2015 met Rubio, een jaar met een grote verandering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rubio

2015 met Rubio, een jaar met een grote verandering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 17:12

Hallo allemaal!

Daar zijn we weer met ons jaaroverzicht. 2015 was voor ons een jaar met ups en downs en een heel grote verandering. In oktober zijn we namelijk van stal verhuisd. Een lastige beslissing, maar uiteindelijk erg blij dat we hem hebben genomen. Tevens was 2015 ons vijfde jaar samen. Een jubileum dus!

Voor de mensen die Rubio nog niet kennen:

Rubio is een palomino kleurige E-pony van 1,56 hoog. Verder is alles onbekend. Het is een allround pony die overal wel voor in is. Met zijn bijzondere licht bruine ogen is het een echte charmeur.

Hier ons jaaroverzicht van 2014
[ITP] Rubio en het jaar van de vele foto's!

En nu ons overzicht van 2015!

Januari

In januari viel er een klein beetje sneeuw en dat vinden we altijd leuk!

01.
Afbeelding

Begin januari hebben we tijdens de nieuwjaarsreceptie onze kür op muziek weer mogen rijden. Verder hebben we lekker verder getraind.

Februari

In februari zijn we weer een keer L2 gestart. Voor het eerst als pony tussen de paarden. Vanwege mijn leeftijd hebben we dit jaar de overstap gemaakt. Echter staat hij zijn mannetje tussen de grote paarden en doet hij het super! We scoren beter dan tussen de pony's. Onze eerste wedstrijd tussen de paarden reden we twee keer 193 punten en tweemaal een 1e plaats. Daarmee hadden we ook onze punten voor het M1 binnen.

https://youtu.be/Uch8EukEdds

In Februari is ook Elin langs geweest van Elin Daisy fotografie. Ook daar zijn prachtige foto's uitgekomen!

02.
Afbeelding

KLIK

Maart

Ook in maart zijn we weer gestart. We reden dit keer zelfs vier winstpunten in een wedstrijd. Met 198 & 202 punten hadden we een 1e en 2e plaats. Wat was ik trots op die 'pony'.

https://youtu.be/oObsWLF3POY

Eind maart heb ik een clinic gereden bij Evert de Jong. Heel leuk en leerzaam.

03.
Afbeelding

April

In april hebben we een hele gave bloesem fotoshoot gehad van Equi Photography. Nog steeds heel blij met de resultaten. Ik heb altijd al zulke foto's willen hebben.

04.
Afbeelding

KLIK

Ook hebben we in april weer een keer een oefenparcours gesprongen. Ruub was helemaal blij dat hij weer een keer een parcours rond mocht.

https://youtu.be/983dvxzjHgc

Mei

Helaas was mei een pech maand voor ons. Eind april liep hij niet lekker. Het leek van achter te komen, maar tijdens het bezoek van de fysio bleek hij rechtsvoor ook niet lekker te lopen. Enkele dagen later kwam de dierenarts al. Na wat onderzoeken was het waarschijnlijk een kneuzing/verdraaiing rondom zijn hoef. Waarschijnlijk opgelopen toen hij over een boomwortel is gestruikeld tijdens een buitenrit. De verwachting was dat het met wat rust goed moest komen. Na enkele weken stappen en nog een dierenarts bezoek liep hij weer goed en konden we gaan opbouwen. Gelukkig niks ernstigs dus, maar we waren wel weer even uit de running.

Hij mocht natuurlijk wel lekker buitenspelen. Niks leuker dan de bal slopen met je vriend :')

05.
Afbeelding

Juni

Half juni zijn we weer begonnen met opbouwen. Alles heel rustig aan. Verder stond hij de hele dag op het land.

06.
Afbeelding

Juli

In juli was het weer tijd voor onze jaarlijkse vakantie naar Drenthe. Ook dit jaar mocht hij weer mee met ons op vakantie. Gedurende de vakantie hebben we hem natuurlijk verder opgebouwd en eind juli was hij al weer bijna de oude. Natuurlijk hebben we niet alleen getraind, maar ook lekker door het bos gereden en gespetterd in het water.

07.
Afbeelding

Augustus

Alles ging weer goed en we hadden weer een wedstrijdje gepland eind augustus. Ik was opgelucht want we zouden eind augustus op KNHS Zomerinstructieweek gaan. Helaas heeft het niet zo mogen zijn. Opnieuw pech! Tijdens het losrijden, vlak voor ik de ring in moest, liep Rubio ineens steenkreupel linksachter. Hij wilde zijn been niet meer belasten. Direct afgemeld en hem, met enige moeite, op de trailer gezet en terug naar huis gereden. De dierenarts kwam al snel en het bleek (gelukkig) een hoefzweer te zijn. Erg balen, want de instructieweek kon voor ons niet door gaan.

08.
Ruub had echt pijn en was erg zielig

Afbeelding

Gelukkig knapte hij snel op en met een ruime week zat ik er weer voor het eerst op

09.
Afbeelding

September

In september was voor ons echt het hoogtepunt van dit jaar! We waren uitgekozen om mee te rijden tijdens de SGW clinic op Horse Event georganiseerd door bokt. Echt heel tof! Een ervaring die ik niet snel zal vergeten. Wat was ik trots op Ruub. Ondanks dat hij het super spannend vond heeft hij alles gesprongen. Echt geweldig!

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

Rollen in de paddock
KLIK

En waterpolo spelen :')
KLIK

Oktober

Op 30 september zijn wij van stal verhuisd. Een hele verandering, maar erg blij dat we de stap hebben gemaakt. Ruub, die heel makkelijk is wat betreft verhuizen, vond het al vanaf dag 1 goed. Alsof hij nooit ergens anders heeft gestaan. Ook gaat het een stuk beter met zijn luchtwegen nu hij in een frisse buitenbox staat. Sinds we van stal zijn veranderd hebben we ook het springen weer serieus opgepakt. We rijden nu wekelijks mee in de springles en dat vindt hij echt leuk.

In zijn nieuwe huis
KLIK

12.
Afbeelding

Ook hebben we in oktober weer een oefenparcours gesprongen.
KLIK

November

Begin november weer voor het eerst gestart na zijn blessures. Het ging boven verwachting. Hij deed weer ontzettend en met 197 & 201 punten weer vier winstpunten in de pocket! Een hele mooie comeback.

13.
Afbeelding

Natuurlijk is er ook tijd voor ontspanning. Zo gaan we ook naar buiten of lekker naar het strand.

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

2015 was een mooi jaar waarin veel is gebeurd. Hopelijk kunnen we de lijn die we nu hebben voortzetten in 2016!

En we sluiten af met een filmpje van ons jaar.

https://youtu.be/Kv_UgaNZblk

:evaw:
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 29-11-15 23:57, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Filmpjes in links geplaatst, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Biscuitje

Re: 2015 met Rubio, een jaar met een grote verandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:13

Wat een ontzettend knap paard!

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 17:29

Bedankt!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:30

wat een gaaf dier <3

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:54

Wat super leuk om Rubio terug te vinden hier op bokt!

Ik heb hem dat hij 3,5 á 4 jaar oud was doorgereden totdat hij verkocht werd, ik heb hem de naam Rubio Idolo gegeven toentertijd.
Dat hij bij ons kwam staan heette hij gewoon palomino pony haha :D Wat een mooie bink is het geworden, erg blij om te zien dat hij
lekker veelzijdig en in veel disciplines gereden word.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:01

wat een leuk paard ! Zo te zien ook veel plezier in het springen

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:22

Wat een retegaaf paard zeg!! <3

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 19:08

Bedankt voor de leuke reacties!

Leuk om dat er weer iemand zich meldt die Rubio van vroeger kent :)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:30

Wauw, hele mooie pony! Leuk overzicht, je rijdt ook echt super punten met hem zeg! :))

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:33

Blijft zo'n stoer beest! Aan de punten te zien kunnen jullie ook prima over naar het M :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:41

Waauw, gaaf dier! Leuk overzichtje :j

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 19:52

Heel erg bedankt allemaal!

Volgende week hebben we weer een wedstrijd in het L2. Als dit weer zo goed gaat, ben ik van plan om begin 2016 de overstap te maken naar het M. Het gaat op dit moment redelijk. Doorzitten in middendraf is alleen echt niet mijn ding. Ik kan heel moeilijk blijven zitten en Rubio bouwt dan erg veel spanning op. Nog even oefenen dus :j

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 11:24

Verder nog iemand :o

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:28

Hee, wat leuk, een bekend paard waar mijn haflinger laatst vriendjes mee wilde worden <3 leuk overzicht!

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 20:42

Ja klopt, met die leuke haf :)

EquiLibri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 08:21

Wat een prachtige ogen! <3

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 20:06

Bedankt!

Afgelopen zondag hebben we weer wedstrijd gehad. We hadden 200 & 203 punten en twee keer een 2e prijs. Volgende maand zullen we M1 gaan starten.