Welkom mijn nieuwe merrie!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Welkom mijn nieuwe merrie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 11:50

Eind september kwam mijn nieuwe paard al aan. Eigenlijk zal er een tweede paard bij komen bij mijn andere paard, en we waren al een tijdje bezig naar de zoektocht. Maar die was plots overleden. Ik wilde eigenlijk toen lang niks meer. Maar een dag zonder paard voelde voor mij al echt snel zo leeg en somber. Toen had ik dit paard wat ik nu heb last minute gevonden omdat de afspraak met een ander paard niet meer doorging omdat het paard ziek was. We waren helemaal afgereisd naar Duitsland en na een keer kijken was ik al helemaal verliefd. Dit zou mijn nieuwe paard worden! <3

(De naam zelf bedacht)

Victory P.R. (PR staat voor de twee namen van mijn eerste paard)
3,5 jarige merrie

Afbeelding


Nu is ze bijna 2 maanden al bij mij. *\o/* Elke dag zijn we bezig met vrijheidsdressuur, grondwerk, wandelen, en zo af en toe rijden we maar. We hebben alle tijd. :) Nou, tijd voor de foto's;

1. De eerste dag dat ze aan was gekomen, na een lange reis in de vrachtwagen. Ze

Afbeelding

2. Beginnen met grondwerk


Afbeelding



3. En ook het longeren gaat steeds beter! De eerste keren vond ze buiten longeren nog wat eng, maar het gaat steeds beter! Wel longeren we nog alleen met halster! Vind ik voor haar fijner! :)


Afbeelding


4. En dan gaan we nu naar de fotoshoots! *\o/*


Afbeelding

5.

Afbeelding

6.

Afbeelding


7. Leuk bij het bankje

Afbeelding

8. <3

Afbeelding

9. Ik heb haar al teveel trucjes aangeleerd en ze misbruikt ze :')

Afbeelding

10.

Afbeelding

11. GEEF ME DAT SNOEPJE! (p.s. ik had toen niet eens een snoepje in mijn hand :') )

Afbeelding

12. kusjee :')

Afbeelding

13. Dat oortje net niet op de foto! :(

Afbeelding

Hopelijk hebben jullie ervan genoten! :) Zijn niet de beste foto's. Een echte fotoshoot staat nog op de planning! :j

(Oh even P.S.'je; Paard staat natuurlijk nog niet perfect in de spieren, ze is natuurlijk pas 3,5 jaar oud en staat pas sinds ze van mij is in training en we gaan gelijk helemaal intensief trainen :') )
Laatst bijgewerkt door immanuela29 op 31-10-18 12:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Welkom mijn nieuwe merrie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:57

Leuk paardje! Jullie zijn goed bezig zo met grondwerken :) Het rijden ziet er ook al mooi uit, maar ik vind persoonlijk wel dat je zadel iets te ver naar voren ligt op de tweede foto. Ga zo door!

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 12:03

Love2sk8 schreef:
Leuk paardje! Jullie zijn goed bezig zo met grondwerken :) Het rijden ziet er ook al mooi uit, maar ik vind persoonlijk wel dat je zadel iets te ver naar voren ligt op de tweede foto. Ga zo door!


Ja klopt! Ik weet niet of het aan de foto ligt of het echt zo was. In ieder geval bedankt voor het commentaar! :)

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:17

Wat een leuke merrie om te zien en wat een leuke combinatie zijn jullie al! Het plezier straalt eraf!

Je geeft aan dat je geen commentaar op je zadel wil, want je weet wel dat het niet goed ligt. Maar, het zou toch jammer zijn als het paard een slechte associatie krijgt met het zadel, omdat het niet past of veel te ver naar voren ligt. Je zit in stoelzit en dat betekent dat de drukverdeling heel slecht is. Waarschijnlijk of inderdaad veel te ver op het schouder of een te smalle boom (die dus knijpt). In ieder geval: jouw gewicht komt op deze manier te veel op het achterste deel van het zadel en het paard gaat daar echt last van krijgen, ook al rijd je maar weinig/kort.
Een goed passend en/of goed liggend zadel is eerste prioriteit bij het inrijden om problemen te voorkomen.
Mijn advies: Niet meer zo rijden. Eerst checken of het zadel echt goed ligt met iemand erbij met meer kennis van zaken.

Ik vind het wel heel mooi dat je het paard de tijd geeft om te groeien en hem niet meteen intensief gaat trainen. Er zijn genoeg die dat wel zouden doen helaas. Kortom; goed bezig, alleen nog even een zadelcheck!

Heel veel succes met je mooie paard!

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 12:20

Lante schreef:
Wat een leuke merrie om te zien en wat een leuke combinatie zijn jullie al! Het plezier straalt eraf!

Je geeft aan dat je geen commentaar op je zadel wil, want je weet wel dat het niet goed ligt. Maar, het zou toch jammer zijn als het paard een slechte associatie krijgt met het zadel, omdat het niet past of veel te ver naar voren ligt. Je zit in stoelzit en dat betekent dat de drukverdeling heel slecht is. Waarschijnlijk of inderdaad veel te ver op het schouder of een te smalle boom (die dus knijpt). In ieder geval: jouw gewicht komt op deze manier te veel op het achterste deel van het zadel en het paard gaat daar echt last van krijgen, ook al rijd je maar weinig/kort.
Een goed passend en/of goed liggend zadel is eerste prioriteit bij het inrijden om problemen te voorkomen.
Mijn advies: Niet meer zo rijden. Eerst checken of het zadel echt goed ligt met iemand erbij met meer kennis van zaken.

Ik vind het wel heel mooi dat je het paard de tijd geeft om te groeien en hem niet meteen intensief gaat trainen. Er zijn genoeg die dat wel zouden doen helaas. Kortom; goed bezig, alleen nog even een zadelcheck!

Heel veel succes met je mooie paard!


Dankjewel! :)
Van het zadel, die is gechecked! Ik zat zelf toen wel met te korte beugels of geen idee wat er mis was daar. In ieder geval het zadel past en daarnaast komt er al snel een nieuwe zadel aan! :)

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: Welkom mijn nieuwe merrie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 12:24

Ik heb de rijfoto even verwijderd om discussie daarover even te voorkomen. Zadel is gechecked. En er komt een nieuwe aan. :)