Ik stel jullie voor aan mijn mini Toliene, 14 jaar oude shet merrie

Wij hebben een heel bijzonder jaar achter de rug, ik neem jullie graag mee, in een kijkje in ons leven

Januari
Januari was een rustig maandje, wandelen, longeren en lange lijnen waren onze dagelijkse bezigheden. Het Mennen stond op een wat lager pitje.

februari
Februari was de maand van Sneeeeeeeuw

maart
In maart ging het toch steeds meer kriebelen om toch niet eens officieel een startkaart te gaan aanvragen. Maar zeker wist ik het nog niet helemaal, dus we trainde vrolijk door

april
In april was het dan zover na veel aandringen van een vriendinnetje, toch maar een startkaart aangevraagd.

foto is van slechte kwaliteit....
mei
In mei trainde we door, maar mei was ook de maand dat Toliene zich op sommige dagen vreemd ging gedragen. Bloedprikken, maar alles was perfect... De wedstrijdjes gingen door, en we gingen lekker!

juni
In juni maakte we strandritjes, reden we nog meer wedstrijdjes en hebben we genoten van het mooie weer

juli
In juli is het drastisch omgeslagen met de gezondheid van Toliene, we waren al langer aan het rotzooien met haar gezondheid. Maar dit was de maand, dat het echt keihard achteruit ging. Ze lag er regelmatig zo bij, dat de dierenarts dacht nierfalen, maar wat uiteindelijk zware koliek bleek te zijn (even voor de duidelijkheid ik herken koliek, maar dit was anders ze kon zich 5 min zo gedragen en daarna was er niks meer aan de hand, haar mest was altijd goed, ook tijdens de aanvallen)

Nadat de aanvallen zich een paar keer hebben voorgedaan, en ze zich steeds gekker ging gedragen. Zijn we met haar naar de kliniek gegaan. Waar al snel duidelijk werd, dat het een aantal kilo zand was waar ze last van had. Ook direct kregen we te horen dat ze niet zeker wisten of het wel goed zou komen. Uiteindelijk heeft ze meerdere dagen op de kliniek mogen blijven.

Daarna mochten we haar meenemen, op een streng dieet, met medicatie, waar ze nu pas 2 weken van vanaf is... en kreeg ze haar eigen stenen paddock. Want het was duidelijk dat ze nooooit meer op de zandpaddock mag staan.
augustus
In augustus ging het alweer beter, Toliene was stabiel alleen haar bespiering was behoorlijk verminderd. Ik moest van de dierenarts blijven trainen omdat, dat beter is voor de darmen. Zo gezegd zo gedaan reden we zelfs nog onze eerste wedstrijd in het L. We hadden geen beste punten, maar het was heerlijk om weer even te genieten samen.

Mijn vriend is altijd mijn beste support geweest

september

oktober

november
In november zitten we nu, zo reden we 2 weken geleden nog een top wedstijdje met 4 winstpunten. Zo rijden we waarschijnlijk over 2 weken onze eerst wedstrijd in het M

Ik ben mega trots op mijn kleine meid, maar dat hoef ik geloof ik niet meer te vertellen