Het was heel gezellig en het was geweldig om te zien hoe lief en braaf Movie zijn best deed en hoe ontzettend goed Olivia alles oppikte. De vooruitgang in 5 dagen was echt onvoorstelbaar en ik ben de trotste juf ooit!
Movie Star (v. Burley Moon River) is een 12 jarige New Forest hengst van 1.46 m, die samen met mij Z2 dressuur, Z springen en Z SGW is geweest.
Movie Star is alweer bijna 6 jaar bij mij en nog altijd mijn grote liefde en trots. Het was echt liefde op het eerste gezicht tussen ons, nog steeds maakt hij me iedere keer weer helemaal gelukkig, vooral zijn nonchalante weide look doet mijn hart smelten.
Het is een echte stoere hengst en hij trok veel aandacht op wedstrijden, ik werd vaak aangesproken als 'dat meisje in de Z met die schimmelhengst'.

Olivia is 9 jaar oud en rijdt elke week op de manege. Helaas woont ze in Noord-Brabant en wij in Drenthe, maar ze komt al van kleins af aan heel regelmatig bij ons op bezoek en dan wilde altijd iets met de paarden doen. Heel vroeger was dat aaien, een beetje borstelen en 'vast houden aan touw' (dit deed ze sinds ze kon lopen altijd met Polle). Toen ze drie jaar was wilde ze rijden. Sinds die tijd heeft ze heel veel ritjes mogen maken op Polle.
Polle is vorig jaar september overleden, en sinds die tijd zei ze elke keer: 'Ik heb voor de zekerheid m'n paardrijspullen maar meegenomen....'
Dus op gegeven moment stelde mijn moeder voor om een uurtje een pony bij een manege te huren, waarop ik zei: 'Onzin! Dan zetten we haar gewoon op Movie!'
Ik had het volste vertrouwen in Movie, maar toch vond ik het een beetje spannend.. Het is immers een gevoelige vlotte pony die de laatste jaren enkel gewend was aan mij, of in ieder geval aan grotere ervaren ruiters. En het blijft natuurlijk een hengst.
Maar hij stelde me absoluut niet teleur, sterker nog, hij deed het echt boven verwachting goed!! Zo braaf en lief, en telkens naar mij kijken voor bevestiging of hij het wel goed deed.
Ze vond het zo leuk om les op Movie te krijgen, dat ze graag op 'ponykamp' wilde komen! Het was een groot succes. Op dag 1 durfde ze geen meter zonder de longeerlijn en op dag 5 reed ze los van stap naar galop! (Op dag 1 wist ze nog niet eens dat je van stap naar galop kon

Dit is echt wat mij betreft de meest ideale situatie om een kind te leren ponyrijden, op een pony waar alle knopjes op zitten, die perfect reageert op de kleinste hulpen en dan ook nog eens een pony die ik zelf door en door ken.
Ik kan het niet in woorden uitdrukken wat voor een geweldig trots gevoel ik kreeg van het lesgeven aan mijn lieve nichtje en mijn geweldige pony!

En oh ja, een klein detail: Hij was toen Olivia erop stapte al zeker meer dan een maand niet gereden, maar daar merk je dus helemaal niks van. Hoezo topkarakter...
Genoeg gezwijmeld, over naar de foto's!
- Ik heb bewust gekozen voor de kaptoom in plaats van het hoofdstel, dit omdat Movie ontzettend gevoelig is en perfect reageert op die hulpen die Olivia geeft. En omdat ze het soms nog moeilijk vind om haar handen stil te houden, wil ik niet dat Movie hiervan in de war raakt.
- De longeerlijn had ik echt alleen maar vast voor 'het geval dat', ze moest zelf sturen, daarom staat hij niet strak.
1. Het duo!
2.
3.
4. Door een S van hand veranderen
5.
En hier galoppeert ze dus nog met haar handen aan het bokriempje.
6. En hier zei ik, ga maar een stukje met je handen los (ik bedoelde van het riempje), maar zij vatte het wat anders op en liet lekker alles los. Ik schrok (maar deed alsof van niet natuurlijk), maar ging heel goed, brave Moef. En best stoer dat ze dat zo durfde.
7. En toen gingen ze los!

8.

Volgende les, samen een rondje in wandelen
9. Klaarmaken om op te stappen
Netjes rechtop zitten
Movie doet het met zijn ogen dicht en Olivia geniet.
10. Gebroken lijn
Alleen al door te kijken en haar lichaam te draaien kon Olivia Movie alle kanten op sturen.
11. Halthouden en groeten
Fotootje in het grote weiland
Men neme een colakratje, een lief paard en je hebt urenlang poetst plezier!
12. Zelf opzadelen
13. De mooiste outfit (inclusief knotten met zilveren elastiekjes!) voor de 'show' voor papa en mama de laatste dag!

Je heet Movie Star, wat betekent dat je altijd vol in beeld moet staan!
14. Tot slot wilde m'n neefje toch ook wel heel graag een rondje op Movie stappen. En ook toen was Moef weer ongelooflijk braaf.

Groepsfoto!

15. Groepsknuffel

Movie heeft alle soorten vlechten, matjes en knotjes in gehad, ontelbaar veel snoepjes en knuffels gekregen en is wel honderd keer bedankt voor de ritjes. En terecht! Ik ben enorm trots op hem, niet alleen geweldig in sport, maar ook nog eens een fantastische leer pony!!!