Wat een nieuwe plaats wel niet allemaal kan doen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Wat een nieuwe plaats wel niet allemaal kan doen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 16:43

Hallo allemaal!

Nadat onze boerderij na jaren te koop te hebben gestaan eindelijk verkocht was, waren we genoodzaakt onze paarden te verplaatsen. Deze stonden namelijk altijd aan huis. Omdat ik een behoorlijk gevoelig en nerveus paardje heb vond ik het erg spannend om hem te verhuizen. Aan huis is natuurlijk alles dichtbij en kon je zelf alles regelen. Het probleem is namelijk dat hij zich altijd moeilijk laat vangen en super kopschuw is. Dit heeft hij nu eenmaal meegekregen als een importer, en na jaren 'klooien aan huis' ging het maar niet over. De verhuizing zat er aan te komen... Dus hoe gingen we dit oplossen?

Eigenlijk hebben we uiteindelijk helemaal niks veranderd. Sinds hij op zijn nieuwe plaats staat is hij een volledig ander paard geworden. Natuurlijk ging het in het begin iets wat lastig, alles was nieuw en gek, en dat was helemaal niet erg. Aan huis stond hij altijd in een kudde van 3, nu in een kudde van ongeveer 8 paarden(ruinen), thuis speelde hij nooit, maar nu is hij niet meer te stoppen. Aan thuis was hij altijd slecht te pakken, en nu? Geen probleem meer. Hij heeft een soort kalmte over zich heen gekregen op een fijne manier. Natuurlijk gaat niet alles perfect, hij kan nu bijvoorbeeld niet meer vaststaan, wat hij voorheen wel kon. Er zijn ontstaan te veel prikkels waardoor hij in paniek raakt en zich lostrekt. Nu doe ik alles in een box, wat ik ook niet erg vind. Een oplossing komt later wel.
Zijn kopschuwheid is ook een heel stuk minder geworden. Een hoofdstel kan ik nu altijd gewoon omdoen, iets wat voorheen veel moeite kostte. Vandaag had hij zelfs voor het eerst een vliegenkap met dichte oren op. Iets wat voorheen absoluut niet mogelijk was.

Ik ben zo ontzettend blij dat hij zijn plekje gevonden heeft. Mijn maatje, mijn vriend voor het leven <3

Laten we beginnen met een foto van de oude groep. De shetlander hebben we helaas moeten verkopen. Die heeft een fantastisch nieuw huisje gevonden! De bruine pony hebben we helaas een paar weken geleden moeten laten inslapen.
Afbeelding

Hoe hij er nu zomers bij staat! Op een super groot weiland met allemaal vriendjes! Omdat het best een stukje lopen is, ga ik op de terugweg vaak op z'n rug zitten.
Afbeelding

Ook hebben we nu een rijbak! We maken er niet heel veel gebruik van, maar als je er een hebt is het toch wel handig! haha.
Afbeelding

We rijden veel over de weg. De uitrij is hier een stuk beter!
Afbeelding

Afbeelding

Hij heeft nu ook een vriendinnetje <3 Hij is meestal ook niet zo van de andere paarden. Hij doet niet lelijk of dominant maar hij loopt normaal gesproken altijd weg. Maar deze merrie vind hij erg leuk, hihi.
Afbeelding

In de winter hebben we ook lekker gereden. Soms levert dat een artistieke foto op.
Afbeelding

Afbeelding

Hier reed ik voor het eerst niet zelf op Spuni, maar een stalgenootje! Ik ging mee met een ander paard van stal die ik regelmatig bijrij. Toevallig ook een witte!
Afbeelding

Voor het laatst samen met zijn bruine vriend. Die we helaas hebben moeten laten inslapen.
Afbeelding

Laatst geprobeerd om hem te laten springen. Was een groot succes zoals jullie zien!


Afbeelding

En als afsluiter
Afbeelding

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Re: Wat een nieuwe plaats wel niet allemaal kan doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:01

Wat een super knap paardje.
Fijn dat het wisselen van stal zo goed is uitgepakt.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Wat een nieuwe plaats wel niet allemaal kan doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:07

Wat heerlijk dat hij zo opleeft :)
Wat voor ras was zijn bruine vriendje?

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 17:24

minikatje schreef:
Wat heerlijk dat hij zo opleeft :)
Wat voor ras was zijn bruine vriendje?


Een exmoor pony!

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Wat een nieuwe plaats wel niet allemaal kan doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:57

Wat leuk, kwam mij al zo bekend voor.
Ik heb een exmoormerrie :D

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Wat een nieuwe plaats wel niet allemaal kan doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:00

Hee wat leuk om jullie weer eens te zien! Fijn dat Spuni het zo goed doet op zijn nieuwe plek! Hoe oud is hij inmiddels?

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Wat een nieuwe plaats wel niet allemaal kan doen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 23:25

Spuni is/word dit jaar alweer 20! :)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Wat een nieuwe plaats wel niet allemaal kan doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 01:43

Wat een leukerd! Die foto van hem en zijn vriendinnetje is echt om van weg te smelten! Super lief hoofdje heeft ie! <3

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Wat een nieuwe plaats wel niet allemaal kan doen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 18:05

Dankjewel!!

Nustice

Berichten: 578
Geregistreerd: 04-03-13

Re: Wat een nieuwe plaats wel niet allemaal kan doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:17

Wat een leuk beestje!
En dat springen, te grappig :')

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Wat een nieuwe plaats wel niet allemaal kan doen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 10:56

Dankjewel!
Hij heeft zeker springtalent, haha!

_Ismayy

Berichten: 25
Geregistreerd: 24-05-17

Re: Wat een nieuwe plaats wel niet allemaal kan doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:03

Super mooie foto's!
mag ik vragen welke camera je hebt gebruikt? Echt tof die wolken op de achtergrond :)

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:22

Haha dat springen :')

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:25

Jullie zijn ook gewoon een superleuk stel! Altijd een feestje om jullie les te geven. <3

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 22:36

Wat een schatje zeg <3 Echt een heel knuffelbaar uiterlijk, en lekker eigenwijs zo aan je filmpje te zien :+
Die neusfoto is echt leuk, knap dat je die scherp hebt gekregen zeg! Dat lukt mij nou nooit van zo dichtbij :P

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Wat een nieuwe plaats wel niet allemaal kan doen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 16:38

De foto's en filmpje zijn gemaakt met mijn Samsung Galaxy S6 :) geen speciale camera dus.

Hij is zeker erg lief! Hij staat nu met een vliegenkap op! Nooit durven dromen dat het ooit ging lukken!