Leuk dat je mijn topic bekijkt,
Ik ben net terug van een weekje Zuid-Frankrijk met mijn vriend en stiefvader.
Afgelopen Januari is mijn moeder overleden, en het was een beetje familie traditie voor jarenlang om naar Frankrijk te gaan en mijn stiefvader wou dit graag nog eens doen en vroeg mij en mijn vriend mee.
Mijn vriend was er nog nooit geweest, en vond het ook een goed idee dus zogezegd zo gedaan.
Natuurlijk wou ik ook weer graag paardrijden daar, Vrienden/kennissen van mij hebben daar een stal waar Camarque en PRE's worden gefokt.
Ze organiseren ook ritten.
En zodoende daar een rit geboekt samen met mijn vriend.
Hij had nog nooit een buitenrit gemaakt met een paard, alles bij elkaar denk ik 10x op een paard gereden, maar wel zelfstandig in de bak rond gereden, dus ik vond dat hij er wel klaar voor was haha.
Nou ja hoe lang ga je dan meteen 2 uur natuurlijk kan je meteen goed wennen aan een buitenrit.
We hebben langs de rivier gereden over wijnvelden, en in een licht heuvel landschap.
Het was een heerlijke rit.
Vriendlief deed het super goed voor een eerste keer in Stap draf en GALOP dat laatste had hij nog nooit gedaan en dan nu buiten.
Tja en toen gebeurde iets wat vriendlief niet had verwacht, zwemmen met een paard door de rivier de Gardon.
Nou respect als je mijn hele verhaal gelezen hebt hier wat foto's
Ben echt enorm trots op mijn vriend dat hij het zo goed heeft gedaan geen spierpijn heeft en nu zelfs in onze volgende vakantie het wel weer overweegt om mee te gaan hahaha.
Ik weet dat zijn handhouding te straf is maar ja hij deed zijn best dus jongens niet meteen een hoop commentaar daarop alstublieft.

En ja hij durfde zelfs een foto te maken van ons onderweg.

En de paarden nog op de weides en een van de camarque met zijn rastypische tenue

Over optoming bitten en dergelijke heb ik niks te zeggen.