[VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 19:05

Ellen_ov schreef:
Volgtopic! yes, kan alleen maar kwijlend uitzien naar je volgende posts :~ *\%/*


Haha nog een fan, wat tof! *\o/*

Ik heb een sneak preview screenshot voor jullie van Keur Sportmerrie Zamara (v. Koss x Zep x Uriant)... die bewijst dat ze heel goed kan shinen met een hap gras in haar mond :') Maar serieus, wat een mooie merrie! <3


Afbeelding

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 07:54

Sneak preview screenshot... hoe oud denken jullie dat dit paard is? Hint: het is een Caruso x Oriant x Balthazar... ;)


Afbeelding

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:19

Het is in ieder geval een leukerd.

Prachtige foto van Zamara....en ja waarom zou je niet kunnen shinen met aan hap gras O:)

keat

Berichten: 1152
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Ergens onder de zon

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:45

Haha hoorde dat Bella dat ook zeer goed kon! Dames weten gewoon prioriteiten te stellen haha

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 09:14

Vandaag stel ik jullie voor aan drie zwarte Krachtpatsers. Het zijn de volle broer en zus Elvis en Fiolet (v. Nando x Walser x Kroonprins) en Dromwalz (v. Olaf x Ahoy x Pygmalion). alle drie als Tuigpaard geregistreerd. Deze prachtige zwartblessen zijn in eigendom van Hannes Gerrits uit Hilversum. Hij heeft Elvis en Fiolet gefokt uit zijn Juliette, die helaas niet meer leeft. "De hele moederlijn is zwart," vertelt Hannes trots. "Juliette was mijn alles. Ik heb zelfs een prachtig tuig op maat voor haar laten maken. Na haar overlijden heb ik dit niet meer gebruikt." Op mijn vraag of hij met Fiolet ook wil gaan fokken, antwoordt hij: "Ik wil dat wel maar weet niet goed welke hengst ik dan zal kiezen. Ik wil graag de zwarte kleur behouden maar geen inteelt in de lijn. Ik kan een keer gokken op een zwarte met een voshengst, maar dan zit er toch weer vosfactor in de nakomeling. Misschien wacht ik wel tot er weer een goede zwarte tuigpaardhengst bij komt. Fiolet is nog jong."

Hannes is ook met Fiolet naar de Tuigpaardkeuring geweest, maar dat was helaas geen succes. "Ze kreeg slechte punten helaas. Wat ik zelf niet goed begreep want volgens mij is ze qua exterieur zeker een ster waard. Misschien had ik haar bij de Geldersen moeten aanbieden. Overzetten naar Gelders is nu echter niet zo makkelijk meer. Dan moet ik weer naar de keuring met haar en dat laat mijn gezondheid niet toe. Misschien laat ik haar veulen wel Gelders registreren." Hannes rijdt vooral aangespannen met zijn paarden. Soms leent hij een paard van een vriend, ook een zwarte tuiger, en dan gaan ze mennen met een vierspan. "Geweldig is dat. We gaan ook wel eens naar de MacDrive of ergens anders koffie halen met de wagen," vertelt hij lachend. "Ik heb met paarden leren omgaan van mijn oom. Ik was altijd al gek met beesten en nog steeds, maar de paarden zijn mijn leven nu. Ik woon vlak naast mijn stallen op de Egelshoek, dus de situatie is ideaal zo. Ik rij vanaf mijn stal zo met de wagen het bos in." De paarden worden ook verzorgd en gereden door een paar meiden die Hannes helpen hier op stal. Vandaag waren Levi en Francien er om te helpen bij de shoot. "Ze hebben elk hun eigen verzorgpaard en dat gaat top. Ik leer ze ook om ze in- en uit te spannen en te mennen natuurlijk. Als ze dan mee gaan op de wagen en er mocht iets met mij gebeuren, dan kunnen zij de paarden weer terugrijden naar stal."

Ik mocht ook even mee op de wagen met Elvis en Dromwalz ervoor. Het was superleuk en ze hebben er zoveel lol in die paarden. Ze gingen als een trein, ontzettend stoer en werkwillig. En braaf: langs vrachtwagens, wegwerkzaamheden, rinkelende spoorwegovergangen, graafmachines... wel flink kijken, snuiven, versnellen en de staarten erop, maar ze bleven beheersbaar. "Ik heb Dromwalz in België aangekocht," vertelt Hannes. "Voor best een hoop geld. Zwartblessen zijn zeldzaam. Hij is echt een goede, heel betrouwbaar voor de wagen ook. Elvis was best moeilijk met beleren in het tuig. Hij heeft een tijd bij een vriend van me gestaan die gewezen koetsier is op de Koninklijke stallen en zelf een manege heeft in Monster. Die heeft hem wat makker voor me gemaakt, en nu neemt Dromwalz hem onder zijn hoede. Zo samen doen ze het heel goed. Ik krijg heel regelmatig vragen van mensen, of mijn paarden ook te koop zijn. Maar die gaan echt niet weg. Ik hoop met Fiolet een merrie te kunnen fokken, dan heb ik mijn vierspan weer compleet."

#Krachtpatsers #Nando #Ahoy #zwartblessen #Geldersoftuiger #prachtigstel #wagenvolgeladen

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding
16.
Afbeelding
17.
Afbeelding
18.
Afbeelding
19.
Afbeelding
20.
Afbeelding
21.
Afbeelding
22.
Afbeelding
23.
Afbeelding
24.
Afbeelding

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:56

Weer hele gave foto’s <3 <3 <3

Anoniem

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:08

:~ wauw wauw, hele gave dieren

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:53

Mooi ook die portretfoto met de eigenaar!

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 21:27

Sneak preview screenshot! Borus (v. Vitens x Elegant x Cavalier), een enorme Krachtpatser van 1.76... zijn eigenaresse Eline Smees is ZZL geklasseerd met hem.


Afbeelding

mala26

Berichten: 5003
Geregistreerd: 05-02-13

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 21:33

Ik vindt hem echt heel erg gaaf

keat

Berichten: 1152
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Ergens onder de zon

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 21:53

Die is stoer!!

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 21:53

Ja wauw, vond het ook echt zo’n onwijs mooi paard!! <3

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:09

Wat een gaaf dier zeg!!!

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:10

Die Vitens x Elegant combinaties doen het goed <3 Wat een enorm gaaf paard is dat :j

De zwartblessen zijn ook prachtig, mooi span zo :j

Genieten zo steeds met de foto's ! Ben benieuwd naar de rest !

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 22:18

Kaka schreef:
Mooi ook die portretfoto met de eigenaar!


Ja hè? Ik vond het ook heel leuk dat ik die mocht maken en plaatsen. :j

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:52

Als ze Borus niet meer wil mag ze hem brengen hoor.... <3

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 07:04

Dat snap ik Natas maar die gaat natuurlijk noooooittt meer weg! (Haar woorden)

Nieuwtje: ik ga Rubus ook fotograferen, 21 mei. Dan mag ie ook los voor de foto’s :):) *-:) *\o/*

keat

Berichten: 1152
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Ergens onder de zon

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:16

Wat leuk LHS!!

stalgerrits
Berichten: 96
Geregistreerd: 29-07-13

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:13

beste LHS

Ik zat net een beetje verveeld op bokt te kijken en ik toetste krachtpatsers in en zag dat je hier ook een super mooi artikel aan het plaatsen bent
Ik heb de foto's ook allemaal op de computer staan maar in het artikel komen ze mooier tot hun recht met de verhalen erbij
Ik moet je nogmaals bedanken voor de verschrikkelijke mooie foto's ook namens de meisjes BEDANKT
Als je in de buurt bent ben je welkom op de koffie

mvg hannes

stalgerrits
Berichten: 96
Geregistreerd: 29-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:17

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door stalgerrits op 12-05-18 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 22:24

Heel graag gedaan Hannes ik vond het geweldig!

stalgerrits
Berichten: 96
Geregistreerd: 29-07-13

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:36

beste LHS

De eerste foto is Droomwalz en Fiolette
De tweede foto Elvis en Droomwalz voor het eerst voorop in het vier span op de derde foto gaan we even een broodje eten bij mac donald in huis ter heide
Op de vierde en de vijfde foto zijn we in de hollandsche rading en zijn we op weg naar huis ter heide

Anoniem

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:41

Haha naar de mac :')

Op ponykamp vroeger stopten we voor de mac op zondag , met 2 tuigers ervoor :)) . Brengt herinneringen boven die foto haha

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 08:31

Hahaha super!!!

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:26

Ik volg ook ! Wat een geweldige beesten en vind dat je ze prachtig op de foto zet !