere zwempartij.

NoukD

Berichten: 17
Geregistreerd: 04-05-18

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:08

Wauw wat is die mooi opgeknapt zeg! Echt een prachtig mooi veulen <3

Monique1963

Berichten: 8714
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:14

Wat heeft hij het getroffen met jou! Vind het echt een sprookjesverhaal!

othelloster

Berichten: 2316
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 21:26

Voor wie Daantje in real live wilt gaan zien:) Ondanks dat het een heel eind uit de richting is gaan we Daantje en een merrieveulen meenemen naar de NMPRS zomershow op zaterdag 7 Juli.
Ik kwam het vandaag tegen op internet en samen met mijn moeder besproken en we gaan er aan meedoen met ze :)
Bedankt voor de lieve woorden!<3

Monique1963

Berichten: 8714
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:45

Gaaf! ik zal het met de foto's moeten doen, woon een beetje ver weg ;-)

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:47

Ah de zomershow, super leuk <3

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 06:46

othelloster schreef:
Voor wie Daantje in real live wilt gaan zien:) Ondanks dat het een heel eind uit de richting is gaan we Daantje en een merrieveulen meenemen naar de NMPRS zomershow op zaterdag 7 Juli.
Ik kwam het vandaag tegen op internet en samen met mijn moeder besproken en we gaan er aan meedoen met ze :)
Bedankt voor de lieve woorden!<3


Gaaf, daar ga ik ook heen!

Rocamor

Berichten: 11005
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 09:40

Mbt dat mestonderzoek, hou even rekening met wanneer hij voor het laatst is ontwormd. Als de tijd tussen ontwormen en het onderzoek te kort is, kun je een vals negatieve uitslag krijgen.

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:03

Oh wauw hij gaat echt goed vooruit.
Nooit verwacht dat er z'n sjieke pony onder die dikke vacht zat!

Echt een knapperd!

othelloster

Berichten: 2316
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 12:24

Verwarrend maar ook vervelend…. Afgelopen 2 weken heb ik Daantje 24/7 met de andere pony’s samen laten lopen. Overdag op de weide en in de nacht op de paddock met hooi en de schuilstal. Iedere avond de deken opgelegd zodat hij het niet koud zal krijgen door de wisselende temperaturen en op regenachtige dagen de regendeken laten op liggen.
Nu na 2 weken ben ik het beu, ik zie hem gewoon weer afvallen. Glans in zijn vacht zit er niet op en hij blijft schraal ogen. Onder het wandelen in het veld is hij ook sloom. Normaal gesproken rende hij voor je uit. Van blijheid bokken/rennen. Maar het zit er allemaal niet in. Het zwemmen van een paar dagen terug vond hij heel leuk. Daarna was hij ook weer aan bokken/rennen van plezier.
Ik heb besloten om het roer om te gooien en Daantje weer in de nachten op stal te zetten. Zodat hij apart zijn hooi kan op eten en ben weer begonnen met slobber, muesli, appelazijn en nog een supplement voor een goede weerstand en met vitamine E.
Vandaag ook zijn mest weggebracht voor te controleren op wormen. Hij bevalt mij namelijk gewoon niet. Als daar niks uitkomt ga ik overwegen om terug te gaan bloedprikken want ergens klopt het niet bij deze pony. Nu na een nacht op stal herken ik weer een beetje mijn vriendje. Bokkend de stal uit en rennen op de weide.
Ik gun mijn dieren het allerbeste en ben een enorme voorstander van 24/7 buiten lopen maar momenteel bied het voor Daantje geen uitkomst. Ik zie hem alleen maar licht achteruitgaan en dat is helemaal niet de bedoeling. Ik heb nog gecontroleerd op luizen maar die heeft hij niet. Hij heeft wel een hele schilverige vacht. Maar daar heb ik hem al eens voor gewassen met teerschampoo maar dat ga ik vandaag of morgen weer doen.
Ik wil gewoon het allerbeste voor hem en haal ook alles uit de kast om hem zo optimaal mogelijk te houden. Het is gewoon vervelend maar ook verwarrend. Doe ik het wel goed zo? Zie ik iets over het hoofd? Mist hij iets in zijn voeding?
Vandaag of morgen krijg ik de uitslag van het mestonderzoek. er zijn periodes geweest daar zag hij veel beter uit en nu is dat helaas anders. Ik houd jullie op de hoogte!

xChanelx
Berichten: 1927
Geregistreerd: 05-04-13

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:27

Als hij het goed doet op 's nachts op stal zou ik dat zeker blijven doen! Hij geeft aan dat dat beter voor hem werkt, dus lekker daarin meegaan.
Top dat je blijft onderzoeken wat het beste voor Daantje is en daar zo je best voor doet.
Hopelijk zie je hem snel weer de goede kant op gaan.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:41

Nee je ziet niks over het hoofd :* Je doet het heel goed en voelt precies aan wat goed voor hem is.
Hij heeft een hele slechte start gehad en nu het zo goed gaat lijkt het of dat allemaal weg is maar hij heeft het maar net overleefd en is daarom niet te vergelijken met andere paardjes.
Je weet niet wat een klap zijn organen en weerstand hebben gehad op het moment dat hij het juist nodig had om te kunnen groeien. Het kan een zorgenkindje blijven of helemaal goed komen maar extra zorg heeft hij nog steeds nodig.
Je doet het top hoor +:)+

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28703
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:43

Als Daantje het beter doet als hij 's nachts op stal staat, doen! Ik snap heel goed dat je hem 24/7 buiten wilt hebben, maar misschien is dat voor hem nu gewoon teveel. Hij heeft veel meegemaakt in zijn leventje en het neemt even om daar van bij te komen.
Thumbs up voor alles wat je voor hem doet, maar voel je niet schuldig...wat is er mis met een gezonde, blije pony die 's nachts lekker op stal kan staan?

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:35

Ik geloof ook echt dat er een mini percentage is dat het beter doet af en toe op stal te staan (al dan niet tijdelijk). Soms is het omdat ze dan een gevoel van veiligheid krijgen om te slapen, soms is het omdat ze dan even niet de natuurkrachten hoeven te trotseren... Je hebt het allemaal getest en je mag daar best conclusies uit trekken. Geloof je eigen waarnemingen en test het gewoon binnenkort nog een keertje uit als hij weer wat stappen verder is.

MarjanB

Berichten: 16593
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:46

Ik heb al van meer mensen gehoord dat sommige paarden het gewoon niet zo goed doen met 24/7 buiten, om uiteenlopende redenen. Zolang jij het haalbaar vind is het geen probleem toch? Daarbij heeft daantje nog een enorme inhaalslag te maken. Dat is toch anders dan een paard met gezonde start

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:05

Joh, 24/7 voor zo een kleintje is best vermoeiend hoor! Helemaal niet gek dat hij daar van in valt. Mijn pony's staan ook gewoon op stal snachts. Dan hebben ze even rust, geen last van de andere, kunnen ze even slapen en eten. :) Maak je geen zorgen, breng hem savonds gewoon lekker naar binnen, je zorgt top voor hem.

pien_2010

Berichten: 43863
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:08

Kan alleen maar met de vorige sprekers mee gaan. Vergis je niet, maar een leven in de kudde en 24 uur buiten vraagt veel van paarden. En emotioneel (vaak meer stress ) en fysiek. Ik denk dat als je Daantje 's nachts binnen houdt hij echt kan uitrusten en zijn leven beter aan kan.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:25

Pleun staat ook ‘s nachts op stal, zij kwam weg bij een fokker die ze 24/7 buiten heeft staan. Overdag staat ze nu op de paddoc en ‘s nachts op stal. Ze vind het heerlijk en is onwijs opgeknapt van de ontworming en supplementen die we geven voor extra weerstand. Binnenkort mag ze het land op en dan staat ze wel weer 24/7 buiten. Ook ik zal dan goed in de gaten moeten houden of ze vooruit blijft gaan. Je moet doen wat jij denkt dat goed is en dat is niet altijd 24/7 buiten.

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 15:19

Ik heb 3 kleintje,Die gaan s"morgens om 7 uur naar buiten na de brok.
Maar hoe langer het licht is des te langer houd ik ze buiten.
1 Van de 3 loopt s 'middags mee als ik poep ben aan het ruimen en gaat die in zijn stalletje liggen.
Die heeft dat ook nodig. Maar dan zet ik hem om 6 uur nog even een uurtje of 2 buiten.