Met een jaar was op "mama's" paard zitten al leuk

en hielp ze graag mee als 2 jarige met de shets poetsen van de staleigenaar

al snel kwam het "tittuh tittuh" oftewel zitten......
en dat werd steeds vaker dus moeders kocht wat rijkleding

winter of niet, miep bikkelde door en de zomer kwam eraan...als 3 jarige was ze nog steeds helemaal gek van paarden

En toen was ze 3,5 , wou ze steeds vaker op mama's paard,maar dat vond ik geen goed idee en besloot ik een eigen verzorgpony voor haar te zoeken en zo stuitte wij via een kennis op sproetje

een super pony waarmee zij in zeer korte tijd heel vertrouwd mee werd

En moeders eigenlijk stiekem ook wel heel verliefd en haar oude hobby het mennen weer open zag staan

ook andere paarden zijn geweldig natuurlijk

Altijd geleerd dat sproet niet van haar is maar dat ze mag lenen, en dat begrijpt ze gelukkig heel goed. 3 dagen per week werden al gauw 5 dagen per week, en als het aan mijn dochter lag 7 dagen per week en dan de hele dag

koud en vies of niet ze ging gewoon mee

En werd echt bloedfanatiek

En toen kwam die vraag, wat wil je voor je 4e verjaardag mop? "uhh speelgoed mama" Ok lief wat voor speelgoed wil je dan? " uhhhhh mam....sproet is geen speelgoed he??"
Tja...... het was duidelijk wat er eigenlijk leeft bij haar en wat haar grootste wens is. Heb het haar wel meerdere keren gevraagd maar ze is er wel duidelijk over. Sproetje is haar alles!
Nou de stoute schoenen aangetrokken en met mijn man en de eigenaresse overlegd
en ja hoor

Dan wordt de pony versierd en bij ons thuis gebracht (we wonen vlak naast stal) En gaan we haar vertellen dat haar (nu al) kleine meisjes droom uitgekomen is

en mama stuiterd vrolijk mee