30 jaar, en nog zo sterk.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magdabouma

Berichten: 404
Geregistreerd: 02-04-12
Woonplaats: Lioessens

30 jaar, en nog zo sterk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 18:04

Jordy, een hackney pony die ik 7 jaar geleden van mijn ouders heb gekregen. Als klein meisje, hier had ik hem al een jaar. Kon zo snel even geen oudere foto vinden.
Afbeelding
Ik heb veel plezier van jordy gehad, veel met hem bereikt. Een foto van dit jaar. Niet beseffende dat het 1 van onze laatste ritjes zou zijn.
Afbeelding
In juli heb ik nog meegedaan aan de Paardendagen in Driesum-Wouterswoude.2e geworden op het Open frieskampioenschap barrelracen. Kort daarna nog aan het ponyracen geweest in Drogeham, 1e plaats! En dat was dan ook onze laatste wedstrijd... Ik was natuurlijk te groot geworden, jordy deed het ook leuk voor het karretje en daar gingen we dan mee verder waren onze plannen. Helaas ging jordy dit winter ontzettend snel achteruit, op papier stond dat Jordy 20 jaar zou zijn. Zijn tanden bleken toch iets anders, hij knapte nooit op en de veearts snapte het ook niet. Na heel wat onderzoeken zijn we er achter gekomen dat Jordy 10 jaar ouder is dan dat op papier bleek te staan. Contact opgenomen met de vorige eigenaren die ik via via weer terug heb gevonden, en die gaven de bevestiging dat Jordy zijn paspoort later is aangevraagd. Pff, dan schrik je wel even. Na dat besef, 29 jaar en dan nog 2e geworden op het kampioenschap. Hij toonde altijd een sterk karakter, en dat is nu wel even bevestigd! Vorige week zijn we er achter gekomen dat Jordy kanker heeft aan de slijmvliezen en daarom niet goed meer zijn eten kan wegkrijgen etc. We hebben er lang over nagedacht, misschien is inslapen dan wel de beste oplossing. Alleen, ondanks dat hij even 30 jaar is, was zijn karakter veels te sterk om hem in te slapen. Zijn lichaam is dan wel bijna "op" maar zijn karakter is veels te wils.
Hij heeft verder geen pijn, dus hij mag heerlijk van zijn oude dag genieten en hoeft niks meer te doen. Het is wel aftellen, kan elk moment over zijn maar ik mag terug kijken na 7 geweldige jaren met een top pony. Afgelopen zaterdag heeft een vriendin ons vast gelegd op de foto. En ik ben heel blij met het resultaat!
Afbeelding
z'n knotje was uitgegaan ;(
Afbeelding
zijn heerlijke koppie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben zo blij met hem! Bedankt voor het lezen!
Afbeelding
geen commentaar dat ik te groot ben,dat snap ik zelf ook :o

Foto's gemaakt door: Danique Meulenaar

Kiwiris

Berichten: 68
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 30 jaar, en nog zo sterk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:10

Ahhh wat een lief beestje! Die is voor jou echt door het vuur gegaan :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27976
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: 30 jaar, en nog zo sterk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:13

Ach wat een mooi levendig koppie nog! Hopelijk hebben jullie samen nog een mooie tijd te gaan, ondanks zijn ziekte.

Flint09
Berichten: 407
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:21

wat een leuke pony en wat fijn dat hij lekker van z'n oude dag kan genieten !

magdabouma

Berichten: 404
Geregistreerd: 02-04-12
Woonplaats: Lioessens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 20:41

Kiwiris schreef:
Ahhh wat een lief beestje! Die is voor jou echt door het vuur gegaan :)


dat is een ding dat zeker is!

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: 30 jaar, en nog zo sterk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:52

Wat een top beest, echt met recht een superknol.

Wat fijn dat ie bij jou mag blijven nu hij oud is en niet meer helemaal goed.
Dat heeft hij verdiend.

roowsie

Berichten: 132
Geregistreerd: 22-10-15
Woonplaats: Haarlem, NLD

Re: 30 jaar, en nog zo sterk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:00

Wat een droppie <3 Knap dat hij alles zo lang heeft volgehouden en dat je hem niet hebt laten gaan! Ik heb ook een pony van 30 die alles gewoon nog prima kan, ook wat spannende tijden meegemaakt maar ik ben dankbaar dat ze er nog is.
Geniet van elke dag die je samen krijgt, laatste keren zijn niet te voorspellen :n

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: 30 jaar, en nog zo sterk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:34

Oh wat lief!
Dat ouwe koppie, heel herkenbaar (mijn merrie is 26 geworden, en had ook zo'n oud, wollig en wijs hoofd).

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: 30 jaar, en nog zo sterk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:38

Een heerlijk paard, en een knappe beslissing. Hopelijk kunnen jullie allebei nog echt genieten :)

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Re: 30 jaar, en nog zo sterk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:48

Die ziet er nog heel goed uit voor zn leeftijd. Wat gaaf dat hij nog 2e is geworden.

wat betreft te kanker: verkijk je daar niet op. Het feit dat hij zijn eten al minder goed wegkrijgt duid al op pijn, ze zullen niet snel wat laten merken. Bedenk zelf maar eens dat als je een aft in je mond hebt, doet ook flink zeer. Ik zeg niet dat je hem nu al in moet laten slapen, maar het is wel iets wat je heel goed in de gaten moet blijven houden, want je bent eerder te laat dan tevroeg.
Geniet van de tijd die jullie nog hebben.

magdabouma

Berichten: 404
Geregistreerd: 02-04-12
Woonplaats: Lioessens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 10:51

knuffeldier schreef:
Die ziet er nog heel goed uit voor zn leeftijd. Wat gaaf dat hij nog 2e is geworden.

wat betreft te kanker: verkijk je daar niet op. Het feit dat hij zijn eten al minder goed wegkrijgt duid al op pijn, ze zullen niet snel wat laten merken. Bedenk zelf maar eens dat als je een aft in je mond hebt, doet ook flink zeer. Ik zeg niet dat je hem nu al in moet laten slapen, maar het is wel iets wat je heel goed in de gaten moet blijven houden, want je bent eerder te laat dan tevroeg.
Geniet van de tijd die jullie nog hebben.


We houden hem zeker in de gaten, maar we vertrouwen op de woorden van de veearts. Helaas kan de pony zelf niet spreken.

xdaniqueee

Berichten: 171
Geregistreerd: 05-04-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:53

Wauw de fotos zijn best mooi geworden! Was leuk om te doen spook. Jullie zijn toppers♡

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: 30 jaar, en nog zo sterk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:18

Zo zie je maar weer dat een goede training een dier heel lang gezond en fit kan houden. Prachtig paardje. Ik hoop dat hij nog lang van zijn ouwe dag kan genieten.

purkie

Berichten: 1720
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:54

Super lief koppie! Hoop dat jullie nog langs mogen genieten samen.

Cowgirl_K

Berichten: 430
Geregistreerd: 10-10-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 30 jaar, en nog zo sterk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:00

Wat heb ik hier een respect voor! Paardje is enorm sterk en ts maakt vast goede keuze's ervoor.. Wat ik zo tof vindt is dat deze pony van jou is geworden en dat nog steeds is na zoveel jaar! :) zie vaak op internet dat mensen oude paarden verkopen..

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: 30 jaar, en nog zo sterk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:05

Wat een leuke oude knar :D.

Gaaf dat je 'm ondanks zijn leeftijd nog zo lekker aan de gang hebt en ook gaaf dat je nu blijkt dat hij niet helemaal OK is, hem kunt laten genieten van zijn welverdiende rust. Er wordt duidelijk goed voor hem gezorgd en je bent gewoon blij met 'm. Echt leuk om te zien.

magdabouma

Berichten: 404
Geregistreerd: 02-04-12
Woonplaats: Lioessens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 12:20

Wow in uitgelicht! Wat ontzettend gaaf! Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik ben ook heel erg blij met hem, hij heeft zo veel voor mij gedaan dus ik geef hem nu met alle liefde het terug. Hij verdiend het

Ropa

Berichten: 648
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: 30 jaar, en nog zo sterk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:07

Mooie foto's Magda!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: 30 jaar, en nog zo sterk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:28

Wat zul jij geschrokken zijn! Maar zo een super opa'tje.......ik begrijp echt dat je heel trots op hem bent!
Jullie band is goed te zien op de foto's en dan ook nog zulke mooie prijzen gewonnen!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:17

magdabouma schreef:
Wow in uitgelicht! Wat ontzettend gaaf! Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik ben ook heel erg blij met hem, hij heeft zo veel voor mij gedaan dus ik geef hem nu met alle liefde het terug. Hij verdiend het


En dat is de juiste instelling +:)+

Hoop dat jullie nog heel wat jaartjes met en van elkaar mogen genieten :+:

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Re: 30 jaar, en nog zo sterk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:25

zag de fotos al op fb.
supper leuke foto's van jou en jordy

Rocamor

Berichten: 10869
Geregistreerd: 21-11-02

Re: 30 jaar, en nog zo sterk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:38

Wat een dappere oude knar. Prachtig koppie heeft hij.

Daar mag je met recht trots op zijn.

anjali
Berichten: 15083
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:42

Goed zo! Ga ervoor jullie twee, ik wens jullie nog veel plezier in het leven. :j /3

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: 30 jaar, en nog zo sterk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:11

Wow wat blijft Jordy knap !! Geniet nog van elkaar . /3

EngeltjeSJarig

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: 30 jaar, en nog zo sterk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:22

Wat een leuke pony is Jordy zeg!