Wat vinden jullie? (geknipt)

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Summerdreams

Berichten: 1275
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:32

'when your mom cuts your bangs' :')

veerle92

Berichten: 763
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:35

Ohh die voorpluk :')

Maar schrale troost, mijn merrie is erger :+

Afbeelding

Stripe000
Berichten: 588
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:37

Ik ging helemaal stuk hier _O-
Zou er niet blij mee zijn als mijn bijrijder dit zou doen maar zou er geen drama van maken.

DuoPenotti

Berichten: 30609
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:37

Mearas schreef:
Zoals ik al zei; stom van me. Maar idd wel heftige reacties.. Er zijn niet echt duidelijke afspraken gemaakt tussen ons.
Ik vind dat van die pralines wel n goed idee.

eigenlijk is dat wel een beetje een ongeschreven regel, niet knippen zonder toestemming :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:43

Mearas schreef:
Zoals ik al zei; stom van me. Maar idd wel heftige reacties.. Er zijn niet echt duidelijke afspraken gemaakt tussen ons.
Ik vind dat van die pralines wel n goed idee.
Bedenk je maar gewoon dat als mensen zo heftig kunnen reageren op de manen van een paard, het erg goed met ze gaat. :')

Daantjuh88

Berichten: 1737
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:46

Sorry, moest stiekem ook een beetje lachen! Het groeit gelukkig weer aan.

Vroegaaaahhhh, in mijn pony tijdperk had ik een schimmeltje staan die een mega dikke bos manen had. Nadat ze gewassen was voor concours dacht ik ook ff de manen wat bij de knippen. Volgende dag toen we op concours wilden en alles opgedroogd was stond het rechtovereind als een fjord. Kon wel janken, gelukkig konden de juryleden erom lachen. :')

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:51

Ik moest bij de voorpluk gelijk hieraan denken :D


DuoPenotti

Berichten: 30609
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:51

Mkango schreef:
Mearas schreef:
Zoals ik al zei; stom van me. Maar idd wel heftige reacties.. Er zijn niet echt duidelijke afspraken gemaakt tussen ons.
Ik vind dat van die pralines wel n goed idee.
Bedenk je maar gewoon dat als mensen zo heftig kunnen reageren op de manen van een paard, het erg goed met ze gaat. :')

of zo slecht dat dit de druppel is??

Nee maar ben het wel met je eens, het zijn maar manen.

Al weet ik niet of ik dat zou denken bij deze dame
Afbeelding

Ineke2

Berichten: 33180
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:54

Mkango schreef:
Eulogy schreef:
Ja, niet zo handig maar het zijn maar manen, vind veel reacties hier wel heel erg overtrokken. Volgende keer even overleggen TS, maar vind het lief dat je dacht er goed aan te doen en het groeit wel weer aan :)

Echt hè... Het zijn maar manen, kom op. := Het mensen-met-paardengehalte is weer hoog hier. :))

Nou als mijn IJslander er zo had uitgezien, had ik wel staan huilen hoor :')

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:59

Mkango schreef:
Eulogy schreef:
Ja, niet zo handig maar het zijn maar manen, vind veel reacties hier wel heel erg overtrokken. Volgende keer even overleggen TS, maar vind het lief dat je dacht er goed aan te doen en het groeit wel weer aan :)

Echt hè... Het zijn maar manen, kom op. := Het mensen-met-paardengehalte is weer hoog hier. :))

Nou, zo heeft een verzorgertje (samen met haar moeder) van een vriendin van mij (jaren geleden) de manen van een Fries compleet gekortwiekt want haar leek een wedstrijd coupe wel leuk.
Merrie zou nog naar de keuring en zij reed er wedstrijden mee.
Zij was daar ook absoluut niet over te spreken.

Kun jij wel zeggen: goh het zijn maar manen.
En ja ik ben een mens met meerdere paarden en blijkbaar moet je als eigenaar maar accepteren dat manen worden vernield omdat het wel weer aangroeit?!

Juist omdat ik zo gek ben op mijn paarden wil ik bepaalde dingen niet.
Net zoals met kinderen.. niemand heeft het haar van je kind kort te knippen omdat zij dat eenmaal leuker vinden en dat je daar niet boos om hoeft te zijn, want ach het groeit wel weer aan.

Hannanas
Berichten: 13059
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:00

_/-\o_ Die voorpluk!
Ik verbaas me altijd over dat mensen dit, recht afknippen, überhaupt in hun hoofd als goed plan kunnen hebben terwijl de voorpluk toch origineel een andere vorm heeft, dan doe je dat toch na-apen maar dan korter ipv hop knip knip _O-

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:02

Mijn haflinger had ook mooie lange manen en een lange voorpluk.
Mijn fjord heeft ook een mooie dikke voorpluk en idd als iemand hier de schaar in had gezet.... }> }> }>

Maar iedereen die aan mijn paard kwam wist dan ook dat dit voor de schaar verboden terrein was.

cinniz123

Berichten: 4432
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:04

Oeps dit zou voor mij toch echt een exit voor de verzorgster zijn.
Maar goed ik geef ook altijd heel duidelijk aan dat knippen ECHT ECHT ECHT niet mag.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:04

Beetje een bloempot kapsel, maar dan voor paarden

gonniee
Berichten: 519
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:08

Trek het je niet teveel aan TS! Je begrijpt het zelf nu en ik hoop dat de eigenaresse van je verzorgpaard er ook overheen kan stappen. Goed bonbonnetje en dan weer genieten van het paard!

Monte_Cristo

Berichten: 236
Geregistreerd: 05-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:08

Oh haha sorry moet er echt om lachen. De manen zelf zijn super schuin afgeknipt en de voorlok is eeuwig zonde zo. Ik denk dat je het beter had kunnen wassen en dan met een conditioner zachter had kunnen krijgen. 1 geluk het groeit gelukkig weer aan.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:11

DuoPenotti schreef:
Nee maar ben het wel met je eens, het zijn maar manen.

Al weet ik niet of ik dat zou denken bij deze dame
[ Afbeelding ]

In dit geval heb je waarschijnlijk een boze eigenaar, maar ook een opgelucht paard :D

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:14

Brainless schreef:
Kun jij wel zeggen: goh het zijn maar manen.
En ja ik ben een mens met meerdere paarden en blijkbaar moet je als eigenaar maar accepteren dat manen worden vernield omdat het wel weer aangroeit?!


Er is helemaal niemand die zegt dat het maar gewoon geaccepteerd moet worden?

Maar een beetje relativeren in deze..

Poekkie

Berichten: 7377
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:17

Sclimpre schreef:
DuoPenotti schreef:
Nee maar ben het wel met je eens, het zijn maar manen.

Al weet ik niet of ik dat zou denken bij deze dame
[ Afbeelding ]

In dit geval heb je waarschijnlijk een boze eigenaar, maar ook een opgelucht paard :D


Hahaha die zou ik als eigenaar juist meteen knippen zodat dat haar niet in zijn ogen hangt. :') Bij mijn paard komt het tot een cm boven de oogjes :D
Ook al groeit het ook vast wel zo lang als deze als ik het zou laten.

DuoPenotti

Berichten: 30609
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:17

Sclimpre schreef:
DuoPenotti schreef:
Nee maar ben het wel met je eens, het zijn maar manen.

Al weet ik niet of ik dat zou denken bij deze dame
[ Afbeelding ]

In dit geval heb je waarschijnlijk een boze eigenaar, maar ook een opgelucht paard :D

waarom?

Ik heb er overigens pas een stukje afgehaald, was alweer langer dan op de foto.
Maar puur voor mijzelf, ben niet zo'n vlecht wonder.
had niet perse het idee dat mijn paard last had van de vlecht.

zo staat ze in de wei:

Afbeelding

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:27

Erg comfortabel ziet het er niet uit. Het zou wel leuk zijn als de paarden zelf hun kapsel konden kiezen; hoewel, dan hadden we dezelfde discussies als met onze kinderen }>
edit : met vlecht ziet het peerd er al veel gelukkiger uit !

pien_2010

Berichten: 44048
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:29

IN ieder geval is één ding zeker, Mearas zal nooit meer de manen van haar verzorgpaard knippen, dus die verzorgster moet je als eigenaar vooral houden _O-
Wij noemen dat in het leven voortschrijdend inzicht en de reacties hier lijken me overduidelijk wat heurt en wat niet heurt. := Arme Mearas dacht ik regelmatig bij het lezen van dit topic. Dus mearas, jij zou mijn verzorgster mogen worden, want mijn paardje heeft echt lange manen en dat wil ik graag zou houden. Jij zult in elk geval nooit meer de manen van een paardje gaan knippen :knuffel:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:35

Brainless schreef:
Nou, zo heeft een verzorgertje (samen met haar moeder) van een vriendin van mij (jaren geleden) de manen van een Fries compleet gekortwiekt want haar leek een wedstrijd coupe wel leuk.
Merrie zou nog naar de keuring en zij reed er wedstrijden mee.
Zij was daar ook absoluut niet over te spreken.

Kun jij wel zeggen: goh het zijn maar manen.
En ja ik ben een mens met meerdere paarden en blijkbaar moet je als eigenaar maar accepteren dat manen worden vernield omdat het wel weer aangroeit?!

Juist omdat ik zo gek ben op mijn paarden wil ik bepaalde dingen niet.
Net zoals met kinderen.. niemand heeft het haar van je kind kort te knippen omdat zij dat eenmaal leuker vinden en dat je daar niet boos om hoeft te zijn, want ach het groeit wel weer aan.
Mag je even quoten waar ik zeg dat je dat moet accepteren als eigenaar. Leg me geen woorden in de mond alsjeblieft, jemig, en dat om wat manen. :') Tussen het accepteren en meteen hysterisch roepen dat iemand nooit meer terug hoeft te komen, zit nog een groot grijs gebied, namelijk die van: "hé, dit is niet de bedoeling. Volgende keer even vragen als je manen wilt knippen, niet op eigen houtje kapstertje gaan spelen, gaarne." Ik hoef mijn paard er ook niet zo bij te hebben lopen, maar een vergissing, ook al is het met de beste bedoelingen, kan gebeuren.

Gelukkig heb ik geen kinderen en ga ik daar ook nooit aan beginnen, dus die opmerking laat ik volledig aan me voorbijgaan. *D

Hjartje

Berichten: 186
Geregistreerd: 17-01-19

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:58

Ondertussen is het wel duidelijk dat het niet heel handig was om dit zonder de toestemming van de eigenaar te doen.
Toch wil ik TS even een hart onder de riem steken. Mijn merrie had namelijk een paar jaar geleden wat happen uit haar manen en aan de onderkant was het heel dun. In mijn grote onwetendheid heb ik het voor de helft horizontaal afgeknipt en oh wat had ik een spijt. := Ze had aan de bovenkant wel volle en dikke manen, dus ze zag er niet uit. Het leek net alsof ze zo’n matje had. Ik heb zelfs nog op het punt gestaan om haar een fjordenkapsel te geven... Toch maar niet gedaan en na een paar maanden had ze langere manen dan voorheen én ook aan de onderkant vol. <3 Dus troost jezelf met de gedachte dat iedereen deze fouten maakt en dat het ook nog eens uiteindelijk heel mooi kan uitpakken. Als eigenaar van paarden met volle bossen manen had ik erg gebaald, maar iemand hierom wegsturen, nee. Je hebt het immers met de beste bedoelingen voor het paard gedaan. Als je het uit pure wansmaak had gedaan... _O-
Wat de voorpluk betreft: niet erg fraai, maar groeit wel weer aan. De tip die iemand hierboven gaf, lijkt me een erg goed idee. Koop een mooi vliegenmasker en/of oornetje en aan het eind van de zomer ziet niemand er meer wat van. :D

divided
Berichten: 843
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:03

.
Laatst bijgewerkt door divided op 23-05-24 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt