Mijn sprookje zonder gelukkig einde

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Mijn sprookje zonder gelukkig einde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 00:03

Lieve bokkers,

Graag neem ik jullie voor de laatste keer mee naar het verhaal van Lis en mij.
En helaas heeft dit verhaal geen lang en gelukkig einde.


Afbeelding


Als je alleen de foto's wilt zien kun je doorscrollen naar beneden. Echter zijn de foto's 'gewoon foto's' als je deze zo bekijkt, met het verhaal worden het hele andere foto's.

10 jaar terug leerde ik haar kennen. Samen met haar zusje, 2 donderstenen van 2 jaar in de wei. De eigenaar was een goede kennis en gaf mij de kans om met één van de twee alles te doen. We zijn op mooie plekken geweest en konden lezen en schrijven. Alles wat kon en mogelijk was deden wij.

3 jaar terug heeft ze een ellendig ongeluk gehad. Ze was beleerd voor de kar maar schrok ergens van. Ze is weggerend en is in een landbouwwerktuig (acrobaat hark) gerend. We mochten van geluk spreken dat er geen spijl door haar spieren of pezen zijn gegaan. Ze is hersteld maar heeft er altijd een trauma aan overgehouden.

Foto in spoiler, zo waren haar benen

Spoiler:
Afbeelding


Tot 2 jaar terug. Ik ging voor mijn studie verhuizen en de eigenaar kon het niet meer doen. Hij besloot ze te verkopen. Hij wou dat ze samen bleven en kreeg de tip van een toenmalige instructrice ze naar de manege te doen. Dit heeft hij gedaan omdat beloofd is dat ze hier het goed zouden hebben en samen konden blijven. Dit hoorde ik achteraf pas.
Op de manege kon haar zusje goed haar plekje vinden. Een ander verhaal gold voor mijn lieve Lis. Ze gooide mensen eraf. En een aantal mensen zouden wel even laten zien 'hoe je zo'n gemeen paard temt'. Ik wil niet weten wat ze doorstaan heeft. Ik wist het niet. Uiteindelijk heb ik te horen gekregen dat ze verkocht/geruild is. Dit deed mij veel pijn en ik zat in dubio moet ik haar wel zoeken niet zoeken. Eerst besloot ik dit niet te doen maar uiteindelijk heb ik het toch gedaan.

Ik heb eerst de manege een bericht gestuurd. Geen reactie. Toen verschillende mensen een bericht gestuurd. Ook deze hadden geen idee waar ze heen gegaan is. Via via heb ik gehoord dat ze naar een handelaar zou zijn gegaan en geruild is voor een andere. Ik heb werkelijk elke handelaar in de provincie gebeld maar niemand had haar staan. Zelfs mensen aan de andere kant van het land gebeld omdat ik deze tip had gekregen. Niks nergens was ze. Op facebook heb ik een grote deelactie gehouden en het bericht is vele malen gedeeld maar leverde niks op. Toen heb ik het stamboek gemaild, hier stond ze nog op naam van de oude eigenaar en zij konden me dus ook niet helpen. Als laatste het RVO gemaild, deze gaven aan dat ze niet opgegeven is als overleden en dus nog zou moeten leven. De manege alsnog 2 berichten gestuurd maar weer geen reactie. Het verhaal wat verteld is klopt van geen kanten en ik krijg er een heel nare bijsmaak van. Mijn zoektocht eindigt hier.

Dit is het laatste wat ik voor mijn lieve, lieve meisje kan doen. Ik wil haar nog voor de laatste keer in de schijnwerpers zetten. Tranen in mijn ogen van verdriet maar ook vanwege de mooie momenten. Die gekke pony was er 1 uit duizenden.

Als je nog leeft lieve Lis hoop ik dat je een fijn leven hebt, zo niet, dan hoop ik dat het snel voorbij was.

Een kleine greep uit zo vele foto's.

1.
Afbeelding

2.

Afbeelding

3.

Afbeelding

4.

Afbeelding

5.

Afbeelding

6.

Afbeelding

7.


Afbeelding

8.


Afbeelding





I can't control my feelings
I can't control my thoughts
I'm staring at the ceiling
And I wonder if you wonder about me too




Afbeelding

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Mijn sprookje zonder gelukkig einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:08

Jeetje wat een sneu verhaal zeg :(
Ik hoop van harte dat je haar toch nog vind!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Mijn sprookje zonder gelukkig einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:11

Wat jammer dat je haar tot nu toe niet hebt gevonden. Heb je het al via Bokt Opsporing Verzocht geprobeerd?

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 00:13

Cayenne schreef:
Wat jammer dat je haar tot nu toe niet hebt gevonden. Heb je het al via Bokt Opsporing Verzocht geprobeerd?


Ja daar staat ze ook op, geen reacties op gehad. Ik ben bang dat ze misschien toch ergens is waar zonlicht niet bij kan.

sharonsemme

Berichten: 584
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Voorhout

Re: Mijn sprookje zonder gelukkig einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:18

Bah wat een naar verhaal. En stiekem hoop ik dat door dit op bokt te delen, iemand haar herkent en je alsnog een bericht stuurt met goed nieuws.. Geef de moed nog niet op!!!

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Mijn sprookje zonder gelukkig einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:19

Wat verdrietig.. misschien eens delen op haflingerpaginas op facebook? Hoop zo dat je haar terugvind!

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Mijn sprookje zonder gelukkig einde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 00:25

Ja wie weet ooit.
Ik heb haar ook gedeeld op de koudbloeden pagina inderdaad, dat was de grootste. Helaas ook geen succes :(

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:36

Wat sneu voor je!
Hou er wel rekening mee dat ze misschien wel gewoon ergens fijn staat maar dat deze mensen gewoon geen personen aan de deur willen hebben die naar haar op zoek zijn.. heel vervelend voor je maar helaas gebeurt dit wel.

sauffi

Berichten: 703
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Mijn sprookje zonder gelukkig einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:45

wat een mooie haflinger is ze! Hopelijk heeft ze het nu ergens heel goed en kan jij haar ooit nog in je armen sluiten!

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Mijn sprookje zonder gelukkig einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:57

Jeetje wat lijkt ze veel op mijn overleden haf. Helaas ken ik deze haf niet. Ik hoop dat je ooit weet hoe het met haar gaat. Zelf ook al 14 jaar aan het zoeken naar een fries maar nog steeds niks helaas.

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Mijn sprookje zonder gelukkig einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 02:17

Probeer het eens over de grens, Engeland, Spanje of Duitsland bijvoorbeeld. Sterkte!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Mijn sprookje zonder gelukkig einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 02:22

Hele mooie foto's!

Ook ik hoop natuurlijk dat ze nog ooit te vinden is...

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Mijn sprookje zonder gelukkig einde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 08:04

Bedankt voor de tips en lieve berichten. Ik zou ook over de grens willen zoeken maar ik zou niet weten waar te beginnen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Mijn sprookje zonder gelukkig einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:17

Er zijn diverse grote Duitse en Engelse paardenfora en verkoopsites. Ik zou daar beginnen :j

Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Re: Mijn sprookje zonder gelukkig einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:22

Kun je nog langs gaan bij de manege en proberen iemand persoonlijk te spreken hierover?

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 08:27

Dankje cayenne!

Ik heb diverse mensen van de manege gesproken maar die weten het ook niet. 1 iemand had en vermoeden maar ben de tip nagelopen en ook daar was ze niet.

Misschien is ze inderdaad wel bij lieve mensen nu. Alleen zo gek dat ze dan niet veranderd is van eigenaar. Dit hoef je natuurlijk niet te door te geven maar de meeste mensen doen dit wel lijkt me als je weet dat ze bij een stamboek ingeschreven staat

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Mijn sprookje zonder gelukkig einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:31

Nee daar ga je de mist in... dat doen maar héél weinig mensen overschrijven op naam.

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Mijn sprookje zonder gelukkig einde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 08:37

Ah oké, dankjewel. Ik hoop dat ze gewoon op een fijne plek is. Als ik haar zou vinden en ik wist dat was het ook klaar, ik hoef haar dan niet eens te zien gewoon voor mijn gevoel.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Mijn sprookje zonder gelukkig einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:46

Ik snap dat het nu oneindig lijkt, maar dat hoeft niet zo te zijn.. Na 6/7 jaar heb ik mijn vorige paard terug gevonden, waarvan ik vrijwel zeker wist dat hij in de worst was beland.

Als top wil ik meegeven chip en/of levensnummers in te voeren in België. Normaliter moeten ze een paard overschrijven middels een mutatiedocument. Dat hoeft nu nog niet zo te zijn, maar die mogelijkheid is er wel.

Ik hoop dat je je rust gaat vinden!

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Mijn sprookje zonder gelukkig einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:00

Het is zo lastig om paarden weer te vinden. Bij de KNHS kun je wel zien of er eventueel een startpas is aangevraagd bij een paard of pony, maar daar kom je niet veel verder mee. Wat betreft handelaren, die weten soms maar half wat ze op stal hebben. Heb een tijdje een paard gereden voor handelaar, die kwamen we tegen op concours en die vroeg aan mij, 'wat is dat voor paard wat je bij je hebt?' Uh, die van jou!!

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 10:28

Ja dat is allemaal mogelijk inderdaad.
Ik heb al zoveel gedaan dat ik het gewoon niet meer weet en op deze manier heb ik het toch nog een beetje mooi afgesloten

Mirthe94

Berichten: 112
Geregistreerd: 23-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:59

Wat een verdrietig verhaal :(
Hoop dat je haar ooit nog terug vind.

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Mijn sprookje zonder gelukkig einde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 08:01

In uitgelicht, prachtig dat mijn vriendinnetje zo in de spotlights komt

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Mijn sprookje zonder gelukkig einde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:40

Wat een **** verhaal zeg, ik heb een hoop haflingers gezien de laatste tijd. Maar helaas ben ik haar niet tegen gekomen. Ik zal mijn oren en ogen voor je open houden. Ik hoop dat je haar nog eens kan knuffelen!!

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Mijn sprookje zonder gelukkig einde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 15:59

Dankjewel Dressage_haf :o